Jump to content
IGNORERAD

Outhärdligt


Atom

Recommended Posts

47 minutes ago, stefan5300 said:

Och jag som trodde att folk reste till Thailand för att det är just varmt och skönt men det är tydligen något annat som lockatthinking-smiley-face-clip-art-448755.jpgf48d878cd49968734b77c8b119c8e17c.jpg.

 

Nja, jag skrev i mitt inledande inlägg "Den främsta anledningen till att jag provflyttade hit var klimatet; jag avskyr kyla och har aldrig haft problem med värme." Det var dock inte 37 grader, vindstilla, regnfritt och en luft mättad med smog i 3 månader jag hade tänkt mig.

 

Jag gillar också öl men jag skulle inte uppskatta att behöva dricka öl till frukost, lunch och middag varje dag i 3 månader.

 

Denna sommar är tveklöst den varmaste och torraste på väldigt länge och förhoppningsvis kommer det dröja många år innan det inträffar igen, som Wangthong var inne på så finns det dock mycket som tyder på att det i längden bara kommer att bli varmare.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 235
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    21

  • janne_h

    19

  • kitungmakmak

    17

  • Kenneth4618

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi har här i Surin haft varmt som övriga landet och riktigt varmt har det varit.

Vi har även haft besök av min mamma i dryga tre veckor, men hon har inte klagat nämnvärt. 

 

Men regnet är här nu, det har regnat en del sedan en vecka sen och vi hoppas temperaturen är på väg ner...

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
12 minuter sedan, skrev Atom:

 

Nja, jag skrev i mitt inledande inlägg "Den främsta anledningen till att jag provflyttade hit var klimatet; jag avskyr kyla och har aldrig haft problem med värme." Det var dock inte 37 grader, vindstilla, regnfritt och en luft mättad med smog i 3 månader jag hade tänkt mig.

 

Jag gillar också öl men jag skulle inte uppskatta att behöva dricka öl till frukost, lunch och middag varje dag i 3 månader.

 

Denna sommar är tveklöst den varmaste och torraste på väldigt länge och förhoppningsvis kommer det dröja många år innan det inträffar igen, som Wangthong var inne på så finns det dock mycket som tyder på att det i längden bara kommer att bli varmare.  

 

Nu svarade jag inte bara ditt inlägg utan det var mer allmänt.

 

Vill man dricka god öl åker man väl inte till Thailand, tror fortfarande att det var något annat än värmen som lockade vid första Thailandresan men det vill inte folk erkänna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Nu svarade jag inte bara ditt inlägg utan det var mer allmänt.

 

Vill man dricka god öl åker man väl inte till Thailand, tror fortfarande att det var något annat än värmen som lockade vid första Thailandresan men det vill inte folk erkänna.

 

Oavsett vilka anledningar folk haft, så är värmen garanterat en bidragande faktor.

 

För inte hade t.ex. Pattaya varit lika populärt om genomsnittliga temperaturen legat på nordsibiriska nivåer.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
1 minut sedan, skrev Surin P3:

 

Oavsett vilka anledningar folk haft, så är värmen garanterat en bidragande faktor.

 

För inte hade t.ex. Pattaya varit lika populärt om genomsnittliga temperaturen legat på nordsibiriska nivåer.

 

Och likt förbannat gnäller folk på värmen, jag reste hit just för värmen och för mycket herrtidningsstuderande.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Och likt förbannat gnäller folk på värmen, jag reste hit just för värmen och för mycket herrtidningsstuderande.

 

Tycker nog att man får gnälla på vädret när det är den varmaste sommaren på 65 år.

 

Man får självklart även gnälla på folk som gnäller på värmen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Sen vet jag inte om det är o gnälla bara för man konstaterar något, jag hade gärna varit hemma ist för att tvingas vara löneslav vid 50 år ålder........gnällde jag nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 17 år i Thailand måste jag säga att det är första gången jag har upplevt värmen som plågsam!

Årets sommar verkar aldrig ta slut. Normalt sett borde monsunen startat här i Phuket men än så länge har det bara regnat nån timme här och där runt om på ön.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Sen vet jag inte om det är o gnälla bara för man konstaterar något, jag hade gärna varit hemma ist för att tvingas vara löneslav vid 50 år ålder........gnällde jag nu?

 

Nä, du konstaterade.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Och likt förbannat gnäller folk på värmen, jag reste hit just för värmen och för mycket herrtidningsstuderande.

Du är den enda som säger som det är. när jag drog hit första gången 1975, så hade jag hört av en

kompis om alla fina damer. Vädret tänkte man inte på då....

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
25 minuter sedan, skrev möljis:

Du är den enda som säger som det är. när jag drog hit första gången 1975, så hade jag hört av en

kompis om alla fina damer. Vädret tänkte man inte på då....

 

Inte tempel eller stenhögar heller och absolut inte en tanke på att bosätta sig i Isaan.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint sommarväder på Phuket nu.

30 grader kl 7 i morse och 33 nu före lunch. Blir nog max 35 idag om soldiset försvinner.

Fläktar lite från havet nästan dygnet runt.

Så här ska det va när det är som sämst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar inte längta till Sverige, men så kom den här bilden från dottern där hon puttrar fram på Djurgårdskanalen i vårsolen - då ryckte det till i flygstolsbeställartarmen.

 

 

 

 

 

 

 

Åsa Djurgårdskanalen.jpg

Ändrades av Kim

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
7 minuter sedan, skrev Jive:

Åsa Djurgårdskanalen.jpgJag brukar inte längta till Sverige, men så kom den här bilden från dottern där hon puttrar fram på Djurgårdskanalen i vårsolen - då ryckte det till i flygstolsbeställartarmen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Åsa Djurgårdskanalen.jpg

Åsa Djurgårdskanalen.jpg

Åsa Djurgårdskanalen.jpg

Åsa Djurgårdskanalen.jpg

Åsa Djurgårdskanalen - Copy.jpg

 

Vilken linslus.emoticonblog.jpeg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Vilken linslus.emoticonblog.jpeg

Djävla redigerarefunktion!!!! Helt kass!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ber någon av moddarna att ta bort alla bilderna utom en i mitt senaste inlägg och går inte det, så ber jag er ta bort mitt inlägg helt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jive:

Jag ber någon av moddarna att ta bort alla bilderna utom en i mitt senaste inlägg och går inte det, så ber jag er ta bort mitt inlägg helt.

 

Känns lite som handhavandefel. 

Nåväl, det är fixat.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jive:

Jag ber någon av moddarna att ta bort alla bilderna utom en i mitt senaste inlägg och går inte det, så ber jag er ta bort mitt inlägg helt.

 

Ordnat. Härlig vårbild för övrigt.
Är just nu i veckan riktigt fint vårväder över hela Sverige.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Känns lite som handhavandefel. 

Nåväl, det är fixat.

Jo, det var ett handhavandefel från början, som jag försökte rätta till.

Jag klickade på "ändra" och sedan högerklick på en bild. Får då upp menyn med ett alternativ som heter "ta bort". Klickar givetvis där, men bilden försvann inte.

 

Tycker du fortfarande att det endast är ett handhavandefel, eller kan du möjligtvis erkänna en svaghet i programmet?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Känns lite som handhavandefel. 

Nåväl, det är fixat.

Haha, vi verkar ha varit samtidigt och ändrat igen. Tyckte väl att jag inte raderade riktigt så många som det fanns i början. :)

 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
12 minuter sedan, skrev Jive:

Jo, det var ett handhavandefel från början, som jag försökte rätta till.

Jag klickade på "ändra" och sedan högerklick på en bild. Får då upp menyn med ett alternativ som heter "ta bort". Klickar givetvis där, men bilden försvann inte.

 

Tycker du fortfarande att det endast är ett handhavandefel, eller kan du möjligtvis erkänna en svaghet i programmet?

Om du hade klickat på den lilla soptunnan i nederkant på bilden hade det funkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

 

Såg du den lilla soptunnan jiveIMAG0906.jpg

Screenshot_2016-05-07-08-52-01.png

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Jive:

Jo, det var ett handhavandefel från början, som jag försökte rätta till.

Jag klickade på "ändra" och sedan högerklick på en bild. Får då upp menyn med ett alternativ som heter "ta bort". Klickar givetvis där, men bilden försvann inte.

 

Tycker du fortfarande att det endast är ett handhavandefel, eller kan du möjligtvis erkänna en svaghet i programmet?

 

Man raderar en uppladdad bild genom att klicka på papperskorgen i bildens nedre högra hörn. Under själva skrivfältet. Alltså på bilden du just laddat upp, inte på bilden du lagt i inlägget.

 

Raderar man inte själva uppladdningen så visas de sist i inlägget. 

 

8 minuter sedan, skrev Kim:

Haha, vi verkar ha varit samtidigt och ändrat igen. Tyckte väl att jag inte raderade riktigt så många som det fanns i början. :)

 

 

Hehe, läste nyss ändringshistoriken och den är omfattande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Om du hade klickat på den lilla soptunnan i nederkant på bilden hade det funkat

Jaha så bra då, men menyvalet "ta bort" betyder ju på ren svenska just ta bort och då blev det mitt självklara val. Den lilla soptunnan missade jag, men inte "ta bort".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...