Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya

Harrys Pattaya

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev scorpio63:

Om ca 1 timme sitter jag på Harrys och äter en planka.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Du kanske sitter där om 1h men 2h innan du har plankan om man skall tro på senaste servicen enl MPR?

Dela på andra sajter

• Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• ragson

139

• Cavemannen

68

• stefan5300

55

• Soengsang

47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du kanske sitter där om 1h men 2h innan du har plankan om man skall tro på senaste servicen enl MPR?
Rent skitsnack tycker jag. Jag har aldrig fått dålig service på Harrys. Mycket beror kanske på hur man själv uppför sig.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

Rent skitsnack tycker jag. Jag har aldrig fått dålig service på Harrys. Mycket beror kanske på hur man själv uppför sig.

Då ska vi se.
3 minuter efter vi satt oss kunde vi beställa planka, en minut senare kom bestick ock vatten. Maten kom efter totalt 32 minuter vilket man får se som ok då det var flera före oss som beställt och fick mat först. Jättegott[emoji106]ccfa832c128e76f21e02aed74ff4c09b.jpg

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev scorpio63:

Om ca 1 timme sitter jag på Harrys och äter en planka.

Är där om 20 min, är du kvar då?

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 minuter sedan, skrev scorpio63:

Då ska vi se.
3 minuter efter vi satt oss kunde vi beställa planka, en minut senare kom bestick ock vatten. Maten kom efter totalt 32 minuter vilket man får se som ok då det var flera före oss som beställt och fick mat först. Jättegottemoji106.pngccfa832c128e76f21e02aed74ff4c09b.jpg

God planka dessutom, åt en i helgen.

Dela på andra sajter

Är där om 20 min, är du kvar då?
Åkte precis därifrån till Mikes shopping mall. Jagar lite fiskeutrustning[emoji16]

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev scorpio63:

Åkte precis därifrån till Mikes shopping mall. Jagar lite fiskeutrustningemoji16.png

Fritz kommer hit om 30 min, sedan ska vi köra Pattaya största biljardturnering i historien, du är välkommen!

//S

Dela på andra sajter

Fritz kommer hit om 30 min, sedan ska vi köra Pattaya största biljardturnering i historien, du är välkommen!
//S
Ok. Kommer[emoji16]

Dela på andra sajter

Guest Fredman
21 minuter sedan, skrev Stefan:

//S

Ni vet väl att om ni inte har fått i alla bollarna på två timmar så blir det remi! 😜

Ändrades av Fredman
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fredman:

Ni vet väl att om ni inte har fått i alla bollarna på två timmar så blir det remi! 😜

555, den risken är större än du tror!

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja, jävla! Att ge kritik till Harrys är tydligen känsligt.

Då ska jag passa på och återge en historia som hände för ett par år sen. Svågern skulle komma på besök till Pattaya och vi skulle fixa boende till honom. Då tyckte jag att Harrys kan ju bli bra eftersom det ligger nära vårt hotell och dom har ju ok rum. Frugan går in till "managern" och ska boka ett rum eftersom det finns lediga rum enligt skylten som står utanför Harrys. Varpå den lilla dvärgen till managern snäser av frugan och säger att det är fullt! Då säger frugan, men skylten utanför säger ju att ni har lediga rum? Varpå den lilla dvärgen skriker att det är fullt och är otrevlig som fan! Frugan som inte tar skit i vanliga fall blev helt mållös och bara gick därifrån. 

Till er brunnäsor och rövslickare. Ja, jag sa till ägaren DIREKT på Harrys om vad som hänt. Han bad hemskt mycket om ursäkt och gick bort och pratade med managern, dock kom aldrig den lilla otrevliga dvärgen och bad om ursäkt. Hon jobbar inte kvar idag som tur är, för då hade vi förmodligen inte ens besökt Harrys.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jo jo du kan svänga dig bäst du vill men faktum kvarstår. Så fort jag eller Stefan skriver något så kommer du och gnäller över det.  På samma sätt som det finns personer på forumet som satt i system att ge minuskarma åt medlemmar dom inte tycker om.

Soensang bland annat som ger mig dålig karma oavsett vad jag skriver.

Det är trist med dessa stalkers på forumet men som överallt annars på olika forum så slipper man inte undan dessa terroriserande troll som skapar osämja och sprider dålig stämning på forumen.

Det häpnadsväckande med just Mai Pen rai är att dessa stalkers tycks ha fått frikort.

Inga åtgärder vidtas från moderatorernas sida.  Däremot om offren skriver något kritiskt om detta så blir det ofta varningar och avstängningar.

Min fråga till moderatorerna är:   Sanktionerar ni stalking och mobbning på forumet?

BTT

Hade du haft det minsta uns av självinsikt skulle du inte benämna andra som troll :rolleyes: 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Bra ide, spela biljard med en schackklocka👍

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

50 minutes ago, wUThai said:

Ja, jävla! Att ge kritik till Harrys är tydligen känsligt.

Ta nu inte i så du skriker :-) . 

De senaste dagarnas diskussion här bevisar väl om något att det är helt ok att leverera negativ kritik till Harrys. Ditt eget inlägg att ägarna också kan ta kritik. Samtidigt är det väl inte fel att lyfta fram det som är bra, som många också gjort här i tråden. Och till  syvende sist, Harrys gör det på det stora hela rätt bra. Det största beviset för det är antalet kunder, varav många är återkommande, eller stammisar såsom jag. De förtjänar berömmet också.

För övrigt var både Lucifer och Marine knökfullt igår. Du skulle stannat över nyåret :-) 

Dela på andra sajter

5 minutes ago, spooncreek said:

De senaste dagarnas diskussion här bevisar väl om något att det är helt ok att leverera negativ kritik till Harrys. Ditt eget inlägg att ägarna också kan ta kritik. Samtidigt är det väl inte fel att lyfta fram det som är bra, som många också gjort här i tråden. Och till  syvende sist, Harrys gör det på det stora hela rätt bra. Det största beviset för det är antalet kunder, varav många är återkommande, eller stammisar såsom jag. De förtjänar berömmet också.

För övrigt var både Lucifer och Marine knökfullt igår. Du skulle stannat över nyåret :-) 

Jag gillar Harrys. Har käkat där massor av gånger. Alltid bra mat i min smak. Snabb service av en del tjejer. Självklart ska det vara fritt att kritisera alla inrättningar som har s.k service för sina gäster.

Likaväl som att ge positiv feedback när något är bra. 

Det kan vara mat,rummen,poolen,massage,bra happy ending m.m m.m Det jag finner märkligt är att inte Ragson har kommenterat med ETT enda inlägg. Annars brukar han ju vara jävligt snabb med att svara då det är något trevligt på gång. Han är ju delägare enl. vad han säger själv. (Han var ju inloggad senast igår)

Dela på andra sajter

Allt gnäll här nu börjar bli patetiskt.

Men det med dvärgen var lite kul.

Summa summarium, allt är dvärgarnas fel :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
4 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Haha, vad hindrar dig om du kan det här?  när du nyktrar till imorgon kanske du inte är världsmästare på julbord längre :D 

HaHa? Vem vår världsmästare på Julbord? Hur många olika julbord har du varit på? Ja skulle vilja säga att alla är olika och har sina specialiter, så vill man ha något extra, ja då får man gå dit.

Det här jäkla drevet måste nog klassas som ett av mpr’s lågvattenmärke.

visst dom levererade inte allt, men någon av ägarna borde varit där o kunnat förklara. Det är fxxn inte lätt o driva något i en så konkurrens utsatt marknad, tänk om ett ställe ni jobbar på skulle få denna typ av uthängningen, tack o hejdå, välkommen till A-kassan.

skärpning för Fxxn

Dela på andra sajter

2 minutes ago, Soengsang said:

Allt gnäll här nu börjar bli patetiskt.

Men det med dvärgen var lite kul.

Summa summarium, allt är dvärgarnas fel :)

Om Ragson hade skrivit något i början på allt gnäll så hade nog allt gnäll varit slut för länge sedan. Själv tycker jag inte det har varit mycket gnäll i denna tråd. Tvärtom mycket beröm gällande Harrys mat,musik m.m Nu har det varit lite kritik gällande ett Julbord. Det får ägarna/Ragson ta likaväl som dom har slickat i sig allt beröm tidigare.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev thomas001:

Om Ragson hade skrivit något i början på allt gnäll så hade nog allt gnäll varit slut för länge sedan. Själv tycker jag inte det har varit mycket gnäll i denna tråd. Tvärtom mycket beröm gällande Harrys mat,musik m.m Nu har det varit lite kritik gällande ett Julbord. Det får ägarna/Ragson ta likaväl som dom har slickat i sig allt beröm tidigare.

Saken är ju det, att det är i Thailand, allt blir inte som i Sverige...som jag förstår mycket väl att du vet.

Personligen torskade jag på finsk julskinka, den var inte heller riktigt som den svenska...

Allt kan inte bli perfekt jämt, man får kompromissa lite och se livet från the bright side.

Personligen är nog största anledningen till att jag brukar besöka Harrys,

1. Läget är outstanding.

2. Supportar gärna svenskar som försöker driva något, jag förstår att de inte blir stormrika på detta.

3. Maten är helt ok relativt till priserna, förväntar mig ingen kulinarisk sensation.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 minute ago, Efraim Barkbit said:

HaHa? Vem vår världsmästare på Julbord? Hur många olika julbord har du varit på? Ja skulle vilja säga att alla är olika och har sina specialiter, så vill man ha något extra, ja då får man gå dit.

Det här jäkla drevet måste nog klassas som ett av mpr’s lågvattenmärke.

visst dom levererade inte allt, men någon av ägarna borde varit där o kunnat förklara. Det är fxxn inte lätt o driva något i en så konkurrens utsatt marknad, tänk om ett ställe ni jobbar på skulle få denna typ av uthängningen, tack o hejdå, välkommen till A-kassan.

skärpning för Fxxn

Uthängning??? Har väl varit lite kritik av ett Julbord bara. Konkurrens utsatt marknad??? Hur många Julbord serverades det i Pattaya. Kanske max 5st. Ingen större konkurrans. Just därför tycker jag det är en hedersak att fixa till ett s.k Svenskt Julbord i Thailand.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
42 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ta i? Oja, jag kan nog ta i mer än så här. Tycker bara kritiken mot Stefan var väldigt orättvis. Enligt vissa här måste man tala om för ägaren att man inte tycker nåt är bra, var man nu fått det ifrån?! Personligen så säger jag till, när jag inte säger till så återkommer jag inte heller men däremot så skriver jag det utan att behöva be om ursäkt för att jag inte talat om det för ägaren först. Driver man en restaurang eller bar så gäller det att vara på tårna. Att skapa ett bra rykte tar tid men att förstöra ett gott rykte går på ett ögonblick.

Vette fan om jag pallat stanna över nyår med! ;)

Gott nytt på dig Spoon! 

Dela på andra sajter

2 minutes ago, Soengsang said:

Saken är ju det, att det är i Thailand, allt blir inte som i Sverige...som jag förstår mycket väl att du vet.

Personligen torskade jag på finsk julskinka, den var inte heller riktigt som den svenska...

Allt kan inte bli perfekt jämt, man får kompromissa lite och se livet från the bright side.

Personligen är nog största anledningen till att jag brukar besöka Harrys,

1. Läget är outstanding.

2. Supportar gärna svenskar som försöker driva något, jag förstår att de inte blir stormrika på detta.

3. Maten är helt ok relativt till priserna, förväntar mig ingen kulinarisk sensation.

Håller helt med om dina tre sista meningar.

Men jag köper inte att det är svårt att få till ett Svenskt Julbord med Svenska smaker i Thailand. I princip alla råvaror finns att få tag på i Thailand och framför allt i Pattaya!!!

Marknadsför man att man serverar ett traditionellt Svenskt Julbord.....då ska det fanimej både smaka Svenskt och se ut som ett Svenskt Julbord.

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev spooncreek:

En konversation mellan två krögare eller en fd. som svarade en kompis till mig som driver ett par restauranger. ”Vi har alltid blivit " testade" av journalistiken, som genomgående representerar så god smak att man får vara tacksam för deras omdömen. Det finns inget så gammalt som gårdagens tidning. Se ut över din matsal. Är den fylld av nöjda gäster har Du prickat rätt!” 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

så slipper man inte undan dessa terroriserande troll som skapar osämja och sprider dålig stämning på forumen.

:rotfl::rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...