Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Ha ha lite konstig kylning och ser ingen termometer varken i hinken eller där uppe i toppen, var det 73 eller 76 grader

som var bäst, minns inte, uppe i toppen på kolonnen menar jag

Hahaha...... första inlägget sen du kom till forumet du har full koll :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Stefan:

78 är en ganska optimalt temp i förhållande till kvalitet och snabbhet.

Vid 73 får du bäverhojt 

Kom ihåg nu du har rätt, varför ska ungdomarna rätta en hela tiden😒 Sen bäverhojt var nåt man bjöd dom törstiga som kom

och ville snika brännvin, blev bara en påhälsning

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahaha...... första inlägget sen du kom till forumet du har full koll :)

 

Nä hade fel så länge sen, helt fel

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä hade fel så länge sen, helt fel

Nja, till större delen rätt, det räcker för en guldstjärna :)

Några grader hit eller dit är för de petiga....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahaha...... första inlägget sen du kom till forumet du har full koll :)

 

Där tror jag nog att en sörlänning från Nyköping slår gubbskrället på fingrarna, rejält!

Ps. Ev olagligheter är för längesedan preskriberat.

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Stefan:

Där tror jag nog att en sörlänning från Nyköping slår gubbskrället på fingrarna, rejält!

Ps. Ev olagligheter är för längesedan preskriberat.

Det tar du och jag privat, när är du i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Det tar du och jag privat, när är du i Sverige

555, ok! Har nog en del att lära dig i ämnet, men som en god vän och ingenjör ska jag delge dig lite av mina kunskaper i ämnet, men bara lite!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Stefan:

555, ok! Har nog en del att lära dig i ämnet, men som en god vän och ingenjör ska jag delge dig lite av mina kunskaper i ämnet, men bara lite!

Brukar ju tänka på Åsa-Nisse ang Boa, men nu kommer Åsa-Nisse OCH Klabbharparn upp på näthinnan 5555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Stefan:

Felkonstruerat, det är för långt avstånd mellan förkylarna, dessutom är kolonröret onödigt långt. Kokenheten har en för liten avdunstningsarea.

Annars ser sen fin ut!

//S

 

40 minuter sedan, skrev Boa52:

Ha ha lite konstig kylning och ser ingen termometer varken i hinken eller där uppe i toppen, var det 73 eller 76 grader

som var bäst, minns inte, uppe i toppen på kolonnen menar jag

Alla är vi barn i början, visa upp egna byggda konstruktioner.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Alla är vi barn i början, visa upp egna byggda konstruktioner.

Tror Åsa-Nisse o Klabbharparn är så pass smarta så de inte fotodokumenterar sina apparater ;)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
15 timmar sedan, skrev Joe:

Haha, ja några kilo har det väl tappats...

 

Småland är sig lik, han håller fortfarande på Bajen, men oavsett det så är han ju ganska trevlig... :) :) 

 

  / Joe

Ja, det är väl det som är det största felet med Småland för han är ju fantastiskt trevlig..........

Det lustigaste är ju att han försöker personifiera sig som Söderbo trots att han är en infödd Smålänning............:rotfl:

2 timmar sedan, skrev Stoneys:

Smakar mums 😋DSC_0084.thumb.JPG.9167ef2bcf0a2a875bcdd3eb194b25b2.JPG

 

Det skall vara ordning på torpet...........

Här i Majorna serveras det pepparkakor långt efter julbordet...........:giggle:

Tyvärr sämre med glöggen..........:sad:

DSCN1599.thumb.JPG.832cfec36a8ea3ca433b1708a9bacd22.JPG

 

 

Å sill går ingen miste om heller..........:thumbsup:

Bl.a. mammas magiska inlagda stekta.........:nyam:

Sjömagasinet släng er i väggen..........:giggle:

DSCN1600.thumb.JPG.8a67b3873ad8b27ad645f35d119c97ef.JPG

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastisk tråd från julbord och avsaknaden av pepparkakor till hembränningsapparater, för att till slut bli Klabbvarparn tillsammans med Boa!

Inte konstigt att man hänger på detta forumet!

😎

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror Åsa-Nisse o Klabbharparn är så pass smarta så de inte fotodokumenterar sina apparater ;)

 

Speciellt som fjärdingsman P3 är dem på spåren.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som blev tvingad att äta på Harrys julbord har nu läst några inlägg om detta 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Alla är vi barn i början, visa upp egna byggda konstruktioner.

555, den första är nog något ingen vill se, men utan någon större kunskap i ämnet kom det i alla fall ut något ur den, dock fruktansvärt otäckt! 

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Stefan:

Fantastisk tråd från julbord och avsaknaden av pepparkakor till hembränningsapparater, för att till slut bli Klabbvarparn tillsammans med Boa!

Inte konstigt att man hänger på detta forumet!

😎

Det är snabba lappkast  här 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Brukar ju tänka på Åsa-Nisse ang Boa, men nu kommer Åsa-Nisse OCH Klabbharparn upp på näthinnan 5555555

Boa kallar sin snöskoter för Eulalia III. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Ni och era dunkar, är det inte svårt att kokahembränt för sörlänningar och som ni dricker, var försiktig. En bild på mat

för dej och mej ser helt annorlunda ut. Är man kräsen och vill klaga funkar varken bild eller maten. Säger som Farmor sa

ät och håll kjäften. Ni är bortskämda gubbar

Just det.Ät och håll KJÄFTEN som du skriver din träskalle.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tror Åsa-Nisse o Klabbharparn är så pass smarta så de inte fotodokumenterar sina apparater ;)

 

Är väl presskiberat  efter nästan 40 år:D.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Stefan:

555, den första är nog något ingen vill se, men utan någon större kunskap i ämnet kom det i alla fall ut något ur den, dock fruktansvärt otäckt! 

 

Använde alltid aktivt kol så det var inga problem med den apparaten.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev hamnoi:

Nåja, det bör väl åtminstone innehålla det som annonseras ut, men sånt förstår väl inte ett gammalt klappträ som du.

Du är ju i alla en av få som fattat mitt "gnäll" men jag tror ju att folk inte vill stöta sig med Ragson och därför inte skriver något.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev stefan5300:

Du är ju i alla en av få som fattat mitt "gnäll" men jag tror ju att folk inte vill stöta sig med Ragson och därför inte skriver något.

Då tror du väldigt fel. Jag vet att jag är långt ifrån ensam som tycker att gnället om julbordet på Harrys har gått alldeles för långt utan att man får ha överseende med att allt inte blir precis det som utlovats, speciellt inte här i Thailand. Livet blir så mycket trevligare att leva med den inställningen.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Fritz:

Då tror du väldigt fel. Jag vet att jag är långt ifrån ensam som tycker att gnället om julbordet på Harrys har gått alldeles för långt utan att man får ha överseende med att allt inte blir precis det som utlovats, speciellt inte här i Thailand. Livet blir så mycket trevligare att leva med den inställningen.

Hade inte Harrys väntat en vecka med att svara så hade nog allting blivit mycket bättre, nu försökte de väl tiga ihjäl detta i stället. sedan tycker ju jag att Janssons frestelse absolut skall vara med på ett julbord och som är precis lika enkelt som att tillaga som en potatisgratäng.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Hade inte Harrys väntat en vecka med att svara så hade nog allting blivit mycket bättre, nu försökte de väl tiga ihjäl detta i stället. sedan tycker ju jag att Janssons frestelse absolut skall vara med på ett julbord och som är precis lika enkelt som att tillaga som en potatisgratäng.

När skrev du till Harrys? 

 

För mig veterligen är inte MPR den bästa kontaktvägen till Harrys. Ragson må vara in här till och från och skriver. Men nu är det högsäsong och han är inte så flitig besökare. Fullt upp med att knega.

 

Så nej, säg inte att det är Harrys fel att tråden blev lång och spårade.

 

Personligen hade jag också kunnat bli irriterad om mina förväntningar inte infrias. Speciellt när det gäller mat eller boenden. Jag har sågat många ställen genom åren pga. ej infriade förhoppningar. 

 

Nu är det ju så att Harrys är allas gullponke och skall försvaras med näbbar och klor. Det förstår jag inte. 

 

Samtidigt har kritiken blivit löjligt uppblåst och överdriven. Att någon sill tog slut, att man inte hittade glöggen och att Jansson inte var Jansson. Proportionerna av kritiken förstår jag inte heller. 

 

Har aldrig käkat julbord i Thailand. Skulle aldrig falla mig in att förvänta mig att ett julbord för 1000 baht skulle klara av att leverera mer än en vörtbrödmacka med skinka på. 

 

Åt tre julbord i Sverige i december. Endast ett var riktigt bra, dock kostade det 895kr. 

 

 

 

20181221_192859.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt sista inlägg i Julbordsdebatten. Lite bilder på mina Julbord här på landsbygden. Gratis och välsmakande för mina gäster.

jul4.thumb.jpg.4fd20d425eff88ce69f45f66be90e18d.jpg

ju3.jpg.a3d518f0f7756fa4e75a1653caafb36e.jpg

ju2.jpg.d8f468d3319da995d46a37bd7a81c7f0.jpg

ju1.jpg.3a35986a0d4f3f30b8d92a196f711345.jpg

 

Det enda jag saknar varje Jul är lutfisken!!!!! Det om något är svårt att få till här i Thailand.

 

P.s Tack till Ragson som äntligen tog sig tid!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...