sarne Inlagd Maj 16, 2016 Dela Inlagd Maj 16, 2016 Jag har en gammal men fungerande Android telefon. Den används enbart för telefoni och SMS. Data är alltid avstängd, jag kör inte Internet då telefonen dels är för slö, dels har liten skärm. Har nu noterat att när jag fyllt på kontantkortet (AIS) vanligen med 200 bath så upptäcker jag inom några dagar att data är påslaget trots att jag aldrig ändrar det. Har även hänt att jag fått SMS från AIS med uppmaning att fylla på kontantkortet då det bara är några få bath kvar. Detta trots att jag borde haft någon hundring kvar, jag vet ganska exakt vad mitt telefonerande kostar. Kanske är jag konspiratoriskt lagd, men blir fundersam över att datafunktionen ofta startar av sig själv när jag fyllt på pengar. Någon som har kunskap om detta? Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Maj 16, 2016 Dela Inlagd Maj 16, 2016 Det kan vara någon App som själv öppnar för att leta uppdateringar. Hade ett liknande problem då på en iPhone som konsumerade datamängd trots jag trodde jag slagit av mobildata. Gå in där du stängt av mobildata och scrolla ned så kanske det dyker upp mer saker att stänga av. En massa appar som har tillåtelse att använda mobildata. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Somwang Inlagd Maj 16, 2016 Dela Inlagd Maj 16, 2016 Skicka ett SMS till *129*1# så stängs all internet av. Du får ett bekräftelse SMS från AIS när du gjort detta och hur du öppnar för att återfå internet på mobilen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 16, 2016 Dela Inlagd Maj 16, 2016 Aldrig upplevt det problemet på mina lurar, slår jag av datakomm så är det dött. Men har du gett en app rättigheter till att fippla med din telefon så kanske det är förklaringen. Programmerat androidlurar (skolan, inte professionellt), men kommer på rak arm inte ihåg om jag skulle kunna slå på datakomm via appen. Antar att jag skulle kunna göra det om jag har dom rättigheterna. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 17, 2016 Dela Inlagd Maj 17, 2016 Doze heter appen som i princip fördubblat min batteritid. När skärmen stängs av, så stängs alla uppkopplingar också av. Man kan i appen ställa in undantag. Kanon, tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Maj 17, 2016 Dela Inlagd Maj 17, 2016 39 minuter sedan, skrev Surin P3: Doze heter appen som i princip fördubblat min batteritid. När skärmen stängs av, så stängs alla uppkopplingar också av. Man kan i appen ställa in undantag. Kanon, tycker jag. Låter ju bra, men det borde ju telefonen ha inbyggt. Tja, mina gamla lurar verkar ha det i alla fall. Men för dom med problem så är det nog ett bra tips. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Maj 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2016 Hittade bland Settings Accounts & Sync settings. Därunder fanns ikryssat Background data (applications can sync, send and receive data at any time) samt ikryssat Auto-sync. Jag har avkryssat bägge valen. Återstår att se vad det innebär ;-) Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.