Jump to content
IGNORERAD

Volvo, bromsöversyn inför besiktningen


Wangthong

Recommended Posts

Guest JJC
On 2016-05-06 at 20:22, skrev andrejsdenruskige:

Verkar vara mycket problem med Volvo.

Men de är lätta att meka med har jag alltid hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    8

  • andrejsdenruskige

    5

  • Bananen

    4

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Men de är lätta att meka med har jag alltid hört.

Idag vette fan.

Bromsar går ju alltid att fixa, men motorfel kan vara knepiga idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
On 2016-05-06 at 21:41, skrev Bananen:

Tja, det visste inte jag heller, har dom det?

Alla moderna bilar med antislirfunktion / antislad har det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
21 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jävla saltande. Det borde förbjudas.

Klarar inte folk av att hantera vinterväglag så bör dom stanna hemma eller ta bussen.

Och ger dom sig ut på vägarna så lär det "naturliga urvalet" göra att dåliga förare till slut inte existerar.

Det finns regioner i Sverige där saltande är förbjudet. Tex. Gotland, och det blev inte fler olyckor snarare mindre.

Många slutade också med dubbade däck där. 

I Turkiet i Taurus bergen testar man asfalt som löser upp snö och avvisar vatten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Helt rätt. Frågan är väl hur många som gör detta? Själv har jag inte gjort det på de flesta bilar/mc jag haft, om man bortser från renovering/byte av ok, då det blir nästan per automatik i och med att hela systemet måste luftas.

Snåla människor som inte tänker på sin egen och andras säkerhet undviker den kostnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC
9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Idag vette fan.

Bromsar går ju alltid att fixa, men motorfel kan vara knepiga idag.

Vet det för vi stoppar Volvo-Penta i våra båtar. Om något är fel så tom. experter från Volvo har problem.

Det mest skandalösa var när vi testade en båt i bassängen. 

Helt plötslig slocknar allt. som styrs av motorns elektronik och på skärmen står det "Uppdatering pågår"  

tänk dig om det händer i en bil, eller en båt ute i trafiken eller till havs

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JJC:

Vet det för vi stoppar Volvo-Penta i våra båtar. Om något är fel så tom. experter från Volvo har problem.

Det mest skandalösa var när vi testade en båt i bassängen. 

Helt plötslig slocknar allt. som styrs av motorns elektronik och på skärmen står det "Uppdatering pågår"  

tänk dig om det händer i en bil, eller en båt ute i trafiken eller till havs

 

Det är därför jag undviker Volvo.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev JJC:

Alla moderna bilar med antislirfunktion / antislad har det.

Och dom sensorerna sitter på bromsoket?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-05-06 at 01:05, skrev Wangthong:

Är det flytande ok, bör väl inte en kolv spela roll? Var tar jag bromsprovet om jag vill veta innan besiktningen? Vad kostar det på en volvo verkstad att koppla in datautrustningen så att jag får veta vilka bromsvärden jag har.

 

De flesta bilmärken brukar erbjuda gratis förbesiktning så att ägaren av bilen kan åtgärda fel innan besiktningen och märket ifråga får en bättre statistik när alla besiktningar jämförs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
On 5/6/2016 at 20:32, skrev Khonis:

Varför kör man Volvo?

Fick den nästan gratis av ex frun

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
11 minuter sedan, skrev rolba:

De flesta bilmärken brukar erbjuda gratis förbesiktning så att ägaren av bilen kan åtgärda fel innan besiktningen och märket ifråga får en bättre statistik när alla besiktningar jämförs.

Jag gör tvärtom 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
5 timmar sedan, skrev JJC:

Vet det för vi stoppar Volvo-Penta i våra båtar. Om något är fel så tom. experter från Volvo har problem.

Det mest skandalösa var när vi testade en båt i bassängen.

Helt plötslig slocknar allt. som styrs av motorns elektronik och på skärmen står det "Uppdatering pågår"

tänk dig om det händer i en bil, eller en båt ute i trafiken eller till havs

Stämde väl inte med sjökortet! Salthalten var det kanske för mycket klor i!

Inte något som jag skulle vilja råka ut för vid omkörning med mötande trafik en bit bort!

 

Vilka bilmärken använder Linux?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
15 minuter sedan, skrev rolba:

De flesta bilmärken brukar erbjuda gratis förbesiktning så att ägaren av bilen kan åtgärda fel innan besiktningen och märket ifråga får en bättre statistik när alla besiktningar jämförs.

Redan fixat! Hade upp igår och sprutade in lite rostlösare. I morse fick jag glidbultarna att reka några tiondelar, igår satt de som i berg. Trots att jag lagt in kopparpasta under gummibälgarna har saltet tagit sig in på något jäkla sätt. Ett jäkla polerande för att få bort gravrosten på glidbultarna. Får klara sig till hösten nu. Då blir det nya glidbultar för att få nya frächa gummibälgar till nästa saltkur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
5 timmar sedan, skrev Bananen:

Och dom sensorerna sitter på bromsoket?

Har hört rykten om att det bara är bilar förbereda för bilprovning 5.0 som har så. Då slipper man åka till besiktningen. Bilens diagnossystem skickar själv in miljövärden, bromsvärden, eventuella glapp i leder etc. Reservdelar beställs till förbestämd verkstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Har hört rykten om att det bara är bilar förbereda för bilprovning 5.0 som har så. Då slipper man åka till besiktningen. Bilens diagnossystem skickar själv in miljövärden, bromsvärden, eventuella glapp i leder etc. Reservdelar beställs till förbestämd verkstad.

Hehe ok..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...