Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Rakips dragning måste vara den snyggaste i år, att han inte fick straff för behandlingen efter den är ett mysterium men oviktigt med tanke på resultatet, tjohooo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att gratulera MFF till segern. Ni är bra, och vinner förmodligen allsvenskan.

Men givetvis hoppas jag att mitt kära IFK kan ge er en match in på mållinjen.

Jag är ändå jäkligt nöjd med säsongen, jag trodde inte att vi i år skulle vara med och slåss

om en plats i Europaspel. Vår nya tränare är bra också, han är absolut rätt man för IFK

Link to comment
Dela på andra sajter

MFF ser starka ut. Ett par imponerande segrar på sistone, trots många byten i startelvan även för dem.

Snok får nog se upp med AIK nu på slutet. Det känns som krafterna börjar ta slut, hoppas de bevisar att jag har fel på Friends idag.....

Link to comment
Dela på andra sajter

@måne, vad tycker du om Besara? Själv var jag överlycklig när han lämnade Bajen förra året, maken till snubbe att vara rädd om fötterna har jag aldrig skådat, men självklart så satte han ju en snygg balja mot Bajen för ett tag sen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

@måne, vad tycker du om Besara? Själv var jag överlycklig när han lämnade Bajen förra året, maken till snubbe att vara rädd om fötterna har jag aldrig skådat, men självklart så satte han ju en snygg balja mot Bajen för ett tag sen...

Han är OK,han är ju osynlig i stora delar av matcherna men han gör ju mål ibland,Hela ÖSK är ju lite nere nu efter alla poängtapp men vi kommer igen nästa år.Forza ÖSK

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev conservator:

Aj aj aj den matchen gjorde ont i alla Norrköpingshjärtan.

Vilket j*kla debakel.....

Men det har sett tungt ut på sistone, många av de senaste segrarna har kommit mot "svagare" motstånd. Ser nog svårt ut att behålla andraplatsen tom. Men 3'a borde vi fixa.

 

Hoppas de gjorde av med all skit på en gång.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev frogfish:

Vilket j*kla debakel.....

Men det har sett tungt ut på sistone, många av de senaste segrarna har kommit mot "svagare" motstånd. Ser nog svårt ut att behålla andraplatsen tom. Men 3'a borde vi fixa.

 

Hoppas de gjorde av med all skit på en gång.

Dom kommer igen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för mycket skador och ett par avstängningar, det märks. Tredjeplatsen bör vi dock klara

eftersom Göteborg fick stryk i går. Tack, Kalmar!
Uppehållet nu kommer lägligt.

Malmö vinner serien, dom är duktiga. Ingen skam att förlora mot AIK borta, men 6-0, ja det svider

i ett IFK-hjärta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha Peking var lite kaxiga för några veckor sedan eceea494b9b157ceca4e3a2f731c0f84.jpg #MalmöFF

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite gliringar får man ta vet du....

Tycker att den här tråden är bra, man ser inte förtjänsterna bara

hos sitt eget favoritlag, utan hyllar gärna andra lag också.

Och tonen mellan skribenterna är trevlig, till skillnad från många andra

trådar här på MPR....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Någon som vet vilken klass det där solnalaget athletic united håller?

 

Blir väl dom Helsingborg får möta i kvalet

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet vilken klass det där solnalaget athletic united håller?

 

Blir väl dom Helsingborg får möta i kvalet

 

BTT

Ligger ju onekligen trea och bara 3 poäng efter HBK med en match mindre spelad, har du redan kastat in handduken och börjar fundera på kval ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom möter HBK Sirius i nästa så det är ju inte alls säkert att det blir AFC som får kvala det kan ju mycket väl bli HBK också.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet vilken klass det där solnalaget athletic united håller?

 

Blir väl dom Helsingborg får möta i kvalet

 

BTT

Troligen  är Athletic ett Eskilstunalag nästa säsong. En affärsman med ryskt påbrå har finansierat satsningen mot Allsvenskan.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev conservator:

Ligger ju onekligen trea och bara 3 poäng efter HBK med en match mindre spelad, har du redan kastat in handduken och börjar fundera på kval ?

 

Med tanke på vad Helsingborg presterat i år på planen anfallsmässigt kan jag inte se att dom ska kunna ta in 6 poäng på Sundsvall med bara fem omgångar kvar.

Dessutom har dom Elfsborg och Örebro borta vilket brukar betyda 0 poäng.

 

Sen tror jag ju i och för sig inte att dom åker ur. Kvalet fixar dom nog. Hoppas bara dom slipper Halmstad.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Med tanke på vad Helsingborg presterat i år på planen anfallsmässigt kan jag inte se att dom ska kunna ta in 6 poäng på Sundsvall med bara fem omgångar kvar.

Dessutom har dom Elfsborg och Örebro borta vilket brukar betyda 0 poäng.

 

Sen tror jag ju i och för sig inte att dom åker ur. Kvalet fixar dom nog. Hoppas bara dom slipper Halmstad.

 

BTT

Oddsen för om det blir AFC eller HBK är nog 50-50

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev conservator:

Oddsen för om det blir AFC eller HBK är nog 50-50

 

Sirius ligger oxå i riskzonen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu blir det tufft för Peking Men seger hemma mot Malmö så är vi med igen.

Hittills har det varit en säsong som överträffat alla förväntningar .

Är förvånad att Helsingborg har såna problem,tycker dom spelar fin fotboll och hoppas dom håller sig kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu sitter man redan och laddar inför en mycket viktig match, Rosenberg stannar i Malmö så honom slipper IFK att tampas med denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev conservator:

Nu sitter man redan och laddar inför en mycket viktig match, Rosenberg stannar i Malmö så honom slipper IFK att tampas med denna gång.

Jo, idag kan hela serien avgöras.

Hoppas Snok slickat såren under uppehållet och är rejält taggade. Det blir tufft....:big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På TV 4 sporten i morse sa de att senare idag kan man följa den mycket spännande matchen mellan Helsingborg och Elfsborg, inte ett ljud om IFK mot MFF :-) lite komiskt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bär det av mot puben för att se årets hittills viktigaste match, i Norrköping finns det redan c:a 3500 Malmö supportrar på plats !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...