Jump to content
IGNORERAD

Ström i tråden


lasseiudon

Recommended Posts

lasseiudon

I gårdagens stormvindar här i Udon Thani blåste min gamla telefonledning ner. Den används inte längre så nu är frågan hur jag blir av med allt kabeltrassel. Jag har bundit upp den provisoriskt så att folk och bilar inte kör in i den med kommer en hög transport så kommer den fastna. Frågan är alltså om man bara kan klippa av den? Går det ström i den?. Den sitter fortfarande kvar i stolpen.Kommer det vara OK med en avbitartång med isolerade handtag. Att åka till ToT som äger ledningen verkar onödigt om man kan ta bort den själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
18 minuter sedan, skrev lasseiudon:

I gårdagens stormvindar här i Udon Thani blåste min gamla telefonledning ner. Den används inte längre så nu är frågan hur jag blir av med allt kabeltrassel. Jag har bundit upp den provisoriskt så att folk och bilar inte kör in i den med kommer en hög transport så kommer den fastna. Frågan är alltså om man bara kan klippa av den? Går det ström i den?. Den sitter fortfarande kvar i stolpen.Kommer det vara OK med en avbitartång med isolerade handtag. Att åka till ToT som äger ledningen verkar onödigt om man kan ta bort den själv.

 

Finns ingen starkström i en telefonledning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Finns ingen starkström i en telefonledning.

Bara att klippa med andra ord.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 minut sedan, skrev lasseiudon:

Bara att klippa med andra ord.

 

Ja.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...