Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev ragson:

Vaniljsås incidenten är nu åtgärdad och herr Jolo är välkommen tillbaka så ska jag bjuda på en efterrätt som plåster på såren! emoji4.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Du glömde

 

#vaniljsåsgate

 

😏

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

23 timmar sedan, skrev ragson:

Vaniljsås incidenten är nu åtgärdad och herr Jolo är välkommen tillbaka så ska jag bjuda på en efterrätt som plåster på såren! emoji4.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Jag var där senast igår och åt en god planka igen och såg dig spela tvärs över gatan.

 

Trevligt med en gratis efterrätt men jag har råd att betala för mig. Jag ville bara att ni skulle kolla upp det hela :)

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
On 5/17/2018 at 4:44 PM, ragson said:

Idag kör vi igång med "the 99er". Endast 99 baht för en Hamburgare med pommes... Eller, en Lövbit med pommes och vitlökssmör. God och mycket mat för battingarna, välkomna till Harrys! emoji41.png

010833a0c33f65412c800989fa085e18.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

 

Lövbit 99er får klart godkänt  :-) 

 

1472433615_20180519_143907(1).thumb.jpg.72416739fedcbcb8e22884f6b7c87720.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
1 minut sedan, skrev spooncreek:

 

Lövbit 99er får klart godkänt  :-) 

 

1472433615_20180519_143907(1).thumb.jpg.72416739fedcbcb8e22884f6b7c87720.jpg

Det låter som ett klipp, samma pris som flaggan hade på dagens-rätt för 10år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Lövbit 99er får klart godkänt  :-) 

 

1472433615_20180519_143907(1).thumb.jpg.72416739fedcbcb8e22884f6b7c87720.jpg

 

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det låter som ett klipp, samma pris som flaggan hade på dagens-rätt för 10år sedan.

Thaikockar verkar inte gilla att fritera Man Falang..... med tanke på hur lite som serveras på samtliga restauranger i Thailand.... eller är det risligt dyrt?

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
4 minuter sedan, skrev Enis:

 

Thaikockar verkar inte gilla att fritera Man Falang..... med tanke på hur lite som serveras på samtliga restauranger i Thailand.... eller är det risligt dyrt?

 

/Enis

 

 

Köper du potatis(70Bkilot?) och gör själv så blir det dyrare, men köper du en stor påse(2-5kg) strips på typ BigC/Friendship så kostar det inte mycket.

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Köper du potatis(70Bkilot?)

Mellan 35-40 baht brukar jag betala, dyrt nog tycker jag :(

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, gst said:

Mellan 35-40 baht brukar jag betala, dyrt nog tycker jag :(

Samma kilopris här hos oss. Men oftast jävligt fin pärer. Kanon att gora potatismos på eller ungsbaka. Helt ok kilopris for att vara i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev thomas001:

Samma kilopris här hos oss. Men oftast jävligt fin pärer. Kanon att gora potatismos på eller ungsbaka. Helt ok kilopris for att vara i Thailand.

Potatis är ju högre kilopris på i Thailand än i Sverige.Är det olämpliga jordar i Th. så man får små skördar per ytenhet eller importerar man potatis och därav det höga kilopriset? Har juntan möjligen infört "lyxskatt för att man vill att bönderna skall odla andra grödor?

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Mellan 35-40 baht brukar jag betala, dyrt nog tycker jag :(

Jag köpte svensk färskpotatis härom veckan, 299 kr kilot...fantastiskt gott! :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
8 minuter sedan, skrev ellim63:

Jag köpte svensk färskpotatis härom veckan, 299 kr kilot...fantastiskt gott! :nyam:

Och du bjuder småfåglarna på mat från ÖoB 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, born41 said:

Potatis är ju högre kilopris på i Thailand än i Sverige.Är det olämpliga jordar i Th. så man får små skördar per ytenhet eller importerar man potatis och därav det höga kilopriset? Har juntan möjligen infört "lyxskatt för att man vill att bönderna skall odla andra grödor?

Born41

Kan ju bero på att 99.99% av befolkningen i Thailand käkar ris......... Tror inte potäter är någon jätteindustri i detta land.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Och du bjuder småfåglarna på mat från ÖoB 😁

Gungor och karuseller vettu! 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev thomas001:

Kan ju bero på att 99.99% av befolkningen i Thailand käkar ris......... Tror inte potäter är någon jätteindustri i detta land.

Thaigubbarna har nog inte upptäckt att man kan tillverka brännvin av potatis, eller är det så att i Th. förekommer inte hembränning? I Sverige införde Thomas Alströmer potatis ,men odlingen tog inte fart förrän det blev känt att det blev billigare att tillverka sprit av potatis an av säd.

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev born41:

eller är det så att i Th. förekommer inte hembränning

 

Det för det... men troligtvis inte på potäter då

 

har du inte blivit bjuden på ”fin”-dricka i plastpåse

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev born41:

Potatis är ju högre kilopris på i Thailand än i Sverige.Är det olämpliga jordar i Th. så man får små skördar per ytenhet eller importerar man potatis och därav det höga kilopriset? Har juntan möjligen infört "lyxskatt för att man vill att bönderna skall odla andra grödor?

Born41

 

Potatisen jag köper på Makro i Rayong är importerad från Tyskland. Så antagligen en massa skatt på den. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Mellan 35-40 baht brukar jag betala, dyrt nog tycker jag [emoji20]
Menar du allvar att 10kr kg är dyrt för potatis i Thailand? Du verkar helt bedrövad över att det kostar 10kr kg?!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många restauranger i Pattis gör sin egen pommes frites? De flesta om inte alla köper nog färdigproducerade frysta pommes...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev born41:

Potatis är ju högre kilopris på i Thailand än i Sverige.Är det olämpliga jordar i Th. så man får små skördar per ytenhet eller importerar man potatis och därav det höga kilopriset? Har juntan möjligen infört "lyxskatt för att man vill att bönderna skall odla andra grödor?

Born41

Importerad

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev wUThai:

Menar du allvar att 10kr kg är dyrt för potatis i Thailand? Du verkar helt bedrövad över att det kostar 10kr kg?!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

10 kr per kilo är väl dyrt :) (men gott)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

10 kr per kilo är väl dyrt :) (men gott)

Betalar 9kr/kg på Maxi i Flemingsberg. 

12kr/kg på Matdax i Hagsätra.

 

Så 10kr är ju ett bra pris med tanke på att den är importerad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev gst:

10 kr per kilo är väl dyrt :) (men gott)

Äter du mycket potatis? Annars kan nog potatispriset vara det som belastar min budget allra minst under semestern.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hamnoi:

Äter du mycket potatis? Annars kan nog potatispriset vara det som belastar min budget allra minst under semestern.

Vafan snackar du om... hur håller du liv i dina chipstuttar utan potatis på semester ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Vafan snackar du om... hur håller du liv i dina chipstuttar utan potatis på semester ? 

Behöver inte underhållas, är permanenta😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev hamnoi:

Äter du mycket potatis? Annars kan nog potatispriset vara det som belastar min budget allra minst under semestern.

Blir ganska trött på ris efter några månader, så då är det otroligt gott med potatis, och potatisen här är otroligt god :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...