Jump to content
IGNORERAD

Harrys Hotel, Bar & Restaurant Pattaya


Harrys Pattaya

Recommended Posts

50 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Natt-slafs?

Jaha, du menar typ dorre eller sömnpiller

Ja i hans fall är det nog så medan vi övriga har lite mat i påsen.

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    139

  • Cavemannen

    68

  • stefan5300

    55

  • Soengsang

    47

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 timmar sedan, skrev ragson:

Harrys är ingen thairesturang. Idén är inte att thaiare ska komma utan det är till för turister.
 

Bra att du tog upp detta. Har alltid undrat varför 99% av utlänningar som öpnar en bar eller restaurang, så är den till för turister. Varför inte satsa på lokalbefolkningen i stället? Man slipper ju att stressa upp sig pga. lågsässonger och liknande. Så, vad är anledningen.....?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

Bra att du tog upp detta. Har alltid undrat varför 99% av utlänningar som öpnar en bar eller restaurang, så är den till för turister. Varför inte satsa på lokalbefolkningen i stället? Man slipper ju att stressa upp sig pga. lågsässonger och liknande. Så, vad är anledningen.....?

Ja, fy fan vad pantat att öppna en restaurang för turister på en turistort...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

Bra att du tog upp detta. Har alltid undrat varför 99% av utlänningar som öpnar en bar eller restaurang, så är den till för turister. Varför inte satsa på lokalbefolkningen i stället? Man slipper ju att stressa upp sig pga. lågsässonger och liknande. Så, vad är anledningen.....?

 

Kanske beror lite på köpkraften? :waaaht:

Falangen vill nog få in några spänn mer än till en skål ris. 

 

I Bangkok finns det ju massor av falanger som siktar på lokalbefolkning. Med fina restauranger och pubar. Men sikat ju på övre medelklassen och överklassen. 

 

Så precis som allt annat i världen.

Money talks! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan alla glada MPRfolk!

Ikväll kör Rose karaoken och det brukar bli fulla rullar med allsköns härliga folk som drar en låt, kom och ta ton vetja!

Vi har mat också, tex fläskfile plankan för endast 195 baht nu på lågsäsong. 

Det finns även thaimat att beställa om det är någon som undrar över det?  :-)

 

 

Rose.thumb.jpg.8505b7d55f3e363153da5cc514f46fd0.jpg

 

 

59bfa83688e50_FFplanka2.jpg.d4858d8631a8afba4ecbe59e244a1448.jpg

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Benriach:

Ja, fy fan vad pantat att öppna en restaurang för turister på en turistort...

Saknar den lokalbefolkning?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev samet:

 

Så precis som allt annat i världen.

Money talks! 

Jo, det var lite så jag tänkte. Om det exempelvis finns 1 miljon thailändare jämfört med 1000 turister i staden, så borde man väl kunna göra mer pengar på thailändrna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nemo:

Jo, det var lite så jag tänkte. Om det exempelvis finns 1 miljon thailändare jämfört med 1000 turister i staden, så borde man väl kunna göra mer pengar på thailändrna?

Alldels säkert mer pengar (omsättning) mem vinsten blir ju väldigt liten med thaipris.

 

Grundläggande företagsekonomi. 

Sälja många med lågt pris (mycket arbete, låg förtjänst)

Sälja få med högt pris (lite arbete, stor förtjänst) 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nemo:

Typ IKEA?

Lysande exempel! 

Behövs enorma volymer om man skall tjäna ordentligt med pengar på volym. 

 

Om vi återgår till mat. 

Harrys kontra McDonalds.

Antagligen tjänar McDonalds vid Avenue mer pengar på en dag en vad Harrys gör. Men med vilken omsättning? Och med vilken arbetsinsats. 

 

Så visst. Det går att tjäna mer pengar genom sälja mer med ett lägre pris. OM man kan få in fler kunder. Harrys är ju mer eller mindre fullt för jämnan. Så hur skall man kunna få in fler kunder? För att öka vinsten på ett fullt ställe... ja då höjer man priset. 

 

Allting handlar ju om tillgång och efterfrågan. Hade ju ett annat exempel förra veckan. Calles kontra Beefeater. I närheten av varandra. Samma produkt. Ett ställe är fullt jämnt, det andra kämpar lite mer. Pris och leverans styr. Tillgång och efterfrågan. 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev samet:

Behövs enorma volymer om man skall tjäna ordentligt med pengar på volym. 

Och dessa volymer blir väldigt svåra för att inte säga omöjliga att komma upp till. I Pattaya vimlar det av mobila matvagnar och små trottoarserveringar som säljer thaifood för en billig peng så att ge sig in och konkurrera på den marknaden och tro att man kan tjäna pengar verkar inte så smart.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/17/2017 at 14:27, skrev Knasen:

gå till ett ställe som Harrys och dessutom med damsällskap, så får hon för böveln betala sin mat själv med långsjalen hon just tjänat

Nästan så att det är pinsamt att se. Gående hand i hand är inte heller ovanligt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jo, det var lite så jag tänkte. Om det exempelvis finns 1 miljon thailändare jämfört med 1000 turister i staden, så borde man väl kunna göra mer pengar på thailändrna?


Det finns tusentals nudelställen och dylika thaihak
Link to comment
Dela på andra sajter

MPR folk!
Imorgon är det Rock&Stew på Harrys. PTOR ska spela på elgitarren ryktas det om... Hur skaaaare gå?
Stuvningen... Har inte fått info men.. Vad det nu kan bli så är jag övertygad om att det blir smaskigt, Harrys köks-staff är grymma och man blir aldrig besviken på maten!
Vi ses på Harrys! [emoji41]
3c8d7b8e9a052eead18f64221db7cd73.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Då kan man vänta med att köpa maten till tjejen tills senare när man kommer ut på gatan.
 
Dom flesta thailändskor är så ekonomiskt sinnade att dom begriper skillnaden mellan 140 baht och 60 baht. åtminstone dom jag stött på.
 
You can eat later when we go room har jag sagt åtskilliga gånger till massor av tjejer och det har aldrig varit några problem.
 
BTT


Nu tänkte jag på frugan [emoji2]inte faan sitter hon fint kvar tittar på när jag äter falang mat för vi spara 80 bath. Bar lady är nog bara glad för pengarna som väntar


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Pakusa:

 


Nu tänkte jag på frugan emoji2.pnginte faan sitter hon fint kvar tittar på när jag äter falang mat för vi spara 80 bath. Bar lady är nog bara glad för pengarna som väntar


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

 

Ja så är det alltsom oftast. Ta ett snack med tjejerna i barerna. De vill bara komma till rummet, göra sitt, få betalt å gå igen. 

 

Finns många många historier om det. Ytterst få karlar som engagerar sig nog för att damerna skall ha trevligt och vilja något mer än göra sitt å gå hem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så är det alltsom oftast. Ta ett snack med tjejerna i barerna. De vill bara komma till rummet, göra sitt, få betalt å gå igen. 
 
Finns många många historier om det. Ytterst få karlar som engagerar sig nog för att damerna skall ha trevligt och vilja något mer än göra sitt å gå hem. 
Jag tycker nog att det är mer Hasip/Hasip i det fallet. På Harrys kommer det alla möjliga mixar på förhållanden och det jag ser är både proffs och gifta som är iallafall utåt sett trevliga och snälla mot varandra.
Vad som händer innanför lyckta dörrar är svårt att svara på.[emoji3]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ragson:

Jag tycker nog att det är mer Hasip/Hasip i det fallet. På Harrys kommer det alla möjliga mixar på förhållanden och det jag ser är både proffs och gifta som är iallafall utåt sett trevliga och snälla mot varandra.
Vad som händer innanför lyckta dörrar är svårt att svara på.emoji3.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Jo så är det. Jag syftade på i mott inlägg arbetande damer som nyss hämtats från närmsta bar. Hos dig på Harry har du ju många gäster med stadiga förhållanden. 

 

Jag svarade på ett tidigare inlägg och det handlade bara om glädjeflickan för kvällen. Ytterst sällan någon karl engagerar sig nog för att de båda skall ha en rolig och trevlig kväll. Inte gör damen det alltid enklare... -What you want to do? -Up to you!

 

Svårt att vara hövlig gentleman då... :waaaht:

Nu är det ju inget problem för varken dig eller mig... för vi är ju varken hövliga eller gentlemen :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ragson:

Jag tycker nog att det är mer Hasip/Hasip i det fallet. På Harrys kommer det alla möjliga mixar på förhållanden och det jag ser är både proffs och gifta som är iallafall utåt sett trevliga och snälla mot varandra.
Vad som händer innanför lyckta dörrar är svårt att svara på.emoji3.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Det är precis det som gör att man alltid känner sig välkommen där. Du  och dina medarbetares inställning till oss kunder gör att man alltid kommer tillbaka.

I bland kör man in i kaklet, ibland är man en fin gäst. But always same same the next day:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

Jo så är det. Jag syftade på i mott inlägg arbetande damer som nyss hämtats från närmsta bar. Hos dig på Harry har du ju många gäster med stadiga förhållanden. 

 

Jag svarade på ett tidigare inlägg och det handlade bara om glädjeflickan för kvällen. Ytterst sällan någon karl engagerar sig nog för att de båda skall ha en rolig och trevlig kväll. Inte gör damen det alltid enklare... -What you want to do? -Up to you!

 

Svårt att vara hövlig gentleman då... :waaaht:

Nu är det ju inget problem för varken dig eller mig... för vi är ju varken hövliga eller gentlemen :big_smile:

 

Japp...förstod nästan det. Men efter som vi chattar i Harrys-tråden så tänkte jag försöka förtydliga, hehe. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Det är precis det som gör att man alltid känner sig välkommen där. Du  och dina medarbetares inställning till oss kunder gör att man alltid kommer tillbaka.

I bland kör man in i kaklet, ibland är man en fin gäst. But always same same the next day:D

 

Tack o bock! Vi kör på som vanligt i samma Harrysanda.  Vi har dock justerat priserna på alkohol.
Prishöjningen  (alkoholskatten) var inte så farlig som det först såg ut.
Jag ska få ta del av nya prislistan närsomhelst. Kan ju lägga upp den här om ni är intresserade? :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev ragson:

 

Tack o bock! Vi kör på som vanligt i samma Harrysanda.  Vi har dock justerat priserna på alkohol.
Prishöjningen  (alkoholskatten) var inte så farlig som det först såg ut.
Jag ska få ta del av nya prislistan närsomhelst. Kan ju lägga upp den här om ni är intresserade? :-)

Ja gör det så man vet om man har råd och besöka Harrys i december ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/18/2017 at 02:20, skrev broder tuk tuk:

 

Då kan man vänta med att köpa maten till tjejen tills senare när man kommer ut på gatan.

 

Dom flesta thailändskor är så ekonomiskt sinnade att dom begriper skillnaden mellan 140 baht och 60 baht. åtminstone dom jag stött på.

 

You can eat later when we go room har jag sagt åtskilliga gånger till massor av tjejer och det har aldrig varit några problem.

 

BTT

Noll koll som vanligt.

När en thailändska är hungrig går det inte att vänta.

Är hon inte hungrig äter hon gärna farangmat och helst det dyraste på menyn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...