Jump to content
IGNORERAD

Militärkupp i Turkiet!


audirs2

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev MaiChai:

Men du har rätt, det finns en hel del paralleller mellan Turkiet och Thailand men det verkar som om Thailändarna är lite bättre på att planera och genomföra sina kupper utan blodsspillan.

 

Muslimer........

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tekkor

    8

  • audirs2

    6

  • Tallviking

    5

  • Cavemannen

    5

Mest aktiva i denna tråd

6 timmar sedan, skrev scorpio63:

Men dom vill ju in i Eu och då blir dom ju automatiskt islamistiska.

Allt annat är ju rasistisk propaganda.

Dom kommer inte in i EU dom har inte uppfyllt dom krav EU ställer däribland Cypern frågan. Det räcker dessutom att ett eu land lägger in sitt veto mot turkiet den dag dom mot förmodan uppfyller kraven.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag tycker inte turkiet och Thailand liknar varann alls, skulle vara likheten med att jag vaknar av tuppar i ett land och minaretutrop i ett annat. Men annars är mentaliteten helt olika.Har bara varit till Turkiet 2 gånger, första och sista gången - tja en gång blir det ju. Återvänder inte dit frivilligt.

 

Men vad jag förstår på radionyheterna så gick kuppen inte vidare bra.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryr mig inte om vem som har makten, så länge makten ser till att folket kan leva drägliga liv.

Det där med demokrati är inte alltid lösningen. Särskild om den är påtvingad.

Demokrati är en process som måste arbetas fram av alla i ett land men inte påtvingas av makter som t.ex. USA

Det finns alldeles för många exempel där det har gått åt skogen och istället för demokrati fick man krig skit och eländet.

Tänk är bara om Kinas regering skulle släppa makten och införa demokrati på samma sätt vi har i Sverige.

Resultatet skulle bli ett krig mellan alla de folkgrupper som skulle vilja ta makten.

Tyvärr alla länder kan inte vara demokratier så länge de kommer inte på det själva utan påtvingande faktorer utifrån. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den fraktion inom Armén som låg bakom den här kuppförsöket har även gjort mindre försök 2011 och 2012 som inte är lika kända i omvärlden

 

Dom hade tyvärr ingen chans att lyckas för dom var alldeles för få

 

Erdogan är inte helt olik vissa korrupta maktfullkomliga politiker i andra länder och många vill ha bort honom av olika skäl. Inte minst kurderna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Erdogan  är en diktator skulle jag vilja påstå som tror och vill att Turkiet ska bli en stormakt.För en tid sedan uppmanade han kvinnor att föda mer barn,helt plötsligt skulle alla syrier i landet som har utbildning få turkiskt medborgarskap allt för att öka befolkningen.

Han förnekar folkmordet på Armenier och hotar länder och fängslar folk som erkänner det.Kurdiska problemet kvarstå.

Samtidigt har han mjuknat mot andra viktiga länder i regionen,efter nedskjutningen av ryska planet vägrade han att be om ursäkt vilket gjorde att Ryssland frös all handel med Turkiet som är omfattande.Häromveckan ringde han upp Putin och bad om ursäkt och var villig att betala kostnaderna för planet,sen ville han återupprätta förbindelserna med Israel som han bröt med efter ship to Gaza incidenten.

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Till och med ländernas namn börjar på samma bokstav....

 

Men du har rätt, det finns en hel del paralleller mellan Turkiet och Thailand men det verkar som om Thailändarna är lite bättre på att planera och genomföra sina kupper utan blodsspillan.

 

Just nu pågår propagandakriget för fullt men jag tror att kuppförsöket slås ner, det finns inte tillräckligt många fraktioner som stödjer det inom militären. En del är med på kuppen, en del är emot den men de flesta sitter stilla i båten och agerar inte förrän de ser åt vilket håll det blåser.

 

Tror nog EU skulle vara glada att bli av med Erdogan men man vet vad man har men inte vad man får ifall han avsätts.

 

Som av en ren händelse figurerar en viss Robert Amsterdam här. Nu tydligen som advokat till turkiska regeringen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23182021.ab

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många kuppförsök klarar landet av? Tänker på Ottomanska riket, hur kunde man hålla makten så länge? Blir det inbördes krig nu?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
14 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur många kuppförsök klarar landet av? Tänker på Ottomanska riket, hur kunde man hålla makten så länge? Blir det inbördes krig nu?

Det är redan en typ av lågnivå inbördeskrig. Kurderna och alla bombdåden och nu kuppförsök. Frågan är när det kommer att eskalera till ett fullständigt inbördeskrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blev det inget stopp på den islamska frammarsch i Turkiet, denna gången i alla fall .

 

Funderar på hur omvärlden reagerar olika, bu när Ryssen Ryssifierade Krim.

Men nu när Kina bygger öar och förstör korallreven utanför Filippinerna och gör

de till Kinesiska militärbaser reagerar ingen, inte ens löven.

Och varför har fortfarande ingen reagerat över Kinas övergrepp på Tibetaner,

det har pågått sen 1959 tror jag...

 

Man kan inte gilla världsfred på riktigt om man hoppar över vissa länder av ekonomiska

skäl som att Kina är en viktig handelspartner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte denna "kupp" vara iscensatt av Erdogan själv för att få mandat och medel att stärka sin makt ytterligare?

Och samtidigt rensa ut störande konkurrenter om makten?

 

En  alldeles för lam och oplanerad kupp för att verka äkta. Någon helikopter skjuter på polishuset och ett par bomber som missar parlamentet...trots att kuppmakarna sades behärska flygvapnet, som är mycket starkt!

Presidentpalatset och Erdogan själv borde ha varit det primära målet om kuppen skulle varit verklig. Inte ens kommunikationerna "lyckades" kuppmakarna ta över...... märkligt,  och på en fredagskväll för att inte störa affärerna för mycket......

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev JohanB:

Kan inte denna "kupp" vara iscensatt av Erdogan själv för att få mandat och medel att stärka sin makt ytterligare?

Och samtidigt rensa ut störande konkurrenter om makten?

 

En  alldeles för lam och oplanerad kupp för att verka äkta. Någon helikopter skjuter på polishuset och ett par bomber som missar parlamentet...trots att kuppmakarna sades behärska flygvapnet, som är mycket starkt!

Presidentpalatset och Erdogan själv borde ha varit det primära målet om kuppen skulle varit verklig. Inte ens kommunikationerna "lyckades" kuppmakarna ta över...... märkligt,  och på en fredagskväll för att inte störa affärerna för mycket......

 

 

Brukar inte vara så konspiratoriskt lagd men någonting stämmer inte här så visst är det märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Är du dum i huvudet på riktigt? 

Från och med nu ger du fan i att skriva att jag gjort nåt jag inte gjort och aldrig har gjort på MPR. 

Hmm, nåt inlägg förvann, och jag läste ett meddelande från dej, fast det var ett gammalt meddelande från 4 e Juli...

 

Jag ber om ursäkt.

Och visst är jag dum i hela huvudet ibland.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

 

Som av en ren händelse figurerar en viss Robert Amsterdam här. Nu tydligen som advokat till turkiska regeringen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23182021.ab

 

Som sagt, Mr Amsterdam står som oftast på förtryckarnas sida...

 

Teorierna om ett "arrangerat" kuppförsök stärks av diverse uppgifter om oppositionella som mer eller mindre lynchas på gatorna och nu har ju Erdogan ett gyllene tillfälle att göra en rejäl utrensning mot alla som opponerar sig mot honom med hjälp av en uppretad "spontan" folkmassa.

 

Det är mer och mer som luktar Thailand här och med Mr Amsterdam i pR teamet så är det ju inte så konstigt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
12 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Som sagt, Mr Amsterdam står som oftast på förtryckarnas sida...

 

Teorierna om ett "arrangerat" kuppförsök stärks av diverse uppgifter om oppositionella som mer eller mindre lynchas på gatorna och nu har ju Erdogan ett gyllene tillfälle att göra en rejäl utrensning mot alla som opponerar sig mot honom med hjälp av en uppretad "spontan" folkmassa.

 

Det är mer och mer som luktar Thailand här och med Mr Amsterdam i pR teamet så är det ju inte så konstigt.

En stor skillnad är att Erdogan har militär , polis, domstolar etc på sin sida. Speciellt efter utrensning. Det kan aldrig bli en militärkupp i Turkiet, speciellt inte utan blodspillan. I Thailand går det lugnt tillväga. 

Det pågår ett lågintensivt inbördeskrig i Turkiet, tillskillnad mot Thailand. Eliten mot kurderna. Samt diverse bombdåd från kurder och IS. 

Kurdernas situation kanske kan jämföras med vad de nu heter längst ner i södra Thailand. Men det finns stora skillnader, exempelvis är kurderna representerade i parlamentet. 

 

Jag tippar att det är troligare att det blir ett fullständigt inbördeskrig jämfört med en militärkupp. Även det är en stor skillnad mellan Turkiet och Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Och det halvruttna landet vill med i EU!

Spelar ingen roll hur mycket dom vill dom kommer inte in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
32 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Spelar ingen roll hur mycket dom vill dom kommer inte in.

Muslimerna kommer att ta över Europa. Tyvärr.

Dom bästa tecknen ser man i England med Shariadomstolar och där bla. 1 kyrka i månaden blir moské.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev Mr atm:

Muslimerna kommer att ta över Europa. Tyvärr.

Dom bästa tecknen ser man i England med Shariadomstolar och där bla. 1 kyrka i månaden blir moské.

 

Kanske hjälper det att byta valuta till Bticoin? ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Kanske hjälper det att byta valuta till Bticoin? ?

Kanske det, den har ju bara stigit från 0 kr till cirka 6000kr styck tills idag.

Greker och många andra hade nog hellre haft Bitcoin än deras valuta idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Kanske hjälper det att byta valuta till Bticoin? ?

 

Nja, Bilderberggruppen föreslog fläsksvål som betalningsmedel, men det röstades ner av riddarna av det runda bordet.

Vi får helt enkelt se när Illuminati och spökplumpen sagt sitt ,vad det blir. 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mr atm:

Muslimerna kommer att ta över Europa. Tyvärr.

Dom bästa tecknen ser man i England med Shariadomstolar och där bla. 1 kyrka i månaden blir moské.

 

 

Tur britterna lämnar EU då !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Tur britterna lämnar EU då !

Är du säker på det? Jag vet att det röstades men....

Många gånger så gör man en omröstning tills toppen får som den vill.

Jag väntar tills dom verkligen lämnat.

Och om britterna lämnar EU så kommer det inga fler muslimer till England då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mr atm:

Är du säker på det? Jag vet att det röstades men....

Många gånger så gör man en omröstning tills toppen får som den vill.

Jag väntar tills dom verkligen lämnat.

Och om britterna lämnar EU så kommer det inga fler muslimer till England då?

 

Alla muslimer du hävdar är där kan ju då inte ta sig till övriga Europa....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Nja, Bilderberggruppen föreslog fläsksvål som betalningsmedel, men det röstades ner av riddarna av det runda bordet.

Vi får helt enkelt se när Illuminati och spökplumpen sagt sitt ,vad det blir. 

6000 kr styck.  

Sen kan man försöka skämta om det men fakta är fakta och chansen är stor att även du kommer att hänga på men då är priset mycket högre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...