Jump to content
IGNORERAD

Köpa medicin


vilja

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Nej om en läkare i Sverige ger mig medicin så litar jag sannolikt på honom/henne men nu bor och arbetar ju inte alla i trygga Sverige eller hur? Om en läkare i Sydamerika/Afrika/Thailand ger dig 4-6 olika mediciner för en taskig hosta så sväljer du den bara utan vidare?

Modigt isf av en som inte klarat av att lämna gosedjursstadiet, undrar vilken diagnos det är på det förresten?

 

/ SatanG 

Nu tror jag att du blandar ihop nick här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 342
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    24

  • broder tuk tuk

    20

  • SatanG

    20

  • Tallviking

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nej om en läkare i Sverige ger mig medicin så litar jag sannolikt på honom/henne men nu bor och arbetar ju inte alla i trygga Sverige eller hur? Om en läkare i Sydamerika/Afrika/Thailand ger dig 4-6 olika mediciner för en taskig hosta så sväljer du den bara utan vidare?

Modigt isf av en som inte klarat av att lämna gosedjursstadiet, undrar vilken diagnos det är på det förresten?

 

/ SatanG 

Wow,substansen är väl lika i dom flesta länder eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev MickeN:

Nu tror jag att du blandar ihop nick här.

 

Bara att beklaga isf, erkänner att jag inte har särskilt bra koll på L200, kanske blandar ihop han med någon annan.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev L200:

Wow,substansen är väl lika i dom flesta länder eller hur?

 

Jösses! Tror du alla mediciner har samma namn, styrka och substanser i alla länder och att läkare globalt skriver ut samma mängd/medicin?

Ja isf förstår jag din inställning, du förstår helt enkelt inte bättre.

Kanske jag bryr mig mer då sjukvård, mediciner och dess effekter/biverkningar ingår i mitt jobb. 

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Jösses! Tror du alla mediciner har samma namn, styrka och substanser i alla länder och att läkare globalt skriver ut samma mängd/medicin?

Ja isf förstår jag din inställning, du förstår helt enkelt inte bättre.

Kanske jag bryr mig mer då sjukvård, mediciner och dess effekter/biverkningar ingår i mitt jobb. 

 

/ SatanG 

Självklart har mediciner olika namn,från olika länder,JÖSSES att jag inte fattade det;)

Nog om detta nu Dr SatanG:.

 

En resetråd från dig vore kul,eftersom du besöker många länder.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev L200:

Självklart har mediciner olika namn,från olika länder,JÖSSES att jag inte fattade det;)

Nog om detta nu Dr SatanG:.

 

En resetråd från dig vore kul,eftersom du besöker många länder.

 

 

 

 

Ja du har rätt, nu skiter vi i detta. Ursäkta mitt gnällande, ha en härlig helg :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja du har rätt, nu skiter vi i detta. Ursäkta mitt gnällande, ha en härlig helg :-)

 

/ SatanG

Du också:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag själv är beroende av starka mediciner,pga infektionen.

 

Hunden måste ha lite mat för att överleva,lite samma eller hur.

P1010028.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-19 at 16:27, skrev broder tuk tuk:

 

Imovane 7,5+ 7,5 per natt är alls inget ovanligt att läkare rekommenderar och egentligen spelar det ju ingen roll eftersom effekten ändå försvinner efter ca en vecka.

 

BTT

Då är det ingen läkare utan troligen en häxdoktor, 7.5mg / dygn är maxdos för imovane / zopiklon.

När det gäller effekten.

Sluta sprid en massa skit som du inte verkar ha någon kunskap om.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev L200:

Wow,substansen är väl lika i dom flesta länder eller hur?

 

Ja, många saker är lumska här i livet. man måste vara försiktig. 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
10 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det heter inte biverkning. Det heter effekt!

Äntligen ett proffs i tråden!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville inte trampa in tråden,men om man har kunskaper om substansen om div läkemedel så har man drogproblem.

Om en läkare i Sverige ger mig medicin,för något inte fan går jag in på fass.se och kollar substansen.

Vi normala personer kollar biverkningar...[emoji6]

 

Så med den logiken så har du alltså en drogberoende lumsk knarkare som läkare, eftersom jag förutsätter att hen känner till åtminstone lite ang substanser i de läkemedel hen skriver ut till dig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det var en fet gubbe på flyget idag som inte riktigt hade följt läkarens ordination eller glottat igenom bipacksedeln

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom gångerna jag varit hos doktorn i Thailand så har det blivit en massa färgglada piller och har inte en susning vad det är.

Men är ju tvungen och bli frisk.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Galten:

Dom gångerna jag varit hos doktorn i Thailand så har det blivit en massa färgglada piller och har inte en susning vad det är.

Men är ju tvungen och bli frisk.

Då doktorn blir rik på sina sålda piller så ska det inte underdiminsioneras alls.

Mängd ger rikedom och en Mercedes :)

 

Helst färgglada "no name"piller på lösvikt, för dom går att sälja mot alla åkommor.

En bra doktor skickar massor av färgglada saker

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Benriach:

Så med den logiken så har du alltså en drogberoende lumsk knarkare som läkare, eftersom jag förutsätter att hen känner till åtminstone lite ang substanser i de läkemedel hen skriver ut till dig...

Vist är det så

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-22 at 10:16, skrev Surin P3:

 

Båda blev avstängda.

Ena fick 3 ggr längre avstängning än den andra.

Är det inte dags att sparka ut Caveman för gott denna gång? Riktigt obehaglig människa..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
6 minuter sedan, skrev Wwax:

Är det inte dags att sparka ut Caveman för gott denna gång? Riktigt obehaglig människa..

Det konstiga var att det som KMM skrev va ju inte ens riktat till caveman,sen gav sig Caveman aven pa KMM pa flashback, riktigt udda beteende.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev jlh66:

Det konstiga var att det som KMM skrev va ju inte ens riktat till caveman,sen gav sig Caveman aven pa KMM pa flashback, riktigt udda beteende.

 

Tyvärr inte första gången han spårar ut totalt och blir skogstokig och riktigt hotfull och otrevlig och tar till kriminellt beteende

 

Inte för inte han lyckats bli livstidsavstängd från MPR två gånger tidigare !!

 

Kanske dags att verkligen mena livstid (för evigt) den här gången !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
17 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Tyvärr inte första gången han spårar ut totalt och blir skogstokig och riktigt hotfull och otrevlig och tar till kriminellt beteende

 

Inte för inte han lyckats bli livstidsavstängd från MPR två gånger tidigare !!

 

Kanske dags att verkligen mena livstid (för evigt) den här gången !!

Visst kanns det obehagligt att det finns folk som kan spara ur och bli sa hotfull och egentligen for saker som inte ens ar riktat mot honom. Detta uppmuntrar ju inte direkt andra att skriva vidare har.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev jlh66:

Visst kanns det obehagligt att det finns folk som kan spara ur och bli sa hotfull och egentligen for saker som inte ens ar riktat mot honom. Detta uppmuntrar ju inte direkt andra att skriva vidare har.

 

Tyvärr är det så. Inte konstigt när man ser sådant beteende på forumet att folk väljer att lämna för andra mer modererade diskussionsforum

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nu skulle banna CM helt igen, vad hindrar honom från att regga ett nytt medlemskap? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
11 minuter sedan, skrev Surin P3:

Om jag nu skulle banna CM helt igen, vad hindrar honom från att regga ett nytt medlemskap? 

Ingenting

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Surin P3:

Om jag nu skulle banna CM helt igen, vad hindrar honom från att regga ett nytt medlemskap? 

 

Inget mer än att vi andra enkelt skulle märka det på beteendet och anmäla det till dig så får du fatta beslut därefter (du ser ju IP-adresser etc som inte vi ser)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...