Jump to content
IGNORERAD

Turist ihjälkörd vid övergångsställe i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

kitungmakmak
15 minuter sedan, skrev haan:

Godmorgon jag undrar om det på detta  forum kan finnas någon som kan ge en länk Officiell (statlig eller annan myndighet). Där man kan läsa om thailänska trafikreglerna på engelska? mvh

Finns en från 1979 i alla fall http://www.thaivisa.com/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=114897

 

Har för mig det har funnits trafikrelaterade filer för nerladdning på MPR åxå. Ligger under övrigt fliken och sen dokument, men jag kommer inte  åt den just nu.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Alarik

    9

  • Boa52

    7

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai
11 timmar sedan, skrev Khonis:

Fjant?

Exakt. Du har en jävla ovana att insinuera en massa. Och då förblir du en fjant.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Verkar vara många som åker till Thailand eller några av er har nog inte varit där, våra lagar och deras vardag är inte samma, åker man till ett annat land måste man följa deras

lagar och regler som vi vill att dom som kommer hit gör detsamma. Enkelt

Nu är det så, att det finns lagar och regler i Thailand men thailändarna skiter i att följa dem och polisen skiter i att se till att lagarna efterföljs, din dumma fan!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom inte och säg att thailändare är smarta när det gäller trafik. Thailändare och trafik är en katastrof - alltid!

Idag t ex, ska ner till stan (Pattis). Kör ner på Kha Talo och kommer i höjd med första marknaden, där ligger en ung kvinna på gatan, utan hjälm och huvudet i en blodpöl. Där står några thailändare runt henne samt en uniformerad polis och snackar i sina lurar. Trafiken fortsätter runt kvinnan och bilarna, inkl mej, kryssar runt henne  med ett 10-tal cm marginal. Inte ett tecken från polisen hur man skall köra - eller inte köra. Fy fan vad otäckt, många tankar och känslor kommer farande.

Ha ha och sen finns det svenskar som tycker att det är självklart att ta seden dit man kommer genom att köra utan utbildning på mc, utan hjälm, köra på fyllan etc. Sen kan man undra vem som är mest korkad.

Obs detta var inte riktat mot dig personligen. Då jag vet att du lärt dig något efter senaste vurpan.

Dock finns det andra som silar mygg och sväljer kameler

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nöjd, fjant? Ojdå, det var visst en GT! :mdr:

d3e5ee0cfd47d6d10f886b98bf054ee1.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Måste vara en ganska tråkig bar?

Om du har behov av att vara på MPR och ge andra medlemmar epitet, istället för att njuta av semestern.

:)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Måste vara en ganska tråkig bar?

Om du har behov av att vara på MPR och ge andra medlemmar epitet, istället för att njuta av semestern.

[emoji4]

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Har hur kul som helst. Men lite tråkigt när vi sitter i grisbilen mellan ställena så kan man passa på.. Precis som nu. :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Hej

Har inte varit inne på Mpr på flera dagar och läst detta om Hua hin bara sporadiskt

När det gäller Market Village , så kan man inte ha en hållplats i anslutning till övergångsställe. När bussar , Van , gröna bussen ellet Tuk Tuk stannar sår blir sikten obefintlig för de gående och även för trafikanterna. Om en fil stannar så skall den andra också göra detta , men inte i Thailand . Här är det bråttom ,bråttom , fort fram , ingen respekt

Trafiken från Kao Thiab och norrut på Petch.har blivit bättre sedan man gjorde en gjuten mittremsa.Nu tror myndigheterna att man skall använda gångbron strax norr om MV. Men så fungerar inte människor

Som så många skriver så är Thailand INGET föregångsland när det gäller trafik. Näst sämst i klassen . 27000 dör varav 70% tillhör mopeder och gående.

Men så länge mänskliga rättigheter saknas i det här landet så blir trafiken ett stort socialt problem.

Polisen är och har alltid varit lat , tänker bara på P-pengar

Nu hoppas vi alla på ett nyval och då kommer förhoppningsvis de demokratiska krafterna att ta itu med trafikproblemen

Det hjälper inte bara att bygga ny infraatruktur om trafikanterna INTE visar RESPEKT .

Så Isan LOVER på med hjälmen och va ett gott föredöme

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev janne_h:

Ha ha och sen finns det svenskar som tycker att det är självklart att ta seden dit man kommer genom att köra utan utbildning på mc, utan hjälm, köra på fyllan etc. Sen kan man undra vem som är mest korkad.

Obs detta var inte riktat mot dig personligen. Då jag vet att du lärt dig något efter senaste vurpan.

Dock finns det andra som silar mygg och sväljer kameler

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Du läser in en del som inte står i mitt inlägg. Jag vet faktiskt inte vad som hade hänt mer än att en ung kvinna ligger på gatan i en blodpöl. Hon kan ha blivit påkörd när hon skulle gå över gatan t ex. Förutom att jag reagerade känslomässigt när jag såg henne ligga där, så reagerade jag över den passiva polisen som inte styrde upp trafiken runt henne. Han stod 5-6 m ifrån henne medan bilar och mc kryssade runt henne.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
18 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Har inte varit inne på Mpr på flera dagar och läst detta om Hua hin bara sporadiskt

När det gäller Market Village , så kan man inte ha en hållplats i anslutning till övergångsställe. När bussar , Van , gröna bussen ellet Tuk Tuk stannar sår blir sikten obefintlig för de gående och även för trafikanterna. Om en fil stannar så skall den andra också göra detta , men inte i Thailand . Här är det bråttom ,bråttom , fort fram , ingen respekt

Trafiken från Kao Thiab och norrut på Petch.har blivit bättre sedan man gjorde en gjuten mittremsa.Nu tror myndigheterna att man skall använda gångbron strax norr om MV. Men så fungerar inte människor

Som så många skriver så är Thailand INGET föregångsland när det gäller trafik. Näst sämst i klassen . 27000 dör varav 70% tillhör mopeder och gående.

Men så länge mänskliga rättigheter saknas i det här landet så blir trafiken ett stort socialt problem.

Polisen är och har alltid varit lat , tänker bara på P-pengar

Nu hoppas vi alla på ett nyval och då kommer förhoppningsvis de demokratiska krafterna att ta itu med trafikproblemen

Det hjälper inte bara att bygga ny infraatruktur om trafikanterna INTE visar RESPEKT .

Så Isan LOVER på med hjälmen och va ett gott föredöme

Persistant

Hej Per att ta tag i trafikproblemen är ett jätte-projekt för alla Thailändare det sker inte över en natt eller över en generation. Trafiken och hur trafiken inte fungerar beror ju på att alla gör som alla gjort i många generationer i Thailand i dag. Ingen bryr sig! Men självklart måste man starta någon gång. Det kanske sitter för mycket inkompetent folk på de platser  där det borde sitta mycket kompetent folk. Som på många andra platser i det Thailändska samhället så handlar det om att ( många köper sitt jobb och så har vi svågerpolitiken i Thailand som är mycket förekommande). Jag undrar hur många procent som får jobb  på sina meriter? mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

On den 5 juli 2016 at 22:19, skrev LOSForever:

Vilka DOM? hmmdu?

Läs några inlägg bakåt så förstår du

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

röka svamp, är nog något som boende söder om Dalälven sysslar med. [emoji3]

 

Här är det vanlig fylla, från dunken som gäller....  

Det betvivlar nog ingen, du vet att hjärnan tar skada?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det betvivlar nog ingen, du vet att hjärnan tar skada?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Av att röka svamp ja, det vet väl alla även dom söder om Dalälven, hoppas jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja det var ett tragiskt öde för kvinnan som blev ihjälkörd 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ja det var ett tragiskt öde för kvinnan som blev ihjälkörd 

 

Det var väl en man. Men lika tragiskt för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Det var väl en man. Men lika tragiskt för det.

Kanske det var en ladyboy? Men lika tragiskt för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Det var väl en man. Men lika tragiskt för det.

Ja lika tragiskt det.  Man kan ju komma av sig lite när helt plötsligt en tråd som handlar om en som blev överkörd helt plötsligt handlar om rökt svamp..

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant
6 timmar sedan, skrev haan:

Hej Per att ta tag i trafikproblemen är ett jätte-projekt för alla Thailändare det sker inte över en natt eller över en generation. Trafiken och hur trafiken inte fungerar beror ju på att alla gör som alla gjort i många generationer i Thailand i dag. Ingen bryr sig! Men självklart måste man starta någon gång. Det kanske sitter för mycket inkompetent folk på de platser  där det borde sitta mycket kompetent folk. Som på många andra platser i det Thailändska samhället så handlar det om att ( många köper sitt jobb och så har vi svågerpolitiken i Thailand som är mycket förekommande). Jag undrar hur många procent som får jobb  på sina meriter? mvh

Hej

Om vi nu börjar med vad du bla säger ,Men självklart måste man starta ngn gång. JA !!! Här pratas mycket om mänskliga rättigheter och demokrati , 

varför har man då inte förrut startat detta projekt. De kan man tvista om , antagligen för det ger inga röster.

Du säger vidare att det är ett JÄTTEPROBLEM , ja det är ju helt riktigt.

Vad är de grundläggande problemen i trafiken ,förutom respekt för lagar , så visar all forskning ATT hastighet , alkohol och droger är det värsta problemen

Alltså , övervakning , övervakning , övervakning , kontroller och straff som är ett straff och inte en klapp på axeln

ETT ex. När Zarkozy var inrikesminister i France så insåg att trafikolyckor och antalet skadade och döda var orimligt höga

Vad gjorde man , fartkameror , polisen utrustades med kameror , alkotester , och drogtester . Den franska motororganisationen stod upp på för bilismen

och sade bla , detta var bara ett sätt för regeringen att få in skattepengar.

Vad hände , jo tills idag har antalet döda i trafiken sjunkit med 45%. Nu är det ingen som gnäller utan många vill ha högre böter

Överskridande av tex 130 km på motorväg gav mig 40 Euro i böter om jag inom 14 dagar betalde via internet. Senare inbetalning eller nekande blir dyrare

Det finns inkompetenta poliser i F också , men de som har ansvar för landet måste våga.

Ni vill jag int generalisera om tillsättande av poliser , det finns säkert andra än svågrar och det finns även kompetent personal.

Tyvär blir dessa passifiserade i tjänsten. Det finns i Sverige också.

Det är inte omöjligt att lösa , men om det är så att svågerpolitiken är allför utbredd . så är det ingen ide att jag söker jobbet som polischef

Jag citerar en berömd svensk , INGET ÄR OMÖJLIGT BARA LITE BESVÄRLIGT

Sedan kan vi ju hoppas att vi faranger föregår som goda förebilder och bla använder hjälm , eller hur ISAN LOVER

MVH

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6 juli 2016 at 05:12, skrev wUThai:

Exakt. Du har en jävla ovana att insinuera en massa. Och då förblir du en fjant.

Vad snackar du om din pajas? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 7/5/2016 at 08:36, skrev Alarik:

 

 

Fulfingrar och stumfilmsmonologer innanför bilrutorna från koleriska förare.

 

 

Får mig att tänka på den här scenen.   :laugh:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-07 at 13:27, skrev Persistant:

Hej

Om vi nu börjar med vad du bla säger ,Men självklart måste man starta ngn gång. JA !!! Här pratas mycket om mänskliga rättigheter och demokrati , 

varför har man då inte förrut startat detta projekt. De kan man tvista om , antagligen för det ger inga röster.

Du säger vidare att det är ett JÄTTEPROBLEM , ja det är ju helt riktigt.

Vad är de grundläggande problemen i trafiken ,förutom respekt för lagar , så visar all forskning ATT hastighet , alkohol och droger är det värsta problemen

Alltså , övervakning , övervakning , övervakning , kontroller och straff som är ett straff och inte en klapp på axeln

ETT ex. När Zarkozy var inrikesminister i France så insåg att trafikolyckor och antalet skadade och döda var orimligt höga

Vad gjorde man , fartkameror , polisen utrustades med kameror , alkotester , och drogtester . Den franska motororganisationen stod upp på för bilismen

och sade bla , detta var bara ett sätt för regeringen att få in skattepengar.

Vad hände , jo tills idag har antalet döda i trafiken sjunkit med 45%. Nu är det ingen som gnäller utan många vill ha högre böter

Överskridande av tex 130 km på motorväg gav mig 40 Euro i böter om jag inom 14 dagar betalde via internet. Senare inbetalning eller nekande blir dyrare

Det finns inkompetenta poliser i F också , men de som har ansvar för landet måste våga.

Ni vill jag int generalisera om tillsättande av poliser , det finns säkert andra än svågrar och det finns även kompetent personal.

Tyvär blir dessa passifiserade i tjänsten. Det finns i Sverige också.

Det är inte omöjligt att lösa , men om det är så att svågerpolitiken är allför utbredd . så är det ingen ide att jag söker jobbet som polischef

Jag citerar en berömd svensk , INGET ÄR OMÖJLIGT BARA LITE BESVÄRLIGT

Sedan kan vi ju hoppas att vi faranger föregår som goda förebilder och bla använder hjälm , eller hur ISAN LOVER

MVH

Persistant

Tror att det handlar också om att ett människoliv värderas lågt i Thailand

Jämfört med europeiska länder. En av anledningarna kan vara den buddistiska tron att om man dör så återföds man på nytt förhoppningsvis till ett bättre liv. Och dessutom den föråldrade utvecklingen med tusentals fordon som är en trafikfara. Det är både tankesätt och utveckling som måste ändras/förbättras. Det kommer säkert att ta många år innan Thailand blir ett någorlunda trafiksäkert land.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev bert51:

Tror att det handlar också om att ett människoliv värderas lågt i Thailand

Jämfört med europeiska länder. En av anledningarna kan vara den buddistiska tron att om man dör så återföds man på nytt förhoppningsvis till ett bättre liv. Och dessutom den föråldrade utvecklingen med tusentals fordon som är en trafikfara. Det är både tankesätt och utveckling som måste ändras/förbättras. Det kommer säkert att ta många år innan Thailand blir ett någorlunda trafiksäkert land.

Hej 

Hade nästan glömt bort denna diskussion. Men du nämnde en sak som är väsentlig när det gäller trafik ,

alla dessa frafikfarliga fordon som många kör runt med.

Där för har jag aldrig förstått att man gav en bonus till de som köpte sin första bil .

Det hade varit mycket bättre att urarbetat en skrotningspremie , vid köp av en ny bil.

Men demokratin nådde inte dit utan bara till politikernas nybilspremie

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...