Jump to content
IGNORERAD

Jag får vara ärlig med er nu, och hoppas tips/råd


Oden

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev uptoyou:

Polisen har väl skiftbyte 06.30, så det kan stämma bra.

Förstår att detta verkar som en rolig tråd för er, men ha det i åtanke att det är mitt liv det handlar om.

 

Hade hellre suttit i thai, på landet och druckit en kaffe och skrattat åt det hela, men verkligheten är tyvärr inte sådan för alla.

 

Vissa av oss, råkar illa ut på grund av olika anledningar, och då behövs medmänniskor. 

 

Jag får väl hoppas på att detta löser sig, igenom advokaten. Men det är inte troligt.

 

Så skratta på ni. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 292
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Oden

    53

  • Sam sip sam

    15

  • evert 1

    15

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 minuter sedan, skrev Oden:

Förstår att detta verkar som en rolig tråd för er, men ha det i åtanke att det är mitt liv det handlar om.

 

Hade hellre suttit i thai, på landet och druckit en kaffe och skrattat åt det hela, men verkligheten är tyvärr inte sådan för alla.

 

Vissa av oss, råkar illa ut på grund av olika anledningar, och då behövs medmänniskor. 

 

Jag får väl hoppas på att detta löser sig, igenom advokaten. Men det är inte troligt.

 

Så skratta på ni. 

:party:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog är Sverige avlångt men här får man vara glad om man ser en polis, körde förbi en i höstas. I väst Sverige jagar dom en på fritiden, Ja herregud

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
3 timmar sedan, skrev Oden:

Förstår att detta verkar som en rolig tråd för er, men ha det i åtanke att det är mitt liv det handlar om.

 

Hade hellre suttit i thai, på landet och druckit en kaffe och skrattat åt det hela, men verkligheten är tyvärr inte sådan för alla.

 

Vissa av oss, råkar illa ut på grund av olika anledningar, och då behövs medmänniskor. 

 

Jag får väl hoppas på att detta löser sig, igenom advokaten. Men det är inte troligt.

 

Så skratta på ni. 

Men varför åker du inte till Thailand? Du kan stanna där ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Oden:

Förstår att detta verkar som en rolig tråd för er, men ha det i åtanke att det är mitt liv det handlar om.

 

Hade hellre suttit i thai, på landet och druckit en kaffe och skrattat åt det hela, men verkligheten är tyvärr inte sådan för alla.

 

Vissa av oss, råkar illa ut på grund av olika anledningar, och då behövs medmänniskor. 

 

Jag får väl hoppas på att detta löser sig, igenom advokaten. Men det är inte troligt.

 

Så skratta på ni. 

 

Nä det räcker nog inte med advokater för att lösa detta problemet.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 timmar sedan, skrev Oden:

Det många inte tänker på här, innan dom lägger en sådan idi*tisk kommentar är, att detta är ett forum ,för folk som lever i Thailand.

 

 

Hej Oden.

Det var verkligen en jobbig situation du befinner dig i.

Vill du berätta varför det är just mot Thailand du vänder dig, det väcker min nyfikenhet.

Har du vistats mycket i Thailand?

Är din uppfattning att Thailand är det land där man lättast kan undkomma människor som vill en ont?

Eller menar du att Thailand håller de boende bakom ryggen gentemot andra länder?

Alltså - varför just Thailand - och vilka är dina egna erfarenheter?

Kanhända att du hört saker, som kan jämställas med skrönor, som vi på forumet kan dementera eller åtminstone förklara närmare.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många pensionärer och inte minst sjukpensionärer som lever ihop med thaitjejer, Oden vill nog sälla sig till den skaran.

Oden har nog fått den uppfattningen att en thaitjej inte är så nogräknad.

En sjukpensionär med (misstänkt) kriminellt förflutet (måste vara så eftersom Säpo har han under bevakning) kan kanske rädda sitt skinn (gömma sig) i Thailand är nog Odens förhoppning.

Tyvärr har Oden för tillfället "lite" sned verklighetsuppfattning. Går inte att gömma sig och samtidigt kvittera ut pension.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Finns många pensionärer och inte minst sjukpensionärer som lever ihop med thaitjejer, Oden vill nog sälla sig till den skaran.

Oden har nog fått den uppfattningen att en thaitjej inte är så nogräknad.

En sjukpensionär med (misstänkt) kriminellt förflutet (måste vara så eftersom Säpo har han under bevakning) kan kanske rädda sitt skinn (gömma sig) i Thailand är nog Odens förhoppning.

Tyvärr har Oden för tillfället "lite" sned verklighetsuppfattning. Går inte att gömma sig och samtidigt kvittera ut pension.

Vem har sagt att jag ska leva på pensionen ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vem har sagt att jag ska leva på pensionen ? 

Bankrånet räcker inte långt när man ska gömma sig för den thailändska polisen som är i maskopi med den svenska fritidspolisen

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

 

Hej Oden.

Det var verkligen en jobbig situation du befinner dig i.

Vill du berätta varför det är just mot Thailand du vänder dig, det väcker min nyfikenhet.

Har du vistats mycket i Thailand?

Är din uppfattning att Thailand är det land där man lättast kan undkomma människor som vill en ont?

Eller menar du att Thailand håller de boende bakom ryggen gentemot andra länder?

Alltså - varför just Thailand - och vilka är dina egna erfarenheter?

Kanhända att du hört saker, som kan jämställas med skrönor, som vi på forumet kan dementera eller åtminstone förklara närmare.

 

 

 

Jag är inte helt säker, på att det blir Thailand. 

Jag kollar runt efter tips, och fakta.

 

Troligen så blir det nåt annat land.

 

Jag antar att Thailand skulle vara bra, ur en ekonomisk situation.

 

Har man en bättre budget, så är det andra länder som skulle vara mycket bättre, ur mitt perpektiv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Clion provade på att åka till Ghana och gifta sig med en 26-årig oskuld. Kanske något för dig ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Clion provade på att åka till Ghana och gifta sig med en 26-årig oskuld. Kanske något för dig ?

Dom kanske kan dela på henne och få grupprabatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att Clions bagage väger tyngre, dessutom har Clion åldern inne gentemot en snorvalp, under 30 som ännu inte är torr bakom öronen och lever på vad FK delar ut.

Annars kan jag rekommendera Argentina eller Paraguay, fina länder med bra nötkött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Paraguay verkar bra där har ju grevinnan klarat sig undan i alla år

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Enis:

Paraguay verkar bra där har ju grevinnan klarat sig undan i alla år

Och inte att förglömma vissa tyskar från 1939 - 1945!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Oden:

Bra råd på länder!

 

Detta gillar vi.

 

Jag rekar lala-land, bara fantasin som sätter gränser:)

 

Oops, tänkte inte på att du redan var där.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hamnoi:

 

Jag rekar lala-land, bara fantasin som sätter gränser:)

 

Oops, tänkte inte på att du redan var där.

Jag låter mig sällan irreteras av adhd personer :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hamnoi:

 

Jag rekar lala-land, bara fantasin som sätter gränser:)

 

Oops, tänkte inte på att du redan var där.

 

Svalbard verkar ju också bra för där kan man som livstidsutvisad från MPR få tillträde igen :waaaht:

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Enis:

 

Svalbard verkar ju också bra för där kan man som livstidsutvisad från MPR få tillträde igen :waaaht:

 

/enis

Haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Åland finns bra gäddfiske!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 500 svkr/mån, du kommer inte långt på den summan. Gäller m.a.o. att börja spara till flygbiljetten. Därefter får du försöka leva på ditt lite vidlyftiga bagage, vad det nu kan innehålla.

Att du Oden är en verklig svammelpelle har vi nog alla förstått - men hur länge orkar du hålla på.

Förhoppningsvis kommer FK att neka dig sjukersättning = du får krypa till korset och börja bidra till den egna försörjning.

Synd och skam att du som har aktivitetsersättning får sitta vid en dator och drömma. Du med din fantasi skulle duga gott som telefonförsäljare - ljuga folk rakt upp i ansiktet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjeckien rekommenderas...Då kanske du träffar några gamla polare...

 

borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev evert 1:

9 500 svkr/mån, du kommer inte långt på den summan. Gäller m.a.o. att börja spara till flygbiljetten. Därefter får du försöka leva på ditt lite vidlyftiga bagage, vad det nu kan innehålla.

Att du Oden är en verklig svammelpelle har vi nog alla förstått - men hur länge orkar du hålla på.

Förhoppningsvis kommer FK att neka dig sjukersättning = du får krypa till korset och börja bidra till den egna försörjning.

Synd och skam att du som har aktivitetsersättning får sitta vid en dator och drömma. Du med din fantasi skulle duga gott som telefonförsäljare - ljuga folk rakt upp i ansiktet.

Bilolycka ! hört talas om sånt ?

 

Sorglig figur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...