Jump to content
IGNORERAD

Skype ore not skype

Boa52

Recommended Posts

Som jag tidigare skrivit gillar jag Skype, ok jag vet att det finns andra sätt att video prata med varandra. Nu har jag bara Skype och ingen bra telefon som jag kan hitta andra video samtal med, bara min jobb telefon och den vill jag inte använda till sånt. Som ni vet blev min handled lite konstig när jag spelade fotboll med Thai pojkar i feb. så från och med Mars mån blev jag sjukskriven. Tänkte då vad att göra med en gipsad hand och kallt ute. När jag får ett antal förfrågningar av intresserade på min skype adress tänkte jag varför inte svara och prata lite Engelska, träna språket helt enkelt. Sa det till min fru att jag kommer att svara på några skype förfrågningar. Varför jo min dotter var tillsammans med en Engelsman och dom bodde i mitt hus ett år och han och jag gillade att vara i garaget och skruva i nåt. där lärde jag mej att prata Engelskal men nu säger min dotter vad har hänt med din Engelska, Thai engelska blir det ju fort när man pratar med thai.

Jag hade och har ca 15 st intresseförfrågningar om skype kontakt ok tänkte jag enkelt och började svara på alla för att se om nån ville snacka Engelska med mej, Min älskling visste vad jag skulle göra. Det har varit en rolig resa och mera kommer i morgon. Skriv gjärna ni som har haft samma skype upplevelser

Dela på andra sajter

• Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Boa52

63

• Soengsang

26

• Avregistrerad clion

17

• kitungmakmak

14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skype har jag nästan helt slutat med, jag har tre kontakter kvar där. Fick alldeles för många förfrågningar av okända typer, ja typer då dom nog kunde anses som bedragare.

Verkar vara för lätt att komma över kontouppgifter i Skype och därmed osäkert.

LINE är mest använt mot mina thailändska vänner i telefonen och Facebook/Messenger för den närmaste kretsen på datorn.

LINE kan vara spännande då det verkar vara vanligt att man säljer/ger bort sin telefon med SIM kort och allt. Den nye ägaren får telefonnumret, kontot och alla kontakter på köpet. :D 

Ett sätt att få nya vänner eller att bli överraskad.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

Skype har jag nästan helt slutat med, jag har tre kontakter kvar där. Fick alldeles för många förfrågningar av okända typer, ja typer då dom nog kunde anses som bedragare.

Verkar vara för lätt att komma över kontouppgifter i Skype och därmed osäkert.

LINE är mest använt mot mina thailändska vänner i telefonen och Facebook/Messenger för den närmaste kretsen på datorn.

LINE kan vara spännande då det verkar vara vanligt att man säljer/ger bort sin telefon med SIM kort och allt. Den nye ägaren får telefonnumret, kontot och alla kontakter på köpet. :D

Ett sätt att få nya vänner eller att bli överraskad.

Låter Intressant, nya vänner, vänta ska du få läsa vad som mer hände på min skype resa. i morgon

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev berlitz:

:rotfl::rotfl:go å gla innan bingen iaf

Vist älskling snart går jag på sängen även om det är kalas väder ute, Blir mycke mer om skypekontakter i morgon

Dela på andra sajter

Godkände alla förfrågningar och började skriva och fråga om nån ville skypa med mej. Den första som svarade, inte på video utan chatt var från Afrika.

Vi skrev lite till varandra  och jag förklarade vad min tanke var min kontakt. jag vill skypa med dej , svaret jag fick var har ingen videokamera i min dator.

Köp en separat då dom är inte dyra menade jag. Svaret blev skicka pengar så gör jag det. Jag gjorde slut med Afrika

Många som jag kom i kontakt med skickade lite bilder i snygga profiler, unga flickor 20-25 år med tuttar som en femmans fotboll. Deras grej var att dom

ville jag skulle gå in på en sida där jag skulle se på grejer. gjorde slut med tuttarna.. Alla från Amerika.

En liten udda var från Spanien. Hon skrev att hon jobbade på en bank, hon ville varken chatta eller skypa. Hon kom med nåt typ affärsförslag, en hel A 4 sida

på Engelska. Den skrivelsen skulle några av er språk experter läst och översatt men så mycket förstod jag skulle bli rik. tro f-n det. Gjorde slut med Spanien.

Nu kommer jag till en intersant dam. Hon var Överste löjtnant i Amerikanska armen stationerad i Afganistan. Mera kommer sen

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Du verkar ha ett spännande liv, jag har skype men inte nån jävel vill prata med mig. Kan väl bero pa att dom som försökt har jag bett dra åt... värmland.

ทีรัก

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Du verkar ha ett spännande liv, jag har skype men inte nån jävel vill prata med mig. Kan väl bero pa att dom som försökt har jag bett dra åt... värmland.

Du är nog inne på rätt tanke

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Men vad hände med Amerikanskan, väntar spänt. Överste löjtnant låter ju fint, men jag har ingen aning om var i stegen det blir. Under överste eller general i alla fall antar jag.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Men vad hände med Amerikanskan, väntar spänt. Överste löjtnant låter ju fint, men jag har ingen aning om var i stegen det blir. Under överste eller general i alla fall antar jag.

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Min dotter med barnbarn kom så det blir ikväll

Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev Boa52:

Min dotter med barnbarn kom så det blir ikväll

Ingen fara, jag är van att vänta. Ta hand om dom istället så får jag bygga upp förväntningarna istället.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Överste löjtnant låter ju fint eller hur, nu kommer jag att kunna snacka Engelska eller Amerikanska med nån. Vi har ju såna i vårt forum som har

varit i militär branchen och dom påstår ju att dom är klok. Dom måste ha åtminstone 9 års utbildning så för att bli en Överste löjtnant

Överste löjtnanten ville gärna chatta med mej, nej sa jag och hänvisade till mina tidigare inlägg, jag vill skypa och snacka Engelska, kan inte skrev hon

Vi får inte göra så när vi ligger i fält, Afganistan. Okej tänkte jag skriva till varandra lär jag mej nonting av i alla fall. Vi chattade jätte mycket

och jätte trevliga samtal. Hon skickade några kort, whow vilken 35-40 årig dam, både med uniform tillsammans med andra militärer och i vanliga kläder,

Skit snygg. Jag frågade är det du på foton, hur ska jag veta det, då skypa hon upp ca 15 sek så jag såg att foton och skype  på henne var okej

Efter två veckor börja hon skicka kärleksbrev till mej, hon var kär i mej. Jag frågade hur kan du vara kär i en gamm gubbe  som du aldrig träffat

Och jag hade talat om att jag är lyckligt gift men kärleksbreven kom ändå mer. mer i morgon

Dela på andra sajter

Paus i vedtravandet. Som jag skrev, hon blev kär i mej och det är väl inte konstigt så snällt jag använder tangentbordet det vet ju n.

Kärleksbreven kom fler och fler, längre och mera kärlek och som jag skrev inte konstigt. Charmören Boa, det ni. Efter nån vecka till skriver hon att hon ska mucka om 1 mån och då kommer jag och bor hos dej, nej nej skrev jag vill inte ha nåt kärleks problem, min fru skär halsen av mej. Det lyssnade hon inte på du har ju en gäststuga där kan jag bo, min lilla pojke följer också med. Jag började svettas och stamma även när jag skrev, NEJ NEJ hjälpte inte, nu började jag bli nervös på riktigt.

Vi fortstte ändå skriva och ju mera kär blev hon. Sen läste jag kärleksbrev en gång till, halv A 4 var dom, nästan samma innehåll ??? anade ugglor i mossen men då skrev hon om jag ville göra henne en tjänst, okej vad. Jag ska skicka ett paket till dej ???. Vad är det i paketet i samma veva skickade hon några naken bilder på sej själv Oj Oj vilken brud

Glömde helt bort paketet. mer sen

Dela på andra sajter

Typiskt scaming e det! Detta var vanligt för 20 år sedan när man kom in i internet "reiset"!:big_smile::rules:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev audirs2:

Typiskt scaming e det! Detta var vanligt för 20 år sedan när man kom in i internet "reiset"!:big_smile::rules:

Det är ingen " scaming " helt sant det jag skriver och historien lever ännu idag men det kommer jag till sedan. Sen behöver du inte läsa sur gubbe det finns alltid nån som du

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det är ingen " scaming " helt sant det jag skriver och historien lever ännu idag men det kommer jag till sedan. Sen behöver du inte läsa sur gubbe det finns alltid nån som du

Det är hon som scammar dig Boa . 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Scam_baiting

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Boa52:

Surgubbe, jag, aldrig! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Ved högen is da skit sen att min kompis Surin, han som brukar visa ut mej, flyttade den här tråden till datorer och biltelefoner blev en överraskning, vist jag kan garantera att jag har fått se tre knappar men om det innebär att det är nån dator tvivlar jag på

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Ved högen is da skit sen att min kompis Surin, han som brukar visa ut mej, flyttade den här tråden till datorer och biltelefoner blev en överraskning, vist jag kan garantera att jag har fått se tre knappar men om det innebär att det är nån dator tvivlar jag på

Är du säker att du bara har tagit tre "knappar"?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är du säker att du bara har tagit tre "knappar"?

Använder också en ved klyv ibland så dom du menar, knapparna, får vänta och dom jag såg skulle jag välja Oj Oj

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Skype är väldigt bra om man står på rätt ställe

Pratar ju  med frugan varje dag på Skype och hon bor i Ghana et litet tag till Foton går utmärkt

20160521_162013.jpg

20160521_163616.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
1 minut sedan, skrev clion:

Skype är väldigt bra om man står på rätt ställe

Pratar ju  med frugan varje dag på Skype och hon bor i Ghana et litet tag till Foton går utmärkt

20160521_162013.jpg

20160521_163616.jpg

DSC07673.JPG

DSC07668.JPG

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Cavemannen
5 minuter sedan, skrev clion:

DSC07673.JPG

DSC07668.JPG

Du är ju så BLÅST!!! som man bara kan bli......hur mycket har du sänt de sista 3mån?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...