Jump to content
IGNORERAD

Någon som vill lägga ett bud på min fru?


thomas001

Recommended Posts

kitungmakmak
1 timme sedan, skrev thomas001:

Tror inte jag är ensam om det i Thailand. Är inte alls ovanligt att Thailändskor kallar sin män for Pappa! 

Nä, det har jag åxå råkat ut för. Och ungarna hennes kallar mig onkel (uncle) vilket åxå kändes lite märkligt. Men dom kallar mig inte pappa i alla fall, alltid nåt att glädjas åt. Tja, mig kallar hon ju sokapok men hennes ex (död) kallar hon pappa fast dom inte var gifta eller hade barn ihop. Antar att det blir så när man översätter från Thai helt enkelt.

 

Frun får du nog behålla, vem vill ha en fotbollstokig kvinna ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    5

  • thomas001

    5

  • Benjamas

    5

  • Soengsang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Tror inte jag är ensam om det i Thailand. Är inte alls ovanligt att Thailändskor kallar sin män for Pappa! 

Samma här, trots att jag är yngre än frugan. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thomas001:

Tror inte jag är ensam om det i Thailand. Är inte alls ovanligt att Thailändskor kallar sin män for Pappa! 

Min kära hustru kallar mig för "daling" eller "älkling" ( jo, det stavas så) medans alla thai, ung som gammal kallar mig för Papa vilket jag lärt mig är ett vördnadsfullt sätt att tilltala en man som är av äldre årgång och inget har med det svenska ordet pappa att göra. För övrigt skulle jag gärna sitta som åskådare och titta på din hustru när hon ser på fotboll. Sporttokiga fruntimmer är helsköna när dom kommer loss ! :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev Fritz:

Min kära hustru kallar mig för "daling" eller "älkling" ( jo, det stavas så) medans alla thai, ung som gammal kallar mig för Papa vilket jag lärt mig är ett vördnadsfullt sätt att tilltala en man som är av äldre årgång och inget har med det svenska ordet pappa att göra. För övrigt skulle jag gärna sitta som åskådare och titta på din hustru när hon ser på fotboll. Sporttokiga fruntimmer är helsköna när dom kommer loss ! :)

 

Fritz..

Det är exakt så som du skriver Fritz

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
22 timmar sedan, skrev thomas001:

Igår morses drog vi till ett Resort och Spa for att fira Duracellkaninen Ottos 7-årsdag. (bilder kommer senare)

Allt var kanon men rubbet sket sig i morses.

Frun har sett i princip alla matcher i CL-leuge och såg fram emot att se finalen i natt.

Tjurigare och vresigare kärring har inte setts på denna jord en Sondagsmorgon. Jag lovar.

Resorten hade bara 5st. Thaikanaler och ingen fotboll och ingen CL-final.

Varfor vill jag sälja henne? Här är anledningen. Foljande händer när vi kommer hem:

Hon vet slutresultatet!!!!!!! Vet att det har varit straffläggning!!!!!!!!

Startar air-con i sängkammaren,duschar,in i sängkammaren,surfar som en galning på True-vision,

hittar någon kanal som sänder sista minuterna och straffläggningen, hon jublar som en galning när enl. henne rätt

lag vann. Kanon tänker jag,nu blir det lugnt hemma.

Tar ca en halvtimme. Hors ett illvrål från sängkammaren:

Pappa,kom och kolla. Man kan se finalen igen!!!

Men va fan, du vet ju hur det slutar eller hur?

 

Då får man svaret: Klart jag vet....

 

Detta är min tillvaro i Thailand och jag älskar varje dag av det!!

 

Repris idag.

072.JPG

 

Hur i helvete kan man jubla for en frispark som syns i repris!!

071.JPG

 

 

 

 

 

För onödigt vetande så gick CL-finalen på en av de vanliga thai-kanalerna precis som alla andra stora cupfinaler från Europa gör.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte jag är ensam om det i Thailand. Är inte alls ovanligt att Thailändskor kallar sin män for Pappa! 

Jag kallar fugan för mamma....

Har alltid gjort det.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

För onödigt vetande så gick CL-finalen på en av de vanliga thai-kanalerna precis som alla andra stora cupfinaler från Europa gör.

På resorten där vi var hade dom bara 5 Thai-kanaler och ingen av dom sände CL-finalen. Blev väckt av frun mitt i natten så det kan jag intyga!!

Mer onodigt vetande: Det finns mer än 5st Thai-kanaler i detta landet.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan kallar mig älskling och jag brukar kalla henne det samma för det mesta

 

Lite kul när vi var och handlade en gång och jag ropade älskling och både frugan och dottern svarade i kör   Jaaaaaaa

 

Blev en del fniss och leenden i butiken

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Ducce:

Jag vet inte men jag tycker det låter jävligt avtändande om frugan kallar en pappa....

Min mamma kallar sin man för pappa om han inte lyssnar.... ungefär som hon kallar oss ungar för hela våra namn (förnamn, mellannamn och efternamn) när vi inte lyssnar :) 

6 timmar sedan, skrev thomas001:

Tror inte jag är ensam om det i Thailand. Är inte alls ovanligt att Thailändskor kallar sin män for Pappa! 

Har till och med skolkamrater som kallar äldre lärare för pappa.... *suck*

44 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Frugan kallar mig älskling och jag brukar kalla henne det samma för det mesta

 

Lite kul när vi var och handlade en gång och jag ropade älskling och både frugan och dottern svarade i kör   Jaaaaaaa

 

Blev en del fniss och leenden i butiken

Helt f***ing underbart! Precis som det skall vara!!! För pappas del så kallar han alla kvinnor i familjen för lillan vilket också kan ställa till det.... :)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev thomas001:

Igår morses drog vi till ett Resort och Spa for att fira Duracellkaninen Ottos 7-årsdag. (bilder kommer senare)

Allt var kanon men rubbet sket sig i morses.

Frun har sett i princip alla matcher i CL-leuge och såg fram emot att se finalen i natt.

Tjurigare och vresigare kärring har inte setts på denna jord en Sondagsmorgon. Jag lovar.

Resorten hade bara 5st. Thaikanaler och ingen fotboll och ingen CL-final.

Varfor vill jag sälja henne? Här är anledningen. Foljande händer när vi kommer hem:

Hon vet slutresultatet!!!!!!! Vet att det har varit straffläggning!!!!!!!!

Startar air-con i sängkammaren,duschar,in i sängkammaren,surfar som en galning på True-vision,

hittar någon kanal som sänder sista minuterna och straffläggningen, hon jublar som en galning när enl. henne rätt

lag vann. Kanon tänker jag,nu blir det lugnt hemma.

Tar ca en halvtimme. Hors ett illvrål från sängkammaren:

Pappa,kom och kolla. Man kan se finalen igen!!!

Men va fan, du vet ju hur det slutar eller hur?

 

Då får man svaret: Klart jag vet....

 

Detta är min tillvaro i Thailand och jag älskar varje dag av det!!

 

Repris idag.

072.JPG

 

Hur i helvete kan man jubla for en frispark som syns i repris!!

071.JPG

 

 

 

 

Vi har väl ca 200 kanaler att välja på.... hon är välkommen hit!!! (Bara hon inte förväntar sig att någon här skall förstå något.....)

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Min kära hustru kallar mig för "daling" eller "älkling"

Så länge hon inte kallar dig för Dakling så är det ju ok ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Benjamas:

Tycker det är mer underligt hur i helvete man kan ha en sån färg på väggarna???

Och det är väl ungefär därför det postas allt färre personliga foto på MPR...

Tråkiga kommentarer minskar lusten att dela med sej, "Tack" Benjamas :46:

11 timmar sedan, skrev Benjamas:

Har vilka åsikter jag vill om vad jag vill.

Kan du ha dem för dej själv, eller känner du att det är viktigt för dej, att klanka ner på andra?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 timmar sedan, skrev Micke031:

Så länge hon inte kallar dig för Dakling så är det ju ok ;)

Ling är ju apa, men vad var dak nudå. Har för mig att nån förklarat det för mig tidigare men minnet är lite dåligt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du ha dem för dej själv, eller känner du att det är viktigt för dej, att klanka ner på andra?

 

MVH Tommy

Du tycker inte att du överdriver lite eller?

TS hade ju vett å ta det på rätt sätt men värsta DQ över dig. Du ska kanske ta det lite lugnt med forum ett tag så du inte blir så upprörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benjamas:

 

 

Du tycker inte att du överdriver lite eller?

 

TS hade ju vett å ta det på rätt sätt men värsta DQ över dig. Du ska kanske ta det lite lugnt med forum ett tag så du inte blir så upprörd.

Dairy Queen, kan du vara själv din pissmyra, och nej, jag tycker inte om folk som är negativa, bara för saken skull.

 

Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

[emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Sicket pucko

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jag kallar fugan för mamma....

Har alltid gjort det.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

varför hon är inte din Mamma jag kallar min fru det namn hon har

Link to comment
Dela på andra sajter

varför hon är inte din Mamma jag kallar min fru det namn hon har

Av den enkla anledningen att jag gjort henne till mamma.

Troligen har du inte gjort din fru till mamma, trots att du går på sängen ibland ;)

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benjamas:

emoji28.pngemoji28.pngemoji28.pngemoji28.pngemoji28.pngemoji28.png

Sicket pucko

Du är?

Dairy_Queen_logo_svg.png

Gå hem och gråt ut hos mammsen.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

 

Av den enkla anledningen att jag gjort henne till mamma.

 

Troligen har du inte gjort din fru till mamma, trots att du går på sängen ibland ;)

 

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

Samma sak här, ganska naturligt att det blir så i familjer.

Som någon skrev, även mycket vanligt att äldre män respektfullt blir kallade så av yngre.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru är min fru och ingen mamma och jag är hennes man och ingen pappa. 

Vi kallar varandra vid namn eller älskling beroende på situation eller omgivning.

Men jag fattar att många män behöver en mamma att ta hand om liksom många tjejer behöver pappa gestalt.

Ibland funkar det i längden ibland inte mognar någon av parter då brister det.

Själ anser jag att det är mycket avtändande och omoget att att kallas för mamma och pappa i ett 

förhållande.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru är min fru och ingen mamma och jag är hennes man och ingen pappa. 

Vi kallar varandra vid namn eller älskling beroende på situation eller omgivning.

Men jag fattar att många män behöver en mamma att ta hand om liksom många tjejer behöver pappa gestalt.

Ibland funkar det i längden ibland inte mognar någon av parter då brister det.

Själ anser jag att det är mycket avtändande och omoget att att kallas för mamma och pappa i ett 

förhållande.

Faktum är att det med mamma/pappa är med en liten klick humor också.

Men frugan kallar inte mig pappa, hon kallar mig oftast mooton eller oan 5555555

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Min fru är min fru och ingen mamma och jag är hennes man och ingen pappa. 

Vi kallar varandra vid namn eller älskling beroende på situation eller omgivning.

Men jag fattar att många män behöver en mamma att ta hand om liksom många tjejer behöver pappa gestalt.

Ibland funkar det i längden ibland inte mognar någon av parter då brister det.

Själ anser jag att det är mycket avtändande och omoget att att kallas för mamma och pappa i ett 

förhållande.

 

Man behöver inte ta det bokstavligt, det är ganska lätt hänt särskilt när man har småbarn runt omkring sig. Kidsen tar ju efter vad dom hör och jag föredrar att dom kallar mig pappa än att de säger mitt förnamn när de talar om/till mig. Men för min del får andra kalla varandra vad dom vill.

Hajar inte riktigt vad du menar med "många män behöver en mamma att ta hand om liksom många tjejer behöver pappa gestalt"?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, det löjliga här är att Tommy och Benjamas skulle komma så löjligt bra överens irl..... Älskar er grabbar!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...