Jump to content
IGNORERAD

Vatten dränage på balkong


Herluf

Recommended Posts

IMG_6993.jpg   

Jag har tvättmaskin och ska leda bort smuttsvattnet. Kan man använda det blå röret som sticker upp? Hur får man isåfall av korken, den sitter fast stenhårt.

 

(På min balkong är avloppsbrunnen på andra sidan balkongen, bilden jag bifogar är alltså från min bostad).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Förmodligen limmad så du får såga av den och sätt dit ett vattenlås också så du slipper avloppslukten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om det inte är ett avloppsrör utan ett inkommande rör med fullt tryck ? :ahh:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Fritz said:

Tänk om det inte är ett avloppsrör utan ett inkommande rör med fullt tryck ? :ahh:

 

Fritz..

Pust, tur du sade det, jag hade just börjat såga:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en liten trä- eller plåtskruv så kan du ju borra ett litet hål på rörets ovandel som är samma eller aningen mindre än skruvens "kärna".

Skulle det börja pysa eller läcka så kan du då dra dit skruven.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herluf:

Pust, tur du sade det, jag hade just börjat såga:waaaht:

Det går inte att följa röret för att se var det tar vägen? annars så är Sakhons tips bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenrören med tryck är inte över 25mm. 

 

Klyv den utvändiga limmade pluggen med ett bågfilsblad så blir det mer kvar att sätta dit nya rördelar på.

Detta avloppsrör går garanterat direkt till gatan och en dagvattenkulvert.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev leifen:

Vattenrören med tryck är inte över 25mm. 

 

Klyv den utvändiga limmade pluggen med ett bågfilsblad så blir det mer kvar att sätta dit nya rördelar på.

Detta avloppsrör går garanterat direkt till gatan och en dagvattenkulvert.

 

Alla mina rör med tryck är 2 tums rör med "13,5" tjocklek. Ser exakt ut som på bilden fast med förminskning på såklart.

 

Har borrat, sågat och hackat sönder fel rör ett antal gånger i vårt gamla hus, så jag rekommenderar lite försiktighet.

Och göra som @Naam jai skriver, är att rekommendera först. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Den här tråden har potential, som vanligt när MPRs oeniga expertpanel samlas :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen limmad så du får såga av den och sätt dit ett vattenlås också så du slipper avloppslukten

Borra från toppen så blir den inte så kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 timmar sedan, skrev Herluf:

(På min balkong är avloppsbrunnen på andra sidan balkongen, bilden jag bifogar är alltså från min bostad).

 

Är jag trög, vad betyder det där. Dra ner avloppet i golvbrunnen, om det nu är din golvbrunn... Har dom flyttat golvbrunnen från våtutrymmet till balkongen skulle jag klaga nånstans.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...