Jump to content
IGNORERAD

Köpa medicin


vilja

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

 

Snyggt!

Jag försöker själv att gå minst 10-15,000 steg på en dag. Har gett 1 hål mindre(eller mer) på bältet på ett halvår. 

 

Hur håller man räkningen på det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 342
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    24

  • broder tuk tuk

    20

  • SatanG

    20

  • Tallviking

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hur håller man räkningen på det? 

 

Med en stegräknare.

Stegraknare_640-320x240.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
42 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hur håller man räkningen på det? 

 

 

Precis!

 

Man har ju bara 10 fingrar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Men sedär! Är det inte herr Kingen himself som är ute och duar andra utan att räcka upp handen.

Lär dig att leva som du lär....eller.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Men det begriper DU väl för Fan att en King aldrig niar småfolket och skulle absolut aldrig räcka upp handen? Hur svårt kan det vara att fatta? Doh!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Med en stegräknare.

Stegraknare_640-320x240.jpg

 

15 000 steg, många tryck blir det....   Själv har jag mätt upp sträckan på en "slinga" jag brukar gå, sen är det bara att räkna antal varv och då räcker nästan fingrarna till.  :D   Det finns en bassäng här i närheten (gångavstånd) och planerar att börja simma lite. Det var ju ett antal decennier sedan man simmade, men det sitter väl i ryggmärgen. Hur lång tid tar det att simma exempelvis 1000 m vanligt bröstsim i hyggligt tempo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

15 000 steg, många tryck blir det....   Själv har jag mätt upp sträckan på en "slinga" jag brukar gå, sen är det bara att räkna antal varv och då räcker nästan fingrarna till.  :D   Det finns en bassäng här i närheten (gångavstånd) och planerar att börja simma lite. Det var ju ett antal decennier sedan man simmade, men det sitter väl i ryggmärgen. Hur lång tid tar det att simma exempelvis 1000 m vanligt bröstsim i hyggligt tempo?

Behövs inga tryck den känner av stegen själv

 

Vi fick sådana på förra firman och hade en tävling mellan de olika avdelningarna

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nemo:

 

15 000 steg, många tryck blir det....   Själv har jag mätt upp sträckan på en "slinga" jag brukar gå, sen är det bara att räkna antal varv och då räcker nästan fingrarna till.  :D   Det finns en bassäng här i närheten (gångavstånd) och planerar att börja simma lite. Det var ju ett antal decennier sedan man simmade, men det sitter väl i ryggmärgen. Hur lång tid tar det att simma exempelvis 1000 m vanligt bröstsim i hyggligt tempo?

Modern teknik är visst främmande :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Modern teknik är visst främmande :)

 

Sensorer i skorna? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Modern teknik är visst främmande [emoji4]

Har för mig att det var 2016 nu [emoji2]

skickat från min eller annans mobil någonstans out there

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Sensorer i skorna? 

 

De flesta moderna smartphones har inbyggda stegräknare till och med

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

De flesta moderna smartphones har inbyggda stegräknare till och med

 

Aha, stegsensor i telefonen. Hur funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Aha, stegsensor i telefonen. Hur funkar det?

 

Den använder den inbyggda accelerometern som används till allt möjligt i en smartphone

 

These applications work with the phones which have the Accelerometer sensor built in it. While running, this application will monitor the change in accelerometer and based on it will conclude if the step is taken. It can provide the information about the angle at which you are holding the device, direction , speed at which it is moved and the gravity. Accelerometer provides the values whenever they are changed along with the Time at which the event occurred. Application stores these values in the database and look for a pattern.

An accelerometer will provide three values x-axis value, y-axis value and z-axis value. As the person starts taking the first step, x-axis value will increase at a rate depending upon the force at which the person starts to move, y-axis which will tell the relative change in the height of the device along with the force will show an increase in value as while taking the step person will rise from the ground and then it will decrease till the step touches the ground. Based on this kind of pattern match, Step event is detected. Same kind of concept is used in wave to answer feature provided in phones.

 

http://mohdaslam.com/pedometer-and-step-counter-mobile-apps-how-does-it-work/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT kanske men det är lite konstigt att de inte använder accelerometern till GPS navigeringen?Alla mina appar tappar mottagning i långa tunnlar, hade inte behövts om accelerometern fick estimera färden då täckning saknas.

Jag har en gammal Audi A6 där de byggt in den funktionen, funkar otäckt bra i långa tunnelsystem som södra länken.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Den använder den inbyggda accelerometern som används till allt möjligt i en smartphone

 

These applications work with the phones which have the Accelerometer sensor built in it. While running, this application will monitor the change in accelerometer and based on it will conclude if the step is taken. It can provide the information about the angle at which you are holding the device, direction , speed at which it is moved and the gravity. Accelerometer provides the values whenever they are changed along with the Time at which the event occurred. Application stores these values in the database and look for a pattern.

An accelerometer will provide three values x-axis value, y-axis value and z-axis value. As the person starts taking the first step, x-axis value will increase at a rate depending upon the force at which the person starts to move, y-axis which will tell the relative change in the height of the device along with the force will show an increase in value as while taking the step person will rise from the ground and then it will decrease till the step touches the ground. Based on this kind of pattern match, Step event is detected. Same kind of concept is used in wave to answer feature provided in phones.

 

http://mohdaslam.com/pedometer-and-step-counter-mobile-apps-how-does-it-work/

 

Fan va de hittar på nuförtiden.  :o   Verkar ju fiffigt, men jag förlitar mig på det primitiva sättet. Jag vet hur långt jag går på en timme, har bara en klocka med mig för att kolla att jag inte har tappat räkningen på antal varv jag gjort på en timme.  Slutresultatet blir det samma som med Accelerometern.  :)

 

PS. Använder även vanliga papperskartor om jag ska åka någonstans.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hur håller man räkningen på det? 

Pröva o ha en telefom i fickan från 2000 talet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Fan va de hittar på nuförtiden.  :o   Verkar ju fiffigt, men jag förlitar mig på det primitiva sättet. Jag vet hur långt jag går på en timme, har bara en klocka med mig för att kolla att jag inte har tappat räkningen på antal varv jag gjort på en timme.  Slutresultatet blir det samma som med Accelerometern.  :)

 

PS. Använder även vanliga papperskartor om jag ska åka någonstans.  :)

Roligt att höra att du gått ifrån runstenar till något modernare. Fast runstenar har ju sina fördelar, man slipper gymmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars använder man t ex Runkeeper för att veta både hur långt man gått och var :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Annars använder man t ex Runkeeper för att veta både hur långt man gått och var :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Bra även för nattvandringar, man ser var man villade bort sig :)

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så använder man förståndet och går så långt man känner för att göra utan att blanda in div apparater. Ibland undrar man om inte en del människor bytt ut hjärnan mot en jävla mobiltelefån...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Benriach:

Eller så använder man förståndet och går så långt man känner för att göra utan att blanda in div apparater. Ibland undrar man om inte en del människor bytt ut hjärnan mot en jävla mobiltelefån...

Jag har flyttat min hjärna under bältet som HP.

 

Mitt livs bästa beslut. :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Jag har flyttat min hjärna under bältet som HP.

 

Mitt livs bästa beslut. :D 

tror inte du har haft det ovanför knäna nån gång så nära bältet är en dj förbättring

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
7 minuter sedan, skrev Boa52:

tror inte du har haft det ovanför knäna nån gång så nära bältet är en dj förbättring

Har man som du aldrig haft någon dito så är det oavsett vilket status quo.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev GreenValley:

Har man som du aldrig haft någon dito så är det oavsett vilket status quo.

Bälte har jag aldrig behövt så någon dito ???

Link to comment
Dela på andra sajter

On 26 juli 2016 at 01:24, skrev wUThai:

Skulle vara intressant och veta vilka du menar? Ja, förutom mig då! Eller vågar du inte säga vilka du menar?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Känner du dig träffad?

 

Jag menar bara allmänt. Är man tyken ska man inte lipa :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...