Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev thomas001:

Det enda jag saknar varje Jul är lutfisken!!!!! Det om något är svårt att få till här i Thailand.

 

Svårt att få tag på fisk för att göra själv eller svårt att få lutfisk från Sverige. 

 

Tror jag såg lutfisk hos Göran i fjol... 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

19 timmar sedan, skrev samet:

När skrev du till Harrys? 

 

För mig veterligen är inte MPR den bästa kontaktvägen till Harrys. Ragson må vara in här till och från och skriver. Men nu är det högsäsong och han är inte så flitig besökare. Fullt upp med att knega.

 

Så nej, säg inte att det är Harrys fel att tråden blev lång och spårade.

 

Personligen hade jag också kunnat bli irriterad om mina förväntningar inte infrias. Speciellt när det gäller mat eller boenden. Jag har sågat många ställen genom åren pga. ej infriade förhoppningar. 

 

Nu är det ju så att Harrys är allas gullponke och skall försvaras med näbbar och klor. Det förstår jag inte. 

 

Samtidigt har kritiken blivit löjligt uppblåst och överdriven. Att någon sill tog slut, att man inte hittade glöggen och att Jansson inte var Jansson. Proportionerna av kritiken förstår jag inte heller. 

 

Har aldrig käkat julbord i Thailand. Skulle aldrig falla mig in att förvänta mig att ett julbord för 1000 baht skulle klara av att leverera mer än en vörtbrödmacka med skinka på. 

 

Åt tre julbord i Sverige i december. Endast ett var riktigt bra, dock kostade det 895kr. 

 

 

 

20181221_192859.jpg

Varför ska jag skriva till Harrys, jag har inte gjort något fel och betalat det jag ska och lite till. Uppståndelsen beror väl på att Harrys är mångas favoritställe känner ägare personal och ogillar mig

Ragson har säkert pratat med de andra delägarna om mitt inlägg, han gick hem innan maten vid andra sittningen börjat att serveras, hur kunde han annars veta att sillen tog slut och fylldes på och att den osynliga glöggkannan stod på bardisken hela kvällen.

 

Hade jag skrivit samma sak om Beef Corner eller Queen Vic om deras mat där jag brukar äta så hade väl inte folk här ens lyft på ögonbrynen.

 

Kan ju hoppas att Harrys tar åt sig lite possitivt av min kritik så att de kan förbättra saker till nästa års julbord.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varför ska jag skriva till Harrys, jag har inte gjort något fel och betalat det jag ska och lite till. Uppståndelsen beror väl på att Harrys är mångas favoritställe känner ägare personal och ogillar mig

Ragson har säkert pratat med de andra delägarna om mitt inlägg, han gick hem innan maten vid andra sittningen börjat att serveras, hur kunde han annars veta att sillen tog slut och fylldes på och att den osynliga glöggkannan stod på bardisken hela kvällen.

 

Hade jag skrivit samma sak om Beef Corner eller Queen Vic om deras mat där jag brukar äta så hade väl inte folk här ens lyft på ögonbrynen.

 

Kan ju hoppas att Harrys tar åt sig lite possitivt av min kritik så att de kan förbättra saker till nästa års julbord.

En liten fråga, fråga du inte efter glöggen? 

Kommer jag tex till en butik och inte hittar en vara frågar jag efter den. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Stoneys:

En liten fråga, fråga du inte efter glöggen? 

Kommer jag tex till en butik och inte hittar en vara frågar jag efter den. 

Nej, när jag har varit på ett julbord så har alltid personalen serverat mig glögg eller visat var den finns.

I till exempel en butik brukar det ju finnas med än en vara så visst kan jag fråga där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar att alla nån gång får uppleva ett julbord på något av Skånes många Gästis. En orgie i god mat!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Önskar att alla nån gång får uppleva ett julbord på något av Skånes många Gästis. En orgie i god mat!

Och ofta hemlagat, så var det på ett gästis i Trekanten mellan Kalmar och Nybro när jag åt där en gång på 80-talet, kvalitet och inte kvantitet allt var hemlagat

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Och ofta hemlagat, så var det på ett gästis i Trekanten mellan Kalmar och Nybro när jag åt där en gång på 80-talet, kvalitet och inte kvantitet allt var hemlagat

Inte många idag som: rimmar sin skinka, gravar och röker sin lax, gör sina egna patéer, stoppar sin egen korv, gör sin egen ostkaka, lutar sin långa, kokar sin rödkål, röker vilt mm. Man får vara glad om de gör köttbullar och gjort en egen sillinläggning och då ofta på inläggningssill.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Fredman:

Inte många idag som: rimmar sin skinka, gravar och röker sin lax, gör sina egna patéer, stoppar sin egen korv, gör sin egen ostkaka, lutar sin långa, kokar sin rödkål, röker vilt mm. Man får vara glad om de gör köttbullar och gjort en egen sillinläggning och då ofta på inläggningssill.

Jag är 1 av dem som inte gör mycket själv

Visst. Jag kokar och griljerar skinkan själv med hemlagad senap (gjord på senapspulver ) och Janssons förstås men där stannar jag. Ids inte hålla på då jag inte har någon stor tjock släkt kvar i livet.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Och ofta hemlagat, så var det på ett gästis i Trekanten mellan Kalmar och Nybro när jag åt där en gång på 80-talet, kvalitet och inte kvantitet allt var hemlagat

Du kan aldrig jämföra ett småländskt med ett skånskt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

På torsdag kör vi ladies night igen, kanonkul förra gången. Välkomna allihopa!

5cc70d763f73f5ee53151689faef1ce9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev ragson:

På torsdag kör vi ladies night igen, kanonkul förra gången. Välkomna allihopa!

5cc70d763f73f5ee53151689faef1ce9.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Är det med eller utan Ladies? 😉

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev SWED THAI:

Är det med eller utan Ladies? 😉

 

Mvh. SWED THAI

It kommer to bli alot med damer/ladies/tjejer/girls/mammor/mää.....osv  :)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev ragson:

It kommer to bli alot med damer/ladies/tjejer/girls/mammor/mää.....osv  :)

Mycket kakor på festen då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kommer också köra en torsdags lunchbuffet: stekt fläsk med löksås...

Ät så mycket ni orkar mellan 11 till 15...195 baht!

 

Bilden kan innehålla: mat

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev ragson:

Vi kommer också köra en torsdags lunchbuffet: stekt fläsk med löksås...

Ät så mycket ni orkar mellan 11 till 15...195 baht!

 

Bilden kan innehålla: mat

Börjar ni i övermorgon. Blev så jävla sugen så kommer direkt om det är så...

 

PS. Du vet att det egentligen skall vara stekt fläsk på tisdagar... på torsdag är det ärtsoppa... ingen respekt för svenska traditioner... *IRONI* DS. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar ni i övermorgon. Blev så jävla sugen så kommer direkt om det är så...
 
PS. Du vet att det egentligen skall vara stekt fläsk på tisdagar... på torsdag är det ärtsoppa... ingen respekt för svenska traditioner... *IRONI* DS. 
 
Vi börjar nu på torsdag!
Och... Nej det visste jag inte. Jag bara äter jag...[emoji3]

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ragson:

Vi börjar nu på torsdag!
Och... Nej det visste jag inte. Jag bara äter jag...emoji3.png

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

I'll be there! 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev samet:

Börjar ni i övermorgon. Blev så jävla sugen så kommer direkt om det är så...

 

PS. Du vet att det egentligen skall vara stekt fläsk på tisdagar... på torsdag är det ärtsoppa... ingen respekt för svenska traditioner... *IRONI* DS. 

 

Och det skall vara varm punsch till ärtsoppan och kall punsch till pannkakorna efter ärtsoppan. Lite traditioner måste man väl hålla på..... :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Knasen:

Ska ni ha buffé med stekt fläsk så borde ni ha raggmunk som alternativ också :nyam: 

Och bruna bönor, fast inte bara di däringa sockersöta tvåbenta utan de sirapskokade som sätter lite fart på gasbildningen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Benriach:

Och bruna bönor, fast inte bara di däringa sockersöta tvåbenta utan de sirapskokade som sätter lite fart på gasbildningen...

Jag handlar, du lagar, så har vi största fläsk å bruna böner träffen på söderort! 

 

Räcker att jag å du kommer... så är det största... både till antal och storlek... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bruna bönor med stekt fläsk serveras som dagens lunch måndagar på Vickans i Jomtien. Jag testade i går men blev besviken, däremot tänker jag satsa på fläsket på Harrys på torsdag, skam den som ger sig. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fläsk med löksås är en av mina favoriter. Går enkelt att fixa till på den Thailändska landsbygden.

blod2.jpg.de28743169de6c2a59b8f13f70e47c83.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Och det skall vara varm punsch till ärtsoppan och kall punsch till pannkakorna efter ärtsoppan. Lite traditioner måste man väl hålla på..... :whistle:

 

Hm...föredrar lite ärtsoppa till punchen...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
15 timmar sedan, skrev thomas001:

Fläsk med löksås är en av mina favoriter. Går enkelt att fixa till på den Thailändska landsbygden.

blod2.jpg.de28743169de6c2a59b8f13f70e47c83.jpg

Ser väldigt gott ut smaklig spis. Nu inspirerade du mig vete fan om det inte kommer samma på min tallrik😁

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...