Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

51 minuter sedan, skrev conservator:

Jaha det var ju en lattjo tillställning...suck

 

Japp, var där tillsammans med fotbollsgrabbarna jag tränar.

Vunnit en dragning som "bänkvärmare", dvs sitta med på plan under uppvärmning, grabbarna fick highfiva med spelarna,

ta ett lagfoto o jag skaka tass med Jögge o ge han några tips;)

 

Sedan fick vi biljetter till matchen som kanske inte var välspelad ,men spännande ivf.

Så långt bra, tills något jävla klappmongo slänger en banger på Sana som får ett frispel o rycker upp hörnflaggan och spjutkastar den mot publiken:waaaht:

 

Så en idi*t förstör för 16k, och som grädde på moset blir det väl förlust med 0-3.

Sista matchen jag går på det här året ivf, för mycket fyllemongos på allsvenska matcher, fy fan!!

 

Edit.

Haha, lite humor i eländet.  https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Spjutkastning&oldid=34280317

Kända spjutkastare

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 timmar sedan, skrev knasen:

 

Vilket mindervärdeskomplex du verkar besitta gentemot Bajen :giggle: 

Jag gillar bajen oxå men är glad så länge vi ligger före er.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
25 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Japp, var där tillsammans med fotbollsgrabbarna jag tränar.

Vunnit en dragning som "bänkvärmare", dvs sitta med på plan under uppvärmning, grabbarna fick highfiva med spelarna,

ta ett lagfoto o jag skaka tass med Jögge o ge han några tips;)

 

Sedan fick vi biljetter till matchen som kanske inte var välspelad ,men spännande ivf.

Så långt bra, tills något jävla klappmongo slänger en banger på Sana som får ett frispel o rycker upp hörnflaggan och spjutkastar den mot publiken:waaaht:

 

Så en idi*t förstör för 16k, och som grädde på moset blir det väl förlust med 0-3.

Sista matchen jag går på det här året ivf, för mycket fyllemongos på allsvenska matcher, fy fan!!

 

Edit.

Haha, lite humor i eländet.  https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Spjutkastning&oldid=34280317

Kända spjutkastare

Även om det blir 3 poäng så känns det trist att få dem på det här viset, extra trist för dig och dina grabbar som säkert var  förväntansfulla inför denna match! :-(

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-04-26 at 22:18, skrev knasen:

 

Vilket mindervärdeskomplex du verkar besitta gentemot Bajen :giggle: 

Vi kommer ju från lilla Örebro och bajen från storstan,klart vi mäste se upp till er,eller

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken underbar tabell idag, Norrköping etta och Örebro tvåa!

Sen hoppas jag att polisen hittar den idi*t som förstörde matchen

mellan Göteborg och Malmö. Sätt dit honom för mordförsök.

Sen kan man ju undra hur många hjärnceller hockeyspelarn från

Frölunda har, sätt in honom ett par år också.

Det är ta mig fan barnsligt att springa in på plan som han gjorde

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev möljis:

Vilken underbar tabell idag, Norrköping etta och Örebro tvåa!

Sen hoppas jag att polisen hittar den idi*t som förstörde matchen

mellan Göteborg och Malmö. Sätt dit honom för mordförsök.

Sen kan man ju undra hur många hjärnceller hockeyspelarn från

Frölunda har, sätt in honom ett par år också.

Det är ta mig fan barnsligt att springa in på plan som han gjorde

 

Håller med dig och man kan ju undra vad det är för fel i huvudet på "supportrar" från storstäderna.

 

Blåvitt kan väl utfästa en belöning på 50000 kronor till den som kan peka ut och namnge knallskottskastaren, sedan borde både Bajen och Blåvitt få spela var sin hemmamatch inför tomma läktare.

Ja hockeyspelaren vilken idi0t som småknattar ser upp till men det finns väl inte många som kan påstå att hockey och fotbollshoror är smarta människor, Frölundabossen var inte alls glad enligt media så han lär nog få sparken, förhoppningsvis.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Undrar om Frölundaspelaren tycker att det är okej att publiken tar sig in på hockeyrinken också? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger man om Sana ?

Kasta en hörnflagga med  kraft mot publiken , vilken oskyldig som helst kunde bli träffad.

Hade det inträffat på stan så är det nog dråpförsök eller grov misshandel.

Avstäng honom .

Publiken kommenterar jag inte ,vet hur dessa hjärnbefriade människor bär sig åt.

Men får dom tag i honom som kastade knallskottet så ge honom ett jäkligt hårt straff .

Kunde England få slut på buset så ska väl vi också kunna få det.

Göteborg 0 poäng 0-3 för knallskottet.

Malmö 0 poäng 0-3 för Sanaas beteende

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vad säger man om Sana ?

Kasta en hörnflagga med  kraft mot publiken , vilken oskyldig som helst kunde bli träffad.

Hade det inträffat på stan så är det nog dråpförsök eller grov misshandel.

Avstäng honom .

Publiken kommenterar jag inte ,vet hur dessa hjärnbefriade människor bär sig åt.

Men får dom tag i honom som kastade knallskottet så ge honom ett jäkligt hårt straff .

Kunde England få slut på buset så ska väl vi också kunna få det.

Göteborg 0 poäng 0-3 för knallskottet.

Malmö 0 poäng 0-3 för Sanaas beteende

 

Och om klubbens supportrar drar på sig 3 grövre händelser så får klubben starta nästa säsong i superettan med 10 minuspoäng.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

För den sportsliga  rättvisans skull så låt resultstet bli 0-0 och 1 poäng till bägge lagen , det var väl bara 10 minuter kvar 

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

De största förlorarna är ju övriga lag i tabellen nu när Malmö får 3 poäng (varav 2 till skänks). Jag förstår att Göteborg straffas, men varför ska Malmö belönas med 2 poäng extra? Då ska väl alla andra lag i tabellen också få 2 poäng extra då de inte var delaktiga i idi*tin.

 

Men nu är det som det är, de kan säkert behöva poängen....

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev frogfish:

De största förlorarna är ju övriga lag i tabellen nu när Malmö får 3 poäng (varav 2 till skänks). Jag förstår att Göteborg straffas, men varför ska Malmö belönas med 2 poäng extra? Då ska väl alla andra lag i tabellen också få 2 poäng extra då de inte var delaktiga i idi*tin.

 

Men nu är det som det är, de kan säkert behöva poängen....

Håller med dig till 100 

Malmö har väl inte gjort sig förtjänt av 3 poäng ,dom hade ju bara 1 när matchen avbröts .Är inget sportsligt i detta alls .

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev hamnoi:

 

Japp, var där tillsammans med fotbollsgrabbarna jag tränar.

Vunnit en dragning som "bänkvärmare", dvs sitta med på plan under uppvärmning, grabbarna fick highfiva med spelarna,

ta ett lagfoto o jag skaka tass med Jögge o ge han några tips;)

 

Sedan fick vi biljetter till matchen som kanske inte var välspelad ,men spännande ivf.

Så långt bra, tills något jävla klappmongo slänger en banger på Sana som får ett frispel o rycker upp hörnflaggan och spjutkastar den mot publiken:waaaht:

 

Så en idi*t förstör för 16k, och som grädde på moset blir det väl förlust med 0-3.

Sista matchen jag går på det här året ivf, för mycket fyllemongos på allsvenska matcher, fy fan!!

 

Edit.

Haha, lite humor i eländet.  https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Spjutkastning&oldid=34280317

Kända spjutkastare

Det är ju sånt här som gör att vanligt folk inte kommer att gå på fotboll, svensk fotboll skjuter sig i foten om dom inte tar i med hårdhandskarna mot slöddret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
5 minuter sedan, skrev kenneth073:

Det är ju sånt här som gör att vanligt folk inte kommer att gå på fotboll, svensk fotboll skjuter sig i foten om dom inte tar i med hårdhandskarna mot slöddret.

 

Det är ju just det dom gör när dom ger bort poängen till motståndarlaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju extra trist om MFF vinner allsvenskan på grund av dessa poäng.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev kenneth073:

För den sportsliga  rättvisans skull så låt resultstet bli 0-0 och 1 poäng till bägge lagen , det var väl bara 10 minuter kvar 

Tar gärna ett omspel eller ett slutförande av matchen vid annat tillfälle men fotbollsmatcher ska spelas i 90min och inte avgöras efter 77min.

Sedan har ju Malmö själv fått avbrutna hemmamatcher med 0 poäng som konsekvens av idi*ters agerande så någon särbehandling av Malmö mot övriga lag är det nog inte tal om.

Förmodligen blir det 0-3 men som sagt så hade jag gärna sett ett omspel. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

3 poängs avdrag av redan inspelade poäng fick ju Bajen för 10 år sen för avbruten match. Men det straffet användes ju bara en gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
4 timmar sedan, skrev Peolito:

 

Det blir ju extra trist om MFF vinner allsvenskan på grund av dessa poäng.

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

1. Är ganska säker på att Malmö hade fått in ett avgörande mål de sista 15 minuterna.

2. Finns inga avsikter med att vinna allsvenskan med endast 2 poäng :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Är ganska säker på att Malmö hade fått in ett avgörande mål de sista 15 minuterna.

2. Finns inga avsikter med att vinna allsvenskan med endast 2 poäng :-)

 

Håller med dig om nummer 2. Djurgården lät ju Bajen och Malmö vinna för att behålla spänningen. Hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Mycket bra inlägg av Sebastian Eriksson!

 

Det var nån gång på hösten 2004 som jag för första gängen fick ta på mig den blåvita tröjan. Femton år gammal på höstproffs i Danmark fick jag dra på mig den och jag minns hur stolt jag var. Jag sa till Erik (Dahlin) som satt brevid mig: - oj, wow det här kommer jag aldrig få göra igen! Stolt som en tupp var jag. Och det har jag varit varje gång. Fram tills igår. Jag trodde aldrig jag skulle behöva skämmas övar att spela i IFK Göteborg.

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva ifrågasätta mitt yrke och det jag har lagt hela mitt liv på och strävat efter. Det har nu gått fyra månader av 2016. Jag, vi, spelare och ledare har tränat i fem. I fem månader har vi tränat mest av alla lag tror jag för att kunna ta det där guldet som vi missade ifjol. Och det är bara inför denna säsongen. Vi lägger ner i stort sätt all vaken tid. Offrar kompisar, semestrar, högtider, våra familjer. Vi är all-in men till vilken nytta.

Jag vill inte höra att ni skyller ifrån er en gång till. Att ni supporter grupper skyller på varrandra. Att ni t.o.m skulle på den enskilde som kastade. Inte på Sana. För det är inte en enskildes fel. Det är ett beteende. Ett jävligt uselt beteende. Vilkas själar i grupp. Och det har skadat IFK Göteborg tillräckligt nu.

Det ni ska göra nu är att gå till er själva. Var och en. Ni säger att ni är en stor del av föreningen och att inte blåvitt hade funnits om det inte vore för er. Är det inte då dags att börja uppföra sig? Tror man att man kan uppföra sig hur som helst bara för att man går på en fotbollsmatch? Vill vi ha barn och vuxna för den delen som är rädda för att gå på en fotbollsmatch? Men lyssna på hur det låter! Fotboll skall vara passion och glädje. Inte hat.

Jag hoppas det var sista gången. Sista gången jag skämdes att ha tröjan på mig. Sista gången en fotbollsmatch avgjordes på läktaren och inte på planen. Jag vet att vi kan så sjukt mycket bättre. /Seb

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak som jag funderat på om Ifk Göteborg.

Dom spelar ju på Gamla Ullevi inför max 15-16000.

Om vissa matcher lades till Nya Ullevi kunde dom få upp till 35.000 ,tänker på matcher mot topplagen och derby mot Häcken.

Sista matchen ifjol mot Kalmar sa dom att dom kunde ha sålt över 35 000 biljetter, det är ju 20000 mer än på nuvarande arena och skulle ju bli en del i kassan ,eftersom dom dras med dålig ekonomi så why not.

Link to comment
Dela på andra sajter

90 % procent som skriver här gillar inte invandrare utom när det gagnar er själv i te.x fotboll eller hocky där halva laget inte är " svenskar" det vet ni varför, svenskar är lata och orkar inte träna så dom platsar bland dom bästa

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
22 minuter sedan, skrev Boa52:

90 % procent som skriver här gillar inte invandrare utom när det gagnar er själv i te.x fotboll eller hocky där halva laget inte är " svenskar" det vet ni varför, svenskar är lata och orkar inte träna så dom platsar bland dom bästa

 

Gå på sängen med dig svammelpelle!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...