Jump to content
IGNORERAD

var hittar ni billiga flygresor?


Herluf

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Benriach:

Och alla med en månadslön på 60000 precis som Hernando Labbé...

Han fick ju en del i naturen också, 

Undrar hur tar man det upp i deklarationen? 

 

Labbé har de senaste åren endast deklarerat inkomster på mellan 390 000 och 460 000 kronor per år.
2014 deklarerade han en årsinkomst på 393 000 kronor, vilket motsvarar en månadslön på 32 750 kronor före skatt.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    13

  • Soengsang

    10

  • kitungmakmak

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej men dagen efter ordnade man fram biljetter med just båt från Riga till Stockholm.

 

Annars hade jag fått vänta ytterligare tre dygn.

 

BTT

 

Som den rutinerade resenär du är hade du kunnat upplysa Ukrainian Airlines att det finns flera dagliga non-stop avgångar mellan Riga och Köpenhamn, på vardagarna finns det 3 avgångar och på helgen 2 avgångar. Sen finns det ju ett dussintals flygningar med byte någonstans i Europa att boka in dig på.

 

Men du accepterade en avdankad finlandsfärja och en busstransport på 11 timmar istället? Hur lång tid tog den här hemresan egentligen, 3-4-5 dagar?

 

Men du åkte iallafall billigt...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikael Johansson

Jag tänker åka Göteborg till Phuket 2 Juli till 13 augusti men hittar bara vettiga flygtider med priser för 10 loppor :(:(:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikael Johansson
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Här kommer en bild jag tagit på fartyget

 

tallink-riga-sthlm-1.jpg

Hahahahaha inte så lite sjuk är du.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mikael Johansson:

Jag tänker åka Göteborg till Phuket 2 Juli till 13 augusti men hittar bara vettiga flygtider med priser för 10 loppor :(:(:(

Åk via Riga så blir det billigt och bra...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mikael Johansson:

Jag tänker åka Göteborg till Phuket 2 Juli till 13 augusti men hittar bara vettiga flygtider med priser för 10 loppor :(:(:(

 

8300 med KLM och Malaysian, jag antar att du inte vill ta bussen och båten med Ukrainian Airlines...

 

http://matrix.itasoftware.com/#view-flights:research=GOTHKT-HKTGOT

 

Edit: Sorry, såg nu att det var 13 augusti och inte juli du ville åka hem på.

 

Ta tåget till CPH eller ARN istället, utbudet är större därifrån och därmed prispressen bättre.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Som den rutinerade resenär du är hade du kunnat upplysa Ukrainian Airlines att det finns flera dagliga non-stop avgångar mellan Riga och Köpenhamn, på vardagarna finns det 3 avgångar och på helgen 2 avgångar. Sen finns det ju ett dussintals flygningar med byte någonstans i Europa att boka in dig på.

 

Men du accepterade en avdankad finlandsfärja och en busstransport på 11 timmar istället? Hur lång tid tog den här hemresan egentligen, 3-4-5 dagar?

 

Men du åkte iallafall billigt...

Han ska ha en eloge för att han delar med sig av erfarenheterna.

Med lite bilder vore det än bättre. Tänk vilka resetrådar han skulle kunna få till med sina berättelser och bilder. Nu hade han ju visserligen en väl lång selfiepinne när han tog bilden på färjan. Han behöver ju inte själv vara med på bilderna utan det skulle räcka med bilder från omgivningen från hans resa.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej jag tog en buss från färjeterminalen till cityterminalen och sen en buss från Stockholm till Helsingborg som tog 11 timmar med ett 2 timmars morgonstopp på Nils Ericson terminalen i Göteborg.

 

BTT

Jag betalar nog hellre för en trygg resa speciellt med familj.

Ensam kanske man kunde äventyrat lite men inte med Ukraina.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

allaflyg resor.se ofta billigt . kom hem igår flög med Qatar det var helt ok 777 och 380an T/r  tycker att emiret är bättre  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigt och bra brukar sällan gå hand i hand. Föredrar att flyga direkt då jag inte är så intresserad av att sitta i ett rör som drivs fram med motorer i luften.

Så kortast möjliga flygtid är mer intressant än priset. Någon tusing hit eller dit är ju småpengar i sammanhanget om man vistas i Thaland hela vintern tycker jag.

Är man på två veckors semester med massa ungar tänker man säkert annorlunda.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Burken:

 

Billigt och bra brukar sällan gå hand i hand. Föredrar att flyga direkt då jag inte är så intresserad av att sitta i ett rör som drivs fram med motorer i luften.

 

Så kortast möjliga flygtid är mer intressant än priset. Någon tusing hit eller dit är ju småpengar i sammanhanget om man vistas i Thaland hela vintern tycker jag.

 

Är man på två veckors semester med massa ungar tänker man säkert annorlunda.

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Även med en massa ungar så skulle jag nog inte åka med Ukrainaflyget oavsett hur billigt det var. Att bli strandad i Kiev med en massa ungar måste vara en riktig pina om något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jobbiga med jobbigt flyg är att man är slut vid destinationen kanske nästa dag också.

Det skall vara gott och leva.

Så kort tid på att resa med max en byte gäller och då inga direktflyg går från Landvetter så blir det så.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går det bra att börja leta biljetter för nästa vinter för de som planerar ett halvår eller mer i Asien. De flesta bolag har priser ute nu fram till i maj.

 

Arn-Bkk med Thai ligger på ca. 6150kr och glädjande för mig är Ume-Bkk för 7600kr SAS/Thai för en kopplad biljett. (1000kr billigare än förra vintern)

 

Vi får väl se hur länge detta pris står sig? eller förbättras.

 

Got-Bkk 7500kr med kort restid (Finnair) och 7400kr SAS/Thai och kopplade biljetter.

 

Oljeprisets utveckling kan avgöra. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade på Jade travel i juni för 4500.-  med Thai T/R. En vecka är det tänkt.

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev audirs2:

Hittade på Jade travel i juni för 4500.- T/R. En vecka är det tänkt.

 

Aldrig jag skulle åka så långt för en vecka.

Men alla är vi olika;);)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev audirs2:

Hittade på Jade travel i juni för 4500.-  med Thai T/R. En vecka är det tänkt.

Haha, en vecka... hinner du ens packa upp på den tiden? Är det nåt affärsmöte så kan jag förstå det, men annars... nä, för kort tid.

Men priset var ju trevligt (med tanke på att det är sommarlov), mitt inrikesflyg drar ju upp det så jag kommer inte ner i dom pengarna.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Haha, en vecka... hinner du ens packa upp på den tiden? Är det nåt affärsmöte så kan jag förstå det, men annars... nä, för kort tid.

Men priset var ju trevligt (med tanke på att det är sommarlov), mitt inrikesflyg drar ju upp det så jag kommer inte ner i dom pengarna.

Se.......öh ledighet är överdrivet! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev soi covboy:

allaflyg resor.se ofta billigt . kom hem igår flög med Qatar det var helt ok 777 och 380an T/r  tycker att emiret är bättre  mvh

Ska det vara särskrivning i webbadressen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Haha, en vecka... hinner du ens packa upp på den tiden? Är det nåt affärsmöte så kan jag förstå det, men annars... nä, för kort tid.

Men priset var ju trevligt (med tanke på att det är sommarlov), mitt inrikesflyg drar ju upp det så jag kommer inte ner i dom pengarna.

En kompis åkte ner till Pattaya i 6 dagar med mellanlandning, bara för att träffa en "vän" :good: Snacka om att vara sugen :crazy:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev uptoyou:

Ska det vara särskrivning i webbadressen?

 

Det är väl bara och prova?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev L64:

 

Det är väl bara och prova?

Jag tyck er att sär skrivningar för stör så myck ett när man ska lä sa ett in lägg o av sett var, allt så bå de i tid ningar och på nät et.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev uptoyou:

En kompis åkte ner till Pattaya i 6 dagar med mellanlandning, bara för att träffa en "vän" :good: Snacka om att vara sugen :crazy:

Hehe. "Vännen" kanske var speciell....

 

Jag åker ofta bara en vecka, mest för att jag är långtifrån pensionen och inte kan dra längre perioder flera ggr per år. Visst vore det väl trevligare med längre tid, men ska man direkt till ett ställe så tycker jag det funkar bra. För mig ingen större skillnad än att dra en vecka mot Kanarieholmarna (3-4 timmars längre flygresa). Sen är det ju alltid trevligt att komma hem till frugan och ta en Jackcoke på verandan:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min grabb och hans tjej var ju här och hälsade på. GBG-Amsterdam-BKK fr 4.500:-/person var okey. Ca 2 timmars väntetid vid byte. En av deras stolar gick inte att fälla ryggstodet på.

Och planet var fullt så det gick inte att byta. Var halvjobbigt for dom. Vi skrev ett mail till KLM samma dag dom kom hit. Svar efter tre dagar. Fick en voucher värd 2.000:- SEK.

Använde voucher till att boka stolar med bättre benutrymme på hemresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
21 timmar sedan, skrev Galten:

Jag betalar nog hellre för en trygg resa speciellt med familj.

Ensam kanske man kunde äventyrat lite men inte med Ukraina.

 

Planen är det inget fel på förutom att man sitter som på en charterresa med vingresor till Phuket.

 

Annars är ju väntetiden mellan planbytena i Kiev bara ca 35 minuter från det man landat.

 

Jag hann igenom säkerhetskontrollen men fick springa barfota genom flygplatsen till gaten.

 

Fast det berodde mest på att dom skulle skicka fram två bussar för att hämta folk ute på landningsbanan.

BTT

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk
ANNAT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev uptoyou:

En kompis åkte ner till Pattaya i 6 dagar med mellanlandning, bara för att träffa en "vän" :good: Snacka om att vara sugen :crazy:

 

Fyra gånger sex är ju 24 gånger så det var säkert en skön tripp.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...