Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

Jaha, då var ännu ett lego-lag klart för spel i Allsvenskan nästa år. Hoppas verkligen att de studsar ner lika snabbt som de klättrat upp, var de nu kommer från, Sålna eller Eskilstuna...

 

AFC Uniteds startelva: Wicks – Aiyegbusi, Viana da Silva, Jarl, Meade – Ali, Razak, Rogic, Eddahri – Buya Turay, Omeje

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stort Grattis, MFF!

Nu är Allsvenskan 2016 slut och det blir väl att erkänna att MFF är välförtjänta segrare. Vi lyfter på hatten!

 

Vi snokar fick nöja oss med en tredje plats, men jag är stolt över grabbarna som visade att förra året inte var nåt vådaskott. Vi kommer igen 2017.

 

Så nu är det dags att börja se fram mot nästa år, vi får se vem som laddar bäst.

 

Och tack alla deltagare för MPRs bästa tråd, inte ett otrevligt inlägg. Det går ju:big_smile:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Allas er favorit M. ROSENBERG behövde ett 20 min inhopp efter en skadeperiod för att stänka in 2 riktiga klassmål, det ena snyggt framspelad av Sana som har fått alldeles för lite speltid i år.

 

Skön avslutning !

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med frogfish, det är bara att gratulera MFF, ni var bäst. I år.....

Men vi snokar ger oss aldrig, och vi ser fram mot nästa säsong.

Och en tråd här på MPR, allsvenskan 2017.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev frogfish:

Stort Grattis, MFF!

Nu är Allsvenskan 2016 slut och det blir väl att erkänna att MFF är välförtjänta segrare. Vi lyfter på hatten!

 

Vi snokar fick nöja oss med en tredje plats, men jag är stolt över grabbarna som visade att förra året inte var nåt vådaskott. Vi kommer igen 2017.

 

Så nu är det dags att börja se fram mot nästa år, vi får se vem som laddar bäst.

 

Och tack alla deltagare för MPRs bästa tråd, inte ett otrevligt inlägg. Det går ju:big_smile:

Linus Wahlqvist firar sin 20:e födelsedag i landslagstruppen mot Frankrike, han ersätter skadade Mikael Lustig.

Grattis Linus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en miserabel höstsäsong så laddar vi för 2017,då jävl.r.Kan vi bara få behålla merparten av vår trupp så tror och hoppas jag på en rejäl uppryckning tabellmässigt.

Och självklart hyllar jag medaljörerna från årets säsong :clapping:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Guldtränaren Allan Kuhn riskerar att sparkas, ryktas om ett visst missnöje ibland spelarna som florerar på fotbollskanalen. Känner till ett annat

lag som gjort samma drag innan hoppas isf, att det inte blir samma resultat för Malmö framöver som de blev för den klubben i fråga :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev conservator:

Guldtränaren Allan Kuhn riskerar att sparkas, ryktas om ett visst missnöje ibland spelarna som florerar på fotbollskanalen. Känner till ett annat

lag som gjort samma drag innan hoppas isf, att det inte blir samma resultat för Malmö framöver som de blev för den klubben i fråga :-)

Endast Brajenvraken har gjort detta misstag.

Värva Nanne, han är tillgänglig. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev GreenValley:

Endast Brajenvraken har gjort detta misstag.

Värva Nanne, han är tillgänglig. :crazy:

Nej tack :-) inte Henke heller om han får en fot :-) Däremot Janne för visst är det ett större hedersuppdrag att träna Malmö än landslaget :-)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev conservator:

Nej tack :-) inte Henke heller om han får en fot :-) Däremot Janne för visst är det ett större hedersuppdrag att träna Malmö än landslaget :-)

Janne är för bra för att gå till en sån klubb som MFF....;)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev möljis:

Janne är för bra för att gå till en sån klubb som MFF....;)

Både du och jag vet att det inte är sant :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev conservator:

Både du och jag vet att det inte är sant :-)

Du är för skojig du....jo det är inget större fel på MFF, men jag hoppas att Janne stannar

i landslaget minst fem år, och sen kommer tillbaka till superklubben IFK Norrköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklämmande att se hur HeIF:s "supportrar" attackerar Jordan Larsson efter matchen.



Bättre i AIK där dom styr uppifrån istället för underifrån.

"supporters"
Link to comment
Dela på andra sajter

Trist med missade derbyn mot HIF men HBK hör också hemma i allsvenskan så HIF får ta sig en vända ner, det värsta är att det är inte helt lätt att bara ta sig tillbaka och deras

ekonomi är ju inte den bästa så det är en stor uppgift de står inför.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vi" har ju varit en förening i förfall ett antal år nu. Ständiga bråk och intriger. Ledare och styrelse som sparkas eller avgår i tid och otid.

Förhoppningsvis kan man rensa ut nu och börja om, bygga nytt både när det gäller spelare och ledare. Behålla publiken , få ordning på ekonomin och vara tillbaka om några år.

Är inte heller säker på att fam. Larsson är rätt för Hif. En bra spelare är inte per automatik en bra tränare. Han är ganska arrogant i sin attityd och framtoning.

Life isn`t measured in the number of breaths you take but in the moments that takes your breath away.

 

Arguing with a woman is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you.

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst vad håller Malmö på med? Att sparka en guldtränare säger jag inget om utan det visar att man har större ambitioner än SM guld men att ersätta med Magnus Pehrsson??? Hur fan tänker dom. Har han lyckats i någon klubb? Hans poängsnitt hittills

Estland 1,21
Djurgården 1,42
Aalborg BK 1,22
GAIS 1,28

Link to comment
Dela på andra sajter

On Sunday, November 20, 2016 at 18:30, skrev conservator:

Trist med missade derbyn mot HIF men HBK hör också hemma i allsvenskan så HIF får ta sig en vända ner, det värsta är att det är inte helt lätt att bara ta sig tillbaka och deras

ekonomi är ju inte den bästa så det är en stor uppgift de står inför.

KLAR ANALYS men sen far man val beklaga Helsingborgs forlust tycker att Dom hor hemma i Allsvenskan men inget morker over H Larsson men skulle passa battre som assi tranare ?

Nu en tung uppforsbacke?

Se upp Sportklubben 2017!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst vad håller Malmö på med? Att sparka en guldtränare säger jag inget om utan det visar att man har större ambitioner än SM guld men att ersätta med Magnus Pehrsson??? Hur fan tänker dom. Har han lyckats i någon klubb? Hans poängsnitt hittills

Estland 1,21
Djurgården 1,42
Aalborg BK 1,22
GAIS 1,28



Ja det är underbart.
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

 


Ja det är underbart.

 

Känner till för lite om honom men vi får väl ge det en chans, nu har han ju ett riktigt bra material att jobba med och det finns säkert utrymme att önska sig några till utöver de befintliga. Men men vi får hoppas att ledningen har koll och har fått vad de önskade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...