Jump to content
IGNORERAD

Jag får vara ärlig med er nu, och hoppas tips/råd


Oden

Recommended Posts

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev Oden:

Ja absolut, bra tips men så var det detta med visum igen.

Här kan du läsa om Visa i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Oden

    53

  • Sam sip sam

    15

  • evert 1

    15

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ad155c30eb7edb3a22f689f93a366b25.jpg

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-28 at 13:26, skrev Oden:

Jag har ett förflutet som troligen satt käppar i hjulet för mig.

 

Jag har kontaktat media, och det är för vagt för att dom ska kunna gå ut med något.

 

Min advokat ska höra av sig i veckan, om han har en lösning på detta.

 

Men annars så har jag inte så många fler, alternativ om jag vill hålla mig i liv.

Och det enklaste borde vara att flytta, då det ska till ordentliga resurser för poliser som dessutom gör detta olagligt, ska kunna fortsätta med det.

 

I Thailand så kan jag väl mer eller mindre, anmäla dessa personer om dom följer efter och försöker nåt där nere ? 

Ha ha! Gör dom något olagligt för att få bort dig i Sverige så hur fasen tror du att du går säkrare i Thailand!!! Där fixar dom dig snabbare och lättare och slipper en eventuell anmälan och djup utredning som dom skulle få i Svedala. Fly är inget alt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oden hade ju ett visst bagage. Ibland säger han att han INTE ska behöva leva på eventuell sjukersättning, han har så han klarar sig ändå. Innebär det att bagaget innehåller kontanter eller?

I så fall skyddas guldhönan så länge den värper, värre kan det bli senare, men då kanske svenska staten går in med en allmosa.

Oden, FLY medan du ännu kan - i morgon kan det var för sent

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Noaks ark tankad å klar?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Ha ha! Gör dom något olagligt för att få bort dig i Sverige så hur fasen tror du att du går säkrare i Thailand!!! Där fixar dom dig snabbare och lättare och slipper en eventuell anmälan och djup utredning som dom skulle få i Svedala. Fly är inget alt.

Ja vem vet.  Hur lätt är det dock, att hitta någon i asien ?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Oden:

Ja vem vet.  Hur lätt är det dock, att hitta någon i asien ?

Varför Asien? Kanske Afrika skulle passa bättre för dig. Lång i bushen eller på savannen inte ens lejon kommer att hitta dig.

Eller varför inte Antarktis? Tar du på dig vita kläder så försvinner du helt osedd i snön. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 timmar sedan, skrev Enis:

Dag för en ny generation att ta över Villa Svea så inte det svenska arvet förtvinas.... far dit vett ja.

 

 

http://www.svd.se/de-bortglomda-svenska-utvandrarna

 

/Enis

Vad har dom gjort för ont ???

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎03‎-‎30 at 15:20, skrev Tommy:

Kanske Buddistmunk kan vara nåt, jag har träffat några Europeer och 1 Amerikan som valt Tempellivet.

 

En fransman på ett tempel i Bangkok berättade att han varit munk i det templet i 35år (är han kvar så är det mer än 40 år nu), han trivdes med det lugna livet.

Inga utgifter alls, bara lite osäker på om det serverades nötkött där, men det gjorde det säkert, jag skulle kunna kolla men orkar inte.

 

 

MVH Tommy

Jag orkade visst kolla!

Jodå det serveras nötkött, om någon skänker mat med nötkött, så äts det, munkarna där väljer inte sin mat utan äter vad som bjuds.

Om nÅn munk är vegetarian, så behöver de inte äta nåt kött.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Jag orkade visst kolla!

Jodå det serveras nötkött, om någon skänker mat med nötkött, så äts det, munkarna där väljer inte sin mat utan äter vad som bjuds.

Om nÅn munk är vegetarian, så behöver de inte äta nåt kött.

 

MVH

Ja ett mål om dagen, detta sker på morgonen om dom får ihop mat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur blir det då detta med fruntimmer;)

Munkarna får äta mat fram till 12 sedan blir att dricka men inte alkohol.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Galten:

Hur blir det då detta med fruntimmer;)

Kan ju hitta en snygging, som man kanske kan bo hos, om man kommer överrens och väljer då att betal mat, lite hyra kanske ? 

Missade att du svarade på munk inlägget ;)

 

Ja då blir det värre isf haha.

Ändrades av Oden
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Försök inte gömma dig i nån by, då sticker du bara ut. Enklast är ju i en turistort bland alla turister.

Som jämförelse så tänk dig att hitta en sten bland alla andra stenar i ett grustag eller på en basketplan. Det blir liksom enklare att hitta stenen om det inte finns en massa andra [stenar] där åxå.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Försök inte gömma dig i nån by, då sticker du bara ut. Enklast är ju i en turistort bland alla turister.

Som jämförelse så tänk dig att hitta en sten bland alla andra stenar i ett grustag eller på en basketplan. Det blir liksom enklare att hitta stenen om det inte finns en massa andra [stenar] där åxå.

De är sant. Man får se hur man gör helt enkelt, om det nu blir thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 minuter sedan, skrev Oden:

De är sant. Man får se hur man gör helt enkelt, om det nu blir thai.

Problemet är pengarna, sålänge du tar ut sånt så kan du bli spårad.

Annars om du har en hög med stålar så är det problemet borta i alla fall, då kan du gå under radarn. Alternativet är såklart att skaffa en lite smutsigare inkomst. Rån, narkotika eller nåt annat otrevligt.

 

Men du verkar ju vara en trevlig typ så jag tror inte det ligger i din natur att göra sånt, olagliga saker alltså.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Problemet är pengarna, sålänge du tar ut sånt så kan du bli spårad.

Annars om du har en hög med stålar så är det problemet borta i alla fall, då kan du gå under radarn. Alternativet är såklart att skaffa en lite smutsigare inkomst. Rån, narkotika eller nåt annat otrevligt.

 

Men du verkar ju vara en trevlig typ så jag tror inte det ligger i din natur att göra sånt, olagliga saker alltså.

Jag är inte kriminell, och som jag skrivit tidigare så har mer eller mindre, alla lite bagage. Att jag fått oturen att få somliga inom polisen efter mig, är tyvärr tragiskt och det finns inte mycket man kan göra åt det.

 

Jag är en riktigt trevlig person, med mycket humor om man lär känna mig. Ställer alltid upp för vänner/bekanta utan att förvänta mig samma sak av dom.

 

Jag försöker som sagt bara överleva, och är extremt tacksam för era råd, även om ni är tveksamma till min situation.

 

Det sista jag vill göra, är att vara i Thailand utan visum. Särskilt med tanke på dom nya reglerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oden, du skrev ju att du hade vänner i Hua Hin. Då skulle du ju kunna välja HH som din officiella bostadsort om du kan skriva dig som inneboende hos någon kompis där.

 

Du skaffar ett bankkonto i HH (säg att du inte vill ha ett ATM kort kopplat till kontot) dit din ersättning skickas. Ta ut hela lönen på en gång, så att du klarar dig till nästa utbetalning.

Du gör alla 90 dagarsrapporter mm hos Immi i HH.

Du skaffar dig en bostad någon annanstans (alltså inte i HH) var du i själva verket bor. Använder bara kontanter vid betalning, skaffa ingen telefon, håll kontakten med kompisar via email skaffa ett nytt emailkonto och använd det med exempelvis Tails.

 

Åk till HH en gång i månaden och ta ut lönen från din bank, åk tillbaks till din bostad.

Sitt inte på farangbarer utan umgås istället med lokalbefolkningen och gå på den typen av ställen dit de går.

Eventuellt så skulle du ju kunna förändra dit utseende något, ny frisyr, anlägga ett skägg eller raka av dig det om du redan har ett.

Håll en låg profil.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
7 minuter sedan, skrev Nemo:

Oden, du skrev ju att du hade vänner i Hua Hin. Då skulle du ju kunna välja HH som din officiella bostadsort om du kan skriva dig som inneboende hos någon kompis där.

 

Du skaffar ett bankkonto i HH (säg att du inte vill ha ett ATM kort kopplat till kontot) dit din ersättning skickas. Ta ut hela lönen på en gång, så att du klarar dig till nästa utbetalning.

Du gör alla 90 dagarsrapporter mm hos Immi i HH.

Du skaffar dig en bostad någon annanstans (alltså inte i HH) var du i själva verket bor. Använder bara kontanter vid betalning, skaffa ingen telefon, håll kontakten med kompisar via email skaffa ett nytt emailkonto och använd det med exempelvis Tails.

 

Åk till HH en gång i månaden och ta ut lönen från din bank, åk tillbaks till din bostad.

Sitt inte på farangbarer utan umgås istället med lokalbefolkningen och gå på den typen av ställen dit de går.

Eventuellt så skulle du ju kunna förändra dit utseende något, ny frisyr, anlägga ett skägg eller raka av dig det om du redan har ett.

Håll en låg profil.

 

 

 

Lön är väl ändå inte rätt benämning på parasitbidrag för en arbetsskygg 28 åring som visar på god produktivitet framför ett tangentbord?

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nemo:

Oden, du skrev ju att du hade vänner i Hua Hin. Då skulle du ju kunna välja HH som din officiella bostadsort om du kan skriva dig som inneboende hos någon kompis där.

 

Du skaffar ett bankkonto i HH (säg att du inte vill ha ett ATM kort kopplat till kontot) dit din ersättning skickas. Ta ut hela lönen på en gång, så att du klarar dig till nästa utbetalning.

Du gör alla 90 dagarsrapporter mm hos Immi i HH.

Du skaffar dig en bostad någon annanstans (alltså inte i HH) var du i själva verket bor. Använder bara kontanter vid betalning, skaffa ingen telefon, håll kontakten med kompisar via email skaffa ett nytt emailkonto och använd det med exempelvis Tails.

 

Åk till HH en gång i månaden och ta ut lönen från din bank, åk tillbaks till din bostad.

Sitt inte på farangbarer utan umgås istället med lokalbefolkningen och gå på den typen av ställen dit de går.

Eventuellt så skulle du ju kunna förändra dit utseende något, ny frisyr, anlägga ett skägg eller raka av dig det om du redan har ett.

Håll en låg profil.

 

 

Den har du klurat lite på, det uppskattas verkligen :)

 

Det var i rayong dock. 

 

Problemet är bara att jag måste följa ett mönster, och dom knäcker det relativt snabbt, som dom redan gjort i sverige.

Så allt som inte följer samma mönster, det är bra.

 

För det dom kommer vara intresserade av, är just vart jag bor, då blir det problem. 

 

Jag vet som sagt inte, om dom kommer följa mig om jag lämnar landet. Men med tanke på hur dom jagar en i sverige, så får man anta att dom kommer göra detta.

 

Vad gäller i Thailand vid självförsvar tänker jag, om nån går in hos dig eller liknande ?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev knasen:

 

Lön är väl ändå inte rätt benämning på parasitbidrag för en arbetsskygg 28 åring som visar på god produktivitet framför ett tangentbord?

Jag kanske ska börja anmäla dina kommentarer snart. Personangrepp kan jag inte tänka mig, att det är okej i denna grupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
4 minuter sedan, skrev Oden:

Jag kanske ska börja anmäla dina kommentarer snart. Personangrepp kan jag inte tänka mig, att det är okej i denna grupp.

 

Anmäl på du! Tragiskt om forumet blir en plattform för arbetsskygga parasiter som söker råd om hur dom ska utnyttja systemet, dvs oss skattebetalare som ska stå för kalaset. Fy fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev knasen:

 

Anmäl på du! Tragiskt om forumet blir en plattform för arbetsskygga parasiter som söker råd om hur dom ska utnyttja systemet, dvs oss skattebetalare som ska stå för kalaset. Fy fan!

Så jag har inte jobbat och betalat skatt, innan min olycka ?

 

Skärp dig nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
3 minuter sedan, skrev Oden:

Så jag har inte jobbat och betalat skatt, innan min olycka ?

 

Skärp dig nu!

 

Det kan inte varit många korvören du betalat in. Sök dig ett jobb istället för att sitta här och dagdrömma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...