Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya

Harrys Pattaya

Recommended Posts

Jag testbokade på Opey De Place 8-15 juli på deras hemsida, det gick bra fram till betalningen. Testade en liknande bokning på Agoda igår, då var det fullbokat, oavsett vilket datum jag angav. Jag gillar att bo på Opey, så det vore tråkigt om de får lägga ner.

Kan inte Käre Fritz eller någon annan som bor i närheten gå in och luska lite? Fast och andra är det väl föga troligt att de får något bra svar!

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

• Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• ragson

139

• Cavemannen

68

• stefan5300

55

• Soengsang

47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Cavemannen
33 minuter sedan, skrev Stefan:

Jag testbokade på Opey De Place 8-15 juli på deras hemsida, det gick bra fram till betalningen. Testade en liknande bokning på Agoda igår, då var det fullbokat, oavsett vilket datum jag angav. Jag gillar att bo på Opey, så det vore tråkigt om de får lägga ner.

Kan inte Käre Fritz eller någon annan som bor i närheten gå in och luska lite? Fast och andra är det väl föga troligt att de får något bra svar!

//S

Testa att skicka ett mail till dem, så får vi se vad de svarar.

Det var 1 till från forumet som provade boka 4dar över midsommar igår, det gick inte heller.......

Dela på andra sajter

Hur funkar det på 6:an då?  Måste man hyra en hel månad för att få sig en snabbis?

Det är för övrigt en kompis som undrar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

3% av alla hotell i Pattaya har hotel-licens (vad jag har hört). Med en sån kan man boka en dag eller ett par dagar eller vecka eller mer.

De flesta har guesthouse-licens eller ingen alls. Med en guesthouse-licens kan man hyra ut månadsvis och det är det vi gör nu.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev ragson:

3% av alla hotell i Pattaya har hotel-licens (vad jag har hört). Med en sån kan man boka en dag eller ett par dagar eller vecka eller mer.

De flesta har guesthouse-licens eller ingen alls. Med en guesthouse-licens kan man hyra ut månadsvis och det är det vi gör nu.

Så i princip kan man hyra en månad men ändra sig efter 3 dagar och få refund, borde ju gå att komma runt det så?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så i princip kan man hyra en månad men ändra sig efter 3 dagar och få refund, borde ju gå att komma runt det så?

Det var typ det som var min tanke.

Men om det då måste bokas på plats, så är det något annat.

Vet inte hur man gör med loggföring eller andra planer. Det beror på hur det är lagt upp.

MEN

Ett litet Excelark skulle kunna fylla en liten funktion. Behövs knappt några formler, så fungerar utan problem på en padda.

Kontakta @Stefan för konsultation ;)

Boka en månad, betala och bo i 4 dagar. Promotion utan dess like.

Mvh

Lagvrängarendenruskige

Dela på andra sajter

Vet inte hur man gör med loggföring eller andra planer. Det beror på hur det är lagt upp.

MEN
Ett litet Excelark skulle kunna fylla en liten funktion. Behövs knappt några formler, så fungerar utan problem på en padda.
Kontakta [mention=3205]Stefan[/mention] för konsultation [emoji6]

Mvh
Lagvrängarendenruskige
Jag kan inte kommentera detta offentligt såklart. Återkom med pm, tack.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Cavemannen
33 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

MEN

Kontakta @Stefan för konsultation ;)

Mvh

Lagvrängarendenruskige

Och många dubbelbokningar blir det efter att alla rummen är uthyrda 1mån i excelarket :-) 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och många dubbelbokningar blir det efter att alla rummen är uthyrda 1mån i excelarket :-) 

Nej, i excelarket gör man bara promotionbokningarna.

I det eventuellt offentliga systemet så är det bara fullbokat som oftast.

Rummen är bokade per månad, men det är olika människor som bor där

Dela på andra sajter

Cavemannen
Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Nej, i excelarket gör man bara promotionbokningarna.

I det eventuellt offentliga systemet så är det bara fullbokat som oftast.

Rummen är bokade per månad, men det är olika människor som bor där

Det låter krångligt att skicka in alla passnr på utländska gäster och antal nätter i samma rumsnr till immigrationen :D 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Cavemannen:

Det låter krångligt att skicka in alla passnr på utländska gäster och antal nätter i samma rumsnr till immigrationen :D 

Äh, har ju sett thaifamiljer som bokat en skrubb och bott 10 pers i den.

Fast man skickar nog sällan den infon till immigration.

Nåväl, man kanske kan påstå att turisterna äntligen har blivit integrerade och tagit till sig en del av thailändsk tradition.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nåväl, man kanske kan påstå att turisterna äntligen har blivit integrerade och tagit till sig en del av thailändsk tradition.

Bra detta, borde vissa bosatta också göra istället för att sitta och vara sur på en veranda i obyggden. 😉

Pattaya

Dela på andra sajter

Cavemannen
13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Med 10-20st Svenska karlar i samma rum så funderar nog immigrationen om inte hotellet borde ligga i Boystown :D 

Dela på andra sajter

Excelark i all ära men vore det inte enklare att helt enkelt skaffa sig en licens av den typ man behöver. T.ex att ett hotell skaffar sig en licens för just hotell och inte för guesthouse, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Excelark i all ära men vore det inte enklare att helt enkelt skaffa sig en licens av den typ man behöver. T.ex att ett hotell skaffar sig en licens för just hotell och inte för guesthouse, typ...
Alla hotell som är 10 år eller äldre byggdes som "hus" för billigare skatt. Ingen brydde sig, man gjorde så. Inga sprinklers, brandstegar...etc....

Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
13 minuter sedan, skrev ragson:

Alla hotell som är 10 år eller äldre byggdes som "hus" för billigare skatt. Ingen brydde sig, man gjorde så. Inga sprinklers, brandstegar...etc....

Men om det bara är 3 % som är hotell och kan hyra ut per dag räcker knappast rummen för alla turister även om det är lågsäsong. 

Borde var samma regler och problem i hela Thailand.

Dela på andra sajter

Cavemannen
11 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Men om det bara är 3 % som är hotell och kan hyra ut per dag räcker knappast rummen för alla turister även om det är lågsäsong. 

Borde var samma regler och problem i hela Thailand.

Och hur blir det till högsäsongen då?

Man får ta med sig ett 2-manstält och bo på stranden om man inte stannar i 1mån :D 

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och hur blir det till högsäsongen då?

Man får ta med sig ett 2-manstält och bo på stranden om man inte stannar i 1mån :D 

Allt löser sig till högsäsong. Pengarna ska in.

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Allt löser sig till högsäsong. Pengarna ska in.

Så du tror dom med guesthouse kan vänta till nov-feb för då ska dom skita i alla

lagar och regler som trots allt finns. För många mindre GH är mars-okt en tuff tid

och ingen överlever på endast högsäsong, tror du det har du inte varit många år i LOS.

En del av reglera är ju för gästernas säkerhet som Ragson var inne på brandtrappor/stegar

sprinklers CCTV seriösa bokningsystem kontrollsystem för tillfälliga besökare till gästerna etc.

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev Broskan:

Så du tror dom med guesthouse kan vänta till nov-feb för då ska dom skita i alla

lagar och regler som trots allt finns. För många mindre GH är mars-okt en tuff tid

och ingen överlever på endast högsäsong, tror du det har du inte var många år i LOS.

En del av reglera är ju för gästernas säkerhet som Ragson var inne på brandtrappor/stegar

sprinklers CCTV seriösa bokningsystem kontrollsystem för tillfälliga besökare till gästerna etc.

//Broskan

Nä det tror jag inte. I övrigt håller jag med i resten av det du skriver. 

Dela på andra sajter

Airbnb funkar som vanligt.

Frågar man ägaren så är svaret bara att jag får väl låta min kompis bo i min lägenhet.

You are my roommate.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

Man brydde sig inte heller om sina hotellgäster heller då... med tanke på skippad säkerhet....

Bara om pengarna som skulle ner i fickan.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Det enda som jag tycker är åt helvete med detta är, att det skall verka och ske så plötsligt - liksom allt annat som kommer från myndighetshåll i Thailand. Det finns en lag sedan länge, som ingen har brytt sig om att följa under lång tid och så då plötsligt, när stora hotell står med lediga rum så klagar de hos myndigheterna och då skall plötsligt lagen följas bara över en natt sådär. Annars tycker jag det är helt ok med bättre koll och säkerhet på hotellen och att lagar och regler i största allmänhet respekteras och följs i Thailand, men då ska det finnas lite konsekvens över det hela och inte lite hipp som happ som det är nu.

Det finns ju inte en chans att polisen skall kunna kolla alla dessa 97% inom rimlig tid och det tycker jag är skäl nog att ge alla drabbade en rimlig tidsfrist att kunna åtgärda och få sina licenser. Som det är nu, så kommer alla de som tar det här på allvar att förlora onödiga pengar, som de ist kunde använda till att förbättra standarden enligt kraven för licens.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Det enda som jag tycker är åt helvete med detta är, att det skall verka och ske så plötsligt - liksom allt annat som kommer från myndighetshåll i Thailand. Det finns en lag sedan länge, som ingen har brytt sig om att följa under lång tid och så då plötsligt, när stora hotell står med lediga rum så klagar de hos myndigheterna och då skall plötsligt lagen följas bara över en natt sådär. Annars tycker jag det är helt ok med bättre koll och säkerhet på hotellen och att lagar och regler i största allmänhet respekteras och följs i Thailand, men då ska det finnas lite konsekvens över det hela och inte lite hipp som happ som det är nu.
Det finns ju inte en chans att polisen skall kunna kolla alla dessa 97% inom rimlig tid och det tycker jag är skäl nog att ge alla drabbade en rimlig tidsfrist att kunna åtgärda och få sina licenser. Som det är nu, så kommer alla de som tar det här på allvar att förlora onödiga pengar, som de ist kunde använda till att förbättra standarden enligt kraven för licens.
Du har så rätt i vad du säger käre granne. Det händer saker i Chiang mai nu ang detta trams. Hoppas att man fattar allvaret i knasbyn också, innan det blir alltför knasigt...

c6e82af8236b8b8ed781b5ebfbe1753d.jpg5d56032cbe5eeeefd8b1b2d5c1138e6d.jpg917ed85a4333efcb7e675f620ccdbf72.jpg

Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att detta kommer upp i luften och att lagen börjar följas.

Om jag köper eller långtidshyr en Condo så vill jag definitivt inte att det bedrivs hotell verksamhet i huset. Jag ser att det hyrs ut condos dygnsvis överallt i Pattaya och troligtvis över hela Thailand. Populära verkar vara VT6 och The Base, tänk om man köpt en condo där och det byts grannar på dygns basis med allt vad det innebär. De som hyr kanske inte ens inser att det är ett condo och förväntar sig samma service och uppför sig som om de bodde på hotell.

Däremot är det väldigt underligt att tydligen de flesta guesthousen i Thailand inte är byggda som hotell med korrekta byggnormer och licenser, men förvånad blir man ju knappast...

Hoppas det löser sig för er!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...