Jump to content
IGNORERAD

Dödssjuka Håkan, 70, fast i Thailand


Jerker

Recommended Posts

Hej

Jag litade på läkaren och tog den medicin hon rekommenderade och den fungerade bättre än någon annan jag provat tidigare.

Sen köpte jag med några extra paket av den till Sverige.

Med vänlig hälsning isan lover

Inte har du namnet på den ifall man skulle prova lite.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 248
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    17

  • Soengsang

    13

  • Boa52

    13

  • kitungmakmak

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GreenValley
3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Själv satt jag i 9 timmar på en Svensk Akutmottagning med magsmärtor efter remiss ifrån vår företagsläkare, jag sa till företagsläkaren att det nog inte är någon ide att gå till akuten, jag hade ju hört talas om hur dåligt det fungerade, men han sa att med en remiss kommer du in direkt, funderade flera gånger på att lämna stället, försöker undvika att besöka Svensk vård och fixar mindre problem i Thailand.

Den bästa utredning och bästa medicinering jag har fått för min gikt fick jag i Thailand på ett statligt sjukhus i Fao Rai, det var en ung kvinnlig läkare som engagerade sig, bokade flera återbesök för provtagning, jag fick även medicin som ännu är okänd i Sverige som fungerade väldigt bra vid ett akut giktanfall.

Med vänlig hälsning isan lover

Jag har blivit remitterad till akuten 2 gånger, ingen av gångerna väntade jag mer än 15 minuter på att bli insläppt.

Första gången var det Södersjukhuset och andra gången Karolinska i Solna.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Boa52:

Hade din rygg varit bruten skulle du inte kunna skriva här inte ens genom ett blåsrör

 

Det finns folk som brutit rygg eller nacke som blivit helt återställda, det beror på hur brottet blev, i KMM´s fall så var det inte bruten rygg utan kotkompressioner vilket är jävligt nog.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev Ducce:

Inte har du namnet på den ifall man skulle prova lite.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Hej

Den heter POX 109 och tillverkaren är H.K. Pharmaceutical CO. LTD, 1059 Charangsanitwong 3, Charangsanitwong Road,  Bangkok Yai Bangkok 10600.

En sida av paketet är på Thai och en på Engelska, ska enligt texten på den fungera mot Reumatiska åkommor och Akut gikt.

På mig fungerade den betydligt bättre än dom mediciner Svenska läkare har skrivit ut.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Jag har blivit remitterad till akuten 2 gånger, ingen av gångerna väntade jag mer än 15 minuter på att bli insläppt.

Första gången var det Södersjukhuset och andra gången Karolinska i Solna.

Hej

Ja så ser det ut i Sverige, vården har blivit ett lotteri och ingen självklarhet längre.

På samma sjukhus mötte jag en man i bara kalsongerna, han var över 80 år och hade blivit avklädd i väntan på undersökning och lagd i ett rum, han tröttnade på att vänta och gick runt och letade efter sina kläder så att han kunde åka hem igen, han var inte heller speciellt imponerad av Svensk vård, en pojk som förmodligen var någon praktikant eller liknande med en för stor arbetsoverall satt med ena fingret inlindad i en smutsig trasa, blodet droppade på golvet och han blev blekare och blekare ju längre tiden gick, jag trodde att han skulle hinna svimma innan någon tog hand om honom.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Den heter POX 109 och tillverkaren är H.K. Pharmaceutical CO. LTD, 1059 Charangsanitwong 3, Charangsanitwong Road,  Bangkok Yai Bangkok 10600.

En sida av paketet är på Thai och en på Engelska, ska enligt texten på den fungera mot Reumatiska åkommor och Akut gikt.

På mig fungerade den betydligt bättre än dom mediciner Svenska läkare har skrivit ut.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Verkar vara samma som denna: http://www.fass.se/LIF/product;jsessionid=sWhSNv2IeqHpx1b_eNDJwyzp2UBIm5Wing_nYWpnA7Ld-wWd9Lli!-621928300?userType=0&nplId=19930618000025

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den heter POX 109 och tillverkaren är H.K. Pharmaceutical CO. LTD, 1059 Charangsanitwong 3, Charangsanitwong Road,  Bangkok Yai Bangkok 10600.

En sida av paketet är på Thai och en på Engelska, ska enligt texten på den fungera mot Reumatiska åkommor och Akut gikt.

På mig fungerade den betydligt bättre än dom mediciner Svenska läkare har skrivit ut.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Tackar, ska kolla om de har på nån pharmacy.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 minuter sedan, skrev gst:

Hej

Möjligt att det finns i Sverige också men ingen läkare har under mina 15 år med gikt skrivit ut detta åt mig.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Möjligt att det finns i Sverige också men ingen läkare har under mina 15 år med gikt skrivit ut detta åt mig.

Med vänlig hälsning isan lover

Skillnaden mellan Sverige och Thailand i denna fråga, är att i Sverige undviker läkarna helst den "starkaste" medicinen så länge som  möjligt, i Thailand börjar de med "hästmedicinen" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Läkemedel vid gikt

 

Om du får upprepade giktattacker kan du behöva ett läkemedel som förebygger att besvären återkommer. Eftersom en del av de förebyggande läkemedlen kan ge en del biverkningar brukar de inte användas efter bara några enstaka giktattacker eller om attackerna kommer sällan.

 

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-gikt/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Läkemedel vid gikt

 

Om du får upprepade giktattacker kan du behöva ett läkemedel som förebygger att besvären återkommer. Eftersom en del av de förebyggande läkemedlen kan ge en del biverkningar brukar de inte användas efter bara några enstaka giktattacker eller om attackerna kommer sällan.

 

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-gikt/

En av dessa biverkningar, har det visat sig, är att man kan bli maniskt fixerad vid Thailändsk inrikespolitik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har en bekant som är läkare och blev med thaitjej  de är nu gifta och har barn så det kan bli några besök hos doktorn i Thailand ibland.

Han häpnade över hur snabba läkarna var att skriva ut antibiotika och då gärna starka som fan och oftast för kort tid

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Läkemedel vid gikt

 

Om du får upprepade giktattacker kan du behöva ett läkemedel som förebygger att besvären återkommer. Eftersom en del av de förebyggande läkemedlen kan ge en del biverkningar brukar de inte användas efter bara några enstaka giktattacker eller om attackerna kommer sällan.

 

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-gikt/

Hej

Det har jag ätit i snart 15 år (allupurinol), men man kan ändå drabbas av någon enstaka giktattack om året och då fungerade denna medicin bättre än någon annan jag har provat.

Både min morfar, morbror och jag har haft gikt som är ärftlig och i det närmaste är kronisk.

Jag tar 600 mg förebyggande Allupurinol om dagen och då slipper jag nästan all gikt.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag föredrar faktiskt en Thailändsk vårdcentral före en Svensk, men då mer för bra service, trevligt bemötande och korta väntetider än för att både vård och mediciner där är helt gratis, i Sverige kostar ju både läkarbesök och mediciner pengar.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Kan jag absolut hålla med om och priset är väl faktiskt lite billigare i Thailand både vad gäller läkarvården och medicinerna.

 

Har för mig jag betalade 150 baht för tagning av ett blodtryck.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Har en bekant som är läkare och blev med thaitjej  de är nu gifta och har barn så det kan bli några besök hos doktorn i Thailand ibland.

Han häpnade över hur snabba läkarna var att skriva ut antibiotika och då gärna starka som fan och oftast för kort tid

Hej

Det bör man avstå, lät mig övertalas i vintras men det var sista gången, får man influensa så ska man bädda ned sig och ta smällen, antibiotika hjälper inte mer än för stunden.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Den heter POX 109 och tillverkaren är H.K. Pharmaceutical CO. LTD, 1059 Charangsanitwong 3, Charangsanitwong Road,  Bangkok Yai Bangkok 10600.

En sida av paketet är på Thai och en på Engelska, ska enligt texten på den fungera mot Reumatiska åkommor och Akut gikt.

På mig fungerade den betydligt bättre än dom mediciner Svenska läkare har skrivit ut.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

POX 109 verkar bra, skall be svärmor skicka en laddning, frugan harproblem ibland.

 

En snabb googling gav svar om Pox, bland annat från forat Thaivisa.

 

Tackar.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kan jag absolut hålla med om och priset är väl faktiskt lite billigare i Thailand både vad gäller läkarvården och medicinerna.

 

Har för mig jag betalade 150 baht för tagning av ett blodtryck.

 

BTT

 

Vill du bara veta ditt blodtryck, är det gratis även på de stora privata sjukhusen i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Det finns folk som brutit rygg eller nacke som blivit helt återställda, det beror på hur brottet blev, i KMM´s fall så var det inte bruten rygg utan kotkompressioner vilket är jävligt nog.

Det förstår jag, men då skriver man inte bruten rygg. Kotkompression är inte att leka med det gör ont

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
15 minuter sedan, skrev Boa52:

Det förstår jag, men då skriver man inte bruten rygg. Kotkompression är inte att leka med det gör ont

Det är inte kotkompressionsFRAKTUR heller!

 

Kotkompressionsfraktur i bröst- och ländrygg är sannolikt den vanligaste benskörhetsfrakturen. Hos en majoritet av de patienter som söker hjälp för sin akuta fraktur är den inledningen på ett uttalat, långdraget smärttillstånd som starkt försämrar ryggfunktion och livskvalitet [1-3]. Någon specifik och effektiv behandling av denna benskörhetsfraktur har inte funnits.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-23 at 09:02, skrev Sangwal:

Nu spelar det ingen roll vem jag syftar på, utan talar generellt..

Sen spelar det väl ingen roll om man har träffat personen eller inte, bidragsfuskare är ändå en bidragsfuskare...

 

Rock on!

Hur j..vla lätt tror du det är att få sjukpension? Man måste för helvete vara halvdöd och invalid för att få det! Sedan undrar man ju hur vissa fått det ändå. men det fick dom väll för mer än 10 år sedan. För sedan ca 8år sedan är det banne mig inte lättvindigt att få sjukpension för att det värker och armar och ben håller på att trilla av! Bara att fortsätta jobba tills man inte kan ta torka sig i röven på egen hand längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kan jag absolut hålla med om och priset är väl faktiskt lite billigare i Thailand både vad gäller läkarvården och medicinerna.

 

Har för mig jag betalade 150 baht för tagning av ett blodtryck.

 

BTT

Har för mig att jag aldrig behövt betala för en boldtryckscheck i Thailand! Har skyhögt blodtryck och kollar det regelbundet när jag vet var möjligheten finns. Har dock varit med om totalt missvisande apparatur. Batteribyte kan dom kanske ta och tänka på! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur j..vla lätt tror du det är att få sjukpension? Man måste för helvete vara halvdöd och invalid för att få det! Sedan undrar man ju hur vissa fått det ändå. men det fick dom väll för mer än 10 år sedan. För sedan ca 8år sedan är det banne mig inte lättvindigt att få sjukpension för att det värker och armar och ben håller på att trilla av! Bara att fortsätta jobba tills man inte kan ta torka sig i röven på egen hand längre.

Då hade du otur, vid din tidpunkt regerande Reinfeldt och arbetslinjen rådde. Nu reagerar svetsaren och arbetslinjen är avskaffad.

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev GreenValley:

Det är inte kotkompressionsFRAKTUR heller!

 

Kotkompressionsfraktur i bröst- och ländrygg är sannolikt den vanligaste benskörhetsfrakturen. Hos en majoritet av de patienter som söker hjälp för sin akuta fraktur är den inledningen på ett uttalat, långdraget smärttillstånd som starkt försämrar ryggfunktion och livskvalitet [1-3]. Någon specifik och effektiv behandling av denna benskörhetsfraktur har inte funnits.

Att det ett besvärligt läge förstår väl alla, men bruten rygg är det inte då är man död eller helt förlamad

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Boa52:

Att det ett besvärligt läge förstår väl alla, men bruten rygg är det inte då är man död eller helt förlamad

 

Tydligt att du inte vet vad du pratar om. 

Så sluta svamla. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det har jag ätit i snart 15 år (allupurinol), men man kan ändå drabbas av någon enstaka giktattack om året och då fungerade denna medicin bättre än någon annan jag har provat.

Både min morfar, morbror och jag har haft gikt som är ärftlig och i det närmaste är kronisk.

Jag tar 600 mg förebyggande Allupurinol om dagen och då slipper jag nästan all gikt.

Med vänlig hälsning isan lover

Det var inte lite du äter av medicinen. Hat din läkare sagt att du skall ta så mycket. Själv har jag blivit tillsagd att bara äta 100 mg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...