Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways och service


Burken

Recommended Posts

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev biker:

 

Du vet inte ens att det finns mackor, men du vet bestämt att räkorna är sura.

 

Märkligt.

 

mvh

biker

 

Förstår du inte att det var ironi eller liknande? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    7

  • Glenn Phuket

    4

  • biker

    3

  • kitungmakmak

    3

Mest aktiva i denna tråd

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Förstår du inte att det var ironi eller liknande? 

 

Förstår du inte att mitt inlägg kanske inte var särskilt seriöst menat?

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
42 minuter sedan, skrev biker:

 

Förstår du inte att mitt inlägg kanske inte var särskilt seriöst menat?

 

mvh

biker

 

Näe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Förstår du inte att det var ironi eller liknande? 

Ja han är liter trög den gamle ,hissen gick liksom inte hela vägen upp:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 timme sedan, skrev FF:

 

 

Du är ju en finsmakare, gör som i Thailand på med lite nymalen svartpeppar, så åker surmackan ner..

 

   FF

Finsmakare är jag inte ,men jag är avigt inställd till fuskmat så som bla vattenskadad kotlettrad och handskalade räkor i polen som 

dom dränkt i konservereringsmedel så det inte smakar räkor längre ,)(notera att jag inte är rädd att äta e medel gör man nog dagligen 

men när e medlen tar över smaken då är det skit rent ut sagt) ja och svartpeppar maler man på själv helt riktigt då smakar den som bäst nymald men dock ej på sura räkor 

glad påsk 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Burken:

Vi flög dag 13:20 och landade 19:00. Gillar dagsflyget mer då man inte behöver försöka sova. Mackor kom automatiskt. Som sagt så tycker jag de gjorde allt för att hålla passagerarna nöjda.

Sent from my iPad using Tapatalk

Dagflyget är suveränt. Kommer hem runt 9 på kvällen då. Tror att det är på dagflyget man får mackor automatiskt, på nattflyg får man nog fråga? Servicen på thai har jag aldrig kunnat klaga på. Visst tar någon rätt slut ibland men står man på sig lite brukar dom kunna trolla fram en till. Måste ju vara ganska svårt att veta hur många som vill ha kyckling just på den flighten. En tydlig förändring mot förr är åldern på flygvärdinnorna, dom var betydligt yngre förr. Men det var ju jag också :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Dagflyget är suveränt. Kommer hem runt 9 på kvällen då. Tror att det är på dagflyget man får mackor automatiskt, på nattflyg får man nog fråga? Servicen på thai har jag aldrig kunnat klaga på. Visst tar någon rätt slut ibland men står man på sig lite brukar dom kunna trolla fram en till. Måste ju vara ganska svårt att veta hur många som vill ha kyckling just på den flighten. En tydlig förändring mot förr är åldern på flygvärdinnorna, dom var betydligt yngre förr. Men det var ju jag också :)

Tycker att servisen på Thai Airways är väldigt ojämn, ibland grymt bra och ibland grymt värdelös.

Angående flygvärdinnorna, självklart så har dom blivit äldre nu, precis som du själv :haha:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har flygit med Thai i mer an 20 ar och tycker att servicen blivit betydligt samre med tiden. Jag flyger Thai 6ggr per ar mellan Bangkok -Stockholm. Oftast far man till svar att: " no more beers or sorry we  haven't loaded enough"

  

Ska forsoka statusmatcha mitt ROP guldkort med Finnair Gold. Inga problem att betala for dricka eller for en sittplats med battre benutrymme sa lange biljettpriset ar ok.

Priset pa business med Finnair ar lagre an Thai PE.

 

Pa Thai ska man vara en lokal med "connections" for att fa basta platser eller uppgradering.

Detta ar ett resultat av inkompetent ledning som dragit ner bolaget bade finansiellt och kvalitetsmassigt. Detta ska vi passagerarna betala i form av hoga biljettpriser samt samre service.    

 

  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Flög med Thai till Bkk 5/3 och hem 28/3. På vägen dit var maten god men på vägen hem var både den sena middan och frukosten det sämsta jag någonsin ätit på en långflygning.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara hålla med, thai har en ojämn service nivå och kvalitet som är låg, för låg.

Med det sämsta är nog ändå den självdöda kyckling som Aeroflot serverade i slutet av 80 talet...... Magrare tillagade flygfän har jag aldrig skådat

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa gång vi åker till BKK med Thai så ska ta mig f-n köksdelen inspekteras om det finns nåt ätbart o drickbart under natten.....hehehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev thai412:

Nästa gång vi åker till BKK med Thai så ska ta mig f-n köksdelen inspekteras om det finns nåt ätbart o drickbart under natten.....hehehe...

Återkom med rapport, en trevlig nattmacka hade ju inte varit fel. Dricka har jag redan hittat.

 

Men dom kanske gömmer maten när dom ser att jag redan är över trivselvikten.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...