Jump to content
IGNORERAD

Panama-Läckan


Glenn Phuket

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev B747:

Dom jobbar väl när dom inte sover eller tittar på TV fattar du väl.

 

Du sjunker bara djupare ner i ditt eget skitsnack som vanligt ju längre du håller på !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    35

  • Jive

    29

  • janne_h

    9

  • B747

    8

Mest aktiva i denna tråd

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Självklart tror jag på dom men jag tror inte det är representativt för thailands befolkning i allmänhet att dom sitter uppe hela natten för att se internationella nyheter

 

Tror du att majoritetn gör det eller är det snarare undantagsvis ?

 

Det är egentligen ointressant vad jag tror, men om du vill ha ett svar, så tror jag det är en minoritet som tittar på de färska nyheterna mitt i natten.

De finns dock där att tillgå.

Majoriteten kollar nog repriserna dagtid.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

 

Det är egentligen ointressant vad jag tror, men om du vill ha ett svar, så tror jag det är en minoritet som tittar på de färska nyheterna mitt i natten.

De finns dock där att tillgå.

 

Hjälper ju föga om en majoritet inte praktiskt har en möjlighet att ta del av dom

 

Tänkt dig själv motsvarande i Sverige, Internationella nyheter finns men bara 3:30-7:00 på natten. Hur tror du det skulle funka ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du sjunker bara djupare ner i ditt eget skitsnack som vanligt ju längre du håller på !

Ha ha.Du inbjöd ju till det hela med ditt självmål:big_smile:Tråkigt att inte få sista ordet??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Du sjunker bara djupare ner i ditt eget skitsnack som vanligt ju längre du håller på !

Visst fan har dom en massa utrikesnyheter om dom vill.

Men alla har vi olika umgängeskretsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Hjälper ju föga om en majoritet inte praktiskt har en möjlighet att ta del av dom

 

Tänkt dig själv motsvarande i Sverige, Internationella nyheter finns men bara 3:30-7:00 på natten. Hur tror du det skulle funka ?

 

Du läser bara det du vill.

Du har missat de viktigaste repriserna dagtid, men för en nyhetsnörd så finns det ett större utbud att tillgå på natten.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du sjunker bara djupare ner i ditt eget skitsnack som vanligt ju längre du håller på !

Var det inte du som gnällde över "personliga påhopp" för ett tag sen?

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev B747:

Ha ha.Du inbjöd ju till det hela med ditt självmål:big_smile:Tråkigt att inte få sista ordet??

Njuter du av att sitta och skjuta dig själv i foten hela tiden ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

 

Du läser bara det du vill.

Du har missat de viktigaste repriserna dagtid, men för en nyhetsnörd så finns det ett större utbud att tillgå på natten.

 

Vilka tider går dessa repriser för de uppgifter du gav sist visade sig ju inte stämma ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Njuter du av att sitta och skjuta dig själv i foten hela tiden ?

Nä.I det fallet är vi inte lika.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Nä.I det fallet är vi inte lika.

 Så varför gör du det då  om du inte njuter av det ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Du läser bara det du vill.

Du har missat de viktigaste repriserna dagtid, men för en nyhetsnörd så finns det ett större utbud att tillgå på natten.

 

Nu har inte jag sett det. Men å andra sidan så är jag inte så aktiv tv tittare på dagen. På kvällen däremot står ju tv,n på hela tiden. Och vill man inte sitta själv. Så tittar man på tv vare sig man vill eller inte.

Då har du förmodligen svaret på var din fru får sin info ifrån.

Vilken kanal pratar vi om?

Dom gånger jag sett tv,n stå på på eftermiddagarna så har det mest varit såpor som snurrat.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Vilka tider går dessa repriser för de uppgifter du gav sist visade sig ju inte stämma ?

Jag satt själv och kollade TV med ett öga när vi satt och käkade i kväll och då såg jag bl a en uppskjutning av en rymdraket någonstans ifrån (ej Thailand) och en del andra utlandsreportage, så visst stämmer det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Så thailändare sitter i allmänhet uppe på natten för att se nyheter ? När sover dom ?

Vet ej vad är det för folk du umgås med men mina vänner här i Chiang Mai är ganska väl upplysta om händelser utomlands

Enligt de så hämtar de information just från Thai TV och thailändska tidningar på dagarna. 

Jag kan inte thailändska så för mig är det verkligen svårt att avgöra hur mycket utländska nyheter sprids det på thailändska TV kanaler eller i tidningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 Så varför gör du det då  om du inte njuter av det ?

Min fot är helt okey,frågan är hur det är med din om den finns kvar....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev JJC:

Vet ej vad är det för folk du umgås med men mina vänner här i Chiang Mai är ganska väl upplysta om händelser utomlands

Enligt de så hämtar de information just från Thai TV och thailändska tidningar på dagarna. 

Jag kan inte thailändska så för mig är det verkligen svårt att avgöra hur mycket utländska nyheter sprids det på thailändska TV kanaler eller i tidningar. 

 

Tittar du aldrig på TV och ser vad som visas ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Så thailändare sitter i allmänhet uppe på natten för att se nyheter ? När sover dom ?

Så fort dom kan.utom när dom äter.duschar eller tittar på tv.Jobbar gör dom så sakta så det räknas som dom sover.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Jive:

Jag satt själv och kollade TV med ett öga när vi satt och käkade i kväll och då såg jag bl a en uppskjutning av en rymdraket någonstans ifrån (ej Thailand) och en del andra utlandsreportage, så visst stämmer det.

 

Ja jag såg också reportaget om robottestet i Nordkorea. Det har dom kört i flera dagar nu

 

Någon enstaka gång handlade det om Panama-affären eftersom det berör thailändare

 

Mycket mer än så har inte jag sett på pimetime TV de senaste dagarna

 

Sitter din fru uppe mellan 03:30-7:00 eftersom hon har sådan koll ?

 

Jag som är ledig och sitter väldigt mycket framför TV har inte hittat nästan något alls att förkovra mig i internationellt

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag titta inte på Thai TV för jag kan inte språket. Jag litar på att in fru och mina vänner talar om för mig vad som händer. 

Tydligen så händer det mycket eftersom det diskuteras mycket om just bla, Panama. 

Men vill du ha TV som sällskap i din ensamhet utan att fatta något så är det upp till dig

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stoneys:

Så fort dom kan.utom när dom äter.duschar eller tittar på tv.Jobbar gör dom så sakta så det räknas som dom sover.

 

Dom flesta jag träffat här nere jobbar ganska länge, ofta och sent och är inte vakna särskilt länge efter dom kommer hem från jobbet

 

På morgonen går TV:n en del när dom käkar frukost innan dom åker till jobbet

 

När dom är lediga verkar TV inte vara den primära nöjeskällan utan då umgås dom med varandra istället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Ja jag såg också reportaget om robottestet i Nordkorea. Det har dom kört i flera dagar nu

 

Någon enstaka gång handlade det om Panama-affären eftersom det berör thailändare

 

Mycket mer än så har inte jag sett på pimetime TV de senaste dagarna

 

Sitter din fru uppe mellan 03:30-7:00 eftersom hon har sådan koll ?

 

Jag som är ledig och sitter väldigt mycket framför TV har inte hittat nästan något alls att förkovra mig i internationellt

 

He he, nä men hon har tät kontakt med sin far och känner till hans vanor.

 

Min fru kollar dock flitigt på TV och jag kommer tillbaka till vad jag tidigare har nämnt, att jag är förvånad över hur mycket hon känner till av nyheterna från utlandet. Hon läser inga tidningar!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

 

 

Jag som är ledig och sitter väldigt mycket framför TV har inte hittat nästan något alls att förkovra mig i internationellt

Det är ju bra att du sitter framför honom, för han skall tydligen vara en ganska lång och ståtlig karl...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

 

 

När dom är lediga verkar TV inte vara den primära nöjeskällan utan då umgås dom med varandra istället

Nej, han kan vara lite stel och tråkig ibland...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

 

He he, nä men hon har tät kontakt med sin far och känner till hans vanor.

 

Min fru kollar dock flitigt på TV och jag kommer tillbaka till vad jag tidigare har nämnt, att jag är förvånad över hur mycket hon känner till av nyheterna från utlandet. Hon läser inga tidningar!

 

Då är vi två om det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Då är vi två om det

 

Lite fel där - jag var förvånad tills jag frågade hur hon kände till utlandsnyheterna jag förde på tal. Svar: från TV!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...