Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

En annan rolig detalj när jag googlade var att MFF som är et uselt cuplag vunnit Svenska cupen överlägset flest gånger. 14 Guld. Imponerande för att vara så usla i cuper :he:

 

Gissa 2:an? 

Ändrades av Trident
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev Trident:

 

Då skall jag hjälpa dig

http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_119720/scope_0/ImageVaultHandler.aspx160421102241-uq

Från fotbollsförbundets hemsida

5 § Anmälan 5.1 Herrar Samtliga föreningar i Allsvenskan och Superettan år 2016 (SEF-lag) samt 64 föreningar som utses av SDF:en (SDF-lag) deltar i Svenska Cupen, herrar, 2016/2017. Antalet SDF-lag fördelas mellan SDF utifrån turordning för SDF baserad på distriktens antal elvamannalag och niomannalag i seriespel (pojklag och herrlag) per den 31 maj 2015.

 

Ja det står att samtliga föreningar från Allsvenskan och Superettan deltar men jag kan inte läsa någon stans att de måste delta men du kanske kan ta fram det också, för jag har inte hittat något.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Ja det står att samtliga föreningar från Allsvenskan och Superettan deltar men jag kan inte läsa någon stans att de måste delta men du kanske kan ta fram det också, för jag har inte hittat något.

 

Jag tolkar regeln som jag postade att alla lag från Allsvenskan och Superettan skall delta.  

Jämför man samma regelverk från 2002  "rätt att delta" mot som nu" samtliga lag deltar" varför ändra från rätt till samtliga?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Trident:

 

Jag tolkar regeln som jag postade att alla lag från Allsvenskan och Superettan skall delta.  

Jämför man samma regelverk från 2002  "rätt att delta" mot som nu" samtliga lag deltar" varför ändra från rätt till samtliga?

 

 

 

 

Varför skulle ingen delta, det är ju framförallt bra försäsongsträning samt typ en andra chans för vissa lag utanför toppen att komma ut i europaspel, tycker detta börjar bli en löjlig hypotetisk diskussion. Givetvis deltar alla som har möjlighet, om de är tvugna eller inte har ingen betydelse.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Varför skulle ingen delta, det är ju framförallt bra försäsongsträning samt typ en andra chans för vissa lag utanför toppen att komma ut i europaspel, tycker detta börjar bli en löjlig hypotetisk diskussion. Givetvis deltar alla som har möjlighet, om de är tvugna eller inte har ingen betydelse.

 

Jag håller med. Jag gillar personligen Svenska Cupen. Det finns en viss charm att mindre småklubbar kan få en chans att spela mot ett stort lag med tusentals fans.

AIK förlorade 1992 mot spånga IS ute på Spånga IP. 1-1 efter full tid sedan vann spånga på straffar. Senare samma år blev AIK Svenska mästare.

Måste varit en härlig känsla för dessa killar att ha vunnit mot blivande mästarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska inte underskatta Svenska cupen.

Tar Malmö som ex,förra året kom dom bara 5a i allsvenskan (troligen pga av att dom var med i cl slutspelet) och missade därmed chansen att kvalificera sig för europa ,fick en andra chans i cupen men dom förlorade ju finalen  mot Häcken.

Lag 1 deltar i cl ,tvån och trean i allsvenskan och vinnarna av Svenska cupen deltar i el

Så trött på min padda som skriver vad jag vill :sweat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

On Tuesday, August 30, 2016 at 02:29, skrev stefan5300:

 

Inte proritera svenska cupen, de har väl ansvar gentemot sina fans, sponsorer och till hyfsade publikintäkter, kanske även kommer pengar från svenska fotbollsförbundet vid cupseger för äran bryr de sig nog inte om.

 

Så Malmö är ett bra cup-lag, det tycker inte jag, få spö av ett division 1-gäng som de bör slå med B-laget och Champions League, 6 poäng på 12 matcher målskillnad 5-36

är inget annat än riktigt dåligt. Dessutom är det riktigt dåligt att den inte redan "sprungit" hem Allsvenskan, tappa 4 poäng mot mitt mediokra gäng Kalmar FF är inget annat än uselt.

Kalmar ff är en gåta att dom inte ligger högre upp i tabellen,såg dom senast när Peking var på besök och jag måste säga att jag är jäääääkligt glad att det över huvudtaget blev poäng för Norrköping på guldfågeln arena (1-0)

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen att allsvenskan suger enormt är ju en sak.

Tex transfer fönstret ,vi stänger vårat flera veckor innan övriga Europa ,hur ska Norrköping kunna ersätta Totte Nyman och Mff ersätta kartjansson tex.Måste vara värdens idi*tiska regel,flytta för fan fram transferfönstret så det ligger i linje med övriga Europa.

Nr 2 ,hur fan kan man ge Östersund segern mot j-södra med 3-0 när en Södertälje ligist som inte har nåt att göra med Jönköping rusar in och slår på Östersunds målvakten bara för hans spel går åt h-e. Obs har inget emot Östersund.

Syrianidi*ten belönas med att allt spel hävs så han förlorar inte x antal tusen som han spelat på matchen.

Och hur kan Jönköping förhindra en sån grej.?

Tron till regelverket får sig en ordentlig skjuts i fel riktning.

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Sen att allsvenskan suger enormt är ju en sak.

Tex transfer fönstret ,vi stänger vårat flera veckor innan övriga Europa ,hur ska Norrköping kunna ersätta Totte Nyman och Mff ersätta kartjansson tex.Måste vara värdens idi*tiska regel,flytta för fan fram transferfönstret så det ligger i linje med övriga Europa.

Nr 2 ,hur fan kan man ge Östersund segern mot j-södra med 3-0 när en Södertälje ligist som inte har nåt att göra med Jönköping rusar in och slår på Östersunds målvakten bara för hans spel går åt h-e. Obs har inget emot Östersund.

Syrianidi*ten belönas med att allt spel hävs så han förlorar inte x antal tusen som han spelat på matchen.

Och hur kan Jönköping förhindra en sån grej.?

Tron till regelverket får sig en ordentlig skjuts i fel riktning.

Kjartansson flytt oroar ej det finns lika bra att sätta in och gamla som kommer att ta över målproduktionen, i övrigt håller jag med :-)

Sjukast av allt är J-Södra-Östersund affären, riktigt korkat faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Sen att allsvenskan suger enormt är ju en sak.

Tex transfer fönstret ,vi stänger vårat flera veckor innan övriga Europa ,hur ska Norrköping kunna ersätta Totte Nyman och Mff ersätta kartjansson tex.Måste vara värdens idi*tiska regel,flytta för fan fram transferfönstret så det ligger i linje med övriga Europa.

Nr 2 ,hur fan kan man ge Östersund segern mot j-södra med 3-0 när en Södertälje ligist som inte har nåt att göra med Jönköping rusar in och slår på Östersunds målvakten bara för hans spel går åt h-e. Obs har inget emot Östersund.

Syrianidi*ten belönas med att allt spel hävs så han förlorar inte x antal tusen som han spelat på matchen.

Och hur kan Jönköping förhindra en sån grej.?

Tron till regelverket får sig en ordentlig skjuts i fel riktning.

 

Med tanke på hur dom dömt tidigare anser jag att Östersund måste dömas till seger. Varför skall Jönköping slippa ansvar för vad som sker på deras läktare när storklubbarna måste det?

AIK förlorade mot Syrianska för inkastat föremål. IFK förlorade matchen mot MFF när en bangers kastades in mot Sana. Djurgården har förlorat matcher dom med pga fansen.

Att idi*ten kom från Södertälje är helt ointressant. Bortalaget ansvarar för sin sektion.

 

Hade det varit valfritt stockholmslag hade det pratats om förlorad match, spel utan publik osv osv...

Och sist men inte minst rubriker som "här dör fotbollen"  

 

I grunden är jag fullständigt emot att matcher skall avgöras av disciplinnämndens enligt mig inkompetenta ledamöter. Jag anser att individerna skall bestraffas inte klubbarna. Men så här har dom dömt sedan ett antal år tillbaka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev kenneth073:

Sen att allsvenskan suger enormt är ju en sak.

Tex transfer fönstret ,vi stänger vårat flera veckor innan övriga Europa ,hur ska Norrköping kunna ersätta Totte Nyman och Mff ersätta kartjansson tex.Måste vara värdens idi*tiska regel,flytta för fan fram transferfönstret så det ligger i linje med övriga Europa.

Nr 2 ,hur fan kan man ge Östersund segern mot j-södra med 3-0 när en Södertälje ligist som inte har nåt att göra med Jönköping rusar in och slår på Östersunds målvakten bara för hans spel går åt h-e. Obs har inget emot Östersund.

Syrianidi*ten belönas med att allt spel hävs så han förlorar inte x antal tusen som han spelat på matchen.

Och hur kan Jönköping förhindra en sån grej.?

Tron till regelverket får sig en ordentlig skjuts i fel riktning.

 

ja det är lite intressant utifall han går skadelös (vilket man kan förmoda) så undrar jag hur spelbolagen ser på saken.

Manipulerande av matchen, då kan ju folk bombhota matcher och allt möjligt för att kunna rädda sina bets.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant iakttagelse som jag gjort är att denna tråd om allsvenskan tidigare besöktes flitigt av flera Hbg:are, faktiskt så var de bland de mest flitiga att skriva diverse kommentarer, var befinner de sig nu ? har fotbollsintresset dött ut helt och hållet ? Numera är det ju Norrköpingsgubbarna några Örebroare och AIK:are samt några Malmökritiker som syns mest. Ja ja saker och ting förändras, tolka inte detta som att jag vill se er i S 1:an för vem vill gå miste om ett Skånederby.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pust,inatt stängdes fönstret och vi fick behålla samtliga spelare,nu hoppas vi att Axen kan få ihop alla nytillskott och prestera en superhöst(det behöver vi tyngda örebroare)Nu väntar ännu en riktigt svår bortamatch mot Hammarby den 12:e,det är mycket nu :sweat:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förbundet är ute på jävligt tunn is när de tar ifrån J:södra poängen för vad en Södertäljebo gör,sänder ju signaler till alla puckon som ser sina lag förlora,ge lagen en poäng var(som ställningen var vid avbrott(i 92:a minuten)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Och förbundet är ute på jävligt tunn is när de tar ifrån J:södra poängen för vad en Södertäljebo gör,sänder ju signaler till alla puckon som ser sina lag förlora,ge lagen en poäng var(som ställningen var vid avbrott(i 92:a minuten)

Håller visserligen med dig, men Svff har ju dömt ut minuspoäng förut så de har ju satt sig själva i pottan. Börjar de dalta nu så blir det ju bara patetiskt. De får väl bestämma sig innan säsongen startar hur de vill ha det med bestraffningar och dyl. och skrota deras jävla tombola som de använt sig av vid flera tillfällen hittills...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det går bra nu. Verkar som det inte spelar nån roll vilka spelare de sätter på plan (eller hur många de säljer).

Bra jobbat:big_smile:!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att man vann borta mot Malmö och bärgade guldet startade  3 TRE spelare idag .FANTASTISKT är bara förnamnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kenneth073:

Efter att man vann borta mot Malmö och bärgade guldet startade  3 TRE spelare idag .FANTASTISKT är bara förnamnet.

Hittills är det bara att njuta, det är lite kul att det är laget före jaget som ligger bakom.

Sen börjar man ju undra över andra klubbars "personalpolitik". Andersson från DIF, där han inte var vatten värd öser in mål och arbetar som en galning. Karlsson (Örebro) gick trögt, men är nu i toppslag. Eliasson (AIK) är ju redan nu äckligt bra, och om några år i större klubbar i Europa. Vem vill inte ha en sån kille och ge honom förtroende? Det kanske är nåt i vattnet i Peking.... "Storklubbarna" kanske skulle kunna se och lära lite:look_down:

 

Oavsett hur det går i slutänden är jag fläskigt impad av hur laget har agerat denna säsong.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Hittills är det bara att njuta, det är lite kul att det är laget före jaget som ligger bakom.

Sen börjar man ju undra över andra klubbars "personalpolitik". Andersson från DIF, där han inte var vatten värd öser in mål och arbetar som en galning. Karlsson (Örebro) gick trögt, men är nu i toppslag. Eliasson (AIK) är ju redan nu äckligt bra, och om några år i större klubbar i Europa. Vem vill inte ha en sån kille och ge honom förtroende? Det kanske är nåt i vattnet i Peking.... "Storklubbarna" kanske skulle kunna se och lära lite:look_down:

 

Oavsett hur det går i slutänden är jag fläskigt impad av hur laget har agerat denna säsong.

Karlsson????Du menar Holmberg väl??

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har följt Holmbergs karriär i Ösk och han har alltid varit en favoritspelare,arbetar kopiöst,är osjälvisk,att han bytte klubb sved men tror han gjorde rätt för sin egen utveckling.En framtidsspelare av rang.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev måne:

Karlsson????Du menar Holmberg väl??

Så är det ju naturligtvis. Karlsson kom ju från FC Nordsjälland.

Inte lätt att hålla reda på alla "återuppståndna" spelare:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev måne:

Har följt Holmbergs karriär i Ösk och han har alltid varit en favoritspelare,arbetar kopiöst,är osjälvisk,att han bytte klubb sved men tror han gjorde rätt för sin egen utveckling.En framtidsspelare av rang.

Det är för det mesta bra att släppa unga spelare som vill utvecklas. Som du säger svider det lite, men med lite tur återvänder de en dag och "betalar tillbaka" lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...