Jump to content
IGNORERAD

Debatt efter hundattack mot 14-åring i Bangkok

MPR Nyheter

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nu när vi har en egen expert(:big_smile:) så kan ju Cesar dra nått gammalt över sig

ps. det kommer säkert ett uttal snart om att Cesar inte har en aning om vad han pratar om :)

cesar-millan.jpg

Han är duktig och jag ser inget kontroversiellt i hans program tvärtom mycket bra.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Dela på andra sajter

• Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• janne_h

61

• Nemo

15

• Cavemannen

14

• leadbelly

13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu när vi har en egen expert(:big_smile:) så kan ju Cesar dra nått gammalt över sig

ps. det kommer säkert ett uttal snart om att Cesar inte har en aning om vad han pratar om [emoji4]

cesar-millan.jpg

Ja det där med kunskaper är ju helt och hållet överskattat. Måste ju vara bättre att som dig gå in i dom flesta trådar och lägga kommentarer om allt man inte har kunskap om eller med anmärkningar om stavning, så kan du möjligen med lite tur framstå som smartare än vad du är i verkligheten. Och hjälper inte det så får du väl kreditkolla den du diskuterar med så du framstår som någon att räkna med. :)

För övrigt anser jag att Cesar är mycket kompetent om hundar.

Sen kan man han i många kretsar anses som kontroversiell då han använder sig av vissa metoder som inte anses ok. Stackel till exempel.

Men då ska man även ha i åtanke att han åtar sig fall som många andra "hund experter" anser omöjliga att rädda.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Ett känsligt ämne detta om hundar:rotfl:

På tal om hundar. Undrar hur det gick med den där "ledarhunden" och fyllskallarna på Finlands/Ålandsbåten?

Dela på andra sajter

Cavemannen
1 minut sedan, skrev janne_h:

Ja det där med kunskaper är ju helt och hållet överskattat. Måste ju vara bättre att som dig gå in i dom flesta trådar och lägga kommentarer om allt man inte har kunskap om eller med anmärkningar om stavning, så kan du möjligen med lite tur framstå som smartare än vad du är i verkligheten. Och hjälper inte det så får du väl kreditkolla den du diskuterar med så du framstår som någon att räkna med. :)

För övrigt anser jag att Cesar är mycket kompetent om hundar.

Sen kan man han i många kretsar anses som kontroversiell då han använder sig av vissa metoder som inte anses ok. Stackel till exempel.

Men då ska man även ha i åtanke att han åtar sig fall som många andra "hund experter" anser omöjliga att rädda.

Va vad det jag sa? hahahahhhahahahahahha :D

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev janne_h:

Det beror ju fortfarande på hur hunden blir behandlad.

Släpper man ut den på gården utan mental och social stimulans, så är nog risken stor att hunden kan ta sig en munsbit vare sig det är en inbrottstjuv eller ett barn som springer och viftar med armarna.

Mja du har ju rätt i sak. Men då pratar vi ju inte om en hund eller hur??

Jag har hävdat att en frisk hund biter inte ett barn om den kan undvika det,och den äter definitivt inte delar av bytet.

Dela på andra sajter

Mja du har ju rätt i sak. Men då pratar vi ju inte om en hund eller hur??

Jag har hävdat att en frisk hund biter inte ett barn om den kan undvika det,och den äter definitivt inte delar av bytet.

Klart det är en hund. För att hunden blivit psykiskt misshandlad betyder det ju inte att den är sjuk. Om du inte menar hur psykisk stabil som konsekvens av detta hunden är.

Det du kallar en frisk hund är ju att den växt upp under sådana förhållanden att hunden klarar att umgås socialt med barn.

Men om till exempel ett barn skulle slå en "frisk" hund med en pinne. Så kan du inte vara säker på att hunden inte försvarar sig och biter barnet. Därför måste man alltid vara medveten om att hundar är rovdjur som är oberäkneliga. Och inte ta risken att lämna dom ensamma med barn. Även om det oftast inte är några problem.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Va vad det jag sa? hahahahhhahahahahahha [emoji3]

Och vad var det du menade att du sa i förhållande till det du citerade?

Dela på andra sajter

Cavemannen
3 minuter sedan, skrev janne_h:

Och vad var det du menade att du sa i förhållande till det du citerade?

Och så var det de där med läsförståelsen igen :D

Dela på andra sajter

Och så var det de där med läsförståelsen igen [emoji3]

Precis, den borde du helt klart öva på.

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev janne_h:

Klart det är en hund. För att hunden blivit psykiskt misshandlad betyder det ju inte att den är sjuk. Om du inte menar hur psykisk stabil som konsekvens av detta hunden är.

Det du kallar en frisk hund är ju att den växt upp under sådana förhållanden att hunden klarar att umgås socialt med barn.

Men om till exempel ett barn skulle slå en "frisk" hund med en pinne. Så kan du inte vara säker på att hunden inte försvarar sig och biter barnet. Därför måste man alltid vara medveten om att hundar är rovdjur som är oberäkneliga. Och inte ta risken att lämna dom ensamma med barn. Även om det oftast inte är några problem.

Verkar som läsförståelsen brister hos både dig och mig. Du verkar prata om vildhundar och det gör inte jag,för det kan jag inget om.

Men jag har sett mina hundar bli slagna an barn ,men dom biter inte, däremot går dom undan och är reserverade.

Dela på andra sajter

Verkar som läsförståelsen brister hos både dig och mig. Du verkar prata om vildhundar och det gör inte jag,för det kan jag inget om.

Men jag har sett mina hundar bli slagna an barn ,men dom biter inte, däremot går dom undan och är reserverade.

Nej jag har hela tiden uttalat mig om hundar som hanteras av oansvariga hundägare med dålig kunskap om hund hållning. Hur det är ställt med just dina hundar vet du bäst själv.

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Nemo:

På tal om hundar. Undrar hur det gick med den där "ledarhunden" och fyllskallarna på Finlands/Ålandsbåten?

Tallinnbåten.Jodå det gick ganska bra,inga större skandaler......

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Cavemannen
21 minuter sedan, skrev janne_h:

Nej jag har hela tiden uttalat mig om hundar som hanteras av oansvariga hundägare med dålig kunskap om hund hållning. Hur det är ställt med just dina hundar vet du bäst själv.

Nu ljög du igen..................

Dela på andra sajter

Nu ljög du igen..................

Och om sakfrågan som är trådens ämne anser du?

Om du vill framstå som tomten som bara klarar av att ge dumma kommentarer utan att överhuvudtaget klara av att diskutera trådens ämne är väl din sak.

Jag kan ju inte tvinga dig att framstå som seriös debattör.

Dela på andra sajter

Cavemannen
Precis nyss, skrev janne_h:

Och om sakfrågan som är trådens ämne anser du?

Om du vill framstå som tomten som bara klarar av att ge dumma kommentarer utan att överhuvudtaget klara av att diskutera trådens ämne är väl din sak.

Jag kan ju inte tvinga dig att framstå som seriös debattör.

Seriös eller inte.....men du talar ju emot dig själv hela tiden, gå tillbaks i tråden och läs vad du skrivit :-)

Du börjar ju mer och mer framstå som en pajjas :D

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev janne_h:

Ok jag har massuppfittat det är väl det där med läsförståelsen.

Drar på mig pudelpälsen och önskar dig en trevlig helg.

Dela på andra sajter

Seriös eller inte.....men du talar ju emot dig själv hela tiden, gå tillbaks i tråden och läs vad du skrivit :-)

Du börjar ju mer och mer framstå som en pajjas [emoji3]

Bara för att din läsförståelse verkar vara obefintlig så gör inte det mig till pajas.

Kom igen när du klarar av att diskutera trådens ämne istället för att kasta pajer i var och varannan tråd som pajaser brukar göra.

Dela på andra sajter

Ok jag har massuppfittat det är väl det där med läsförståelsen.

Drar på mig pudelpälsen och önskar dig en trevlig helg.

Detsamma!

Trevligt i alla fall att diskutera med dig.

Dela på andra sajter

Cavemannen
37 minuter sedan, skrev janne_h:

Är du helt säker på dina uttalanden, de finns ju att läsa bak i tråden. Jag vidhåller att du LJUGER!

Dela på andra sajter

Är du helt säker på dina uttalanden, de finns ju att läsa bak i tråden. Jag vidhåller att du LJUGER!

Vad du tycker och vad katten skiter stoppar jag i samma låda.

Ditt problem verkar vara att du har ingen kunskap om vad som diskuteras och försöker kompensera det med att göra personangrepp eller dumma kommentarer som inte har med trådens ämne att göra.

Det enda du lyckats producerar denna tråd är ju angrepp på mig som person.

Om du inte har något roligare för dig. Så är det upp till dig.

Men jag skiter fullständigt i om du anser om jag ljuger eller inte.

Allra helst då som du skriver så kan vem som helst läsa vad som skrivits.

Allra helst då du inte har producerat ett enda inlägg mig veterligen i tråden. Utan hänger dig åt att skriva dumma kommentarer utan relevans istället.

Det är dessutom helt otroligt att P3 släppte in dig i forumet igen. Efter din livstids avstängning som grundade sig på att du stalkat diverse medlemmar privat. Genom att bland annat ta kredit upplysningar på dom.

Om du vill framstå i trevligare dager? så kanske du skulle börja kommentera sakfrågan i trådarna istället för personerna bakom inläggen.

Men som jag skrev tidigare. Jag kan inte tvinga dig att framstå som trovärdig.

Dela på andra sajter

Cavemannen
4 minuter sedan, skrev janne_h:

Vad du tycker och vad katten skiter stoppar jag i samma låda.

Ditt problem verkar vara att du har ingen kunskap om vad som diskuteras och försöker kompensera det med att göra personangrepp eller dumma kommentarer som inte har med trådens ämne att göra.

Det enda du lyckats producerar denna tråd är ju angrepp på mig som person.

Om du inte har något roligare för dig. Så är det upp till dig.

Men jag skiter fullständigt i om du anser om jag ljuger eller inte.

Allra helst då som du skriver så kan vem som helst läsa vad som skrivits.

Allra helst då du inte har producerat ett enda inlägg mig veterligen i trångt. Utan hänger dig åt att skriva dumma kommentarer utan relevans istället.

Det är dessutom helt otroligt att P3 släppte in dig i forumet igen. Efter din livstids avstängning som grundade sig på att du stalkat diverse medlemmar privat. Genom att bland annat ta kredit upplysningar på dom.

Om du vill framstå i trevligare dager? så kanske du skulle börja kommentera sakfrågan i trådarna istället för personerna bakom inläggen.

Men som jag skrev tidigare. Jag kan inte tvinga dig att framstå som trovärdig.

Nu ljög du igen........

Och på tal om trovärdhet! öppna för tusan ögonen och se dig omkring!!!

Folk här på MPR skrattar ju åt dig, att inte du uppmärksammar det är ju föga förvånande.......

Ändrades av Cavemannen
Dela på andra sajter

Nu ljög du igen........

Och på tal om trovärdhet! öppna för tusan ögonen och se dig omkring!!!

Folk här på MPR skrattar ju åt dig, att inte du uppmärksammar det är ju föga förvånande.......

Benämner du dig själv i plural form nu.....?

I en annan tråd kallar du clion för blåst.

Grodorna bara haglar från din sida.

Vaknat på fel sida idag?

Bevisligen verkar det jag skrev om dig ha tagit, eftersom du reagerar så häftigt. Tagga ner lite. Det kan inte vara hälsosamt att bli så upprörd.

Dela på andra sajter

En aspekt som jag anser att alla förståsigpåare har missat i den här tråden är hundens flockbeteende. Hundar är flockdjur och dom har inte bara en ledare utan alla vet också vilken rang dom har. En domesticerad hund skall alltid lära sig att den står under ALLA människor i rang. Om den gör det kommer den inte lika lätt att anfalla ett barn även om ungen hoppar på den. Då flyr den i stället. Problemet med den här hunden är att den inte fattat att den står lägst i rang, kanske för att den används som vakthund. Det kan nog vara ganska svårt att lära bort om den fått gå omkring och trott nåt annat under en längre tid. Enda undantaget till att hundar skall uppfostras till att vara undergivna människor är sådana hundar som används av proffs för särskilda ändamål, t ex försvarets hangarhundar (om dom används längre). Dom har fostrats att dom alltid vinner och har ett begränsat antal skötare som står över dom i rangordning. Men den sortens hundar kan inte vistas bland vanligt folk.

Olika hundraser har olika "skarpa" gener. Vissa hundraser är framavlade för sin styrka och aggressivitet. Dom kan förstås ibland fostras på ett sätt som gör dom hanterbara också, men det är avsevärt svårare att göra det med en mastiff eller pitbull än en chihuahua.

En hund som anfaller människor skall antingen skiljas från sina ägare och fostras om av mer kompetenta ägare, eller avlivas. Det anser jag vara självklart. Den som inte klarar av att äga en hund under dom förutsättningarna borde fundera på en guldhamster i stället.

Tillägg: En hund är per definition en ägodel, precis som ett skjutvapen eller ett fordon. Den skall inte begåvas med någon sorts "mänskliga rättigheter", förutom att den skall skötas korrekt och inte plågas. Den som inte kan hantera en sådan typ av ägodel skall heller inte tillåtas att göra det.

Ändrades av Celsius
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev leadbelly:

Han är duktig och jag ser inget kontroversiellt i hans program tvärtom mycket bra.

Han är säkert duktig med hundar, har inte sett så mycket men tänk på att det är ett TV-program med allt vad det innebär

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...