Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls-EM 2016


spooncreek

Recommended Posts

Då har sommarens första stora sporthändelse startat, EM i Fotboll i Frankrike. Missade öppningsmatchen igår, men värdnationen, även en av huvudfavoriterna, lyckades visst vinna med 2-1. I natt thai- tid England mot Ryssland, som jag inte tänker missa. Engelsmännen är väl lika uppskrivna på hemmaplan som vanligt men får nog en tuff uppgift mot ryssarna. Annars tycker jag det känns rätt öppet avseende vilket land som får lyfta trofén, flera lag som kan stå som slutsegrare.

 

 

IMG_20160608_183850.jpg

 

Sverige...ja vad ska man tro..vår storstjärna får i alla fall plats på postern med EM-s andra storstjärnor. Bättre än så blir det kanske inte. Men kunde Grekland vinna EM  2004..ja det bevisar väl klyschan att "bollen är rund" :-) .

 

Kul ska det bli i alla fall. Programmet uppspikat på väggen, Changen är öppnad och andra halvlek av Albanien-Schweiz är i gång. I Thailand är det TV3 som sänder matcherna.  Vill man se svenska sändningar över internet verkar en hel del matcher gå på CMore tyvärr, vilket kräver abbonnemang.

 

Nåväl, nu kör vi, hoppas på många bra matcher!

 

IMG_20160611_205536.jpg

 

 

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 362
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GreenValley

    22

  • stefan5300

    20

  • Nilsson68

    19

  • Soengsang

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Inte för att jag håller på Albanien, men dom förlorade oförtjänt. Klart det bättre laget! Och vilka odugliga "målskyttar" dom har!

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag håller på Albanien, men dom förlorade oförtjänt. Klart det bättre laget! Och vilka odugliga "målskyttar" dom har!

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Missade verkligen i sista minuterna. Synd.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt att visa folk inte kan gå på fotboll. Utan att bråka. Tyvärr händer det även här hemma. Tragiskt. Stakars barnfamiljer mm som vill kolla.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
24 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tydligen pucklar supportrarna på varandra rätt rejält inför England-Ryssland. Minst en som kämpar för sitt liv.

 

http://www.expressen.se/sport/fotboll/fotbolls-em/annu-flera-slagsmal-mellan-fans-i-marseille/

Har alla engelsmän en skruv lös eller är det bara de som beger utanför öriket?

Man önskar ju alltid att England åker ut ur turneringen så snart som möjligt så att slöddret åket hem till sitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittills väldigt bra fotboll ,alla lag gasar på.

Har fått in alla 3 matcherna på tipset,återstår bara 10 :pudency:

Hade 1,2 på Wales-Slovakien ,vilka var favoriter enligt tipstjänst ?

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev GreenValley:

Har alla engelsmän en skruv lös eller är det bara de som beger utanför öriket?

Man önskar ju alltid att England åker ut ur turneringen så snart som möjligt så att slöddret åket hem till sitt.

Ja, det är märkligt för hemma i England händer det väl sällan något, kan kanske ha med höga priser att göra men ändå märkligt. Det är ju tvärtom i Sverige med alla snälla lamm som skanderar " Mitt team" och inte rör en fluga internationellt men här hemma så sker både det ena och det andra...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Säger som brorsan sa. "Det är som att välja mellan pest och kolera om vilka som ska vinna."  Jag sa till han, oavgjort, så hoppas vi bägge lagen åker i slutändan! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev wUThai:

Säger som brorsan sa. "Det är som att välja mellan pest och kolera om vilka som ska vinna."  Jag sa till han, oavgjort, så hoppas vi bägge lagen åker i slutändan! :) 

Ja, det vore ju onekligen lite roligt om Wales gick vidare, på Englands bekostnad...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ukraina spelade oavgjort mot England ikväll, där ser man....

 

Nån som vet när Ryssland spelar mot England?

 

2016-06-11 22.59.17.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bibben:

Ukraina spelade oavgjort mot England ikväll, där ser man....

 

Nån som vet när Ryssland spelar mot England?

 

2016-06-11 22.59.17.jpg

Hehe, typiskt Svt att förnedra Ryssland. PK-feministerna sitter väl och fnittrar samtidigt som de tycker att det är för mycket manligt på planen, det borde väl vara 50/50...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev wUThai:

Inte för att jag håller på Albanien, men dom förlorade oförtjänt. Klart det bättre laget! Och vilka odugliga "målskyttar" dom har!

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Håller med att de skulle haft med sig åtminstonde en pinne,trots 10 man under lång tid

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, typiskt Svt att förnedra Ryssland. PK-feministerna sitter väl och fnittrar samtidigt som de tycker att det är för mycket manligt på planen, det borde väl vara 50/50...

Ryssland förnedrade sig själva igår.

63f9b4c98e0a84ca0ebe5add4128a57f.jpg

Så jäkla tråkigt med allt sånt här på sport evenemang ?

Hoppas fortsättningen på EM blir bättre. Så vanligt folk kan uppskatta en match på arenan.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev Nilsson68:

Ryssland förnedrade sig själva igår.

63f9b4c98e0a84ca0ebe5add4128a57f.jpg

Så jäkla tråkigt med allt sånt här på sport evenemang ?

Hoppas fortsättningen på EM blir bättre. Så vanligt folk kan uppskatta en match på arenan.

Tapatalkat

Att Sovjetunionen och järnridån föll samman var inte enbart av goda, det var lugnare och bättre när ryssarna fanns inlåsta på andra sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev GreenValley:

Att Sovjetunionen och järnridån föll samman var inte enbart av goda, det var lugnare och bättre när ryssarna fanns inlåsta på andra sidan.

Precis, engelsmännnens fans är ju ett gäng konfimanders.....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev GreenValley:

Att Sovjetunionen och järnridån föll samman var inte enbart av goda, det var lugnare och bättre när ryssarna fanns inlåsta på andra sidan.

 

Det är som många tyskar säger, bygg upp muren igen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...