Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

Excelark i all ära men vore det inte enklare att helt enkelt skaffa sig en licens av den typ man behöver. T.ex att ett hotell skaffar sig en licens för just hotell och inte för guesthouse, typ...
Alla hotell som är 10 år eller äldre byggdes som "hus" för billigare skatt. Ingen brydde sig, man gjorde så. Inga sprinklers, brandstegar...etc....

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

HuaHindinnge
13 minuter sedan, skrev ragson:

Alla hotell som är 10 år eller äldre byggdes som "hus" för billigare skatt. Ingen brydde sig, man gjorde så. Inga sprinklers, brandstegar...etc....

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Men om det bara är 3 % som är hotell och kan hyra ut per dag räcker knappast rummen för alla turister även om det är lågsäsong. 

 

Borde var samma regler och problem i hela Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
11 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Men om det bara är 3 % som är hotell och kan hyra ut per dag räcker knappast rummen för alla turister även om det är lågsäsong. 

 

Borde var samma regler och problem i hela Thailand.

Och hur blir det till högsäsongen då?

Man får ta med sig ett 2-manstält och bo på stranden om man inte stannar i 1mån :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
19 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och hur blir det till högsäsongen då?

Man får ta med sig ett 2-manstält och bo på stranden om man inte stannar i 1mån :D 

Allt löser sig till högsäsong. Pengarna ska in.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Allt löser sig till högsäsong. Pengarna ska in.

Så du tror dom med guesthouse kan vänta till nov-feb för då ska dom skita i alla

lagar och regler som trots allt finns. För många mindre GH är mars-okt en tuff tid

och ingen överlever på endast högsäsong, tror du det har du inte varit många år i LOS.

 

En del av reglera är ju för gästernas säkerhet som Ragson var inne på brandtrappor/stegar

sprinklers CCTV seriösa bokningsystem kontrollsystem för tillfälliga besökare till gästerna etc.

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev Broskan:

Så du tror dom med guesthouse kan vänta till nov-feb för då ska dom skita i alla

lagar och regler som trots allt finns. För många mindre GH är mars-okt en tuff tid

och ingen överlever på endast högsäsong, tror du det har du inte var många år i LOS.

 

En del av reglera är ju för gästernas säkerhet som Ragson var inne på brandtrappor/stegar

sprinklers CCTV seriösa bokningsystem kontrollsystem för tillfälliga besökare till gästerna etc.

 

//Broskan

Nä det tror jag inte. I övrigt håller jag med i resten av det du skriver. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Airbnb funkar som vanligt.

Frågar man ägaren så är svaret bara att jag får väl låta min kompis bo i min lägenhet.

You are my roommate.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

Alla hotell som är 10 år eller äldre byggdes som "hus" för billigare skatt. Ingen brydde sig, man gjorde så. Inga sprinklers, brandstegar...etc....

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

 

 

Man brydde sig inte heller om sina hotellgäster heller då... med tanke på skippad säkerhet....

 

Bara om pengarna som skulle ner i fickan.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som jag tycker är åt helvete med detta är, att det skall verka och ske så plötsligt - liksom allt annat som kommer från myndighetshåll i Thailand. Det finns en lag sedan länge, som ingen har brytt sig om att följa under lång tid och så då plötsligt, när stora hotell står med lediga rum så klagar de hos myndigheterna och då skall plötsligt lagen följas bara över en natt sådär. Annars tycker jag det är helt ok med bättre koll och säkerhet på hotellen och att lagar och regler i största allmänhet respekteras och följs i Thailand, men då ska det finnas lite konsekvens över det hela och inte lite hipp som happ som det är nu.

Det finns ju inte en chans att polisen skall kunna kolla alla dessa 97% inom rimlig tid och det tycker jag är skäl nog att ge alla drabbade en rimlig tidsfrist att kunna åtgärda och få sina licenser. Som det är nu, så kommer alla de som tar det här på allvar att förlora onödiga pengar, som de ist kunde använda till att förbättra standarden enligt kraven för licens.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som jag tycker är åt helvete med detta är, att det skall verka och ske så plötsligt - liksom allt annat som kommer från myndighetshåll i Thailand. Det finns en lag sedan länge, som ingen har brytt sig om att följa under lång tid och så då plötsligt, när stora hotell står med lediga rum så klagar de hos myndigheterna och då skall plötsligt lagen följas bara över en natt sådär. Annars tycker jag det är helt ok med bättre koll och säkerhet på hotellen och att lagar och regler i största allmänhet respekteras och följs i Thailand, men då ska det finnas lite konsekvens över det hela och inte lite hipp som happ som det är nu.
Det finns ju inte en chans att polisen skall kunna kolla alla dessa 97% inom rimlig tid och det tycker jag är skäl nog att ge alla drabbade en rimlig tidsfrist att kunna åtgärda och få sina licenser. Som det är nu, så kommer alla de som tar det här på allvar att förlora onödiga pengar, som de ist kunde använda till att förbättra standarden enligt kraven för licens.
Du har så rätt i vad du säger käre granne. Det händer saker i Chiang mai nu ang detta trams. Hoppas att man fattar allvaret i knasbyn också, innan det blir alltför knasigt...

c6e82af8236b8b8ed781b5ebfbe1753d.jpg5d56032cbe5eeeefd8b1b2d5c1138e6d.jpg917ed85a4333efcb7e675f620ccdbf72.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att detta kommer upp i luften och att lagen börjar följas.

 

Om jag köper eller långtidshyr en Condo så vill jag definitivt inte att det bedrivs hotell verksamhet i huset. Jag ser att det hyrs ut condos dygnsvis överallt i Pattaya och troligtvis över hela Thailand. Populära verkar vara VT6 och The Base, tänk om man köpt en condo där och det byts grannar på dygns basis med allt vad det innebär. De som hyr kanske inte ens inser att det är ett condo och förväntar sig samma service och uppför sig som om de bodde på hotell.

 

Däremot är det väldigt underligt att tydligen de flesta guesthousen i Thailand inte är byggda som hotell med korrekta byggnormer och licenser, men förvånad blir man ju knappast...

 

Hoppas det löser sig för er!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-28 at 09:52, skrev ragson:

Man stryper åt hotellverksamhet just nu i hela landet. Med vår nuvarande licens kan vi bara hyra ut månadsvis.

Det kostar:

Balkongrum:   18000

Fönsterrum:   16000

Standardrum: 15000

Välkomna!

Jahaa! Det var därför det inte gick att boka några dagar hos er,förra veckan.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-28 at 09:22, skrev Khemmarat:

Boka Twin Palms istället bra läge och bra parkering.

 

Vad ska man så långt norrut att göra?

Areca ligger på samma gata!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och gumman käkade idag.

Plankan till mig var jättebra. Stuvade makaroner till gumman var under all kritik,lite makaroner å snustorr samma som kokta med lite mjöl på..gumman sa aldrig mer,frågade efter senap..svar you have.😢

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev pigge01:

Vad ska man så långt norrut att göra?

Areca ligger på samma gata!

Sutus Court var bra förut, framför allt den nya delen. Men sedan fick de en ny manager som var helt jäkla omöjlig att ha att göra med, det smittade tyvärr av sig på resten av personalen. Nu har det tydligen blivit bättre, prisvärt hotell med utmärkt läge!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja kötthandlaren ett buu,förändrar inte våran matupplevelse. Vill du veta sanningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
32 minuter sedan, skrev berlitz:

Tja kötthandlaren ett buu,förändrar inte våran matupplevelse. Vill du veta sanningen?

 

Buet var för upplevelsen ni fick och inte din berättelse om den.......

Blir skitförbannad när man går på lokal och får mat av tvivelaktig karaktär.........

Synd att du missuppfattade min negativa bedömning av en skitkväll för er men det är lätt hänt.......

Hoppas ni får en bättre kväll nästa gång ni går ut........:thumbsup:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Buet var för upplevelsen ni fick och inte din berättelse om den.......

Blir skitförbannad när man går på lokal och får mat av tvivelaktig karaktär.........

Synd att du missuppfattade min negativa bedömning av en skitkväll för er men det är lätt hänt.......

Hoppas ni får en bättre kväll nästa gång ni går ut........:thumbsup:

Ok jag förstår dig.. Tror dock att vi  kan svinga en bägare tillsammans igen. Gumman är lite tjurig.. Betala fullt pris å taskig mat. Svar never more. Själv trivs jag på Harrys. Men vi är dock två.Å med åtanke att överfallet av en full delägare som resulterade med en dagens som kompensation.. Liite eftertänksam då.Tjuvslå en gäst å sedan säga... Inge rumskostnader etc.hrm har kvar notan å funderingarna ang seriös behandling.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev berlitz:

Ok jag förstår dig.. Tror dock att vi  kan svinga en bägare tillsammans igen. Gumman är lite tjurig.. Betala fullt pris å taskig mat. Svar never more. Själv trivs jag på Harrys. Men vi är dock två.Å med åtanke att överfallet av en full delägare som resulterade med en dagens som kompensation.. Liite eftertänksam då.Tjuvslå en gäst å sedan säga... Inge rumskostnader etc.hrm har kvar notan å funderingarna ang seriös behandling.

Långsint eller..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev carbo:

Långsint eller..

 

Inte alls

Men får jag klappa på dig för en dagens å säga till alla att jag gör rätt för mig så...

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev berlitz:

Jag och gumman käkade idag.

Plankan till mig var jättebra. Stuvade makaroner till gumman var under all kritik,lite makaroner å snustorr samma som kokta med lite mjöl på..gumman sa aldrig mer,frågade efter senap..svar you have.😢

 

Det måste vara första gången jag hör att man är missnöjd med Stuvade makaronerna. Det ska kollas upp.

Förövrigt en personlig fundering...Varför tänket "aldrig mer"? Det kan ju bli fel ibland och då justerar man till det? (oavsett restaurang eller vad det nu kan vara)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
25 minuter sedan, skrev ragson:

 

Det måste vara första gången jag hör att man är missnöjd med Stuvade makaronerna. Det ska kollas upp.

Förövrigt en personlig fundering...Varför tänket "aldrig mer"? Det kan ju bli fel ibland och då justerar man till det? (oavsett restaurang eller vad det nu kan vara)

Personligen så tänker jag likadant. Dumt att chansa en gång till ifall man blivit serverad dålig mat. Jag säger till ifall maten inte är bra men att jag skulle återkomma är nog lika med noll. Ska tilläggas att jag alltid varit nöjd med maten på Harrys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vår chefskock är stuveriproblemet åtgärdat, jag bjuder på en sån nästa gång! [emoji3]

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ragson:

 

Det måste vara första gången jag hör att man är missnöjd med Stuvade makaronerna. Det ska kollas upp.

Förövrigt en personlig fundering...Varför tänket "aldrig mer"? Det kan ju bli fel ibland och då justerar man till det? (oavsett restaurang eller vad det nu kan vara)

Tja äta på restaurang så vill man väl bli mätt å belåten å inte åka efter gatan för att köpa mer mat så man blir mätt,För att maten man beställer är undermålig.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ragson:

 

Det måste vara första gången jag hör att man är missnöjd med Stuvade makaronerna. Det ska kollas upp.

Förövrigt en personlig fundering...Varför tänket "aldrig mer"? Det kan ju bli fel ibland och då justerar man till det? (oavsett restaurang eller vad det nu kan vara)

Inte heller första gången,jag och en bekant sade till ang korvskivorna var så vidbrända att de gick inte att skära,då var du och Tobias  med.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...