Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya

Harrys Pattaya

Recommended Posts

Min recension av Harrys då.

1. Otroligt trevlig personal

2. lite jobbigt med säkerhetsskåp.

3. förbannat god LIT.

4. lite sunkiga rum + till bästa sängen jag haft i LOS.

5. Ragson och Rose var kalas, även dom andra som klev upp på scenen faktiskt.

Tips för att göra rummen lite lyxigare. 

Ett par glas för att kunna sitta på balkongen och dricka ett glas medhavt känns inte fel.

Det känns lite fel att gå och fråga efter glas eller som jag som klippte sönder en vattenflaska för att tillverka ett glas.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

• Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• ragson

139

• Cavemannen

68

• stefan5300

55

• Soengsang

47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev scorpio63:

2. lite jobbigt med säkerhetsskåp.

Tycker faktiskt det systemet är rätt bra och känns tryggt, att ha värdesaker inlåst på rummet i enkelt safe som vem som helst kan öppna känns lite lurigt, men kanske en kombination vore bra?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Abercrombie
11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker faktiskt det systemet är rätt bra och känns tryggt, att ha värdesaker inlåst på rummet i enkelt safe som vem som helst kan öppna känns lite lurigt, men kanske en kombination vore bra?

"Som vem som helst kan öppna"?

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Abercrombie:

"Som vem som helst kan öppna"?

Ja, de flesta enkla skåp som finns på hotellrummen är enkla att öppna......

Sök på tex youtube "open a safe box"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag har sett de filmerna förr. Jag har försökt med ölburken och även med hammare. Dock lyckades jag inte. Slog och slog och slog... det enda som hände var att jag slog sönder plasten.

Så antingen är jag helt värdelös eller så är dessa filmer fejkade. 

Ändrades av samet
Rättstavning
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

Jag har sett de filmerna förr. Jag har försökt med ölburken och även med hammare. Dock lyckades jag inte. Slog och slog och slog... det enda som hände var att jag slog sönder plasten.

De skåpen är inte särskilt säkra, finns väl olika sätt att få upp dem, vissa har väl också en "universal".....jag tycker iaf att det känns tryggare att ha värdesaker inlåst i receptionen, men ok...lite krångligare.

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Soengsang:

De skåpen är inte särskilt säkra, finns väl olika sätt att få upp dem, vissa har väl också en "universal".....jag tycker iaf att det känns tryggare att ha värdesaker inlåst i receptionen, men ok...lite krångligare.

Att de inte är särskilt säkra har jag aldrig sagt emot, vill man komma in i dem så gör man nog det relativt enkelt.

Det jag menade var att det inte är så enkelt som dessa filmer visar. Alternativt att jag är helt värdelös :waaaht:

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Att de inte är särskilt säkra har jag aldrig sagt emot, vill man komma in i dem så gör man nog det relativt enkelt.

Det jag menade var att det inte är så enkelt som dessa filmer visar. Alternativt att jag är helt värdelös :waaaht:

Ahhh jag som trodde allt var sant på youtube :)

Dela på andra sajter

Jag har en saftybox som ser ut som den på filmen. Batterierna, som sitter inne i boxen, tog slut och eftersom jag inte hade någon potatis till hands att slå upp låset med så petade jag bort plattan som sitter mellan vredet och siffrorna. Där bakom är det ett runt hål som jag stoppade in en "nyckel" som följde med när jag köpte skåpet och vred om och då gick skåpet att öppna. "Nyckeln" liknar typen vi hade hemma för att avlufta vattenelementen med så jag tror den passar till fler boxar än min.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Jag testade när soeng lagt upp filmerna. Började tjuta och väsnas så jag var tvungen att ringa receptionen. Dom hade ju special kommando. Några fräcka koder och tryckningar. Sen in och pilla bort ett batteri. Då blev det tyst.  Så nja inte alla kan öppna 😂😂🤪🤪

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khonis:

Jag testade när soeng lagt upp filmerna. Började tjuta och väsnas så jag var tvungen att ringa receptionen. Dom hade ju special kommando. Några fräcka koder och tryckningar. Sen in och pilla bort ett batteri. Då blev det tyst.  Så nja inte alla kan öppna 😂😂🤪🤪

Det "specialkomandot" kanske många har tillgång till?

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det "specialkomandot" kanske många har tillgång till?

Har man bara rent mjöl i påsen så är det bara att somna om. 

Dela på andra sajter

Sen tror jag inte de mer seriösa hotellen, vill ha ryktet att det försvinner saker från safety'n, så det känns relativt säkert att ha sina prylar där...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Det är väl ofta som så att tillfället gör tjyven. Ligger det en sedelbunt framme, eller skymtar i väskan så kan det vara ganska lockande att bara råka få den med sig, men ligger den i en safteybox så syns den inte och därmed är just den frestelsen borta...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Benriach:

Det är väl ofta som så att tillfället gör tjyven. Ligger det en sedelbunt framme, eller skymtar i väskan så kan det vara ganska lockande att bara råka få den med sig, men ligger den i en safteybox så syns den inte och därmed är just den frestelsen borta...

Safe på rummen må inte vara säkra men jag har hittills inte blivit bestulen på något. Att springa å jaga personal till safen vid reception är 2-4 gånger om dagen är inget jag väljer att göra. Bättre att låsa in på rummet än inte alls, vilket blir kontentan av safe i reception

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Safe på rummen må inte vara säkra men jag har hittills inte blivit bestulen på något. Att springa å jaga personal till safen vid reception är 2-4 gånger om dagen är inget jag väljer att göra. Bättre att låsa in på rummet än inte alls vilket blir kontentan av safe i reception

Håller med där, har ju inte några större mängd kontanter ändå då ATM finns överallt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev scorpio63:

Håller med där, har ju inte några större mängd kontanter ändå då ATM finns överallt.

Precis och jag har i och för sig pass och sånt i "safen" men då får det väl lösa sig på nått sätt om det skulle skita sig. Safe i receptionerna är ju långt i från någon säkerhet heller. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Imorgon är det dags för Vasaloppet, kl 14 startar man i Sälen. Vi kör loppet på våra TV apparater... Välkomna allihopa!

8bb8712a360f829b5aaffbc10707b356.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

Imorgon är det dags för Vasaloppet, kl 14 startar man i Sälen. Vi kör loppet på våra TV apparater... Välkomna allihopa!

8bb8712a360f829b5aaffbc10707b356.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Serverar ni Blåbärssoppa åxå?

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev rolba:

Serverar ni Blåbärssoppa åxå?

Om du åker skidor till Harrys!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev ragson:

Om du åker skidor till Harrys!

Räknas vattenskidor?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har för mig att jag sett en snubbe på rullskidor i Thailand

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

GreenValley
44 minuter sedan, skrev hamnoi:

Räknas vattenskidor?

Det finns ju Rullvasan och Cykelvasan också.

Dela på andra sajter

On 2016-03-25 at 11:56, skrev UglyFarang:

Finns det något svenskare än havregrynsgröt?

Ja Kaffe, och lite ögondroppar  ???

Dela på andra sajter

KaiserBlood
18 timmar sedan, skrev Mankan:

Precis och jag har i och för sig pass och sånt i "safen" men då får det väl lösa sig på nått sätt om det skulle skita sig. Safe i receptionerna är ju långt i från någon säkerhet heller. 

Pengar och kort har jag i framfickan. Vill städerskan sno mitt pass så varsågod - har inte hänt på 23 år. Skulle det hända får jag några extra dagar  I Thailand som bonus:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...