Jump to content
IGNORERAD

Sälj av allt och dra till Thailand!


mikeus48

Recommended Posts

Västerås. (I div IV då jag sa målet.) Fast det var inte i fotboll eller ishockey utan schack :)

Men att det blev schack berodde på att jag var allvarligt knäskadad av fotboll.

(((Min klubb var ungefär 10:e bästa klubb i Sverige i min ungdomsklass, men jag var bara "utfyllnadsspelare" även om inte ens många landsslagsspelare skulle ha slagit mig i precisionslångpassningar med luriga skruvar. Min specialare var en sådan, som lurade Ravelli, Patrik A och Björklund i Italien-VM. Annars hade jag nog tagit hand om något lag i fotboll eller basket. Det spelar ingen större roll, för det finns många ledare, som har mycket bättre schackkunskaper, men jag är bra på att lära spelare att kunna "lyfta sig själva i håret", så "mina" vinner normalt över många, som egentligen har mycket bättre kunskaper. T ex i Ungdomslags-SM spöade mina färskingar ett lag, som hade 50% juniorlandslagsspelare. På den tiden hade vi inga själva, men några år senare tappade vi räkningen på hur många vi hade.)))

Gällande Leksand, så har jag inte hängt med riktigt på slutet, men för några år sedan tror jag de hade bra ledare inom föreningen, men de fick kanske inte bestämma tillräckligt. Dessutom tror jag att det finns krav på (för) snabba resultat.

(((Då jag byggt upp två klubbar har jag i stort sett börjat om från början och börjat med ungdomsverksamheten plus att få in bra lagmoral och mental styrka. Så det tog ett par år att komma upp i svenska ungdomseliten, och senioreliten nåddes då tillräckligt många av dem blivit 18-20 år.

För mig får det gärna vara dåliga förhållanden vid tävlingar, för då störs motståndarna mycket mer än oss :) (Utom våta gräsplaner, för då kan man inte slå stoppskruvspassningar, som stannar. Vattna fotbollsplaner strax före match borde f ö vara förbjudet för det förstör vissa sorters spelmöjligheter.)))

Fast efter flytten får det bli något ungdomslag i Thailand antagligen i basket, för fotboll blir nog för långa förflyttninfsavstånd för mitt knä. (F ö har jag blivit inbjuden till ungdomsakademin i fotboll i Pnom Phen, Kambodja, för de ville ha lite tips.)

:lol: BASKET... :dance:

Du är för underbar...har Du uppfunnit gödningsmedel också så dom växer på längden. :dance1::lol::lol::lol:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 487
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    55

  • Sek Losos uncle

    47

  • Avregistrerad clion

    31

  • Jive

    26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:lol: BASKET... :dance:

Du är för underbar...har Du uppfunnit gödningsmedel också så dom växer på längden. :dance1::lol::lol::lol:

Baa, vänta tills du får se resultaten, då kan vi snacka om dreamteam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

:lol: BASKET... :dance:

Du är för underbar...har Du uppfunnit gödningsmedel också så dom växer på längden. :dance1::lol::lol::lol:

För min egen del lutar det bara åt basket för att ledarknät behöver förflytta sig mindre i basket än i fotboll.

Gällande längd så är ju allt relativt. Jag tyckte också att det var lustigt att de håller på mycket med basket och volleyboll, som ju båda behöver längd. Men de spelar ju mot andra thailänska lag, jag siktar inte på att de ska bli världsmästare :) I Thailand har de ju knappt någon seniorlagsidrott, så det är ingen vits att ha några långsiktiga mål, så det får bli som det blir bara det blir roligt. Fast det skulle iofs vara roligt att bli bland de bästa skollagen i Isaan :) Vi får se hur intresserade de är.

(((F ö nåddes resultaten i Sverige med inriktningen att det ska vara roligt, och inte den "broilerträning" som vissa andra klubbar håller på med. Jag sa t o m åt en förälder, som piskade på sin unge, att lägga av eller lämna klubben, för det är förbjudet där jag är ledare, eftersom det förstör stämningen. Det gjorde jag fastän barnet var 3:a i Sverige i sin ålderrsgrupp, men vi hade också flera mästare med föräldrar som uppförde sig bra, så briolerträning behövs inte.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Baa, vänta tills du får se resultaten, då kan vi snacka om dreamteam!

Jag får kanske ta ut extra korta, så att de kan springa mellan benen på motståndarna :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycke rolig läsning...har saknat lite av denna typ av inlägg.

Skall med glädje följa denna tråd.

100% troll varning :crazy:

Ändrades av Thaifiskaren

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Thaifiskarn vad är angnet?Maitan.

I kräftburarna.o ölen i kylen.men jag på jobbet :diablo:

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycke rolig läsning...har saknat lite av denna typ av inlägg.

Skall med glädje följa denna tråd.

100% troll varning :crazy:

Ja den här tråden är en av dom roligaste på länge :great:

Full offensiv,in med pucken i zon och jaga i flock :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket rolig läsning :great:

Av någon konstig anledning kommer jag att tänka på denna mannen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=s1YU4ppPsmQ

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Lustigt att det börjar pratas om mytomani redan då bara en mindre del av det utförda berättats... Har ni så dålig fantasi att ni inte ens kan tänka tanken, eller hur kommer det sig? Jag har ju orkat ju göra dem, vilket jag trodde var svårare/jobbigare... :) Jag har ju sagt att jag drivs av utmaningar, inte av pengar. Dessutom är jag bra på att organisera bort onödiga saker - då de är tråkiga :) Och jag är 57 år, startade tidigt. Har inte några barn (än) så ingen tid har behövts till det. Så jag har ju haft massor med tid att ge mig på olika saker... Det är större utmaning att ge sig på väldigt olika sorters saker, så därför har jag gett mig på väldigt olika sorters saker :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja SLU, det är härligt att du vågar dig på detta! Det kanske inte är något som lockar mig, men det är alltid uppfriskande med folk som törs göra något ovanligt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker skaffa arbetstillstånd :)

(kanske väntar med att flytta verksamheten till jag blivit gift. Lättare att få till det juridiska då. I början kan man ju ändå behöva studera thai ett tag.)

Med egen - eller frugans - internationell webverksamhet kan det ju knappast bli något problem att få arbetstillstånd, för det drar ju in pengar till Thailand. Och de flesta thailändare brukar ju inte ha så bra språkkunskaper så bara det borde räcka till att få arbetstillstånd.

(((Svenska, engelska, tyska, spanska även om de två senare numera mest är på turistnivå, men jag har använt dem då jag jobbade med importverksamhet (ung som anställd). Fast mitt uttal är urdåligt, men de brukar fatta :)

Ett lilltips är att du redan nu börjar undersöka om arbetstillstånd och nödvändiga dokument. ;)

Jag fick mitt arbetstillstånd i februari i år, och enligt agenten som vi anlitar är det betydligt svårare idag än för något år sedan att erhålla ett arbetstillstånd. Kan informera dig att det var inte lite papper som behövdes (i Kilo räknat) för arbetstillståndet, och då har företaget som jag jobbar på ändå över 200 anställda Thai och jag är den enda "Farangen". Det betyder att normalt skulle vi kunna vara betydiligt fler "Faranger" anställda utan några som helst problem.

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lilltips är att du redan nu börjar undersöka om arbetstillstånd och nödvändiga dokument. ;)

Jag fick mitt arbetstillstånd i februari i år, och enligt agenten som vi anlitar är det betydligt svårare idag än för något år sedan att erhålla ett arbetstillstånd. Kan informera dig att det var inte lite papper som behövdes (i Kilo räknat) för arbetstillståndet, och då har företaget som jag jobbar på ändå över 200 anställda Thai och jag är den enda "Farangen". Det betyder att normalt skulle vi kunna vara betydiligt fler "Faranger" anställda utan några som helst problem.

Ha en go dag!

:wai:

Det är bara detta lilla ord som skiljer Er båda åt...Har man redan lärt av ryssmaffian så kan väl inte mutkolvarna i LOS vara någon match... :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte inte på det. ;) Men jag har ju lärt upp yakuzan i Japan, och inte hjälpte det.. :ironi:

Ha en bra dag!

:wai:

Närmar man sig mutkolvarna i LOS på samma sätt som ryska maffian får man nog uppleva kulturkrock. :crazy:

Eftersom yakuzan haft svenska influenser kan jag tänka mig att de är lite mera sofistikerade än ryssarna, men inte lika sofistikerade som de Thailänska mutkolvarna! :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja SLU, det är härligt att du vågar dig på detta! Det kanske inte är något som lockar mig, men det är alltid uppfriskande med folk som törs göra något ovanligt!

Herr Chang har talat.

He,he...väldigt diplomatiskt svarat.

Inte funderat på att bli politiker ? :whistle:

Ändrades av Thaifiskaren

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

>stjp8729

Förra hösten läste jag vad som krävs för olika alternativ, men eftersom det blir tidigast om ett år från nu, så har jag inte kollat vilket som är minst besvär. Tror det är att bli 49%-ägare, men med den lösningen blir det mer kostnader, så ska kolla om det kan gå med en enklare företagsform med frugan som ensam ägare.

Det är bara detta lilla ord som skiljer Er båda åt...Har man redan lärt av ryssmaffian så kan väl inte mutkolvarna i LOS vara någon match... :whistle:

(((I Ryssland fanns inte problemet att det finns en utlänsk boss i landet, eftersom det ledde jag från Sverige och hade en rysk lokal chef på plats. Han kunde ge en del tips, så vi lyckades göra så att varken ryska myndigheter eller maffian - om det är någon större skillnad :) - hittades oss. Vi tog en dyrare penningöverföring, så att de inte hittar oss med normala rutiner. Sedan hyrde vi ett kontor och del av server hos ett annat mjukvarutillverkarföretag, och satte inte upp någon företagsskylt, så omgivningen trodde vi hörde till det företaget :) Dessutom är vi en "extraplatt" organisation, så vi låter folk jobba var de vill för det mesta*, så många satt hemma mycket, så ofta var det ingen där.

*I början kollar jag dem, så jag ser dels hur flitiga de är, men mycket för att få till deras arbetsmetod, så de blir effektiva. Efter det går jag efter hur mycket de gör ("30 timmar?" "Ja" eller så säger de "Nej, 34 för det var strul med xxx". "OK".)))

Iofs kommer vi att sitta utspridda i Thailand, alla jobbar från var de vill, så det skulle kanske gå att gömma undan det i Thailand också,

men till skillnad från Ryssland, så kommer jag att finnas i landet, så jag siktar på att ordna papperen ordentligt.

Och, som tipsaren sa, borde det gå om man anställer en bunt thailändare. Om jag bara licensierar ut verksamheten till det Thailänska företaget med förbehållet att jag ska ha VD-jobbet, så försvinner ju de thailänska jobben om de strular för mycket. Kanske hjälper det till att få OK till arbetstillstånd.

Och om frugan blir (huvud-)ägare av det thailänska företaget, så blir det naturligt att överlämna det mesta pappersfixandet till henne :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en liten fråga till "uncel" hur gammal är du ?

Du har hunnit med mycket i ditt liv hittills.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Bara en liten fråga till "uncel" hur gammal är du ?

Du har hunnit med mycket i ditt liv hittills.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

57, och har inte haft några barn, som tar en massa tid. Fast nu tänkte jag ta mig tid att ha egna barn, efter att bostadsbygget och thaiföretaget är fixat.

Efter knäskadan har kondisen gått ner mycket, men före orkade jag hålla igång mycket. Man kan göra flera saker parallellt :)

(((Ett tag hade jag samtidigt

2 knappa heltidsjobb, men de var i samma branch, så jag kunde rationalisera ihop dem så det blev en heltid.

ett halvtids nattjobb, men det var nästan bara passning, så jag kunde jobba med de andra jobben då jag var där :)

halvtid ideellt som föreningsledare

stadigt men litet uppdrag som journalist (som jag fick efter att jag började skriva gratis åt tidningen om föreningen, för tidningen skrev så mycket fel :)

tävlingsdansade

och hann med lite innebandy och basket också.

Men efter den perioden "latade" jag mig mest ett tag, då blev det mer tid till hobbies. Bl a började jag spela tennis och pingis i klubb då jag var nästan 40 d v s då man slutat för länge sedan om man är "normal" :) (Det gick inte så bra, men det var roligt.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...