Jump to content
IGNORERAD

Hotell Hua Hin

Kalas

Recommended Posts

Hej ärade och ärrade forumister. 
Nästa vecka kommer jag att åka till Hua Hin. Jag önskar förslag med namn, adress, telefonnummer och epost, till vettiga hotell i Hua Hin. Vi ska stanna två nätter och är till största del thai! Jag behöver inget lull lull utan mer ett vettigt låg/mellanklasshotell. Gärna pool. 

Kan någon dessutom namnge någon bra seafoodrestaurant i närområdet borde jag bli överlycklig! :)))

Dela på andra sajter

Hotel Khon Phor vid matmarknaden på Soi 88, pool och stora fina ac rum under 1000 baht. Tystaste sidan är den tvärs emot poolen.

Äter inte mycket seafood så har inga tips där men i södra änden av matmarknaden sitter alltid ett gäng svenskar och nån där vet nog.

Dela på andra sajter

Bra seafood finns på restaurangerna nere vid vattnet mellan soi 55 och soi 57. Står på pålar ute i vattnet. 

Nattmarknaden har många seafoodställen med hummer och annat godis. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

lasseiudon
8 timmar sedan, skrev Benjamas:

Hotel Khon Phor vid matmarknaden på Soi 88, pool och stora fina ac rum under 1000 baht. Tystaste sidan är den tvärs emot poolen.

Äter inte mycket seafood så har inga tips där men i södra änden av matmarknaden sitter alltid ett gäng svenskar och nån där vet nog.

Hur hittar man det hotellet? Försökte Googla men det gick inte.

Dela på andra sajter

Luke the Drifter
47 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Hur hittar man det hotellet? Försökte Googla men det gick inte.

Här har du en länk       http://en.bkp-hotel.com/

Ett mycket bra hotell men det kan kanske upplevas som lite störande musik på kvällarna från foodcourten nedanför då det är band som spelar varje kväll.

Pontiacs förslag om Subhamitra är också ett av mina tips då jag har vänner på besök i stan och det ligger mycket mer centralt jämfört med BKP.

Mvh

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Hej. Thipurai City Hotel tycker jag är på ett bra ställe. Restaurangerna utanför Hilton har bra mat och de utanför Thipurai också. 

Jag har för mig att hotellets restaurang är svensk ägd.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Hej. Thipurai City Hotel tycker jag är på ett bra ställe. Restaurangerna utanför Hilton har bra mat och de utanför Thipurai också. 

Har man bil så är det besvärligt område, i övrigt är man mitt i smeten där :) 

Dela på andra sajter

Jag tackar så mycket för informationen! Nu är jag lite mer rustad! 

Dela på andra sajter

LOSForever
12 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

En av delägarna i Thipurai City Hotel är svensk var ytterligare en Svensk som var delägare för några år sedan men tyvärr icke i livet nu vad jag vet tillhör resturangen hotellet

Dela på andra sajter

LOSForever

Annars har du Thipurai Beach samma ägare vad jag vet. JUST NU?

2 min till stranden och du bor på lyckliga gatan kannonfint om du vill ha nära till stranden

och många matställen lite dyrare än LTD matställen men ok

Thipurai betyder Lyckligt Område Rätta mig om jag har fel

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev LOSForever:

Annars har du Thipurai Beach samma ägare vad jag vet. JUST NU?

2 min till stranden och du bor på lyckliga gatan kannonfint om du vill ha nära till stranden

och många matställen lite dyrare än LTD matställen men ok

Har bott där men alldeles för dyrt för klassen mot andra ställen med samma standard.

Svårt med parkering där också.

Dock lite lugnare och mer offside, nära en bra beach ger plus.

Flytta närmare järnvägen och man får bättre boende till halva priset :) 

Dela på andra sajter

Vad får det kosta/natt per rum?

edit:

Sailom är helt ok tycker jag, ligger precis vid stranden och deras restaurang är bra med god mat. Prisvärt för mig, men det är svårt att veta vad andra tycker är prisvärt beroende på budget. 1700-2000/natt har jag för mig.

Vill man inte bo där för man tycker det är för dyrt så kan man ändå gå dit för att äta. :)

http://www.sailomhotelhuahin.com/

home-01.jpg

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

• 5 månader senare...
On 2016-07-05 at 05:34, skrev Luke the Drifter:

Här har du en länk       http://en.bkp-hotel.com/

Ett mycket bra hotell men det kan kanske upplevas som lite störande musik på kvällarna från foodcourten nedanför då det är band som spelar varje kväll.

Pontiacs förslag om Subhamitra är också ett av mina tips då jag har vänner på besök i stan och det ligger mycket mer centralt jämfört med BKP.

Mvh

Luke the Drifter

Hej

Det visar sig nu att bet blir en biltur till Hua Hin över julhelgen. Subhamitra Hotel som nämns i tråden har rum för 1070baht/natt.

Detta är dock utan frukost. Någon som har erfarenhet av deras frukost? Är väl kanske ingen frukostbuffé?.

Positivt är att de har gästparkering för bilar. Känns inte alltid bra att parkera på gatan.

mvh

biker

Dela på andra sajter

Enligt mig ett trevligt hotell.

Har bott på Subhamitra ett par gånger men har också tvingats att vända i foajen vid ett par tillfällen då det varit fullbokat.

Ring o kolla om dom har några lediga rum. Jag åt inte frukost på hotellet.

Born41

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...