Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev gst:

Blir ganska trött på ris efter några månader, så då är det otroligt gott med potatis, och potatisen här är otroligt god :)

Du får lägga undan lite extra till nästa resa eller ta med King Edward som handbagage:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Abercrombie

Efter att ha ägnat förmiddagen åt att läsa delar av boken "Hjärnkoll på vikten" så är potatis det sista jag är sugen på just nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hamnoi:

Äter du mycket potatis? Annars kan nog potatispriset vara det som belastar min budget allra minst under semestern.

Vad är kilopriset på brudar? Priceless?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev M33:

Vad är kilopriset på brudar? Priceless?

Precis som snus o sprit så kommer fetta aldrig upp i sitt rätta värde:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Precis som snus o sprit så kommer fetta aldrig upp i sitt rätta värde:)

Tänkte väl det....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Vad är kilopriset på brudar? Priceless?

Det är en negativ exponentiell kurva på det priset.

Låg vikt = högt pris per kg.

Hög vikt = lågt pris per kg. 

 

Men glöm inte... fat women need love too :big_smile:

 

Rulla henne i samarin, leta efter bruset, stoppa dit snorren, daska till å glid in på dallret :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

Det är en negativ exponentiell kurva på det priset.

Låg vikt = högt pris per kg.

Hög vikt = lågt pris per kg. 

 

Men glöm inte... fat women need love too :big_smile:

 

Rulla henne i samarin, leta efter bruset, stoppa dit snorren, daska till å glid in på dallret :waaaht:

Sant, och är det en äldre modell så ser man till att glida med in på en flytning.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Köper du potatis(70Bkilot?) och gör själv så blir det dyrare, men köper du en stor påse(2-5kg) strips på typ BigC/Friendship så kostar det inte mycket.

70 bath (circus 18sek) för ett kilo potatis - hur får du det att bli dyrare än 50 gram eller 100 gram pommes?

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

WP_20180520_15_35_09_Pro.thumb.jpg.d1099debd99cbda2da7ed301ca1bc079.jpg

Provade också 99 bahtaren häromdagen.

Den fick klart godkännt för det priset och köket lyckades få mina strips perfekt gyllene.

 

Jag kan även lugna Enis med att det är tillräckligt med strips under lövbiten.

 

WP_20180520_15_59_37_Pro.thumb.jpg.cf5a3a87a6c2df1fd85dc24b3439d8b9.jpg

Då jag hade synpunkt på äppelkakan tidigare i tråden så kan jag meddela att jag kvalitetstestade äppelkakan igen. Det var en helt annan upplevelse både visuelt och smakmässigt denna gång (även om jag föredrar smulpaj....)

 

Servetrisen dubbelkollade även att jag var nöjd denna gång.

 

Kan inte göra annat än att ge Harrys med personal och herr Ragson 5 stjärnor för detta :-)

 

 

 

Ändrades av Jolo
ett foto kom fel
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Jolo:

Jag kan även lugna Enis med att det är tillräckligt med strips under lövbiten.

Men jag tycker nog allt att det ser lite snålt ut med smöret. Undrar vad smörpriset ligger på i Thailand...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Hamburgare 99er får också klart godkänt. Lite Sibyllastuk på den.

 

20180523_160910.thumb.jpg.1d5f742cd3ccf8fa2c9d7a18dd1c0472.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-21 at 23:09, skrev Benriach:

Men jag tycker nog allt att det ser lite snålt ut med smöret. Undrar vad smörpriset ligger på i Thailand...

Bara att säga till så får du en till....  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet säger att hotelldelen ligger nere, stämmer väl ändå inte?

1289534373_Skarmavbild2018-05-28kl_06_22_26.png.4c0c553bafa928bea91c26d788ad4889.png

 

Edit: försökt boka rum både via bokningssidor, samt Harrys egen hemsida, inget verkar fungera, så kanske det är något??

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
On 2018-05-21 at 23:09, skrev Benriach:

Men jag tycker nog allt att det ser lite snålt ut med smöret. Undrar vad smörpriset ligger på i Thailand...

70-100 Baht för cirka 230 gram, mjölkprodukter tycker jag är förhållandevis dyrt i Thailand ofta mycket dyrare än i Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ryktet säger att hotelldelen ligger nere, stämmer väl ändå inte?

1289534373_Skarmavbild2018-05-28kl_06_22_26.png.4c0c553bafa928bea91c26d788ad4889.png

 

Edit: försökt boka rum både via bokningssidor, samt Harrys egen hemsida, inget verkar fungera, så kanske det är något??

 

Man stryper åt hotellverksamhet just nu i hela landet. Med vår nuvarande licens kan vi bara hyra ut månadsvis.

Det kostar:

Balkongrum:   18000

Fönsterrum:   16000

Standardrum: 15000

Välkomna!

 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev ragson:

Man stryper åt hotellverksamhet just nu i hela landet. Med vår nuvarande licens kan vi bara hyra ut månadsvis.

Det kostar:

Balkongrum:   18000

Fönsterrum:   16000

Standardrum: 15000

Välkomna!

 

Ok...då var ryktet sant, trist att det drabbade er också då.

Ska ni uppgradera er licens så ni kan hyra ut på kortare tid, har liksom vant mig att bo där vid mina småtrippar?

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ok...då var ryktet sant, trist att det drabbade er också då.

Ska ni uppgradera er licens så ni kan hyra ut på kortare tid, har liksom vant mig att bo där vid mina småtrippar?

Tydligen är det bara 3% som har riktiga licenser i Pattaya.  Det drabbar alla i hela stan och landet stort sett.

Snart går det upp för lokalbefolkningen vad det betyder och då kommer det bli rejäla protester.

Vi har advokater inkopplade som håller på att lösa detta, Harrys kör på som vanligt (nästan)...  :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ragson:

Tydligen är det bara 3% som har riktiga licenser i Pattaya.  Det drabbar alla i hela stan och i hela landet stort sett.

Snart går det upp för lokalbefolkningen vad det betyder och då kommer det bli rejäla protester.

Vi har advokater inkopplade som håller på att lösa detta, Harrys kör på som vanligt (nästan)...  :-)

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Tydligen är det bara 3% som har riktiga licenser i Pattaya.  Det drabbar alla i hela stan och landet stort sett.

Snart går det upp för lokalbefolkningen vad det betyder och då kommer det bli rejäla protester.

Vi har advokater inkopplade som håller på att lösa detta, Harrys kör på som vanligt (nästan)...  :-)

Så då menar du alltså att Harrys är ett av de få hotell som utgör de där 3 procenten. Det är ju fantastiskt, då måste ni ju ha knökfullt och en jättekö på rumsbokningen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Jive said:

Så då menar du alltså att Harrys är ett av de få hotell som utgör de där 3 procenten. Det är ju fantastiskt, då måste ni ju ha knökfullt och en jättekö på rumsbokningen.

Om jag förstått tidigare inlägg korrekt så har INTE Harrys rätt licens. De kan ju nu endast hyra ut månadsvis och har således inte hotellicensen som krävs. Alltså betraktas Harrys nu som condos/apartments vilket ju är anmärkningsvärt...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tydligen är det bara 3% som har riktiga licenser i Pattaya.  Det drabbar alla i hela stan och landet stort sett.
Snart går det upp för lokalbefolkningen vad det betyder och då kommer det bli rejäla protester.
Vi har advokater inkopplade som håller på att lösa detta, Harrys kör på som vanligt (nästan)...  :-)


Allt går ju att lösa.
Hyr ut månadsvis och refundera för ej utnyttjade nätter
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Joe:

Om jag förstått tidigare inlägg korrekt så har INTE Harrys rätt licens. De kan ju nu endast hyra ut månadsvis och har således inte hotellicensen som krävs. Alltså betraktas Harrys nu som condos/apartments vilket ju är anmärkningsvärt...

 

  / Joe

Ja verkligen, undrar hur det är med alla 1000 och åter tusen resorts runt i landet?

Synd om det är så dyrt/krångligt att skaffa rätt licens lite snabbt, jag har verkligen tyckt det är praktiskt att bo där på kortbesök i byn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Joe:

Om jag förstått tidigare inlägg korrekt så har INTE Harrys rätt licens. De kan ju nu endast hyra ut månadsvis och har således inte hotellicensen som krävs. Alltså betraktas Harrys nu som condos/apartments vilket ju är anmärkningsvärt...

 

  / Joe

Patrick säger ju att Harrys kör på som vanligt och då uppfattar jag det som det bara gäller Zip. Patrick säger också "3%" och då undrar man - 3% av vad då. Gäller det 3% alla hotell, så är det ju nästan samtliga och då lär det bli lugnt och skönt i Pattis framöver.55

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
6 minuter sedan, skrev Jive:

Patrick säger ju att Harrys kör på som vanligt och då uppfattar jag det som det bara gäller Zip. Patrick säger också "3%" och då undrar man - 3% av vad då. Gäller det 3% alla hotell, så är det ju nästan samtliga och då lär det bli lugnt och skönt i Pattis framöver.55

På Agoda har Harrys Hotel bytt namn till Harrys Apartments

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Jive:

Patrick säger ju att Harrys kör på som vanligt och då uppfattar jag det som det bara gäller Zip. Patrick säger också "3%" och då undrar man - 3% av vad då. Gäller det 3% alla hotell, så är det ju nästan samtliga och då lär det bli lugnt och skönt i Pattis framöver.55

Zip fungerar inte heller att boka på nu, tänkte boka o klart för midsommar....

Samma problem där?

 

Edit: CM tipsade just om Opey De Place, men funkar inte heller.......blir rena natta för fiskebyn detta!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...