Jump to content
IGNORERAD

var hittar ni billiga flygresor?


Herluf

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Som tur var kunde dom ordna fram ett flyg till Riga i Lettland.

 

Ofan, ligger Riga i Lettland.

 

Men där besvarade du själv din tidigare fråga, vem fan vill hamna i Riga när man ska till Sverige???

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    13

  • Soengsang

    10

  • kitungmakmak

    8

  • leifen

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Gick hur bra som helst i mars även om jag fick springa till gaten när jag skulle byta plan till Bangkok.

 

Hemresan däremot blev försenad fyra timmar så jag missade planet i Kiev som skulle till Stockholm

 

Som tur var kunde dom ordna fram ett flyg till Riga i Lettland.

 

BTT

 

Sen fick du paddla kanot resten av vägen till Stockholm?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Sen fick du paddla kanot resten av vägen till Stockholm?

 

Nej men dagen efter ordnade man fram biljetter med just båt från Riga till Stockholm.

 

Annars hade jag fått vänta ytterligare tre dygn.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej men dagen efter ordnade man fram biljetter med just båt från Riga till Stockholm.

 

Annars hade jag fått vänta ytterligare tre dygn.

 

BTT

:rotfl::rotfl:

 

Troligt.

 

Tänk dig för där du ska fabricera dina fabler, många här har rest rätt mycket i sitt liv, och vet att ett flygbolag inte plötsligt ordnar båtturer till strandsatta passagerare :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev Soengsang:

:rotfl::rotfl:

 

Troligt.

 

Tänk dig för där du ska fabricera dina fabler, många här har rest rätt mycket i sitt liv, och vet att ett flygbolag inte plötsligt ordnar båtturer till strandsatta passagerare :) 

 

Jo just ukrainian har ett avtal med olika båtbolag i bla Estland och Lettland

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jo just ukrainian har ett avtal med olika båtbolag i bla Estland och Lettland

 

BTT

Olika?

 

Så alltså, det är rätt vanligt att Ukrainan skickar sina passagerare med båt, sen från Sthlm fick du lifta till Kastrup då eller?

 

Tänk dig du nu för vad du svarar, så det inte blir allt för tokigt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Olika?

 

Så alltså, det är rätt vanligt att Ukrainan skickar sina passagerare med båt, sen från Sthlm fick du lifta till Kastrup då eller?

 

Tänk dig du nu för vad du svarar, så det inte blir allt för tokigt :)

 

Nej jag tog en buss från färjeterminalen till cityterminalen och sen en buss från Stockholm till Helsingborg som tog 11 timmar med ett 2 timmars morgonstopp på Nils Ericson terminalen i Göteborg.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev pigge01:

Jag kollar på denna

Efter billigaste pris:

 

http://www.travellink.se/

Travellink är 500 kronor dyrare än momondo.se hur kan det vara möjligt.

Samma dag samma avgång.

travel.jpgmomondo.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej jag tog en buss från färjeterminalen till cityterminalen och sen en buss från Stockholm till Helsingborg som tog 11 timmar med ett 2 timmars morgonstopp på Nils Ericson terminalen i Göteborg.

 

BTT

Det kan bli en intressant och spännande restråd när du lägger in dina bilder...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benriach:

Det kan bli en intressant och spännande restråd när du lägger in dina bilder...

:rotfl:

 

Och sen har han make o fråga varför folk föredrar direkt flyg, i stället för tre dagars resa.

Flyg Bkk-Kie

Flyg Kiev-Riga 

Båt Riga-Sthlm

Buss Sthlm-Gbg 

Gbg-Helsingborg 55555555555

 

Så det kan bli när google o fantasierna skenar iväg :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev JJC:

Travellink är 500 kronor dyrare än momondo.se hur kan det vara möjligt.

 

Travellink är (tror jag iaf) en nätresebyrå och det är förmodligen deras pålägg.

 

Momondo är (vet jag) bara en sökmotor, där kan du inte boka nåt. De länkar till resebyråer och (hoppas jag) flygbolag.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev JJC:

Travellink är 500 kronor dyrare än momondo.se hur kan det vara möjligt.

Samma dag samma avgång.

travel.jpgmomondo.jpg

 

Travellink är en resebyrå och momondo är en sida med många resebyråer samlade i samma sök.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

:rotfl:

 

Och sen har han make o fråga varför folk föredrar direkt flyg, i stället för tre dagars resa.

Flyg Bkk-Kie

Flyg Kiev-Riga 

Båt Riga-Sthlm

Buss Sthlm-Gbg 

Gbg-Helsingborg 55555555555

 

Så det kan bli när google o fantasierna skenar iväg :)

Hahaha, ja varför göra det enkelt för sig...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Här kommer en bild jag tagit på fartyget

 

tallink-riga-sthlm-1.jpg

 

Fan, blev en storsäljare din bild, tagen 2012 för övrigt.

riga.JPG

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev leifen:

När jag söker och bokar resor i Asien brukar jag använda www.cheaptickets.co.th  

Hittade via den ca. 7200kr (priset i thaivaluta) med Finnair för en månad i juli. Kort restid.

 

 https://www.cheaptickets.co.th/en/flightresults?out0_dep=ARN&out0_dep_all=false&out0_arr=BKK&out0_arr_all=false&in0_date=2016-07-31&out0_date=2016-07-01&adt=1&chd=0&inf=0&cls=Y

ticket.jpg

momondo.jpg

 

Det är alltid bra att jämföra med andra sidor. Mina sökningar gav ticket 6129 SEK och momondo 5819 på samma flight.

Har provat olika dagar och olika flygbolag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Benriach:

Hahaha, ja varför göra det enkelt för sig...

En del gillar att ha det krångligt.:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Varför flyga med thai när man kan flyga för ca 3000 kronor med Ukrainian airlines och noll väntetid i Kiew?

 

BTT


Tycker att du själv har besvarat den frågan bra.

Tror det är väldigt få som vill/har tid att resa runt med färja och buss i några dagar för att komma hem, iofs tror jag inte det minsta på dina berättelser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Mytoman – att tvångsmässigt ljuga

En mytoman ljuger oftast för att få bekräftelse och för att bli omtyckt. Däremot är behandling svårt då mytomanen ofta saknar sjukdomsinsikt. Att leva med en mytoman och att konfrontera en mytoman kan därför vara väldigt svårt.
 

mytoman

Vad är en mytoman?

En mytoman är en person som tvångsmässigt ljuger. Mytomani definieras enlig Nationalencyklopedin som sjuklig lögnaktighet.

Oftast på grund av en djup otrygghet som gör att mytomanen måste sätta sig själv i centrum för att känna sig betydelsefull, få bekräftelse och känna sig sedd.

Mytomani kan också grunda sig i en rädsla att bli ensam och att inte vara tillräckligt intressant med bara sanningen.

Mytomani är inte en egen diagnos. Oftast rör det istället om en personlighetsstörning där mytomani är ett av symptomen. Exempel på personlighetsstörning kan vara psykopati eller borderline. 

Symptom
  • Tvångsmässigt ljugande
  • Lögnen är vardaglig – en mytoman tar väldigt lätt på lögner och känner inte skuld efteråt
  • En mytoman lider ofta av psykopati, narcissism, paranoia, schizofreni eller tvångssyndrom
  • Många mytomaner är charmiga, karismatiska och socialt kompetenta

Skillnad på mytomani och att krydda en historia

Alla människor tänjer ibland på sanningen. Men detta behöver inte betyda att alla lider av mytomani. Det är stor skillnad på att lyssna på en kryddad historia och på en mytoman.

Däremot kan gränsen vara otydlig eftersom mytomani inte är en egen diagnos och därmed inte har tydliga riktlinjer. Men ofta märker andra personer om en person ljuger för ofta och för mycket.

Behandling – svårt pga dålig sjukdomsinsikt

Det är svårt att behandla en mytoman. Oftast för att mytomanen själv inte har någonsjukdomsinsikt eller inte vill bli behandlade. Därför måste mytomanens anhöriga berätta för mytomanen om problemen och sätta gränser för att personen ska få sjukdomsinsikt.

Mytomaner är också svårbehandlade på grund av att de har svårt att på riktigt släppa in någon på livet. Istället säger de vad de tror att de förväntas säga.

Leva med en mytoman

Om du lever tillsammans med en mytoman är det väldigt vanligt att du blir indragen i lögnerna och att du tillslut blir medaktör. Du blir medaktör i den sekund som du vet att din partner ljuger men väljer att inte säga någonting.

Konfrontera en mytoman

Kom ihåg att mytomani grundar sig i en väldigt djup otrygghet. Därför är det viktigt att berätta för personen om problemet men utan att kritisera personen.

Försök istället att respektera personens friska sida samtidigt som du tydligt visar att du inte accepterar lögnerna. Tillslut kanske personen får sjukdomsinsikt och kan då behandlas med terapi.

 

http://mytoman.se/mytoman-att-tvangsmassigt-ljuga/

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

BTT?

 

 

1300 livvakter? undrar hur många har BBT?

Link to comment
Dela på andra sajter

1300 livvakter? undrar hur många har BBT?

1300 sa han ju......

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och alla med en månadslön på 60000 precis som Hernando Labbé...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...