Jump to content
IGNORERAD

Turist ihjälkörd vid övergångsställe i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest wUThai
1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Nja allt tycker jag det blivit värre i Sverige den sista tiden, särskilt dessa cykeldårar i städerna.

Men det tar nog en tid innan man kan jämföra SE-TH ang motordrivna fordons beteende, de är inte ens i närheten, men det är inte så satans illa i Thailand som många försöker få det till, det finns ett visst system i trafiken.

Farligast är alla jävla fyllon, yrkestrafik och moppar, tog man bort dem så skulle det hela vara på en annan nivå.

Undra hur många dessa cykeldårar dödar om året? Ta du bort alla utan giltigt körkort och minderåriga och alko/drogpåverkade i trafiken så lär det vara tomt på vägarna. Ta sen alla undermåliga bilar och lastbilar som hade fått totalt körförbud i Sverige. Nej, att ens jämföra Sverige med Thailand när det gäller trafiksäkerhet är helt befängt. 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • Alarik

    9

  • Boa52

    7

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trafiken i HH måste vara bland den mest röriga i landet. Helt galet tycker jag det är på motorvägen där folk dör varje dag. Trafikanter kör t.o.m. Bil mot trafiken, gör u-svängar över vägen där bilar kommer i 140 km/h. Mc förare chansar att de skall hinna korsa vägen, kör mot rött o.s.v. Nattetid undviker jag denna dödensmotorväg helt. Har tyvärr förlorat flera vänner och bekanta i olyckor här genom åren. Mitt tips är att undvika eller minimera er tid på de Thailändska dödslederna.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hm, händer mycket i HH,,,,verkar som sagt vara ett farligt ställe....

Misshandlade utlänningar i parti och minut, överkörda trafikvakter o turister mm mm.

Hehe, inget tråkigt ställe som risbyar och potatiskullar.

 

En kokt korv värmer :D för den som vågar ta risken....

 

Nyhetsvärdet av en turist som dödas är mycket större, än när en thai dödas på samma sätt i trafiken.

 

Inte en rad när tre tonåringar dödades av ett rattfyllo vid ett övergångsställe i centrala CP. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wUThai:

Hahaha! Att ens ta upp Sverige och säga att samma beteende finns där är ju helt hysteriskt komiskt. Mycket underbart finns det i Thailand. Men trafikbeteende är dom helt efterblivna med.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

Nu var det faktiskt så att jag kommenterade påståendet om att det var skulle vara typiskt thai att om någon stannar för att släppa över någon så stannar dom inte i filen jämte.

 

Detta beteendet är numera så pass vanligt i Sverige att jag snart inte vågar stanna och släppa fram någon vid övergångställe.

Om jag stannat för att släppa fram gående och det inte funnits möjliget att köra om mig så har det till och med signalerats från fordonet bakom.

 

Sedan har trafiken även i övrigt  ändrats väldigt till det sämre i Sverige de senaste åren.

Oerhörda hastighetsöverträdelser. Vansinnesomkörningar. Obefintliga avstånd till framförvarande fordon i höga hastigheter osv.

Fulfingrar och stumfilmsmonologer innanför bilrutorna från koleriska förare.

Men du har tydligen inte märkt hur trafikbeteendet har förändrats i Sverige. Då är du väl en av dem som har förändrat det....

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Alarik:

 

 stumfilmsmonologer innanför bilrutorna från koleriska förare.

 

 

Hahaha, nu var du riktigt rolig.  :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

christer64
15 timmar sedan, skrev leifen:

Dessa vakter ser bara till att Market Villas kunder kan köra ut säkert på vägen.

 

Dessutom är en busshållplats placerad mitt emot så det är mycket rörigt där. Song Taew stannar som dom vill :(

 

Var nära olycksplatsen i söndags, flera ambulanser och poliser där men troligen för sent.

dom stoppade upp trafiken vid övergångstället

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

 

Hahaha, nu var du riktigt rolig.  :laugh:

 

Ja, ibland får jag till det.

Kanske har jag härmed myntat ett uttryck?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 

Nu var det faktiskt så att jag kommenterade påståendet om att det var skulle vara typiskt thai att om någon stannar för att släppa över någon så stannar dom inte i filen jämte.

 

Detta beteendet är numera så pass vanligt i Sverige att jag snart inte vågar stanna och släppa fram någon vid övergångställe.

Om jag stannat för att släppa fram gående och det inte funnits möjliget att köra om mig så har det till och med signalerats från fordonet bakom.

 

Sedan har trafiken även i övrigt  ändrats väldigt till det sämre i Sverige de senaste åren.

Oerhörda hastighetsöverträdelser. Vansinnesomkörningar. Obefintliga avstånd till framförvarande fordon i höga hastigheter osv.

Fulfingrar och stumfilmsmonologer innanför bilrutorna från koleriska förare.

Men du har tydligen inte märkt hur trafikbeteendet har förändrats i Sverige. Då är du väl en av dem som har förändrat det....

Fortfarande en löjlig jämförelse. Du får tycka som du vill. Personligen anser jag fortfarande att det två skilda världar när det kommer till trafikbeteende i Sverige och Thailand.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev wUThai:

Fortfarande en löjlig jämförelse. Du får tycka som du vill. Personligen anser jag fortfarande att det två skilda världar när det kommer till trafikbeteende i Sverige och Thailand.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

Tack så väldigt mycket för att jag får tycka som jag vill för dig.

 

Jag tycker att det är du som gör dig löjlig.

Och med löjliga, dåligt läskunniga, figurer som dig är det inte lönt att diskutera.

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 

Tack så väldigt mycket för att jag får tycka som jag vill för dig.

 

Jag tycker att det är du som gör dig löjlig.

Och med löjliga, dåligt läskunniga, figurer som dig är det inte lönt att diskutera.

 

Inte lätt att diskutera med en som lever i lalla land. Somna om istället och fundera på vad tråden handlar om och återkom imorgon. Kanske det går upp ett ljus och att även din läsförståelse ökat nåt?!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som gående ska ge motorfordon företräde vid övergångsställen i Thailand. Här nonchalansen enormt dålig, i klass med rödljuskörningarna. [emoji20] 

Vilket är ganska logiskt i förhållande till konsekvenserna. Bilar är hårda och människor är mjuka. Sverige valde att driva igenom en lag som gav fotgängare företräde på övergångsställen, trots att man fått statistik från Schweiz att detta ökade dödsolyckorna vid övergångsställen.

Thailändare är naturligtvis inte kända för att vara säkerhetsmedvetna. Men en sak är säker. Dom har i alla fall insikt om att det är bättre att låta bilarna köra först, till skillnad mot många svenskar, som tror att dom kan stoppa bilar med kroppen.

För att inte tala om mammor med barnvagnar som bara skjuter ut barnvagnen ut på övergångsstället med säkerhet om att bilarna stannar.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev wUThai:

Inte lätt att diskutera med en som lever i lalla land. Somna om istället och fundera på vad tråden handlar om och återkom imorgon. Kanske det går upp ett ljus och att även din läsförståelse ökat nåt?!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

Du är ju inte bara löjlig. Du är ju dum och otrevlig också.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev Alarik:

 

Nu var det faktiskt så att jag kommenterade påståendet om att det var skulle vara typiskt thai att om någon stannar för att släppa över någon så stannar dom inte i filen jämte.

 

Detta beteendet är numera så pass vanligt i Sverige att jag snart inte vågar stanna och släppa fram någon vid övergångställe.

Om jag stannat för att släppa fram gående och det inte funnits möjliget att köra om mig så har det till och med signalerats från fordonet bakom.

 

Sedan har trafiken även i övrigt  ändrats väldigt till det sämre i Sverige de senaste åren.

Oerhörda hastighetsöverträdelser. Vansinnesomkörningar. Obefintliga avstånd till framförvarande fordon i höga hastigheter osv.

Fulfingrar och stumfilmsmonologer innanför bilrutorna från koleriska förare.

Men du har tydligen inte märkt hur trafikbeteendet har förändrats i Sverige. Då är du väl en av dem som har förändrat det....

Hej Alarik Jag har inte varit i Sverige på 2 år. Det du beskriver som ändrats till det sämre fanns ju för 2 år sedan också i alla fall i Stockholm när jag bodde och jobbade där i många år. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev haan:

Hej Alarik Jag har inte varit i Sverige på 2 år. Det du beskriver som ändrats till det sämre fanns ju för 2 år sedan också i alla fall i Stockholm när jag bodde och jobbade där i många år. mvh

 

Hej Haan.

Säkert.

Inget nytt under solen.

Men det har kanske även blivit än värre också i Stockholm om möjligt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Vilket är ganska logiskt i förhållande till konsekvenserna. Bilar är hårda och människor är mjuka. Sverige valde att driva igenom en lag som gav fotgängare företräde på övergångsställen, trots att man fått statistik från Schweiz att detta ökade dödsolyckorna vid övergångsställen.

 

Thailändare är naturligtvis inte kända för att vara säkerhetsmedvetna. Men en sak är säker. Dom har i alla fall insikt om att det är bättre att låta bilarna köra först, till skillnad mot många svenskar, som tror att dom kan stoppa bilar med kroppen.

 

För att inte tala om mammor med barnvagnar som bara skjuter ut barnvagnen ut på övergångsstället med säkerhet om att bilarna stannar

Jo i praktiken stämmer det nog men varför fins då Övergångsställen i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket är ganska logiskt i förhållande till konsekvenserna. Bilar är hårda och människor är mjuka. Sverige valde att driva igenom en lag som gav fotgängare företräde på övergångsställen, trots att man fått statistik från Schweiz att detta ökade dödsolyckorna vid övergångsställen.

 

och hur loste man det problemet     jo       man tog bort mycket av overgångsställena     så minskade olyckorna           :blind:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev thaiola:

Vilket är ganska logiskt i förhållande till konsekvenserna. Bilar är hårda och människor är mjuka. Sverige valde att driva igenom en lag som gav fotgängare företräde på övergångsställen, trots att man fått statistik från Schweiz att detta ökade dödsolyckorna vid övergångsställen.

 

och hur loste man det problemet     jo       man tog bort mycket av overgångsställena     så minskade olyckorna           :blind:

 

 

Enligt denna artikel tog man bort många övergångsställen men ändå ökade olyckorna.

 

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/fler-olyckor-efter-zebralagen

 

Kanske är det Thailändarna som är smartast den här gången.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nutteman:

 

Enligt denna artikel tog man bort många övergångsställen men ändå ökade olyckorna.

 

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/fler-olyckor-efter-zebralagen

 

Kanske är det Thailändarna som är smartast den här gången.

 

MVH

Nutteman

Kom inte och säg att thailändare är smarta när det gäller trafik. Thailändare och trafik är en katastrof - alltid!

Idag t ex, ska ner till stan (Pattis). Kör ner på Kha Talo och kommer i höjd med första marknaden, där ligger en ung kvinna på gatan, utan hjälm och huvudet i en blodpöl. Där står några thailändare runt henne samt en uniformerad polis och snackar i sina lurar. Trafiken fortsätter runt kvinnan och bilarna, inkl mej, kryssar runt henne  med ett 10-tal cm marginal. Inte ett tecken från polisen hur man skall köra - eller inte köra. Fy fan vad otäckt, många tankar och känslor kommer farande.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Jo i praktiken stämmer det nog men varför fins då Övergångsställen i Thailand?

Troligen därför det ser bra ut.

Tex varför ha man hjälm utan att spänna hakremmen i Thailand?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 

Du är ju inte bara löjlig. Du är ju dum och otrevlig också.

Ojdå. Blev det jobbigt? Det är inte jag som gör korkade jämförelser. Dumstruten är din.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev wUThai:

Ojdå. Blev det jobbigt? Det är inte jag som gör korkade jämförelser. Dumstruten är din.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk


Jag vet inte vad du har för problem, men det är med all säkerhet svårt att uttala.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag vet inte vad du har för problem, men det är med all säkerhet svårt att uttala.

Det är ju en tröst. Dina problem är uppenbara. Seså, gå o lägg dig igen.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev wUThai:

Det är ju en tröst. Dina problem är uppenbara. Seså, gå o lägg dig igen.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Dags för varannan vatten nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Dags för varannan vatten nu?

Knappast, jag är på semester. Själv då?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Nu var det faktiskt så att jag kommenterade påståendet om att det var skulle vara typiskt thai att om någon stannar för att släppa över någon så stannar dom inte i filen jämte.

 

Detta beteendet är numera så pass vanligt i Sverige att jag snart inte vågar stanna och släppa fram någon vid övergångställe.

Om jag stannat för att släppa fram gående och det inte funnits möjliget att köra om mig så har det till och med signalerats från fordonet bakom.

 

Sedan har trafiken även i övrigt  ändrats väldigt till det sämre i Sverige de senaste åren.

Oerhörda hastighetsöverträdelser. Vansinnesomkörningar. Obefintliga avstånd till framförvarande fordon i höga hastigheter osv.

Fulfingrar och stumfilmsmonologer innanför bilrutorna från koleriska förare.

Men du har tydligen inte märkt hur trafikbeteendet har förändrats i Sverige. Då är du väl en av dem som har förändrat det....

Jag vistas rätt mycket i Stockholmstrafiken både som bilförare och gångtrafikant. Jag har dock inte samma uppfattning som dig att det skulle blivit sämre när det gäller att släppa över gående på övergångsställen.

 

När det gäller övervakade övergångsställen upplever jag det relativt ofta att bilförare stanna trots att inte signalen är aktiverad. Stockholm har ju sin beskärda del av övervakade övergångsställen där signalen är släckt tills någon gångtrafikakt trycker på knappen. Är du sån som stannar vid övervakade övergångsställen utan att gångtrafikanterna har grönt kan det vara en förklaring till tutan i nacken.

 

Ett annat fenomen som jag ofta uppmärksammat gående inne i stan som inte respekterar rödgubbe. Ofta vid högersväng får man ju vänta in gående som samtidigt fått grönt. Gångtrafikanterna får sedan rött en stund innan svängande bilar just för att dessa skall få en möjlighet att passare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...