Jump to content
IGNORERAD

Expressen om Pattaya igen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

On 2016-03-21 at 15:44, skrev MaiChai:

 

 Det händer ganska ofta att det står förväntansfulla killar på Arlanda väntade på sin äkta kärlek och hon dyker inte upp. Väldigt få av dessa polisanmäler dock kvinnorna då det ju är aningen pinsamt och skämmigt att bli grundlurad. Men många kommer ju till Thai Airways personal på flygplatsen efter att de sista resenärerna från TG960 försvunnit och frågar om inte "Lilla Noi" var med på flyget. 

 

Vi hade ju vår egen "Maliwan" här på MPR för några år sedan, hon är fortfarande igång med sin svenska kille och blåser folk.

Jo, det kommer man ihåg när det skrevs om Maliwan här på MPR, eller var det på TT-tiden?

Så du vet att hon fortfarande håller på? Du kan väl låta oss andra ta del av detta.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    7

  • kitungmakmak

    4

  • Kenneth4618

    3

  • Fritz

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

 

Själv äcklas jag av att relativt rika och välmående sätter sig själva på höga hästar och ser ned på, kritiserar och uttrycker sig föraktfullt om sämre lottade medmänniskor i u-länder, vad skulle denne kvinnlige skribent själv göra om hon var född i en fattig familj, saknade arbete, pengar och var övergiven med ett barn eller två i ett land helt utan socialt skyddsnät, låta barnen växa upp i misär, bli undernärda och sakna allt som vi andra ser som självklart?

 

Det är bara att gå tillbaks i den Svenska historien ett århundrade eller två då vimlade av prostituerade kvinnor i Sverige, ensamstående kvinnor med barn kunde hamna på fattigstugan, efter skolan väntade jobb som pigor hos bättre bemedlade som ofta gjorde flickorna gravida och sen kastade ut dom, att inte ha någonstans att bo när vintern närmar sig var nog ingen lätt situation, hur hade denne skribent själv agerat i en sån här situation?

 

Det här med att kvinnor som är fattiga, utsatta och inte ser något annat alternativ kan börja sälja sig själva är inget som man kan eller bör koppla till någon etnisk grupp eftersom det förekommer i alla länder och världsdelar inklusive Sverige, sen är det ju naturligtvis så att ju rikare landet är och ju bättre det socialt skyddsnät det har så minskar naturligtvis antalet som säljer sig, det är ju helt naturligt.

 

Det är ju ingen hemlighet att kvinnor och barn säljer sig själva i FN.s flyktingläger för mat och pengar, men det betyder ju inte att dessa är sämre människor än andra, bara att dom har det svårare och lider mer än andra, sen är det ju tragiskt att det ofta visar sig vara FN personal (soldater) som är kunder.

 

Jag är övertygad om att även denne kvinnlige skribent skulle kunna välja att sälja sig själv om hon bara fick det tillräckligt dåligt, bodde i ett land utan socialt skyddsnät, saknade arbete och pengar o.s.v, speciellt om hon skulle ha några barn att ta hand om, att svälta och se sina barn lida är nog något som kan få mammor över hela världen att göra sånt som dom egentligen inte vill.

 

Allt det som hon beskriver existerar men vi har hört det många gånger förr och man bör nog försöka förstå bakgrunden till detta, samt vara medveten om hur det man skriver kan tänkas påverka andra familjer och deras barn i t.ex den Svenska skolan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte för en sekund på att svenskar börjar tro att "alla" Thailändskor är horor bara pga ett par usla artiklar i Expressen och Ottar. Jag har högre tankar om di Svenske än så.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev biker:

Jo, det kommer man ihåg när det skrevs om Maliwan här på MPR, eller var det på TT-tiden?

Så du vet att hon fortfarande håller på? Du kan väl låta oss andra ta del av detta.

 

mvh

biker

 

 

Det var runt 2008-2009 jag skrev ett reportage om henne och hennes svenske man och deras lukurativa business, kollade av några år senare och då höll hon fortfarande på - om än att hon använde sig av lite andra namn. Sak se om jag hittar reportaget från den tiden och publicerar det här på MPR, det ligger på min gamla dator som ska vara någonstans i källaren...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
44 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tror inte för en sekund på att svenskar börjar tro att "alla" Thailändskor är horor bara pga ett par usla artiklar i Expressen och Ottar. Jag har högre tankar om di Svenske än så.

 

Fritz..

Hej

Inte alla men tillräckligt många för att både Svenska män gifta med Thailändskor, Thailändskor och deras barn ska riskera att drabbas på arbetsplatser, offentliga miljöer och skolor, det är illa nog tycker jag, speciellt oroar det mig hur barn kan komma att drabbas.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Inte alla men tillräckligt många för att både Svenska män gifta med Thailändskor, Thailändskor och deras barn ska riskera att drabbas på arbetsplatser, offentliga miljöer och skolor, det är illa nog tycker jag, speciellt oroar det mig hur barn kan komma att drabbas.

Med vänlig hälsning isan lover

Håller med, tråkigt värre.

Undra varför inte Expressen skriver om äldre kvinnliga journalister som raggar unga män i Gambia med omnejd?

De städare vi hade på jobbet var unga män från Gambia och de berätta om blekvita äldre Svenska kvinnor som jaga unga män,

till och med att nån av deras kompis på runt 18 hade ihop det med en gammal tant, hans dröm var inte ett liv med henne.

Men han gjorde det för att få komma till bidragslandet Sverige... Har Expressen ingen journalist de kan skicka till

Gambia och undersöka läget  :haha: Eller blir det en för personlig story...

Kanske kan de låta en manlig journalist skriva lite galla över de unga män som väntar på flygplatsen i Gambia?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag tror inte för en sekund på att svenskar börjar tro att "alla" Thailändskor är horor bara pga ett par usla artiklar i Expressen och Ottar. Jag har högre tankar om di Svenske än så.

 

Fritz..

 

Svenskar och svenskor tror vad de vill tro.

Och det finns väldigt många som vill tro det värsta om andra människor.

Själv är de förstås felfria och utan synd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många som tror att det som står i kvällstidningarna är den enda och absoluta sanningen (det står ju i tidningen). De påminner om rasister på 80-talet när pizzabakarna var idi*ter (förutom de vi känner då).

Nu vet ju alla hur svenska män och deras thailändska partner är (förutom de vi känner då, de är ju annorlunda.....).

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändskor upplever ofta att svenska kvinnor tittar snett på dem, typ "sura att de stulit svenska män" blicken.

Kanske har svenska kvinnor något att lära, sen får man inte glömma att de små liven (även jämnåriga) månar om sin kropp och hälsa

och därför ser unga och välskötta ut. :haha:, en pizzafylld svenska får allt åka till Gambia.

 

Allvarligt så stöter man på dessa sura kvinnor på ett flertal myndigheter rätt ofta, men inte på alla ställen som tur är.

 

Edit: Såklart finns det bra och trevliga Svenskor också, men det är en trevligare syn på livet de har i Thailand. Så där är väl en av alla anledning till att vi gillar våra fruar.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Tekkor:

Håller med, tråkigt värre.

Undra varför inte Expressen skriver om äldre kvinnliga journalister som raggar unga män i Gambia med omnejd?

De städare vi hade på jobbet var unga män från Gambia och de berätta om blekvita äldre Svenska kvinnor som jaga unga män,

till och med att nån av deras kompis på runt 18 hade ihop det med en gammal tant, hans dröm var inte ett liv med henne.

Men han gjorde det för att få komma till bidragslandet Sverige... Har Expressen ingen journalist de kan skicka till

Gambia och undersöka läget  :haha: Eller blir det en för personlig story...

Kanske kan de låta en manlig journalist skriva lite galla över de unga män som väntar på flygplatsen i Gambia?

Hej

 

Håller med dig om Gambia, såg ett Engelskt TV program om sexhandeln där och det var mycket riktigt äldre damer som var storkunder där och dom blev även lurade på ungefär samma sätt som äldre män riskerar att bli i Thailand.

 

Men man behöver inte åka till Afrika för att finna detta fenomen, det räcker att semestra i Turkiet eller Grekland några veckor, såg på Kos hur greker följde sina "älskade" Svenskor till flygplatsen, det var mycket kramande och pussande till tjejen försvann ur sikte på Avgående, sen tog greken den blomsterkvast han nyss hade fått och körde ner i en papperskorg och gick med raska steg över till Ankommande, man kunde inte annat än att le åt eländet.

 

Några år senare gjordes ett reportage om detta och då trädde grekiska strandraggare fram och berättade att dom inte behövde arbeta alls, dom levde på tjejerna och en del av dom hade gjort det i över 20 år, har hört att det fungerar i princip likadant i Turkiet av kompisar.

 

På Bali är det samma sak, mängder av strandraggare som lever på att ragga upp utländska flickor och kvinnor, allt och alla ifrån 13-65 år lär bli uppvaktade där, själv var jag kompis med en del av dom som jobbade på stranden och dom berättade glatt om hur allt funkade, jag fick även träffa en del av deras utländska tjejer och det var mer än en som blev blåst kan jag säga, tjejerna satsade pengar på ett "gemensamt" boende, köpte biljardbord och satsade pengar på någon business o.s.v, det var bara det att när hon åkte hem och studerade alternativt jobbade så flyttade en ny tjej in och så höll det på.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Tekkor:

Väntar med spänning på Expressens artiklar om "strandraggarna"...

Här har du en från dagens Expressen. http://www.expressen.se/nyheter/svenska-kvinnor-soker-battre-sex-i-gambia/

Ska tydligen vara ett program på TV3 i kväll som handlar om ämnet.

 

Jag vet att jag sett ett program på SVT som handlade om äldre svenska kvinnor som reser till Gambia för att köpa sex. Undra vad som skulle hända om ett liknande öppenhjärtig reportagefilm som handlar om när Svenne Banan åker till Pattaya för att köpa f*tta ?  Antagligen skulle MPR explodera !!! 

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
43 minuter sedan, skrev Fritz:

Här har du en från dagens Expressen. http://www.expressen.se/nyheter/svenska-kvinnor-soker-battre-sex-i-gambia/

Ska tydligen vara ett program på TV3 i kväll som handlar om ämnet.

 

Jag vet att jag sett ett program på SVT som handlade om äldre svenska kvinnor som reser till Gambia för att köpa sex. Undra vad som skulle hända om ett liknande öppenhjärtig reportagefilm som handlar om när Svenne Banan åker till Pattaya för att köpa f*tta ?  Antagligen skulle MPR explodera !!! 

 

Fritz..

 

Artikeln är ju från 2004 så den som sitter och väntar på kvällens program lär nog få vänta länge :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
49 minuter sedan, skrev Fritz:

Här har du en från dagens Expressen. http://www.expressen.se/nyheter/svenska-kvinnor-soker-battre-sex-i-gambia/

Ska tydligen vara ett program på TV3 i kväll som handlar om ämnet.

 

Jag vet att jag sett ett program på SVT som handlade om äldre svenska kvinnor som reser till Gambia för att köpa sex. Undra vad som skulle hända om ett liknande öppenhjärtig reportagefilm som handlar om när Svenne Banan åker till Pattaya för att köpa f*tta ?  Antagligen skulle MPR explodera !!! 

 

Fritz..

 

4 minuter sedan, skrev knasen:

 

Artikeln är ju från 2004 så den som sitter och väntar på kvällens program lär nog få vänta länge :crazy:

 

Publicerad 14 jan 2004 kl 07.43
Uppdaterad 9 feb 2007 kl 03.46

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev knasen:

 

Artikeln är ju från 2004 så den som sitter och väntar på kvällens program lär nog få vänta länge :crazy:

 

Ja det har du rätt i, jag trodde det var datumet uppe till vänster som gällde. Slarvigt av mig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
51 minuter sedan, skrev wUThai:

 

I dessa artiklar framställs ju nästan kvinnorna som någon sorts pionjärer medan männen i Pattaya framställs som svettiga, feta och äckliga. Saknar det där tydliga föraktat mot sexköpande kvinnorna som finns när de manliga diton framställs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
37 minuter sedan, skrev knasen:

 

I dessa artiklar framställs ju nästan kvinnorna som någon sorts pionjärer medan männen i Pattaya framställs som svettiga, feta och äckliga. Saknar det där tydliga föraktat mot sexköpande kvinnorna som finns när de manliga diton framställs.

Mja, jag läste väl inte igenom dom så noga själv. Men frågan var väl mer om det rapporterades om kvinnor som åker till Gambia för att ha sex. Och det gör det ju. Såklart inte i samma utsträckning som män som åker till diverse länder för att köpa sex. Det är ju såklart mångfalt fler män som åker till Thailand eller andra länder för att köpa sex än kvinnor som åker till Gambia. Det kan ju knappast nån sticka under stol med!? Sen håller jag med dig om att man inte ska göra nån skillnad på om det är män eller kvinnor som köper sex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det är en jävla skillnad på en manlig sexturist och en kvinnlig för den manliga är ofta ett svettigt flintskallig överviktigt svin eller  en IT.direktör med hår på ryggen

och kvinnorna är frigjorda präktiga amazoner som visar sig vara fria och självsäkra  och kan ta för sig av godsakerna på stranden

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar ju när hon ska upptäcka den spirande sexhandeln mellan thailändska/burmesiska "Beachbums" och västerländska tjejer på semester... 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag undrar ju när hon ska upptäcka den spirande sexhandeln mellan thailändska/burmesiska "Beachbums" och västerländska tjejer på semester... 

Den såg jag mycket av på Koh Chang förra april och skrev om det då på MPR.

Lite skillnad då damerna tar notan på baren eller matstället istället för mannen ;).

Är nu i Vietnam och alla dessa unga backpackers som reser i par eller flera raggar vilt bland snygga killar.

 

Dom är ju yngre, men för feta Ulla finns det också stake för en shorttime för in hemsk veckolön. Många gör den resan nu utan någon reagerar alls.
Yngre vill ha asiat och äldre tar afrikaner. Helt naturligt urval när man har pengar och har bestämt sig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
26 minuter sedan, skrev leifen:

Den såg jag mycket av på Koh Chang förra april och skrev om det då på MPR.

Lite skillnad då damerna tar notan på baren eller matstället istället för mannen ;).

Är nu i Vietnam och alla dessa unga backpackers som reser i par eller flera raggar vilt bland snygga killar.

 

Dom är ju yngre, men för feta Ulla finns det också stake för en shorttime för in hemsk veckolön. Många gör den resan nu utan någon reagerar alls.
Yngre vill ha asiat och äldre tar afrikaner. Helt naturligt urval när man har pengar och har bestämt sig.

såg jag på phuket för ca 15 år sedan också så det har nog funnits länge ser man även i Pattaya dock mest lesbor som raggar i barerna där 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-22 at 16:03, skrev biker:

Jo, det kommer man ihåg när det skrevs om Maliwan här på MPR, eller var det på TT-tiden?

Så du vet att hon fortfarande håller på? Du kan väl låta oss andra ta del av detta.

 

mvh

biker

 

 

15 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Det var runt 2008-2009 jag skrev ett reportage om henne och hennes svenske man och deras lukurativa business, kollade av några år senare och då höll hon fortfarande på - om än att hon använde sig av lite andra namn. Sak se om jag hittar reportaget från den tiden och publicerar det här på MPR, det ligger på min gamla dator som ska vara någonstans i källaren...

 

 

Fortfarande aktiv skrivs om dem här

 

http://thailandsforum.se/forum/varning-nu-ar-madelene-nilsson-pa-gang-igen-t9768-30.html

 

http://thailandsforum.se/forum/lurad-pa-pengar-t2632-480.html

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Enis:

 

Jo, det är ju en lönande business. Alltför lönande för att överge sådär....

 

Tror jag ska ringa några av mina kontakter på Helsingborgspolisen nästa vecka och se vad de har att förtälja om Madelen Nilsson, hon har ju lokaliserat sig i detta området på sistonde så de bör ha en del om henne på fil. Jag lär inte kunna stoppa hennes scam men kan kanske sätta lite käppar i hjulen för dem...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Jo, det är ju en lönande business. Alltför lönande för att överge sådär....

 

Tror jag ska ringa några av mina kontakter på Helsingborgspolisen nästa vecka och se vad de har att förtälja om Madelen Nilsson, hon har ju lokaliserat sig i detta området på sistonde så de bör ha en del om henne på fil. Jag lär inte kunna stoppa hennes scam men kan kanske sätta lite käppar i hjulen för dem...

Är detta verkligen lagligt? att du publiserar är ju helt lagligt, men jag menar att Helsingsborgpolisens utgivande av fakta?

Sen att fakta om dessa svin verkligen kommer ut så att de kan stoppas håller jag med till 100%, men gör nu inget dumt så att du blir bannad :D

ps. Ut med namnen så att vi kan jaga dem :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...