Jump to content
IGNORERAD

var hittar ni billiga flygresor?

Herluf

Recommended Posts

kitungmakmak
10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

17 AUGUSTI 2913 KRONOR FÖR EN MÅNAD TUR OCH RETUR

BTT

Åfan, I stand corrected. Men en månad är ju bara tid för mig att packa upp, jag brukar vara borta lite längre så jag kan inte åka på alla billiga biljetter.

Men det var ett mycket trevlig pris. Kanske skulle slå till och vaska returen. Får sova på det.

EDIT: Nä, vettigare att åka en sväng till kina först innan man hamnar på suvvan verkar det som. Fast då tar det ju lite längre, vaska returen var inte en bra idé.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

• Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

13

• Soengsang

10

• kitungmakmak

8

• Herluf

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fixade häromdagen 4 plåtar, för en vistelse i Thailand hela svenska sommarlovet. 3 ungar och en kärring.. Sek 16500. Slå det om ni kan, folk å fä ^_^ 

Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev Nakhon:

Fixade häromdagen 4 plåtar, för en vistelse i Thailand hela svenska sommarlovet. 3 ungar och en kärring.. Sek 16500. Slå det om ni kan, folk å fä ^_^ 

Enkelt, lämna kärringen och ungarna hemma så kan du åka i biz och fortfarande spara 5000 kr. ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Åfan, I stand corrected. Men en månad är ju bara tid för mig att packa upp, jag brukar vara borta lite längre så jag kan inte åka på alla billiga biljetter.

Men det var ett mycket trevlig pris. Kanske skulle slå till och vaska returen. Får sova på det.

EDIT: Nä, vettigare att åka en sväng till kina först innan man hamnar på suvvan verkar det som. Fast då tar det ju lite längre, vaska returen var inte en bra idé.

Det fina med dom där billiga är ju att man kan dra ner på enkelbiljettspris och stanna typ 6 månader utan att riskera att bli stoppad.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Herluf:

"Rekord billigt att flyga" läser man i bla Dagens Industri.

Var hittar man dessa billiga flygresor?

Jag ska åka i början av Juli och letar på www.flygresor.se, hittar inget under 8000SEK.

Någon som kan berätta var guldgruvan finns?

Prata med Nonkis Travel agency!

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Enkelt, lämna kärringen och ungarna hemma så kan du åka i biz och fortfarande spara 5000 kr. ;)

Bara slapptask lämnar sina små barn hemma med sin moder,  och lever loppan på en annan ort. Säkert är du en utav gänget...Lr?

Dela på andra sajter

kitungmakmak
6 minuter sedan, skrev Nakhon:

Bara slapptask lämnar sina små barn hemma med sin moder,  och lever loppan på en annan ort. Säkert är du en utav gänget...Lr?

Japp, men jag har varken ungar eller kärring. Men det var skrivet som ett skämt, såklart är det kul att du hittade ett bra pris för hela familjen.

Mina biljetter brukar gå på runt halva det priset för en (1) person i apklass.

ทีรัก

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Japp, men jag har varken ungar eller kärring. Men det var skrivet som ett skämt, såklart är det kul att du hittade ett bra pris för hela familjen.

Mina biljetter brukar gå på runt halva det priset för en (1) person i apklass.

Ändrades av Nakhon
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Jag tänkte mer på om man inte vet när man skall tillbaka så kan ju returen brinna inne och då blir den "billiga" resan dyr. Vet man exakta datum så går det ju att leta på diverse ställen, men vet man inte om exakt datum så blir det knepigare. Då kan ju fria ombokningar vara riktigt billigt i alla fall.

Sen skojade jag bara om ICA kortet, men med vem jag skojade får ni lista ut själv.

Att boka om i Thailand är inget problem då jag gjort det två gånger på inte ombokningsbara biljetter.

Inte samma dryga regler där.

Måste dock betala skillnaden mellan dagsaktuella priset och det kan gå på 5-7000bath för  oss 3 pers inklusiive avgifter eller ännu mer om ni fyndat.

tittade nyss och så svårt är det inte.

så.png

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev Galten:

Att boka om i Thailand är inget problem då jag gjort det två gånger på inte ombokningsbara biljetter.

Inte samma dryga regler där.

Måste dock betala skillnaden mellan dagsaktuella priset och det kan gå på 5-7000bath för  oss 3 pers inklusiive avgifter eller ännu mer om ni fyndat.

tittade nyss och så svårt är det inte.

så.png

Åfan, det visste jag inte gick. Alltid lär man sig nåt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Tallviking
1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Åfan, det visste jag inte gick. Alltid lär man sig nåt.

Tjejen kom ett dygn för tidigt till Suvvan (hade missat att flyget gick strax efter midnatt) och hon hade ej ombokningsbar biljett med Thai

Inga problem. Dom fixade en biljett med det planet som gick för 800 extra i avgift. Är inte säker på om det var i baht eller kronor hon menade

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Austrian tog 50-60 Euro för detta, men man måste personligen besöka huvudkontoret. Nu är det flera år sedan.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Om man hittar en biljett för 2500 till Thailand och måste ta den på avbetalning kanske man skulle ta sig en funderare på att stanna hemma istället ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Om man hittar en biljett för 2500 till Thailand och måste ta den på avbetalning kanske man skulle ta sig en funderare på att stanna hemma istället ;)

Det är ju exakt vad han har gjort hela tiden :D

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Om man hittar en biljett för 2500 till Thailand och måste ta den på avbetalning kanske man skulle ta sig en funderare på att stanna hemma istället [emoji6]

Ja herregud, man blir mållös när man läser vissa inlägg från den stjärnan......

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest jlh66
20 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Kika in valfritt avsnitt av lyxfällan.Undrar om det  inte är ganska många som reser på kredit tyvär? :waaaht:

Dela på andra sajter

Sam sip sam
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Tjejen kom ett dygn för tidigt till Suvvan (hade missat att flyget gick strax efter midnatt) och hon hade ej ombokningsbar biljett med Thai

Inga problem. Dom fixade en biljett med det planet som gick för 800 extra i avgift. Är inte säker på om det var i baht eller kronor hon menade

100 dollar så 800 kr 

oftast brukar dom komma för sent

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Man kan ju ta färjan till Danmark från Helsinborg istället.

Två flak öl är gott på balkongen och man har fått resa av sig;);)

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har för mig att Qatars kampanjpriser som jag nyttjade sist gällde för nästan hela året, men kampanjpriserna gällde bara om man bokade inom en vecka har jag för mig. Så är man lite vaken och vet när man vill och kan åka så kan man göra klipp.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
10 timmar sedan, skrev Nakhon:

Åker i Juni. 12000:- kr för tre vuxna med Qatar och då räknar jag in avbokningsskyddet som kostade 1000:- kr.  Inte betalt med Ica-kort och inte med Nonki dock så blir det Öresundståget till Kastrup. :) 

Dela på andra sajter

6000 den 7/7 och 5400 den 27/7 för 30 dagar. Har för mig att det fanns kampanjer med Thai för 4800 under denna period men de verkar ha tagit slut nu.

http://matrix.itasoftware.com/#calendar:research=ARNBKK-BKKARN

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev MaiChai:

6000 den 7/7 och 5400 den 27/7 för 30 dagar. Har för mig att det fanns kampanjer med Thai för 4800 under denna period men de verkar ha tagit slut nu.

http://matrix.itasoftware.com/#calendar:research=ARNBKK-BKKARN

Varför flyga med thai när man kan flyga för ca 3000 kronor med Ukrainian airlines och noll väntetid i Kiew?

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

Varför flyga med thai när man kan flyga för ca 3000 kronor med Ukrainian airlines och noll väntetid i Kiew?

BTT

Kanske av ren självbevarelsedrift :waaaht:

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Det är ingen ide att förklara, för det begriper du inte ändå.

Ps, med NOLL väntetid så är det kört för dig i Kiev, bara ett tips i välmening.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är ingen ide att förklara, för det begriper du inte ändå.

Ps, med NOLL väntetid så är det kört för dig i Kiev, bara ett tips i välmening.

Gick hur bra som helst i mars även om jag fick springa till gaten när jag skulle byta plan till Bangkok.

Hemresan däremot blev försenad fyra timmar så jag missade planet i Kiev som skulle till Stockholm

Som tur var kunde dom ordna fram ett flyg till Riga i Lettland.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...