Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

46 minuter sedan, skrev måne:

Ja,ni har ju en uppsjö av bra spelare i truppen och som du vet tycker jag inte om MR som fotbollsspelare.Ni har isärklass det bästa matrialet så luckan fyller ni lätt även om han är en riktig killer

 

Men likväl är de värdelösa när det gäller cup-spel

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

31 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Men likväl är de värdelösa när det gäller cup-spel

 

 

Nja vet jag inte, de tog sig ju via cup-spel till CL gruppspel, det har inte många Svenska lag gjort före dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Nja vet jag inte, de tog sig ju via cup-spel till CL gruppspel, det har inte många Svenska lag gjort före dem.

 

Och hur gick det sedan? Och sedan bli utslagna av Landskrona är fan bedrövligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Och hur gick det sedan? Och sedan bli utslagna av Landskrona är fan bedrövligt.

 

Tror inte de prioriterade Svenska Cupen särskilt mycket då Europaspel är klart och de går för seger i allsvenskan och där chansen till riktigt cup-spel och senare gruppspel i Champions League.

 

Det är ganska tokigt att säga att Malmö är ett dåligt lag, finns inget lag i Sverige som kan mäta sig med deras materiel, frågan om det håller hela vägen, de har som tur var ett par bölder i sin uppställning så som M.R. som tidigare har förstört för sitt lag.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Tror inte de prioriterade Svenska Cupen särskilt mycket då Europaspel är klart och de går för seger i allsvenskan och där chansen till riktigt cup-spel och senare gruppspel i Champions League.

 

Det är ganska tokigt att säga att Malmö är ett dåligt lag, finns inget lag i Sverige som kan mäta sig med deras materiel, frågan om det håller hela vägen, de har som tur var ett par bölder i sin uppställning så som M.R. som tidigare har förstört för sitt lag.

 

 

Inte proritera svenska cupen, de har väl ansvar gentemot sina fans, sponsorer och till hyfsade publikintäkter, kanske även kommer pengar från svenska fotbollsförbundet vid cupseger för äran bryr de sig nog inte om.

 

Så Malmö är ett bra cup-lag, det tycker inte jag, få spö av ett division 1-gäng som de bör slå med B-laget och Champions League, 6 poäng på 12 matcher målskillnad 5-36

är inget annat än riktigt dåligt. Dessutom är det riktigt dåligt att den inte redan "sprungit" hem Allsvenskan, tappa 4 poäng mot mitt mediokra gäng Kalmar FF är inget annat än uselt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Inte proritera svenska cupen, de har väl ansvar gentemot sina fans, sponsorer och till hyfsade publikintäkter, kanske även kommer pengar från svenska fotbollsförbundet vid cupseger för äran bryr de sig nog inte om.

 

Så Malmö är ett bra cup-lag, det tycker inte jag, få spö av ett division 1-gäng som de bör slå med B-laget och Champions League, 6 poäng på 12 matcher målskillnad 5-36

är inget annat än riktigt dåligt. Dessutom är det riktigt dåligt att den inte redan "sprungit" hem Allsvenskan, tappa 4 poäng mot mitt mediokra gäng Kalmar FF är inget annat än uselt.


Kalmar är svårspelade, ingen skam och förlora poäng mot dem.
Och varför är de dåligt att de redan inte vunnit allsvenskan, finns nog lag där som inte gett upp ännu, lag där man spelar för varandra på ett annat sätt?
Svenska cupen är sällan högprioriterad av topplagen, även om det är fint o vinna den också.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Och hur gick det sedan? Och sedan bli utslagna av Landskrona är fan bedrövligt.

Att förlora mot Landskrona är ju naturligtvis inte godkänt för att uttrycka sig snällt, men du måste väl kunna så pass mycket om fotboll att svenska cupen inte har samma betydelse som i fjol,  även om det inte gick hela vägen då heller. Tror dock att en Europaplats redan är säkrad för nästa år och hoppas naturligtvis att det blir CL kval igen men det tycks finnas en seg motståndare som kommer att strida om en platsen även om jag är

optimist.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Inte proritera svenska cupen, de har väl ansvar gentemot sina fans, sponsorer och till hyfsade publikintäkter, kanske även kommer pengar från svenska fotbollsförbundet vid cupseger för äran bryr de sig nog inte om.

 

Så Malmö är ett bra cup-lag, det tycker inte jag, få spö av ett division 1-gäng som de bör slå med B-laget och Champions League, 6 poäng på 12 matcher målskillnad 5-36

är inget annat än riktigt dåligt. Dessutom är det riktigt dåligt att den inte redan "sprungit" hem Allsvenskan, tappa 4 poäng mot mitt mediokra gäng Kalmar FF är inget annat än uselt.

Det krävs ju en hel del vinster innan du når fram till en CL grupp viket inte är det lättaste men detta lyckades de med två  år på raken vilket är en djäkla prestation i sig. När jag tittar på tabellen just nu så ligger de trots några floppmatcher 1:a, det är inte så lätt att springa hem en serie för det finns många lag som inget hellre vill än att göra årets match mot just Malmö och även om de borde gjort bättre insatser mot Kalmar så innehåller just de laget en hel del vassa spelare som kan ställa till med mycket oro för sina motståndare, se nu till att njut av fotbollen och släpp din bitterhet mot Malmös tidigare framgångar.

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev conservator:

Det krävs ju en hel del vinster innan du når fram till en CL grupp viket inte är det lättaste men detta lyckades de med två  år på raken vilket är en djäkla prestation i sig. När jag tittar på tabellen just nu så ligger de trots några floppmatcher 1:a, det är inte så lätt att springa hem en serie för det finns måna lag som inget hellre vill än att göra årets match mot just Malmö och även om de borde gjort bättre insatser mot Kalmar så innehåller just de lagt en hel del vassa spelare som kan ställa till med mycket oro för sina motståndare, se nu till att njut av fotbollen och släpp din bitterhet mot Malmös tidigare framgångar.

Håller med och verkar mer som Stefan ogillar Malmö oavsett vad de hittar på ;-)

Kan dock inte förstå varför de säljer bort Kjartansson men 33 miljoner är ju 33 miljoner. Han har ju dock 2.5 år kvar på kontraktet om jag inte har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med och verkar mer som Stefan ogillar Malmö oavsett vad de hittar på ;-)

Kan dock inte förstå varför de säljer bort Kjartansson men 33 miljoner är ju 33 miljoner. Han har ju dock 2.5 år kvar på kontraktet om jag inte har fel.

Jag bara ogillar MR, men gillar MFF på ett sätt..

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Edit: för att förtydliga, skulle inte Nkpg vinna så ser jag hellre MFF som mästare i stället för Göteborg eller Stockholmslag..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev 65Selander:

Håller med och verkar mer som Stefan ogillar Malmö oavsett vad de hittar på ;-)

Kan dock inte förstå varför de säljer bort Kjartansson men 33 miljoner är ju 33 miljoner. Han har ju dock 2.5 år kvar på kontraktet om jag inte har fel.

Hade han fortsatt på samma sätt så hade de säkert kunnat få betydligt mer om de hade haft lite mer is i magen, men det blir ju ett tillskott och Berget och Rosenberg på topp är ju inte få skam, Jerremejeff fanns där ju tydligen en tanke med vid inköpet också.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev 65Selander:

Håller med och verkar mer som Stefan ogillar Malmö oavsett vad de hittar på ;-)

Kan dock inte förstå varför de säljer bort Kjartansson men 33 miljoner är ju 33 miljoner. Han har ju dock 2.5 år kvar på kontraktet om jag inte har fel.

 

Ja det gör jag, har alltid gjort och kommer nog alltid att göra men jag gillar dem på ett sätt och det är att de varit så otroligt dåliga i CL och att jag vunnit en bra slant på de.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev conservator:

Att förlora mot Landskrona är ju naturligtvis inte godkänt för att uttrycka sig snällt, men du måste väl kunna så pass mycket om fotboll att svenska cupen inte har samma betydelse som i fjol,  även om det inte gick hela vägen då heller. Tror dock att en Europaplats redan är säkrad för nästa år och hoppas naturligtvis att det blir CL kval igen men det tycks finnas en seg motståndare som kommer att strida om en platsen även om jag är

optimist.

 

Cupen kanske inte har så stor betydelse för klubben men de måste väl ha ansvar gentemot supportrar, sponsorer och skulle de gå hela vägen och vinna finalen så har de nog dragit in några milijoner till.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Cupen kanske inte har så stor betydelse för klubben men de måste väl ha ansvar gentemot supportrar, sponsorer och skulle de gå hela vägen och vinna finalen så har de nog dragit in några milijoner till.

Inga förluster är önskvärda, men det är de inte för de andra lagen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Cupen kanske inte har så stor betydelse för klubben men de måste väl ha ansvar gentemot supportrar, sponsorer och skulle de gå hela vägen och vinna finalen så har de nog dragit in några milijoner till.

Gruppspelet i Svenska Cupen är bra som uppladdning inför den allsvenska seriestarten!

Nu måste Malmö (samt Jönköping och Sundsvall) planera om försäsongen 2017.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev GreenValley:

Gruppspelet i Svenska Cupen är bra som uppladdning inför den allsvenska seriestarten!

Nu måste Malmö (samt Jönköping och Sundsvall) planera om försäsongen 2017.

 

Helt klart mycket bättre än att planera in några avslagna träningsmatcher som nu blir fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ju snudd på komiskt att säga MFF är värdelöst cuplag när dom kvalificerat sig för CL 2 år i rad.

 

Svenska cupen har noll status. För lag som inte krigar om guldet kan det vara en väg ut till Europa i övrigt är det ingen storklubb som fokuserar på den.

Senaste matchen AIK spelade var det dessa spelare som startade

  • 34. Oscar Linnér (MV)                           
     
  • 2. Haukur Heidar Hauksson 
     
  • 4. Nils-Eric Johansson (K) 
     
  • 8. Johan Blomberg 
     
            
     
  • 10. Denni Avdic 
    81’
  • 15. Sauli Väisänen 
     
  • 19. Ahmad Yasin 
     
  • 20. Dickson Etuhu 
     
     
     
  • 26. Jos Hooiveld 
     
  • 32. Patrick Kpozo 
     
  • 36. Alexander Isak 
  • AIK vilade alltså 9 spelare som spelade från start matchen efteråt. Sauli väisänen och Nils Erik Johnsson var dom enda som var med matchen mot Hammarby.
     
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Trident:

Det blir ju snudd på komiskt att säga MFF är värdelöst cuplag när dom kvalificerat sig för CL 2 år i rad.

 

Svenska cupen har noll status. För lag som inte krigar om guldet kan det vara en väg ut till Europa i övrigt är det ingen storklubb som fokuserar på den.

Senaste matchen AIK spelade var det dessa spelare som startade

  • 34. Oscar Linnér (MV)                           
     
  • 2. Haukur Heidar Hauksson 
     
  • 4. Nils-Eric Johansson (K) 
     
  • 8. Johan Blomberg 
     
            
     
  • 10. Denni Avdic 
    81’
  • 15. Sauli Väisänen 
     
  • 19. Ahmad Yasin 
     
  • 20. Dickson Etuhu 
     
     
     
  • 26. Jos Hooiveld 
     
  • 32. Patrick Kpozo 
     
  • 36. Alexander Isak 
  • AIK vilade alltså 9 spelare som spelade från start matchen efteråt. Sauli väisänen och Nils Erik Johnsson var dom enda som var med matchen mot Hammarby.
     

Och de kanske fortfarande "vilade"? 0-0 hemma mot ett bottenlag (Bajen) är väl inte så oerhört imponerande med en utvilad förstaelva?

 

Men, det är ju iofs AIK, det kanske är ett steg framåt för dem.......:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Och de kanske fortfarande "vilade"? 0-0 hemma mot ett bottenlag (Bajen) är väl inte så oerhört imponerande med en utvilad förstaelva?

 

Men, det är ju iofs AIK, det kanske är ett steg framåt för dem.......:look_down:

 

Nä, under all kritik. Ett bottengäng skall man spöa hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Trident:

 

Nä, under all kritik. Ett bottengäng skall man spöa hemma.

Hehe. Plus för självinsikt.

 

Sen är det ju inte alltid så lätt att "hämta hem" poängen. Falkenberg har ju en lite pinsam skalp mot oss snokar den här säsongen......

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Trident:

Det blir ju snudd på komiskt att säga MFF är värdelöst cuplag när dom kvalificerat sig för CL 2 år i rad.

 

Svenska cupen har noll status. För lag som inte krigar om guldet kan det vara en väg ut till Europa i övrigt är det ingen storklubb som fokuserar på den.

Senaste matchen AIK spelade var det dessa spelare som startade

  • 34. Oscar Linnér (MV)                           
     
  • 2. Haukur Heidar Hauksson 
     
  • 4. Nils-Eric Johansson (K) 
     
  • 8. Johan Blomberg 
     
            
     
  • 10. Denni Avdic 
    81’
  • 15. Sauli Väisänen 
     
  • 19. Ahmad Yasin 
     
  • 20. Dickson Etuhu 
     
     
     
  • 26. Jos Hooiveld 
     
  • 32. Patrick Kpozo 
     
  • 36. Alexander Isak 
  • AIK vilade alltså 9 spelare som spelade från start matchen efteråt. Sauli väisänen och Nils Erik Johnsson var dom enda som var med matchen mot Hammarby.
     

 

Så typiskt svenskt, är glad att få vara med bland de stora, StakarSonja som blev överlycklig för sin 15;de plats i Lahtis-vm att hon stakar hela vägen hem till Falun. 

 

LöparNisse som blir glad att gå vidare från försöksheaten i Rio-os att han springer hem på vattnet hem till Helsingborg. 

 

KastarKurt som blir så glad när han går vidare till finalen i spjutkastning i London-em att ber vinnaren kasta honom till Sverige sittande på spjutet.

 

Till sist men absolut inte minst StrycktipsStefan som skriker så hela Isaan undra vad som är på gång när han får in 10 rätt på tipset rätt så det inte blir någon utdelning och blir så glad att han börjar dricka regnvatten och käka insekter.

 

Svenska fotbollslandslaget bör var väl också nöjda med att de fick vara med i Frankrike-em, eller vad tycker du?

 

Man är väl med för att vinna och inte bara delta när man har tränat skiten ur sig i flera år.

 

Om nu svenska cupen har så låg prioritering för AIK och MFF kan man ju undra varför de ens anmäler sig och vill spela.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

 

Svenska fotbollslandslaget bör var väl också nöjda med att de fick vara med i Frankrike-em, eller vad tycker du?

 

Man är väl med för att vinna och inte bara delta när man har tränat skiten ur sig i flera år.

 

Om nu svenska cupen har så låg prioritering för AIK och MFF kan man ju undra varför de ens anmäler sig och vill spela.

 

Ja, det är väl rätt bra att överhuvudtaget ta sig till ett slutspel? Du kanske har missat att våran ranking för närvarande är nummer 40 i världen. Länder som Iran och Albanien ligger före Sverige. Island är på plats 23.

 

Angående Svenska cupen, Varken AIK eller MFF kan välja bort den. Alla Elitlag (Allsvenskan, Superettan) måste delta vare sig dom vill eller inte.

Dock har den cupen under nuvarande regi en stor fördel, man får in träningsmatcher innan Allsvenskan drar igång om man går vidare till gruppspel. Ungefär så stor är statusen på den turneringen. Perfekta träningsmatcher innan säsongen drar igång.

 

Men vill du tro att Svenska cupen har hög status får du tro det.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Trident:

 

Ja, det är väl rätt bra att överhuvudtaget ta sig till ett slutspel? Du kanske har missat att våran ranking för närvarande är nummer 40 i världen. Länder som Iran och Albanien ligger före Sverige. Island är på plats 23.

 

Angående Svenska cupen, Varken AIK eller MFF kan välja bort den. Alla Elitlag (Allsvenskan, Superettan) måste delta vare sig dom vill eller inte.

Dock har den cupen under nuvarande regi en stor fördel, man får in träningsmatcher innan Allsvenskan drar igång om man går vidare till gruppspel. Ungefär så stor är statusen på den turneringen. Perfekta träningsmatcher innan säsongen drar igång.

 

Men vill du tro att Svenska cupen har hög status får du tro det.

 

 

 

Det var intressant, fick fram detta efter lite letande.

Samtliga klubbar i Allsvenskan och Superettan har rätt att delta i Svenska cupen. Dessutom får 68 klubbar från övriga divisioner delta.[1]

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev stefan5300:

Det var intressant, fick fram detta efter lite letande.

Samtliga klubbar i Allsvenskan och Superettan har rätt att delta i Svenska cupen. Dessutom får 68 klubbar från övriga divisioner delta.[1]

 

Då skall jag hjälpa dig

http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_119720/scope_0/ImageVaultHandler.aspx160421102241-uq

Från fotbollsförbundets hemsida

5 § Anmälan 5.1 Herrar Samtliga föreningar i Allsvenskan och Superettan år 2016 (SEF-lag) samt 64 föreningar som utses av SDF:en (SDF-lag) deltar i Svenska Cupen, herrar, 2016/2017. Antalet SDF-lag fördelas mellan SDF utifrån turordning för SDF baserad på distriktens antal elvamannalag och niomannalag i seriespel (pojklag och herrlag) per den 31 maj 2015.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...