Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Zip fungerar inte heller att boka på nu, tänkte boka o klart för midsommar....

Samma problem där?

 

Edit: CM tipsade just om Opey De Place, men funkar inte heller.......blir rena natta för fiskebyn detta! 

Boka Twin Palms istället bra läge och bra parkering.

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
Boka Twin Palms istället bra läge och bra parkering.
 


Jag föreslår att ni inte gör något utan att konsultera med övriga forummedlemmar.
Link to comment
Dela på andra sajter



Jag föreslår att ni inte gör något utan att konsultera med övriga forummedlemmar.
Absolut....5555555

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är orsaken till att man inte kan hyra rum för några dagar på dom flesta hotellen?? 

 

Ha de gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev nana:

Vad är orsaken till att man inte kan hyra rum för några dagar på dom flesta hotellen?? 

 

Ha de gött!

 

Därför de inte är några hotell

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Enis:

 

Därför de inte är några hotell

 

enis

Jo det är dem väl, eller guesthouses.

Saken är väl att de inte har de rätta licenserna som de tydligen blivit hårda med nu.

Började ju att man läste att det drabbade dem som hyr ut kort tid via airbnb och liknande, men tydligen mindre hotell och guesthouses nu också, trist.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär väl bli många "hotell" som lägger ner med tiden då. Om man inte kan hyra ut mera än på månadsvis. Om dom nu inte kan kringgå detta på något vis. Slutar väl snart med att dom stänger igen hela landet för turister mm 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev nana:

Det lär väl bli många "hotell" som lägger ner med tiden då. Om man inte kan hyra ut mera än på månadsvis. Om dom nu inte kan kringgå detta på något vis. Slutar väl snart med att dom stänger igen hela landet för turister mm 😉

 

Nja, hela poängen är nog att detta ska generera lite tea-money i vissa fickor. Det är snart tillbaka till business as usual.

 

Och självklart görs det ju för att få ordning på administrationen oxå..........😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför sån hysteri det är väl bara boka in sig på ett hotell.

Jag har nu bokat in mig på LK Metropol 3dar i höst och det var inga konstigheter.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
8 minuter sedan, skrev Broskan:

Varför sån hysteri det är väl bara boka in sig på ett hotell.

Jag har nu bokat in mig på LK Metropol 3dar i höst och det var inga konstigheter.

 

//Broskan

På LK hotellen går det garanterat bra, de ägs av Pattayas mäktigaste familj LengKee  :-)

Men det är jättemånga småhotell i Pattaya som det ej går att boka på idag.

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testbokade på Opey De Place 8-15 juli på deras hemsida, det gick bra fram till betalningen. Testade en liknande bokning på Agoda igår, då var det fullbokat, oavsett vilket datum jag angav. Jag gillar att bo på Opey, så det vore tråkigt om de får lägga ner.

Kan inte Käre Fritz eller någon annan som bor i närheten gå in och luska lite? Fast och andra är det väl föga troligt att de får något bra svar!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
33 minuter sedan, skrev Stefan:

Jag testbokade på Opey De Place 8-15 juli på deras hemsida, det gick bra fram till betalningen. Testade en liknande bokning på Agoda igår, då var det fullbokat, oavsett vilket datum jag angav. Jag gillar att bo på Opey, så det vore tråkigt om de får lägga ner.

Kan inte Käre Fritz eller någon annan som bor i närheten gå in och luska lite? Fast och andra är det väl föga troligt att de får något bra svar!

//S

Testa att skicka ett mail till dem, så får vi se vad de svarar.

Det var 1 till från forumet som provade boka 4dar över midsommar igår, det gick inte heller.......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det på 6:an då?  Måste man hyra en hel månad för att få sig en snabbis?

 

Det är för övrigt en kompis som undrar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3% av alla hotell i Pattaya har hotel-licens (vad jag har hört). Med en sån kan man boka en dag eller ett par dagar eller vecka eller mer.

De flesta har guesthouse-licens eller ingen alls. Med en guesthouse-licens kan man hyra ut månadsvis och det är det vi gör nu.

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev ragson:

3% av alla hotell i Pattaya har hotel-licens (vad jag har hört). Med en sån kan man boka en dag eller ett par dagar eller vecka eller mer.

De flesta har guesthouse-licens eller ingen alls. Med en guesthouse-licens kan man hyra ut månadsvis och det är det vi gör nu.

 

Så i princip kan man hyra en månad men ändra sig efter 3 dagar och få refund, borde ju gå att komma runt det så?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så i princip kan man hyra en månad men ändra sig efter 3 dagar och få refund, borde ju gå att komma runt det så?

Det var typ det som var min tanke.

Men om det då måste bokas på plats, så är det något annat.

Vet inte hur man gör med loggföring eller andra planer. Det beror på hur det är lagt upp.

 

MEN

Ett litet Excelark skulle kunna fylla en liten funktion. Behövs knappt några formler, så fungerar utan problem på en padda.

Kontakta @Stefan för konsultation ;)

 

Boka en månad, betala och bo i 4 dagar. Promotion utan dess like.

 

Mvh

Lagvrängarendenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var typ det som var min tanke.
Men om det då måste bokas på plats, så är det något annat.
Vet inte hur man gör med loggföring eller andra planer. Det beror på hur det är lagt upp.
 
MEN
Ett litet Excelark skulle kunna fylla en liten funktion. Behövs knappt några formler, så fungerar utan problem på en padda.
Kontakta [mention=3205]Stefan[/mention] för konsultation [emoji6]
 
Boka en månad, betala och bo i 4 dagar. Promotion utan dess like.
 
Mvh
Lagvrängarendenruskige
Jag kan inte kommentera detta offentligt såklart. Återkom med pm, tack.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
33 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det var typ det som var min tanke.

Men om det då måste bokas på plats, så är det något annat.

Vet inte hur man gör med loggföring eller andra planer. Det beror på hur det är lagt upp.

 

MEN

Ett litet Excelark skulle kunna fylla en liten funktion. Behövs knappt några formler, så fungerar utan problem på en padda.

Kontakta @Stefan för konsultation ;)

 

Boka en månad, betala och bo i 4 dagar. Promotion utan dess like.

 

Mvh

Lagvrängarendenruskige

Och många dubbelbokningar blir det efter att alla rummen är uthyrda 1mån i excelarket :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och många dubbelbokningar blir det efter att alla rummen är uthyrda 1mån i excelarket :-) 

Nej, i excelarket gör man bara promotionbokningarna.

I det eventuellt offentliga systemet så är det bara fullbokat som oftast.

Rummen är bokade per månad, men det är olika människor som bor där

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Nej, i excelarket gör man bara promotionbokningarna.

I det eventuellt offentliga systemet så är det bara fullbokat som oftast.

Rummen är bokade per månad, men det är olika människor som bor där

Det låter krångligt att skicka in alla passnr på utländska gäster och antal nätter i samma rumsnr till immigrationen :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Cavemannen:

Det låter krångligt att skicka in alla passnr på utländska gäster och antal nätter i samma rumsnr till immigrationen :D 

Äh, har ju sett thaifamiljer som bokat en skrubb och bott 10 pers i den.

Fast man skickar nog sällan den infon till immigration.

Nåväl, man kanske kan påstå att turisterna äntligen har blivit integrerade och tagit till sig en del av thailändsk tradition.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Äh, har ju sett thaifamiljer som bokat en skrubb och bott 10 pers i den.

Fast man skickar nog sällan den infon till immigration.

Nåväl, man kanske kan påstå att turisterna äntligen har blivit integrerade och tagit till sig en del av thailändsk tradition.

Bra detta, borde vissa bosatta också göra istället för att sitta och vara sur på en veranda i obyggden. 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Äh, har ju sett thaifamiljer som bokat en skrubb och bott 10 pers i den.

Fast man skickar nog sällan den infon till immigration.

Nåväl, man kanske kan påstå att turisterna äntligen har blivit integrerade och tagit till sig en del av thailändsk tradition.

Med 10-20st Svenska karlar i samma rum så funderar nog immigrationen om inte hotellet borde ligga i Boystown :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Excelark i all ära men vore det inte enklare att helt enkelt skaffa sig en licens av den typ man behöver. T.ex att ett hotell skaffar sig en licens för just hotell och inte för guesthouse, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...