Jump to content
IGNORERAD

Köpa medicin


vilja

Recommended Posts

26 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Var på ett apotek igår och köpte några kartor B12 efter tips men det får nog bli ett lasarettsbesök. Jag är ju en sån person som går till lasarettet först när jag är riktigt dålig, har alltid varit sådan.

Får väl vänta på att BTT och några andra pillerexperter vaknar i Sverige för fler tips.;)

Kan tillägga att ömheten i fotsulorna började för 4-5 år sedan men trodde att det berodde på min vikt, det var ju rätt mycket gående i mitt jobb som budbilschaffis och att jag gick/går i dåliga badtofflor alldeles för mycket.

 

En gammal amatörläkares råd:

När du går till lasarettet, så be om koll av blodsockervärden och risk för för diabetes type 2......

 

Som vanligt otrevliga aptitstörande övningar för att minska risken för detta gissel::

 

"Behandling av diabetes typ-2

Eftersom diabetes påverkas av din livsstil är sunda levnadsvanor en nödvändighet. Att motionera och äta sundare mat kan, enskilt, till och med sänka blodsockervärdet. Motion har stor effekt på insulinkänsligheten och ett träningspass på 30-40 min har effekt upp till två dygn efteråt. I grunden handlar det om att friskare, sundare och mer hälsosamt liv vilket är en fördel för alla. 

Det är sällan livsstilsförändringar ensamt fungerar som behandling. Du kan därför förr eller senare behöva någon form av medicinering. Många förknippar diabetes med sprutor men det finns andra behandlingar också. Viktigast att tänka på vid medicinering är att du som patient ska kunna må bra och nå dina målvärden med så få biverkningar som möjligt. Målvärden som används är HbA1c som ger ett mått på hur ditt blodsocker varit under de senaste 2-3 månaderna. Värdet bör ligga under 52 mmol/l (eller 6 % som var det tidigare måttet)"

källa: http://www.doktorn.com/artikel/allt-om-typ-2-diabetes?gclid=CMDGypbvj84CFeLUcgodo1wNyw

 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 342
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    24

  • broder tuk tuk

    20

  • SatanG

    20

  • Tallviking

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Lider man av mentala åkommor så får man nog inte bestämma så mycket själv, hoppas jag. Mytomani, psykopat, sociopat, bipolär, schizofren, mm är nog exempel på sådana sjukdomar.

 

 

 

Bibben.

Ibland får jag känslan av att du och jag antagligen skulle ha kul om vi träffades. Hoppas göra så en dag.

 

Cheers! / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle behöva hjälp av den samlade mpr-expertisen med vad jag behöver för några piller eller medicin då mina fötter är ömma "fotsulorna", stickningar och att de känns bortdomnade ibland, precis som när man har sovit på en arm och den känns bortdomnad, kan även känna stickningar i fingrarna.

 

Kan det vara dålig blodcirkulation och för tjockt blod då jag inte dricker alkohol längre, känns lite bättre i fötterna då jag supit men har ingen lust att börja med det igen, har varit full/onykter 14 gånger i år och tycker det räcker.

Kolla om du har diabetes.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Skulle behöva hjälp av den samlade mpr-expertisen med vad jag behöver för några piller eller medicin då mina fötter är ömma "fotsulorna", stickningar och att de känns bortdomnade ibland, precis som när man har sovit på en arm och den känns bortdomnad, kan även känna stickningar i fingrarna.

 

Kan det vara dålig blodcirkulation och för tjockt blod då jag inte dricker alkohol längre, känns lite bättre i fötterna då jag supit men har ingen lust att börja med det igen, har varit full/onykter 14 gånger i år och tycker det räcker.

hej stefan kan bara hålla med Johan B och Peolito om ett besök till någon läkare för koll av dina värden när det gäller diabetes. De saker du nämner kan vara diabetes relaterade men dessa saker du nämner kommer inte över en natt. Dålig blodcirkulation i fötter är vanligt bland oss med diabetes ( 45 år med diabetes typ 1 ).  PS Av egen erfarenhet så har landsortsjukhusen i Thailand inte så mycket erfarenhet av diabetes som svenska  sjukhus och läkare har. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Bibben.

Ibland får jag känslan av att du och jag antagligen skulle ha kul om vi träffades. Hoppas göra så en dag.

 

Cheers! / SatanG

 

8 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Lider man av mentala åkommor så får man nog inte bestämma så mycket själv, hoppas jag. Mytomani, psykopat, sociopat, bipolär, schizofren, mm är nog exempel på sådana sjukdomar.

 

 

Jasså delar du sjukdomslistan ha ha ha ha :)

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Jasså delar du sjukdomslistan ha ha ha ha :)

 

 

Mankan, bli inte för tuff nu för då måste jag ta ner dig på jorden igen :-)

Skojar med dig och hoppas du gör detsamma med mig när vi någon gång träffas.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Skulle behöva hjälp av den samlade mpr-expertisen med vad jag behöver för några piller eller medicin då mina fötter är ömma "fotsulorna", stickningar och att de känns bortdomnade ibland, precis som när man har sovit på en arm och den känns bortdomnad, kan även känna stickningar i fingrarna.

 

Kan det vara dålig blodcirkulation och för tjockt blod då jag inte dricker alkohol längre, känns lite bättre i fötterna då jag supit men har ingen lust att börja med det igen, har varit full/onykter 14 gånger i år och tycker det räcker.

Först ska man som många skrivet kolla med läkare. Jag har själv haft lite problem med fötterna och efter att läkaren inte gjorde mer än konstaterade och kom med få eller inga råd köpte jag en cirkulationtränare. Den har varit riktigt bra för mig men jag kan inte bedöma om den skulle funka för dig. 

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja.

P3 kan ju stänga ner all trafik från kända vpn routers.

Plätt lätt.

Kända, jo men det är nog ett satans jobb.

Rätta mig, men finns det inte också dynamiska adresser tex om man kör via Hola?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Skulle behöva hjälp av den samlade mpr-expertisen med vad jag behöver för några piller eller medicin då mina fötter är ömma "fotsulorna", stickningar och att de känns bortdomnade ibland, precis som när man har sovit på en arm och den känns bortdomnad, kan även känna stickningar i fingrarna.

 

Kan det vara dålig blodcirkulation och för tjockt blod då jag inte dricker alkohol längre, känns lite bättre i fötterna då jag supit men har ingen lust att börja med det igen, har varit full/onykter 14 gånger i år och tycker det räcker.

Kolla blodtrycket.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Som vanligt visar sig de som är extra dryga och kaxiga vara de värsta drama queens och de som propsar hårdast på hårda straff. Så typiskt.

 

:waaaht:

Skulle vara intressant och veta vilka du menar? Ja, förutom mig då! Eller vågar du inte säga vilka du menar?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha Ha Ni fixar ju detta bra med era justa inlägg jag behöver inte slösa på mina suveräna, intiligenta texter och tankar

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Ha Ha Ni fixar ju detta bra med era justa inlägg jag behöver inte slösa på mina suveräna, intiligenta texter och tankar

Det tackar vi ödmjukt för. :wai:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Bibben.

Ibland får jag känslan av att du och jag antagligen skulle ha kul om vi träffades. Hoppas göra så en dag.

 

Cheers! / SatanG

 

Tror jag med, vi får styra upp en träff nån gång. Ingen aning om var du befinner dig dock.

Nykter idag men inte i morgon ;)

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Wwax:

13681053_665280523628144_1236439495821294132_n.jpg

 

Exakt

 

Characters_walk.gif

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bibben:

 

Exakt

 

Characters_walk.gif

När man har läst den här tråden tror jag inte det räcker med promenader, vissa behöver nog en hel ica kasse med piller i olika färger, pillerna alltså. Fan vet om det räcker med en kasse

Link to comment
Dela på andra sajter

När man har läst den här tråden tror jag inte det räcker med promenader, vissa behöver nog en hel ica kasse med piller i olika färger, pillerna alltså. Fan vet om det räcker med en kasse

Håll di du till dina Bamse.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det är nog en del som inte tagit sin medicin verkar det som

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är nog en del som inte tagit sin medicin verkar det som

Eller tagit någon annans medicin.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Håll di du till dina Bamse.....

Om du kommer kan jag läsa högt för dej, fan vad glad du skulle bli när du fattade vad som står i Bamse men låt bli alla piller en mån före så du förstår nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Det är nog en del som inte tagit sin medicin verkar det som

Har du blivit av med din ica påse oj oj nu blir det problem för dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev Boa52:

Har du blivit av med din ica påse oj oj nu blir det problem för dej

Som sagt :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev wUThai:

Skulle vara intressant och veta vilka du menar? Ja, förutom mig då! Eller vågar du inte säga vilka du menar?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Men sedär! Är det inte herr Kingen himself som är ute och duar andra utan att räcka upp handen.

Lär dig att leva som du lär....eller.

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wwax:

13681053_665280523628144_1236439495821294132_n.jpg

 

Har ju lite problem att gå längre sträckor men jag simmar och det har blivit cirka 30 000 meter sista månaden och det är väl inte fy skam det heller.

IMG_0276.JPGbad2.JPGbad1.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
24 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Har ju lite problem att gå längre sträckor men jag simmar och det har blivit cirka 30 000 meter sista månaden och det är väl inte fy skam det heller.

IMG_0276.JPGbad2.JPGbad1.JPG

 

 

Snyggt!

Jag försöker själv att gå minst 10-15,000 steg på en dag. Har gett 1 hål mindre(eller mer) på bältet på ett halvår. 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...