Jump to content
IGNORERAD

Hoppas jag lagt det rätt nu. Giftemål och tips.


Oden

Recommended Posts

Kenneth4618

Är nog en jävla tur att folk tycker olika annars skulle alla samlas på samma plats och då skulle det bli trångt i Udon Thani ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Oden

    32

  • Benjamas

    9

  • evert 1

    8

  • Nemo

    5

Mest aktiva i denna tråd

On ‎2016‎-‎03‎-‎26 at 20:56, skrev Oden:

Tänkte höra vad som igentligen gäller vid giftemål i Thailand.

 

Kan man hitta en Thailändska som helt enkelt inte kräver så stort bröllop liknande.

 

Jag är 28år, med sjukpension och jag funderar på om jag kan hitta en trevlig dam, kring min ålder och starta giftemål, samt lösa visum för att kunna bosätta mig därnere.

 

Är det omöjligt att komma ifrån deras seder, med pengar till föräldrarna och ett större bröllop ?

 

En snygg 30årig thailändska, borde väl vara relativt kravlös, om hon hittar en farang i min ålder, tänker jag ? 

 

Ursäkt om inlägget är lite så där. 

 

Inlagd 17 aug 2015

Riktig bra http://www.goodthaigirl.com/ Där hittade många mig! Nu gör jag ju inte längre sånt. Fick jag ett samtal av en tjej som hade hittat mig där, frågade om hon kunde komma och besöka mig. Visst sa jag var jag ska möta dig? Nej berätta bara adressen så kommer jag svarade hon. Ok efter två timmar kom hon i en limousin, med egen chaffis och tydligen nån myndighets uniform på sig. Efter ett tag så var det dags att, duscha så jag tog den först. Satt på fåtöljen med handuken runt midjan när hon kommer från badrummet, knäböjer sig framför mig och dra bort handuken. Hon gör tre gånger wai med händerna på pannan och på fjärde gången tar hon lillpitten i munnen. Det var så komiskt när man hade knappt presenterat varandra. Efter nån timme åkte hon iväg och jag har inte hört av henne sen dess, bilen med chaffisen väntade henne hela tiden utanför condonium.

 

 

 

 

Ett tips på datingsida och en trevlig tjej.

Och eftersom hon förutom limousin med egen chaffis även har nån myndighetsuniform så kan hon säkert hjälpa dig med både det ena och det andra.

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-26 at 21:43, skrev Oden:

Bra tips.

 

Med en budget på 9500:- svenska kronor, så borde man väl rimligtsvis kunna leva bättre i Thailand, än i sverige tänker jag ? 

 

Är du säker på att du får med dej ersättningen om du flyttar ut från sverige?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-26 at 23:39, skrev Oden:

Men detta funkar ju inte för mig, då jag inte har något av dessa -

 5. A copy of your valid spouse Thai I.D. card / Thai passport ***Copy must be certified true copy by the owner**

       6.  A copy of your spouse Thai house registration and Thai ID-Card

Eller får man id, och skriver sig med frugan på en adress, så kan man söka detta visum, för upp till ett år med 9dagars rapportering ? 

Jag måste nämligen stå kvar i sverige, på en adress för att få min inkomst. 

 

Upptäcker myndigheterna att du är utanför EU mer än halva året så skrivs du ut automatiskt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-26 at 20:56, skrev Oden:

Tänkte höra vad som igentligen gäller vid giftemål i Thailand.

 

Kan man hitta en Thailändska som helt enkelt inte kräver så stort bröllop liknande.

 

Jag är 28år, med sjukpension och jag funderar på om jag kan hitta en trevlig dam, kring min ålder och starta giftemål, samt lösa visum för att kunna bosätta mig därnere.

 

Är det omöjligt att komma ifrån deras seder, med pengar till föräldrarna och ett större bröllop ?

 

En snygg 30årig thailändska, borde väl vara relativt kravlös, om hon hittar en farang i min ålder, tänker jag ? 

 

Ursäkt om inlägget är lite så där. 

Det är inga som helst problem, bara gå in i valfri bar och säg att du är giftasugen.

ps. ta med plånboken :D

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det är inga som helst problem, bara gå in i valfri bar och säg att du är giftasugen.

ps. ta med plånboken :D

Problemet är att det verkar som att han inte har nån plånbok, däremot en ryggsäck vars innehåll än så länge är obekant...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att den där ryggsäcken innehåller något "värdefullt", med tanke på att både Säpo och Rikspolisen har haft span på han med 2-3man 24/7 de sista 2-3 åren :D

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-29 at 13:15, skrev Alarik:

 

Inlagd 17 aug 2015

Riktig bra http://www.goodthaigirl.com/ Där hittade många mig! Nu gör jag ju inte längre sånt. Fick jag ett samtal av en tjej som hade hittat mig där, frågade om hon kunde komma och besöka mig. Visst sa jag var jag ska möta dig? Nej berätta bara adressen så kommer jag svarade hon. Ok efter två timmar kom hon i en limousin, med egen chaffis och tydligen nån myndighets uniform på sig. Efter ett tag så var det dags att, duscha så jag tog den först. Satt på fåtöljen med handuken runt midjan när hon kommer från badrummet, knäböjer sig framför mig och dra bort handuken. Hon gör tre gånger wai med händerna på pannan och på fjärde gången tar hon lillpitten i munnen. Det var så komiskt när man hade knappt presenterat varandra. Efter nån timme åkte hon iväg och jag har inte hört av henne sen dess, bilen med chaffisen väntade henne hela tiden utanför condonium.

 

 

 

 

Ett tips på datingsida och en trevlig tjej.

Och eftersom hon förutom limousin med egen chaffis även har nån myndighetsuniform så kan hon säkert hjälpa dig med både det ena och det andra.

:rotfl::rotfl::rotfl:

Vad hette han Norwegians egenutnämnda överförsvarare, Lokaris ?

Orkar inte leta upp inlägget där han delgav denna dröm.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/26/2016 at 21:37, skrev Oden:

Men jag dras mer åt asiatiskt utseende. Svenska kvinnor är så extremt krävande.

 

Jag får försöka iaf ;)

Och du trollet tror en thailändsk är mindre krävande?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

:rotfl::rotfl::rotfl:

Vad hette han Norwegians egenutnämnda överförsvarare, Lokaris ?

Orkar inte leta upp inlägget där han delgav denna dröm.

 

84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_default

  • Oregistrerad

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

:rotfl::rotfl::rotfl:

Vad hette han Norwegians egenutnämnda överförsvarare, Lokaris ?

Orkar inte leta upp inlägget där han delgav denna dröm.

            

Tråden hette:

 

Hitta dam på dejtingsida?

Oregistrerad svarade på Packan's tråd i Off Topic

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

:rotfl::rotfl::rotfl:

Vad hette han Norwegians egenutnämnda överförsvarare, Lokaris ?

Orkar inte leta upp inlägget där han delgav denna dröm.

 

Djävla minne du måste ha, då kan vi anta att det är Loikkari som reinkarnerats som Oden...........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...