Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2016


conservator

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Ja IFK Göteborg har ju inte floppat i sitt Europaspel precis men AIK och Helsningborg var väl sisådär.

 

Tycker du verkligen att 6 poäng, 5-36 i målskillnad på 12 matcher är annat än en flopp såsom du skryter om ditt MFF, jag tycker inte att det är ett speciellt bra resultat.

 

Förövrigt bryr jag mig inte ett dugg hur det går för MFF, AIK och Djurgården när de spelar fotboll mm.

 

Sedan är det ju en stor jäkla flopp att MFF har problem att ta poäng mot KFF och lyckas att få poäng med domarens hjälp.

 

Hur har det gått för ditt Kalmar i Europaspel?

 

Kom in i matchen, Göteborg hade sina framgångsrika år för 30 år sedan. Bara det att ett Svenskt lag tar sig till gruppspel är en bragd i sig idag.

MFF,AIK,Helsingborg och IFK är dom enda Svenska lag som tagit sig till CL gruppspel.

 

Sedan undrar jag lite över hur AIK kunde vara sisådär medans MFF floppade? Hur många segrar hade AIK i sitt gruppspel? Jag skall underlätta och ge dig facit 1 oavgjord resten förluster. Barcelona borta slutade 5-0 efter att AIK knappt fått låna bollen. Den oavgjorda Matchen kom på hemmaplan mot Fiorentina 0-0. 

Vi skulle ha vunnit första matchen (Barcelona hemma) om inte den där jävla Alan Sairs hade dömt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 871
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    185

  • kenneth073

    89

  • måne

    86

  • GreenValley

    76

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 minuter sedan, skrev Trident:

 

Hur har det gått för ditt Kalmar i Europaspel?

 

Kom in i matchen, Göteborg hade sina framgångsrika år för 30 år sedan. Bara det att ett Svenskt lag tar sig till gruppspel är en bragd i sig idag.

MFF,AIK,Helsingborg och IFK är dom enda Svenska lag som tagit sig till CL gruppspel.

 

Sedan undrar jag lite över hur AIK kunde vara sisådär medans MFF floppade? Hur många segrar hade AIK i sitt gruppspel? Jag skall underlätta och ge dig facit 1 oavgjord resten förluster. Barcelona borta slutade 5-0 efter att AIK knappt fått låna bollen. Den oavgjorda Matchen kom på hemmaplan mot Fiorentina 0-0. 

Vi skulle ha vunnit första matchen (Barcelona hemma) om inte den där jävla Alan Sairs hade dömt. 

 

Var det i den matchen Stuart Baxter vrålade: This is the fucking Chamions Leauge! till domaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Trident:

 

Hur har det gått för ditt Kalmar i Europaspel?

 

Kom in i matchen, Göteborg hade sina framgångsrika år för 30 år sedan. Bara det att ett Svenskt lag tar sig till gruppspel är en bragd i sig idag.

MFF,AIK,Helsingborg och IFK är dom enda Svenska lag som tagit sig till CL gruppspel.

 

Sedan undrar jag lite över hur AIK kunde vara sisådär medans MFF floppade? Hur många segrar hade AIK i sitt gruppspel? Jag skall underlätta och ge dig facit 1 oavgjord resten förluster. Barcelona borta slutade 5-0 efter att AIK knappt fått låna bollen. Den oavgjorda Matchen kom på hemmaplan mot Fiorentina 0-0. 

Vi skulle ha vunnit första matchen (Barcelona hemma) om inte den där jävla Alan Sairs hade dömt. 

 

 

Har inte alls gått bra för Kalmar i Europaspelet och hade väl inte många räknat med heller, tror inte att många räknat med att de skulle vinna Allsvenskan heller, mer än Nanne då.

Få spö av Barcelona borta med 5-0 är ju inte bra men 8-0 som Malmö fick spö med av Real Madrid är ju riktigt uselt. 

 

Ja du ser, Aik hade oflyt med domaren, precis som när en deL lag möter Malmö  i Allsvenskan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Har inte alls gått bra för Kalmar i Europaspelet och hade väl inte många räknat med heller, tror inte att många räknat med att de skulle vinna Allsvenskan heller, mer än Nanne då.

Få spö av Barcelona borta med 5-0 är ju inte bra men 8-0 som Malmö fick spö med av Real Madrid är ju riktigt uselt. 

 

Ja du ser, Aik hade oflyt med domaren, precis som när en deL lag möter Malmö  i Allsvenskan.

Kan man möjligtvis skönja en viss bitterhet mot Malmös framgångar :-) sedan är det bara trams att Malmö skulle få domarfördelar, det jämnar alltid ut sig under en säsong, flyt i några matcher missflyt i andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev GreenValley:

Var det i den matchen Stuart Baxter vrålade: This is the fucking Chamions Leauge! till domaren?

 

Ja 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎12 at 13:59, skrev Trident:

 

Med tanke på hjälpen ni får från domarna är chansen stor att ni får chansen :he:

 

Nu tänkte jag mest på den uteblivna straffen efter en karatespark på huvudet mot mitt lag. 

 

Som sagt var det jämnar ut sig men den ni fick dag går inte av för hackor :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev conservator:

Som sagt var det jämnar ut sig men den ni fick dag går inte av för hackor :-) 

 

Haha, svff är fortfarande skyldiga oss 4-5 straffar innan jag bli nöjd.

Men absolut, den idag var horribelt dömd

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Trident:

https://twitter.com/GracenoteSE/status/762566141474643969/photo/1?ref_src=twsrc^tfw

 

Ganska märkligt att ett av seriens absolut sämsta lag toppar listan överlägset. Annars brukar ju bra lag få med sig domsluten vilket inte är så konstigt då dom håller bollen mer än sämre lag. 

Bättre skådespelare ;)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Trident:

https://twitter.com/GracenoteSE/status/762566141474643969/photo/1?ref_src=twsrc^tfw

 

Ganska märkligt att ett av seriens absolut sämsta lag toppar listan överlägset. Annars brukar ju bra lag få med sig domsluten vilket inte är så konstigt då dom håller bollen mer än sämre lag. 

Många som vill at de ska stanna kvar och således delar ut lite gåvor till dem kanske :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 pinne mot j*vle ..... 3 matcher på 1 vecka tar ut sin rätt.

Men förra året hade vi sjukt många uddamålsvinster (ofta i slutminuterna). Så ibland får det räcka med 1 pinne även mot bottenlagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev måne:

??

Det låg kvar i cachen. Och iom att jag sitter med mobil var detta enklaste sätter att tömma den?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Det låg kvar i cachen. Och iom att jag sitter med mobil var detta enklaste sätter att tömma den?

OK

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med GÖTEBORGS seger igår.Men med det spelet klarar dom inte av att gå vidare ,tyvärr.

Azerbadjanerna vara ju ganska överlägsna när det gäller spelet och borde ju ha större chans hemma och med 35 +grader blir det inte lättare.

Heja blåvitt

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

On Sunday, August 14, 2016 at 10:30, skrev frogfish:

1 pinne mot j*vle ..... 3 matcher på 1 vecka tar ut sin rätt.

Men förra året hade vi sjukt många uddamålsvinster (ofta i slutminuterna). Så ibland får det räcka med 1 pinne även mot bottenlagen.

Att vi vann allsvenskan ifjol är ju inget som experterna tog på allvar likaså här på Mpr.

Kolla dom första trådarna här om vilka som blir topplag iår. 

Är så jävla kul att laget levererar och slår ur underläge igen,men tidningarnas rubriker får AIK,Mff Göteborg och Hammarby som ju presterar!!!!!!!

Heja Peking

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska strax grensla min gamla Skeppshult och trampa ned till Behrnabeu för toppmötet mellan de svartvita eleganterna i Örebro SK och förortsråttorna från AIK Solna. Tre poäng kommer att stärka greppet om en europaplats. Heja Sport! 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Lagun:

Jag ska strax grensla min gamla Skeppshult och trampa ned till Behrnabeu för toppmötet mellan de svartvita eleganterna i Örebro SK och förortsråttorna från AIK Solna. Tre poäng kommer att stärka greppet om en europaplats. Heja Sport! 

Och med det spel de svartvita eleganterna presterade idag så blir det inget Europaspel.AIK:s 3:deplats förvånar mig oxå,en urusel match där AIK var minst dåliga.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev måne:

Och med det spel de svartvita eleganterna presterade idag så blir det inget Europaspel.AIK:s 3:deplats förvånar mig oxå,en urusel match där AIK var minst dåliga.

 

En urusel match..... Du måste skämta! Kanske om man är Örebroare i så fall.

Med en domare som gjorde sitt bästa för att låta Gnällbältes SK få vinna! 

Skönat att se i vilket fall som helst!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev b-tung:

 

En urusel match..... Du måste skämta! Kanske om man är Örebroare i så fall.

Med en domare som gjorde sitt bästa för att låta Gnällbältes SK få vinna! 

Skönat att se i vilket fall som helst!

Jag såg den live och jag blev inte imponerad,domaren var genomgående dålig och tappade matchen tidigt.Om du läste mitt inlägg så skrev jag att AIK var minst dåligt,och du kan inte med bästa vilja i världen påstå att det var en bra match,det var ju iaf. en match mellan 3:an och 5:an

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev måne:

Och med det spel de svartvita eleganterna presterade idag så blir det inget Europaspel.AIK:s 3:deplats förvånar mig oxå,en urusel match där AIK var minst dåliga.

Ja fy fan vad bleka de var. Inte en målchans förutom straffen. Märkligt att Sveriges svar på Hope Solo, Patrik 'Pussy' Carlgren, fick hålla på med sina maskningar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag spelade ni bra.

Lite dystra toner i IFK Norrköping som blir av med Nyman till tyska andra ligan för skit och ingenting verkar det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...