Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

3 lätta:big_smile:

 

Fy faen, vad skönt. Skönt att fixa Europa, det hade varit svettigt att gå in pressade i de 3 sista (Elfsborg, Göteborg och Bajen) med vår form.

Men nu kan kidsen skrälla, se upp MFF:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Just bevittnat en bedrövlig fotbollsmatch med 2 förlorare,har man ett så stort spelövertag som ÖSK hade så ska man f.n vinna.Tung avslutning detta

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev conservator:

Clirre fotbollsmoralens väktare, nu är det upp till bevis ikväll :-)

Citerar mig själv och säger: Heja Blåvitt heja blåvitt :clapping:

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎10‎-‎23 at 22:03, skrev frogfish:

3 lätta:big_smile:

 

Fy faen, vad skönt. Skönt att fixa Europa, det hade varit svettigt att gå in pressade i de 3 sista (Elfsborg, Göteborg och Bajen) med vår form.

Men nu kan kidsen skrälla, se upp MFF:look_down:

Hoppet lever, men stort är det inte. Vi har tre tuffa matcher kvar, Och MFF möter avsågade Falkenberg.

Men bollen är som bekant rund, och det är tillåtet att hoppas!

Måne, en femteplats kan det bli, det är inte så jäkla illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev möljis:

Hoppet lever, men stort är det inte. Vi har tre tuffa matcher kvar, Och MFF möter avsågade Falkenberg.

Men bollen är som bekant rund, och det är tillåtet att hoppas!

Måne, en femteplats kan det bli, det är inte så jäkla illa.

Man ger sig aldrig  när möjligheten finns Malmös senaste insats visar väl att inget är klart förrän matematiken talar sitt språk om vad som är möjligt. Men på onsdag kan det vara klart beroende på hur det går för Malmö och hur det går för IFK N. nu när Aik torskade.

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev möljis:

Hoppet lever, men stort är det inte. Vi har tre tuffa matcher kvar, Och MFF möter avsågade Falkenberg.

Men bollen är som bekant rund, och det är tillåtet att hoppas!

Måne, en femteplats kan det bli, det är inte så jäkla illa.

Det vore kanon men efter matchen mot HIF så är hoppet litet men det finns där.MFF har ju 2 nästan avsågade motståndare kvar så om de bränner det här är de inte värda mästartiteln.Själv har jag målet topp 6.Och hoppas innerligt att snoka kämpar in i kaklet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det klart!!!

 

Mff-lidegytt.jpeg

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan ikväll blir det enmanna fest i Kiev kan nog fan bli en del vodka #SM-Guld

44492a9af10f1736a3b70623f9f873dc.jpg

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Malmö....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎03‎-‎30 at 20:48, skrev hamnoi:

Kan inte se hur Malmö missar detta, otroligt uselt isåfall med den truppen.

 

Blåvitt slutar 5:a tyvärr:rap:

 

1. Gröthals FF

2.Råtta

3.Ellos

4.Bk Röva

5.Änglarna

Vad gäller 1:an så hade ju HN fullständigt rätt redan i trådens andra inlägg, fy fanken va gott det kan vara :-) , en glad GRÖTHALS

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att gratulera MFF, ni var bättre i år.

Vi snokar får slicka såren, hitta en bra forward, och

komma igen nästa år.

Det har varit dåligt med målproduktionen i höst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller 1:an så hade ju HN fullständigt rätt redan i trådens andra inlägg, fy fanken va gott det kan vara :-) , en glad GRÖTHALS


Japp född i Osby och dumpad i Vemdalen vid 9 måndarer. Ett önskat barn :-)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev möljis:

Bara att gratulera MFF, ni var bättre i år.

Vi snokar får slicka såren, hitta en bra forward, och

komma igen nästa år.

Det har varit dåligt med målproduktionen i höst.

Det var en spännande säsong länge iaf. med tanke på att under en lång period så vägrade IFK att förlora men till slut så visade sig att Malmös breda trupp var värda ett GULD

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en spännande säsong länge iaf. med tanke på att under en lång period så vägrade IFK att förlora men till slut så visade sig att Malmös breda trupp var värda ett GULD


Om du tänker på Peking så har de de gjort en bra resa ändå med tanke på vad de släppt iväg sig. Vi har CL pengarna att tacka för den breda truppen. Trots att vissa på MPR tycker att vi var klappkassa :-)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev 65Selander:


Om du tänker på Peking så har de de gjort en bra resa ändå med tanke på vad de släppt iväg sig. Vi har CL pengarna att tacka för den breda truppen. Trots att vissa på MPR tycker att vi var klappkassa :-)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 

Mja Malmö visade väl ganska tydligt i dagens match att det finns en hel del som kommer ifrån egna led som håller hög nivå

Link to comment
Dela på andra sajter

Till slut gick luften ur IFK, men vi har hängt med länge ändå. Fyra blev proffs, tre långtidsskador,

det orkade vi inte med. Men skriver man om det så tycker Laul i Aftonbladet att det är

bortförklaringar. Vi hade nog inte vunnit ändå, och jag är jäkligt nöjd med att vi blir sämst trea.

Malmö har helt klart en bättre och bredare trupp i år.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller allsvenskan 2017, så kommer jag som vanligt att tippa

1. IFK Norrköping

2. Örebro SK

Bara så ni vet....:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Malmö vinner rättvist. Snok får nog vara nöjd med 3e (men vi ska kämpa lite till).

 

Det blir för klubben att sätta sig ner och analysera varför man förra året var höstens lag, och i år höstens förlorare. Kan inte bara bero på spelartapp, då vi varit starka tidigare under säsongen.

 

Men återigen, grattis MFF! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa år,då jäv-ar.Nu jagar vi vårt mål att bli topp 5 och ikväll blir det ännu en jättesvår match mot J-södra,det är ju starka hemma.Forza ÖSK.Får vi behålla truppen(utom M.Broberg då,så finns det en stor chans på topp3.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎10‎-‎03 at 14:13, skrev broder tuk tuk:

 

Med tanke på vad Helsingborg presterat i år på planen anfallsmässigt kan jag inte se att dom ska kunna ta in 6 poäng på Sundsvall med bara fem omgångar kvar.

Dessutom har dom Elfsborg och Örebro borta vilket brukar betyda 0 poäng.

 

Sen tror jag ju i och för sig inte att dom åker ur. Kvalet fixar dom nog. Hoppas bara dom slipper Halmstad.

 

BTT

Allt pekar på att det trots allt blir Halmstad, spännande !

Link to comment
Dela på andra sajter

On Thursday, October 27, 2016 at 08:26, skrev frogfish:

Malmö vinner rättvist. Snok får nog vara nöjd med 3e (men vi ska kämpa lite till).

 

Det blir för klubben att sätta sig ner och analysera varför man förra året var höstens lag, och i år höstens förlorare. Kan inte bara bero på spelartapp, då vi varit starka tidigare under säsongen.

 

Men återigen, grattis MFF! 

Tror att laget överpresterade något otroligt under sommaren och hösten och frågan var väl när och inte om vi skulle landa.

Vi pressade ju Malmö i 28 omgångar,och det var Peking som gjorde Allsvenskan intressant under denna tid.

Blir kul med europa spel igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...