Jump to content
IGNORERAD

Thailand inför "Any ID" motsvarigheten till Swish


Tallviking

Recommended Posts

Oregistrerad
7 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Så om du köper massor av aktier i banker blir du världens vinnare ju !!

 

Vad är problemet ? :whistle:

 

Jag ser att du inte kan se helheten tyvärr:blind:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    19

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • kitungmakmak

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Tydligen intressant nog för att hålla dig sysselsatt med din "övervakning".  Att du inte fattar resonemanget är ju helt naturligt, så återgå du till ditt vanliga mönster med att berätta för oss vad du hade till frukost varje morgon, istället för att försöka dig på sjukdomsdiagnoser.

 

Hehe, Words.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
15 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jag ser att du inte kan se helheten tyvärr:blind:

 

Nej. Du verkar vara en av de få "som kan se helheten" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och med bitcoins så slipper man banken helt och hållet.

Nordeas vinst på 8miljarder per kvartal får räcka som det är tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja diagnosen är tydligen rätt eftersom du tog åt dig direkt

Tänk om du bara visste vad P3 vet om dig i och med du fjantar omkring på detta forum :look_down:

 

Varför skulle jag bry mig om vad P3 vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Meningen är att dom ska förbjuda kontanter. Därefter kan dom köra med minusräntor på bankkontona. 

Då är det omöjligt att ta ut dom till kontanter igen. Sedan kan dom hitta på att du är en terrorist tex. och stänga ditt konto. Sjysst kontroll av folket.

Jag ser att vi är på väg åt det hållet. Det är enklare för bankerna att ta fram mångdubbelt mer digitala pengar i omlopp ju färre kontanter människorna har.

Dessutom tjänar då bankerna ännu mera pengar.

 

 

 

Om du skulle få rätt vilket du inte får men iaf så kommer guldpriset att gå upp, finns alltid en valuta för dem som vill så vad är problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ja diagnosen är tydligen rätt eftersom du tog åt dig direkt

Tänk om du bara visste vad P3 vet om dig i och med du fjantar omkring på detta forum :look_down:

Och vad har P3 att göra med detta resonemanget, jag kan i och i sig förstå dej, eftersom du tydligen  redan är inne i övervaknings systemet.

Chan2014

P.S Sluta upp med dom där jäkla smileysarna, snacka om 14'is. D.S

 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
41 minuter sedan, skrev Chan2014:

Och vad har P3 att göra med detta resonemanget, jag kan i och i sig förstå dej, eftersom du tydligen  redan är inne i övervaknings systemet.

Chan2014

P.S Sluta upp med dom där jäkla smileysarna, snacka om 14'is. D.S

 

Emoji eller emotikon på svenska är ideogram eller smileys som används för att förtydliga det ofta torftiga sättet att förmedla information över internet då runt 70% av språket vid IRL kommunikation består av annat än vad man säger som när man skriver. Tonaler, kroppshållning, ansiktsuttryck osv är svårt att förmedla. Så då finns ideogrammen eller smileysarna för att tex antyda att man skojjar eller är ironisk.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Benjamas:

Om du skulle få rätt vilket du inte får men iaf så kommer guldpriset att gå upp, finns alltid en valuta för dem som vill så vad är problemet?

Om lyckan är fullständig för Tv så stiger inte guldpriset. För banken bestämmer vad du får handla och inte. Om hans framtid blir verklighet.  Så vad ni än gör använd cash.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Chan2014:

Och vad har P3 att göra med detta resonemanget, jag kan i och i sig förstå dej, eftersom du tydligen  redan är inne i övervaknings systemet.

Chan2014

P.S Sluta upp med dom där jäkla smileysarna, snacka om 14'is. D.S

 

Skit i det du lille vän :big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 timmar sedan, skrev oberg:

 

Hehe, Words.

Hoppsan har du frigång igen ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Varför skulle jag bry mig om vad P3 vet?

Men diagnosen var rätt eller hur?

 

Du var den ende som högg på den :rap:

+ dina 2 kompisar Herr Uppblåst och oberg

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Men diagnosen var rätt eller hur?

 

Du var den ende som högg på den :rap:

+ dina 2 kompisar Herr Uppblåst och oberg

 

Va snackar du om? Du citerade ju mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bankerna villa bara kunna mjölka procent på alla transaktioner. VIDRIGT!

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Va snackar du om? Du citerade ju mig.

Kolla igen lille vän

Jag citerade ingen i det första inlägget som du högg på. Jag skrev inte ens ditt namn

Tror diagnosen blev bekräftad nu

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
23 minuter sedan, skrev Changnoi:

Bankerna villa bara kunna mjölka procent på alla transaktioner. VIDRIGT!

Glöm inte att när man går in på banken så är det dom som tar fram pengar i datorn och dom pengarna är INTE från folk som har lånat ut sina pengar till banken.

Dessutom har inte banken rätt att göra så enligt den svenska grundlagen.

Var din egen bank och regering, köp Bitcoin. Ju längre tid du väntar desto dyrare blir det.

https://bitcoinity.org/markets

https://blockchain.info/sv/charts/my-wallet-n-users

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Swish och andra elektroniska betalningssätt är väldigt smidigt och vi går helt klart emot mera av sådant. MEN det ska finnas kontanter .

Har varit med om att internet försvann en gång när jag var på en matvaruaffär där  flera fick lämna vagnar fulla med varor pga att dom inte hade kontanter.

Själv hade jag så att det täckte det jag skulle handla .

 

Då såg man vad sårbart ett samhälle blir då man bara har tekniska lösningar och med tanke på alla illvilliga jävlar som sitter med en dator och skapar virus och allt annat skit i syfte med jävlas/begå brott kanske det är bra med lite otekniska lösningar också .

Men med det sagt föredrar jag elektroniska betalningssätt (för det mesta)

 

 

Mvh Hobbe 

Jag var på IKEA i Bäckebol, Göteborg en lördag för några månader sedan.

Inget funkade, det gick inte att betala med kort i resturangen, i alla kassor utom två, var kortbetalning ur funktion och i dom två kassorna tog en betalning flera minuter (tror de gick via telefonmodem)...

Det var mängder av övergivna fullastade kundvagnar vid kassorna...

Jag hade som vanligt ett par tusen som backup i plånboken, så vi fick både handlat och ätit en bit:smile:

IKEAS datanät var i princip utslaget, inte på grund av hackers eller terrorister, utan av en grävmaskinist:XD:

Det tog ett dygn att fixa nåt så simpelt, för IKEA, då kan du fundera på när det bara drabbar vanligt folk...

 

Har, som jag kanske nämnt en liten restaurang, kontokortsbetalningar kräver internetuppkoppling.

Vid två tillfällen sen vi startade har internet slutat funka, ingen kunnat betala med kort, hur kul är det när ca 50% av dagens kunder inte ens har kontanter med sej?

Tur att man känner igen de flesta kunderna och vågat erbjuda luncherna på "Krita"

Det har varit en handfull dagar när ingen betalat med kontanter, normalt är väl ca 80% av betalningarna med kort, för en lunch, ännu mer kort vid avhämtning då det ofta handlar om större inköp...

 

Sist jag ringde supporten på Tele2 sa de "Vi kan garantera att internet funkar igen kl 15" inget svar man vill ha strax innan lunchrusningen:46:

 

Sen har vi alla de gånger då någon bank har problem på sin sida, inga betalningar, med tex SEB funkar på flera timmar, Bankens kunder har sina pengar på kontot, men kan inte använda dem...

En lunch kan man väl klara sej utan, men det kan ju vara viktigare saker?

 

Kontanter är bäst! Det går snabbast, kostar minst för mej och för kunden, Jag betalar ca 2 kronor för varje kund som betalar med kort, 10spänn för en läsk är 10 spänn, om det är kontant betalning, bara 8 om det är betalt med kort (det är väl därför många ställen motvilligt tar kort vid småsummor?)

"Men det är ju sååå smidigt" säger bankerna, vad de menar är "Mer pengar till oss!"

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kolla igen lille vän

Jag citerade ingen i det första inlägget som du högg på. Jag skrev inte ens ditt namn

Tror diagnosen blev bekräftad nu

 

 

Du verkar ha lite dålig kontroll på händelseförloppet (och om onsdag kommer före fredag) så jag bifogar tre screen shots som visar hur det var.

 

Ditt första inlägg:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:07:24.png

 

 

Mitt svar till det inlägget:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:09:13.png

 

 

Din sista citering:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:18:12.png

 

 

Mitt sista inlägg:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:10:29.png

 

 

Att du sen, i vanlig ordning, har ändrat i dina inlägg är ju en annan sak. Har inte kollat ändringarna, men skall göra det nu.

 

Kollat dina ändringar och i vanlig ordning så gör du dig besväret att ändr inlägget bara för att kunna klanka på ett par andra skribenter.

Du är fan i mig den värsta typen på det här forumet. Till och med kramdjursälskaren ligger ju flera steg före dig.

 

 

 

 

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Du verkar ha lite dålig kontroll på händelseförloppet (och om onsdag kommer före fredag) så jag bifogar tre screen shots som visar hur det var.

 

Ditt första inlägg:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:07:24.png

 

 

Mitt svar till det inlägget:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:09:13.png

 

 

Din sista citering:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:18:12.png

 

 

Mitt sista inlägg:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:10:29.png

 

 

Att du sen, i vanlig ordning, har ändrat i dina inlägg är ju en annan sak. Har inte kollat ändringarna, men skall göra det nu.

 

Kollat dina ändringar och i vanlig ordning så gör du dig besväret att ändr inlägget bara för att kunna klanka på ett par andra skribenter.

Du är fan i mig den värsta typen på det här forumet. Till och med kramdjursälskaren ligger ju flera steg före dig.

 

 

 

 

Du svamlar i vanlig ordning

Detta var det första inlägget som du högg på

Nemo.JPG

Gör dig inte dummare än vad du är

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Du svamlar i vanlig ordning

Detta var det första inlägget som du högg på

Nemo.JPG

Gör dig inte dummare än vad du är

 

 

Du påminner starkt om Janne och TV, när det gäller att aldrig erkänna att man har gjort ett misstag. Enda skillnaden är kanske att de oftast vet lite grann om vad de snackar om.....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nemo:

Enda skillnaden är kanske att de oftast vet lite grann om vad de snackar om.....

 

Synd att beskylla dig för det iaf....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

 

Synd att beskylla dig för det iaf....

 

Behöver du inte...      Kul att pråmdragaren hittade tråden, och kunde komma med en givande kommentar.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Du verkar ha lite dålig kontroll på händelseförloppet (och om onsdag kommer före fredag) så jag bifogar tre screen shots som visar hur det var.

 

Ditt första inlägg:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:07:24.png

 

 

Mitt svar till det inlägget:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:09:13.png

 

 

Din sista citering:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:18:12.png

 

 

Mitt sista inlägg:

 

Screenshot from 2016-06-06 03:10:29.png

 

 

Att du sen, i vanlig ordning, har ändrat i dina inlägg är ju en annan sak. Har inte kollat ändringarna, men skall göra det nu.

 

Kollat dina ändringar och i vanlig ordning så gör du dig besväret att ändr inlägget bara för att kunna klanka på ett par andra skribenter.

Du är fan i mig den värsta typen på det här forumet. Till och med kramdjursälskaren ligger ju flera steg före dig.

 

 

 

 

Vilken av kramdjursälskarna?

Gorocco, L64 eller Kitung...?

Förlåt om jag missade nån.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Behöver du inte...      Kul att pråmdragaren hittade tråden, och kunde komma med en givande kommentar.

 

Har faktiskt inte dragit en pråm på drygt 20 år.

 

Du hade definitivt mått bra av ett miljöombyte iaf, där är nog de flesta överens.

 

Maken till gnällkuk finns nog inte, köp en nalle för i helvete TÖNT!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...