Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

20 minuter sedan, skrev ragson:

Några MPR gubbar på besök...

a2f74adce46b5ff5008db81f25e7cc57.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

De är ju smålands husarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kötthandlarn
46 minuter sedan, skrev ragson:

Några MPR gubbar på besök...

a2f74adce46b5ff5008db81f25e7cc57.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

 

Fan, Joe verkar ha smalnat av betydligt medans Småland fortfarande odlar på kulmagen..........:giggle:

(Skall jag säga :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev wUThai:

Vette fan om jag pallat stanna över nyår med! 

Din lever hade med all säkerhet inte gjort det 5555

SMS lån hade du säkert kunna fått fler ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Jag tror att de som driver krogen har sett det här med julbord som en service till sina kunder som av någon för mig outgrundlig anledning saknar det från Sverige.

Det finns väldigt få svenska krögare  om ens någon som skulle göra ett enda julbord och då i Sverige. Anledningen är helt enkelt att det blir för högt svinn på varor från julbordet som inte kan användas i krogens vanliga verksamhet. Det bygger på att man tar hem halva den tänkta kvantiteten till första advent och sedan kompletterar.

 

Jovisst, har man inte julmaten på ordinarie menyn så lär det bli en hel del svinn...

 

Skulle inte vilja ge 5 burkar senapssill till kocken och säga åt honom att fixa nån Thairätt av det...

Julskinka har däremot funkat, fast det blev nog lite för salt... Kan man förresten "Av-rimma" skinkan? Jag menar, den är ju grisbillig nu...🎅

 

Får ta och testa med en okokt!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev judazzz:

Exakt var star det att Ragson skrivit Stefan5300 Ljugit?

Det lar val bli detsamma som med dina utlovade bilder, Gott Nytt Mupp År, Hälsa Beirut

 

 

Ragson skriver ju att allt som lovades i annonsen fanns på julbordet.

 

Sillen tog slut ibland men det fylldes på.

 

Det som Stefan framförallt saknade var ju pepparkakorna.

 

Vilka ju oxå fanns med i annonsen om julbordet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev ragson:

Ang kritik eller tyckande om Harrys (eller vilket ställe som helst igentligen) ...Vi kör på så gott vi kan och håller en jämn standard på vårt utbud.

Alla kan inte vara nöjda jämt, mat tex, är ju något extremt personligt. Jag läser och vi tar åt oss. Harrys är en träffpunkt och plats för umgänge, som vi sköter om hela tiden...  :-)

 

Ang Julbordet....Det som utannonserades på utskicket - postern -, allt fanns med på bordet. Sillen kan ha tagit slut imellanåt, men det fylldes på hela tiden (som med all annan mat) .

Glögg fannns hela kvällen, stod en kanna på bardisken. 

 

Vi är glada över att det kom så mycket folk, och såvitt jag vet är de flesta nöjda och glada över julaftonens upplägg. 

God fortsätting allihopa!   :-)

Ja men för tusan Ragson bättre kan du, varför kan ni på Harrys inte erkänna misstaget med er Jansson som var en potatisgratäng och inget annat Glögg stod på bardisken men varför informerar inte då ägare och personal om det, jag har inte för vana att ta någon dricka som står i en kanna på en bardisk om inger säger att jag får göra de, såg dessutom ingen som drack glögg. 

                    God fortsättning till dig också

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Så då menar du att Stefan500 medvetet ljuger om sin upplevelse av julbordet?

 

BTT

Harrys försöker väl med en fuling för att flytta bördan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Men hur fan orkar ni....

 

BTT muppen trollar på, sen har han sin lilla fanclub som sitter och nickar med....

 

Stefan var inte nöjd och har tydligen missat vissa saker, inte mer med det....

 

5555555555555555555555555555555 Vad fan är det jag har missat, tror du att jag missat att jag blivit av med både smaklökar, syn och lukt för det märks en stor skillnad på en gratäng och en Jansson och totalt smaklösa köttbullar, fattar inte varför Harrys ska försvaras med näbbar och klor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Kötthandlarn said:

 

Fan, Joe verkar ha smalnat av betydligt medans Småland fortfarande odlar på kulmagen..........:giggle:

(Skall jag säga :rotfl:

Haha, ja några kilo har det väl tappats...

 

Småland är sig lik, han håller fortfarande på Bajen, men oavsett det så är han ju ganska trevlig... :) :) 

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Vad fan är det jag har missat, tror du att jag missat

Glöggen missade du tydligen, även påfyllnad en av sill?

Sen om du inte var nöjd, inget mer med det..... Ibland blir man inte nöjd, för dig är troligen valet av ev julbord enklare nästa år?

 

Ingen stor sak, jorden rämnar inte.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Glöggen missade du tydligen, även påfyllnad en av sill?

Sen om du inte var nöjd, inget mer med det..... Ibland blir man inte nöjd, för dig är troligen valet av ev julbord enklare nästa år?

 

Ingen stor sak, jorden rämnar inte.

Om han inte är nöjd så förstår inte jag varför du ska försöka tillrättalägga det han tycker är fel? Är du delägare i Harrys? Om han nu tycker som han gör så låt då för fan att han får tycka det utan att du ska tala om vad det är han har missat eller inte?!?! Mig veterligen så var väl inte ens du på plats under julbordet?!  

 

Inge stor sak säger du?! Du har ju för fan lipat dig igenom 10 sidor snart! 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr ägggate och nu glöggpepparkakssilljansongate....

 

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev wUThai:

Om han inte är nöjd så förstår inte jag varför du ska försöka tillrättalägga det han tycker är fel? Är du delägare i Harrys? Om han nu tycker som han gör så låt då för fan att han får tycka det utan att du ska tala om vad det är han har missat eller inte?!?! Mig veterligen så var väl inte ens du på plats under julbordet?!  

 

Inge stor sak säger du?! Du har ju för fan lipat dig igenom 10 sidor snart! 😂

Bara tråkigt med konstant gällande, särskilt för några pepparkakors skull :)

 

Skönt att du är hemma, var för mycket positivt från dig när du var på charter ;)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem bestämmer vad ett julbord ska innehålla, man kan önska den och den maten men jämför man

sörlänningars julbord och mitt stämmer inte mycket, jo skinkan och kokt potatis inte mycket mera

Att gnälla på en bar i Pattaya att inte julbordet smakar som mammas är löjligt😯

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem bestämmer vad ett julbord ska innehålla, man kan önska den och den maten men jämför man

sörlänningars julbord och mitt stämmer inte mycket, jo skinkan och kokt potatis inte mycket mera

Att gnälla på en bar i Pattaya att inte julbordet smakar som mammas är löjligt😯

Nåja, det bör väl åtminstone innehålla det som annonseras ut, men sånt förstår väl inte ett gammalt klappträ som du.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
15 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem bestämmer vad ett julbord ska innehålla, man kan önska den och den maten men jämför man

sörlänningars julbord och mitt stämmer inte mycket, jo skinkan och kokt potatis inte mycket mera

Att gnälla på en bar i Pattaya att inte julbordet smakar som mammas är löjligt😯

Det var en annons med bilder och text på vad julbordet skulle innehålla. Och det visade sig att verkligheten inte överensstämmde med bilden, ungefär som de stora burgar kedjorna. 

 

Exempelvis du ser en annos på hemkört i dunk. Du betalar för det och när du får varan så upptäcker du att det inte var hemkört i dunk. Det var system sprit i flaska. Visst går det att dricka och ser ungefär likadant ut, men det är liksom inte samma sak.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev wUThai:

Om han inte är nöjd så förstår inte jag varför du ska försöka tillrättalägga det han tycker är fel? Är du delägare i Harrys? Om han nu tycker som han gör så låt då för fan att han får tycka det utan att du ska tala om vad det är han har missat eller inte?!?! Mig veterligen så var väl inte ens du på plats under julbordet?!  

 

Inge stor sak säger du?! Du har ju för fan lipat dig igenom 10 sidor snart! 😂

 

Nu är det ju så med soensang att han gärna vill framstå som forumets moraliske bevakare och skyddsängel.

 

En roll som tidigare inehaddes av fader Baa.

 

Tydligen har stafettpinnen lämnats över till soensang.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu är det ju så med soensang att han gärna vill framstå som forumets moraliske bevakare och skyddsängel.

 

En roll som tidigare inehaddes av fader Baa.

 

Tydligen har stafettpinnen lämnats över till soensang.

 

BTT

Och du är fortfarande forumets ohotade nummer ett som Hovtroll och mytoman

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Nu är det ju så med soensang att han gärna vill framstå som forumets moraliske bevakare och skyddsängel.

Tack det var en snäll beskrivning, betydligt bättre än att framstå som forumets största mytoman och 5.5:a 👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Det var en annons med bilder och text på vad julbordet skulle innehålla. Och det visade sig att verkligheten inte överensstämmde med bilden, ungefär som de stora burgar kedjorna. 

 

Exempelvis du ser en annos på hemkört i dunk. Du betalar för det och när du får varan så upptäcker du att det inte var hemkört i dunk. Det var system sprit i flaska. Visst går det att dricka och ser ungefär likadant ut, men det är liksom inte samma sak.

 

Ni och era dunkar, är det inte svårt att kokahembränt för sörlänningar och som ni dricker, var försiktig. En bild på mat

för dej och mej ser helt annorlunda ut. Är man kräsen och vill klaga funkar varken bild eller maten. Säger som Farmor sa

ät och håll kjäften. Ni är bortskämda gubbar

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Ni och era dunkar, är det inte svårt att kokahembränt för sörlänningar och som ni dricker, var försiktig. En bild på mat

för dej och mej ser helt annorlunda ut. Är man kräsen och vill klaga funkar varken bild eller maten. Säger som Farmor sa

ät och håll kjäften. Ni är bortskämda gubbar

Klart att även vi sörlänningar kört med hemkok.:drunk::drinks::dance1:post-3132-0-94419500-1351165687_thumb.thumb.jpg.613b3e49aa59ae97d44614cfb6855eb9.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev stefan5300:

Klart att även vi sörlänningar kört med hemkok.:drunk::drinks::dance1:post-3132-0-94419500-1351165687_thumb.thumb.jpg.613b3e49aa59ae97d44614cfb6855eb9.jpg

Felkonstruerat, det är för långt avstånd mellan förkylarna, dessutom är kolonröret onödigt långt. Kokenheten har en för liten avdunstningsarea.

Annars ser sen fin ut!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev stefan5300:

Klart att även vi sörlänningar kört med hemkok.:drunk::drinks::dance1:post-3132-0-94419500-1351165687_thumb.thumb.jpg.613b3e49aa59ae97d44614cfb6855eb9.jpg

Ha ha lite konstig kylning och ser ingen termometer varken i hinken eller där uppe i toppen, var det 73 eller 76 grader

som var bäst, minns inte, uppe i toppen på kolonnen menar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Ha ha lite konstig kylning och ser ingen termometer varken i hinken eller där uppe i toppen, var det 73 eller 76 grader

som var bäst, minns inte, uppe i toppen på kolonnen menar jag

78 är en ganska optimalt temp i förhållande till kvalitet och snabbhet.

Vid 73 får du bäverhojt 

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...