Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Där har du en god fråga!

 

Vilka svenskställen rekommenderar 5300 i Pattaya eller ens i Thailand?

 

Jag tyckte Flaggan var prisvärd, hyfsat käk för ett hyfsat pris var nog där 15-20 ggr på Stens tid,

Det enda andra jag provat i Pattayatrakten var Siambylla, och dit gick jag bara 1 gång, blev förresten ditsläpad av nån kompis, inget jag längtar efter, men beställde en svennepizza med Bea (eftersom det var nåt som var svårt att hitta någonstans i LOS), och den kom utan Bea, för att han som kunde göra Bea var i Sverige... RIDÅ!!!

Vet att ägaren då, inte finns bland oss levande längre, men detta var mer än 10 år sedan, så kass chef, helt enkelt.

 

Har bara käkat bra Bea-Pizzor i Thailand på ett ställe, på Ricos, i Patong

 

MVH

Han rekommenderar bara sitt eget kök med mögel i frysboxen(otroligt ? ) och odiskade och skitiga köksredskap, NEJ usch fy fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Tommy:

Där har du en god fråga!

 

Vilka svenskställen rekommenderar 5300 i Pattaya eller ens i Thailand?

 

Jag tyckte Flaggan var prisvärd, hyfsat käk för ett hyfsat pris var nog där 15-20 ggr på Stens tid,

Det enda andra jag provat i Pattayatrakten var Siambylla, och dit gick jag bara 1 gång, blev förresten ditsläpad av nån kompis, inget jag längtar efter, men beställde en svennepizza med Bea (eftersom det var nåt som var svårt att hitta någonstans i LOS), och den kom utan Bea, för att han som kunde göra Bea var i Sverige... RIDÅ!!!

Vet att ägaren då, inte finns bland oss levande längre, men detta var mer än 10 år sedan, så kass chef, helt enkelt.

 

Har bara käkat bra Bea-Pizzor i Thailand på ett ställe, på Ricos, i Patong

 

MVH

Tur han inte har hittat till Two Lion ännu, för han kan säkert baka mycket bättre pizzor för halva priset, Two Lions pizzor är inte värda mer än 40-60B kommer det stå...........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Cavemannen said:

Tur han inte har hittat till Two Lion ännu, för han kan säkert baka mycket bättre pizzor för halva priset, Two Lions pizzor är inte värda mer än 40-60B kommer det stå...........

Pizza hos Two Lions.

pizza.jpg.c4f840afb2f3d9c3a36aa82aa51c02a6.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Stein said:

Bara att kolla på tangentbordet. Växer små thaimögeldvärgar där.

Det var helvete vad du gnäller!! Kamma dig och lugna ner dig lite!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev thomas001:

Pizza hos Two Lions.

pizza.jpg.c4f840afb2f3d9c3a36aa82aa51c02a6.jpg

 

 

19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja dem kan en normal person inte klaga på :D 

OK, ser bra ut! Har de nån Pizza med Bearnaisesås så skall jag testa om jag någonsin kommer till Pattaya igen.

 

Har ätit mat från Two lions och ett par restauranger till i Pattaya, men det var på en midsommarfest, på Hotell Viking för 14? år sedan.

Minns att köttbullarna på Nötfärs från Two Lions var halvbra, lite åt det torra hållet.

Köttbullar bör göras på blandfärs för att bli utsökta! (bara min åsikt).

 

Grym midsommarfest den där, träffade en massa goa gubbar för första gången, tror Lamai64 har en video på Youtube om den (han var där med 2 små-söner som är fullvuxna nu), och minns att Nonki var sammanhållande!

Frugan passade Nonkis dotter Jennifer? när hon blev trött, den lilla måste vara  18 år alldeles strax?

 

MVH

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Stein:

Det blir så när man inte kan hitta något positivt hos någon.. Ungefär som Wuthai.. fick inte många till sin träff...

Wuttan är ett energiknippe och en väldigt POSSITIV kille, att det inte kom så många beror nog inte på Wuttan, han är kanon :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

 

OK, ser bra ut! Har de nån Pizza med Bearnaisesås så skall jag testa om jag någonsin kommer till Pattaya igen.

 

Har ätit mat från Two lions och ett par restauranger till i Pattaya, men det var på en midsommarfest, på Hotell Viking för 14? år sedan.

Minns att köttbullarna på Nötfärs från Two Lions var halvbra, lite åt det torra hållet.

Köttbullar bör göras på blandfärs för att bli utsökta! (bara min åsikt).

 

Grym midsommarfest den där, träffade en massa goa gubbar för första gången, tror Lamai64 har en video på Youtube om den (han var där med 2 små-söner som är fullvuxna nu), och minns att Nonki var sammanhållande!

Frugan passade Nonkis dotter Jennifer? när hon blev trött, den lilla måste vara  18 år alldeles strax?

 

MVH

 

 

Jag minns den festen, jag missade den med några veckor.

Köttbullar bör göras med en blandning av vilt i, om jag får säga min mening :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Elak tror jag absolut inte att Stefan är, men däremot väldigt ensam........

Jag kan intyga att Stefan är en jättego kille och som dessutom gillar god mat!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Jag kan intyga att Stefan är en jättego kille och som dessutom gillar god mat!

Jag säger inte emot säkert jättego, och att han gillar mat säger väl ingen emot 😉 

Men att han är en riktig GNÄLLKÄRRING! kan jag intyga, det var för att öppna hans ögon jag en gång skrev, titta på hur skitigt du själv har.

Stefan och jag lever i 2 olika världar, det jag tycker att är SKITIGT rycker han på axlarna och skrattar bort, han är en riktig skitgris PUNKT SLUT!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Varför inte skriva och berätta om det men det kanske du har gjort.

Blir nog inte ens det hädanefter.

Jag trodde då att det kanske var en engångsmiss, men två gånger är en gång för mycket och då är det läge för kritik.

Du säger att Stefan är grinig, men jag undrar vem som är grinig här. Du tar chansen att hugga så fort du ser minsta lilla chans. Känner du dig ensam?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Jag trodde då att det kanske var en engångsmiss, men två gånger är en gång för mycket och då är det läge för kritik.

Varför går man till en bar om man kräver restaurangklass?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Varför går man till en bar om man kräver restaurangklass?

Jag har tidigare varit på Harrys jättemycket och alltid haft skittrevligt. Nu är gubben gammal och trött, så det blir inte så mycket utgång längre. Jag tycker maten på Harrys meny är helt ok och t o m jättegod, som t ex fläsk med löksås och makaronerna, men nu snackar vi om julbordet och inget annat.

Om jag vill ha restaurangklass när jag går ut och käkar, så finns ju utmärkta Calles, Twoo Lions och Akvavit om man vill ha svenskkrogar.

Vill man ha trevlig atmosfär och dessutom käka en bit (dock inte julbord he he), så är Harrys ett mycket bra val.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har tidigare varit på Harrys jättemycket och alltid haft skittrevligt. Nu är gubben gammal och trött, så det blir inte så mycket utgång längre. Jag tycker maten på Harrys meny är helt ok och t o m jättegod, som t ex fläsk med löksås och makaronerna, men nu snackar vi om julbordet och inget annat.

Om jag vill ha restaurangklass när jag går ut och käkar, så finns ju utmärkta Calles, Twoo Lions och Akvavit om man vill ha svenskkrogar.

Vill man ha trevlig atmosfär och dessutom käka en bit (dock inte julbord he he), så är Harrys ett mycket bra val.

Säg förfan inte detta till Stefan, då spyr han snart galla över samtliga 😉

Alla fattar väl att du inte kan jämföra Harrys Bar med Calles(dock finns det samma ägarintressen i bägge :-) )

Går man på en Pub/Bar så tycker inte jag att man kan kräva stjärnkockar, jag tycker alltid Harrys har levererat!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Säg förfan inte detta till Stefan, då spyr han snart galla över samtliga 😉

Alla fattar väl att du inte kan jämföra Harrys Bar med Calles(dock finns det samma ägarintressen i bägge :-) )

Går man på en Pub/Bar så tycker inte jag att man kan kräva stjärnkockar, jag tycker alltid Harrys har levererat!

Så du käkade deras julbord? Vad tyckte du isf?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Hur kommer du fram till det?

Stefan kritiserade julbordet och inget annat (med all rätt vad jag förstår), men du vill dra det åt att han var kritisk till Harrys i största allmänhet.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Stefan kritiserade julbordet och inget annat (med all rätt vad jag förstår), men du vill dra det åt att han var kritisk till Harrys i största allmänhet.

 

Ja han kritiserade bara Maitans pannbiffmackor också............minns du?

Men och andra sidan så kritiserade väl du samtidigt att maten på en fest serverades på papptallrikar när porslinet tog slut.

Ja alltid hittar ni något :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja han kritiserade bara Maitans pannbiffmackor också............minns du?

Men och andra sidan så kritiserade väl du samtidigt att maten på en fest serverades på papptallrikar när porslinet tog slut.

Ja alltid hittar ni något :D 

Jisses! Det var några år sedan, men jag minns.

Ja alltid hittar du något. 😁

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Jisses! Det var några år sedan, men jag minns.

Ja alltid hittar du något. 😁

För krögare som Maitan och patrick så svider det så klart när gamla o trygga medlemmar spyr ut sin galla på Sveriges största mötesplats för "Thaiare", de förlorat ju pengar indirekt. nu säger jag inte att du har gjort det.

Men i mina öron så vore det sjusstare att t ex starta en omröstning om hur vi tycker om t,ex restauranger,barer,hotel mm där vi vet att våra medlemmar är delakiga i.

T.ex var julbordet 2018 på Harrys prisvärt?

Bara en tanke.......vi har inte så många SWE restauranger i Pattis/Bangkok.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

För krögare som Maitan och patrick så svider det så klart när gamla o trygga medlemmar spyr ut sin galla på Sveriges största mötesplats för "Thaiare", de förlorat ju pengar indirekt. nu säger jag inte att du har gjort det.

Men i mina öron så vore det sjusstare att t ex starta en omröstning om hur vi tycker om t,ex restauranger,barer,hotel mm där vi vet att våra medlemmar är delakiga i.

T.ex var julbordet 2018 på Harrys prisvärt?

Bara en tanke.......vi har inte så många SWE restauranger i Pattis/Bangkok.........

Nu har jag läst vad ni skriver, och grottmannen har rätt köttbullarna må varit dåliga smakade inte som när mamma gjorde dem. Men när man går ut och skriver om ett ställe så ska man nog vara försiktig, man har gått in i en affär och priset var bestämt från början. Så många gånger jag har fått "dålig mat på svenska julbord" men inte gått till torgs om det.😀😁🤣

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Cavemannen:

För krögare som Maitan och patrick så svider det så klart när gamla o trygga medlemmar spyr ut sin galla på Sveriges största mötesplats för "Thaiare", de förlorat ju pengar indirekt. nu säger jag inte att du har gjort det.

Men i mina öron så vore det sjusstare att t ex starta en omröstning om hur vi tycker om t,ex restauranger,barer,hotel mm där vi vet att våra medlemmar är delakiga i.

T.ex var julbordet 2018 på Harrys prisvärt?

Bara en tanke.......vi har inte så många SWE restauranger i Pattis/Bangkok.........

Bangkok känner jag inte till, men i Pattis kommer jag på 7 på rak arm: Beefeater, Calles, Twoo Lions, Akvavit, The Kitchen (Jomtien), Harrys och Zip.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

Bangkok känner jag inte till, men i Pattis kommer jag på 7 på rak arm: Beefeater, Calles, Twoo Lions, Akvavit, The Kitchen (Jomtien), Harrys och Zip.

Går du in i gruppen "vi i Pattaya" så finner du några till.

Och skulle du inte hitta dit så kan Pastorn vägleda dig, Pastorn är moderator där :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Går du in i gruppen "vi i Pattaya" så finner du några till.

Och skulle du inte hitta dit så kan Pastorn vägleda dig, Pastorn är moderator där :D 

Tack för tipset!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Stein:

Det blir så när man inte kan hitta något positivt hos någon.. Ungefär som Wuthai.. fick inte många till sin träff...

Vi var inte så många,men kul hade vi,det är bättre med 4 roliga gubbar än 40 surk_kar👍😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...