Jump to content
IGNORERAD

Kokplatta


broder tuk tuk

Recommended Posts

Precis nyss, skrev uptoyou:

Så har jag haft det med en svensk tjej. Jag fick förvara mycket papper, foton mm på jobbet.

Jag tror inte det beror på nationalitet om dom är svartsjuka eller inte, så det kan nog hända vem som helst.

Tjejen nu bryr sig i alla fall inte mycket - kanske lite nyfiken men inte mer än det. Jag är inte ens nyfiken...

Är hon 40+ och har 2 döttrar så anar jag att hon har varit med en karl tidigare och inte är oskuld. Tror inte det är jungfru Maria jag har funnit. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    26

  • kitungmakmak

    19

  • stefan5300

    16

  • Soengsang

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev Broskan:

 

Är det Tony som är bror med Christian du tänker på, dom kom väl från din hemstad va.

Han blev inte långvarig där nere och du vet nog orsaken också.

 

//Broskan

 

 

Ja, du har alldeles rätt. Han var faktiskt en av mina elever då jag jobbade som lärare. Jo, jag känner till alltihop

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Lite lustigt, min tjej har haft bildvisning av hennes ex för mig och jag orkar inte knappt titta på såna bilder. Var ju inte bara ex mannen utan kusiner, sysslingar och pysslingar till förbannelse.

Trist som fasiken, alla asiater ser ju nästan likadana ut dessutom, och bilder på hennes förra som numera är död är inte vidare intressant heller.

Hon kastar inte nåt jag har i min dator (har inte nåt fotoalbum längre) och jag kastar inte nåt hon har (hon har fotoalbum) för det är nåt som hänt tidigare - inte nåt vi håller på med nu.

 

Men jag har hört om det problemet med en som gifte sig med en filippinska, han förvarade vissa bilder på jobbet för att undgå upptäckt ;)

Låter du henne ha tillgång till din dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev möljis:

Låter du henne ha tillgång till din dator?

Japp, bättre att hon använder den än hennes lilla telefon. Lite kul blir det ju när hon först trodde den hade touch-screen men det gick på 30sek att få henna att använda datormusen istället.

Jag lämnar ju över plånboken åxå - så slipper jag fundera på det.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Japp, bättre att hon använder den än hennes lilla telefon. Lite kul blir det ju när hon först trodde den hade touch-screen men det gick på 30sek att få henna att använda datormusen istället.

Jag lämnar ju över plånboken åxå - så slipper jag fundera på det.

 

Trodde denna tråd handlade om kokplattor!!! Men what ever.

 

Handlar inte om att dölja något men fan i helvete att min fru skulle få rota runt i min dator eller telefon.

Samma sak jag rotar inte runt i hennes grejer.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Lappen:

 

Trodde denna tråd handlade om kokplattor!!! Men what ever.

 

Handlar inte om att dölja något men fan i helvete att min fru skulle få rota runt i min dator eller telefon.

Samma sak jag rotar inte runt i hennes grejer.

 

 

Hon gillar facebook och får en massa bilder, så då är det vettigare att hon använder min bärbara dator än hennes telefon för att kolla på bilderna.

 

Sen tror jag inte hon kan rota runt vidare mycket, hon är inte nåt teknikgeni direkt. Men jag har visat lite bilder som jag tagit från Thailand så kommer hon ihåg vad jag gjorde så skulle hon i teorin kunna hitta igen dessa - men chansen för det är inte stor.

 

Mikron (inte en kokplatta, men i närheten) jag köpte åt henne för hon inte hade nån har hon inte ens öppnat manualen till utan jag visade hur man får den att gå i 3 minuter via två knapptryck. Sen kör hon på det och är totalt ointresserad av effektlägen, andra tider än dessa 3 minuter, upptiningsfunktioner och en massa annat lull-lull är överskattat tydligen.

 

Så, hon rotar inte runt alls utan jag hjälper till så hon kan kika på facebook och det är väl allt hon gör med burken vad jag vet - men jag kollar ju inte vad hon gör så...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Hon gillar facebook och får en massa bilder, så då är det vettigare att hon använder min bärbara dator än hennes telefon för att kolla på bilderna.

 

Sen tror jag inte hon kan rota runt vidare mycket, hon är inte nåt teknikgeni direkt. Men jag har visat lite bilder som jag tagit från Thailand så kommer hon ihåg vad jag gjorde så skulle hon i teorin kunna hitta igen dessa - men chansen för det är inte stor.

 

Mikron (inte en kokplatta, men i närheten) jag köpte åt henne för hon inte hade nån har hon inte ens öppnat manualen till utan jag visade hur man får den att gå i 3 minuter via två knapptryck. Sen kör hon på det och är totalt ointresserad av effektlägen, andra tider än dessa 3 minuter, upptiningsfunktioner och en massa annat lull-lull är överskattat tydligen.

 

Så, hon rotar inte runt alls utan jag hjälper till så hon kan kika på facebook och det är väl allt hon gör med burken vad jag vet - men jag kollar ju inte vad hon gör så...

 

Du behöver inte ordbajsa sönder inläggen när du svarar,det går att hålla det kortfattat :) (undrar om inte du redan fått det rådet)

Angående kokplattan så var det ingen fråga till dig utan om trådämnet och att ni har kommit bort från det.

Var inte intresserad av någon utläggning om det.

Och du köp en henne en billig dator så slipper hon använda din och känna sig övervakad.

 

Japp jag är bitsk idag och det är bara början ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Lappen:

 

Du behöver inte ordbajsa sönder inläggen när du svarar,det går att hålla det kortfattat :) (undrar om inte du redan fått det rådet)

Angående kokplattan så var det ingen fråga till dig utan om trådämnet och att ni har kommit bort från det.

Var inte intresserad av någon utläggning om det.

Och du köp en henne en billig dator så slipper hon använda din och känna sig övervakad.

 

Japp jag är bitsk idag och det är bara början ;)

 

Jaha

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Lappen:

 

Du behöver inte ordbajsa sönder inläggen när du svarar,det går att hålla det kortfattat :) (undrar om inte du redan fått det rådet)

Angående kokplattan så var det ingen fråga till dig utan om trådämnet och att ni har kommit bort från det.

Var inte intresserad av någon utläggning om det.

Och du köp en henne en billig dator så slipper hon använda din och känna sig övervakad.

 

Japp jag är bitsk idag och det är bara början ;)

 

 

Skyll på mig men jag tycker att det är mycket gnäll på BTT om att han ska lägga in bilder, då skrev jag att det borde alla göra, lägga in bilder alltså och så la jag in min bild med tjejerna, så var det igång men å andra sidan så kan ju en kokplatta vara het och hett kan det ju även vara i sänghalmen.

Så in med heta bilder nu gott folk.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Skyll på mig men jag tycker att det är mycket gnäll på BTT om att han ska lägga in bilder, då skrev jag att det borde alla göra, lägga in bilder alltså och så la jag in min bild med tjejerna, så var det igång men å andra sidan så kan ju en kokplatta vara het och hett kan det ju även vara i sänghalmen.

Så in med heta bilder nu gott folk.

 

Jag skyller inte på någon utan det var mest en allmänt konstaterande att ämnet var tappat :)

 

Jag har lagt in bilder på dom få resor jag gjort så jag tänker inte lägga in några i denna tråd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Lappen:

 

Trodde denna tråd handlade om kokplattor!!! Men what ever.

 

Handlar inte om att dölja något men fan i helvete att min fru skulle få rota runt i min dator eller telefon.

Samma sak jag rotar inte runt i hennes grejer.

 

 

Håller helt med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Skyll på mig men jag tycker att det är mycket gnäll på BTT om att han ska lägga in bilder, då skrev jag att det borde alla göra, lägga in bilder alltså och så la jag in min bild med tjejerna, så var det igång men å andra sidan så kan ju en kokplatta vara het och hett kan det ju även vara i sänghalmen.

Så in med heta bilder nu gott folk.

Jag har aldrig varit intresserad av foton och kameror, hade nog med kamera till Thailand i mitten på 70-talet,

men ínte fan hann jag med att ta kort då! Några kort finns nog nånstans, men jag tror dom är efter sen jag

träffade min blivande fru, så dom är nog inte särskilt heta!

Jag ska se vad jag kan leta fram vartefter, så ska du få hjälpa mig att lägga in några bilder då vi ses nästa gång.

Börje 222 är en som har varit med om det mesta i Pattaya, på den tiden Pattaya inte var så stort, han kanske har några godsaker att lägga in.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Trodde denna tråd handlade om kokplattor!!! Men what ever.

 

Handlar inte om att dölja något men fan i helvete att min fru skulle få rota runt i min dator eller telefon.

Samma sak jag rotar inte runt i hennes grejer.

 

 



Min dam kokar utan platta ibland[emoji23]


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
broder tuk tuk

Någon som vet vad en kokplatsanordning med tre eller fyra plattor plus ugn kostar i Thailand om man ex köper den på BIG C?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

 

Dyrare än i Sverige ju. Då är det nog bättre att köpa det i en second hand butik.

 

BTT

 

Du som är "veteran" borde ju vid detta laget veta att de flesta "exklusiva" produkter är dyra och ibland dyrare än i Sverige.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev samet:

 

Du som är "veteran" borde ju vid detta laget veta att de flesta "exklusiva" produkter är dyra och ibland dyrare än i Sverige.

 

Ja och Google expert som han är borde han ju hitta det direkt ;) 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
19 minuter sedan, skrev Broskan:

BigC1.JPG

BigC2.JPG

Om du har plats köp båda ;)

 

 

Då köper jag tre kokplattor och en ugn.

 

Tack för tipset.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailandsveteran :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Då köper jag tre kokplattor och en ugn.

 

Tack för tipset.

 

BTT

Det är väl ingen bra ide, dom där finns i Thailand.

Om du behöver spisen själv, bör det väl redan finnas en på ditt boende? Om inte, så kan du ju prata med föreståndaren/vaktmästaren så fixar hen det.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Sakhon:

Det är väl ingen bra ide, dom där finns i Thailand.

Om du behöver spisen själv, bör det väl redan finnas en på ditt boende? Om inte, så kan du ju prata med föreståndaren/vaktmästaren så fixar hen det.

Nu är det väl inte BTT:s intresse för kokplattor som fått honom att starta tråden, tycker att det borde vara uppenbart för gemene man om varför.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Fritz:

Nu är det väl inte BTT:s intresse för kokplattor som fått honom att starta tråden, tycker att det borde vara uppenbart för gemene man om varför.

 

Fritz..

Förlåt mig för att jag inte följer alla trådar så noga så att detta uppenbarats för mig.

Kan du berätta lite om BTT:s kokplattsintresse?

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...