Jump to content
IGNORERAD

Utergångsförbud efter kl 21 under Songkran


hasseryd

Recommended Posts

Tillbaka till topic, är det någon som vet hur det blir i Bangkok ?

Hade tänkt att tillbringa 14-17 april i Bangkok, men inte sugen på det om undantagstillstånd.

Sambon har kollat med bekanta, men de vet ingenting. Hittar inte mer på nätet heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    6

  • MrChana

    5

  • Kenneth4618

    4

  • Benriach

    3

Mest aktiva i denna tråd

Tillbaka till topic, är det någon som vet hur det blir i Bangkok ?

Hade tänkt att tillbringa 14-17 april i Bangkok, men inte sugen på det om undantagstillstånd.

Sambon har kollat med bekanta, men de vet ingenting. Hittar inte mer på nätet heller.

Har frågat sambon men hon vet inte heller men hon säger om prayut säger så så man måste lyda och stanna hemma men det kanske bara gäller thai för Farang fårstår ju inte å springer ute ändå ;)

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev matz:

Har frågat sambon men hon vet inte heller men hon säger om prayut säger så så man måste lyda och stanna hemma men det kanske bara gäller thai för Farang fårstår ju inte å springer ute ändå ;)

/matz

 

Har minimal lust att diskutera med militärer !

 

Hoppas någon av Bangkokborna vet vad som gäller, @dtbkk, @micke031, @minne00

 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev MrChana:

 

Har minimal lust att diskutera med militärer !

 

Hoppas någon av Bangkokborna vet vad som gäller, @dtbkk, @micke031, @minne00

 

 

Tror nog inte du behöver diskutera med några militärer är det så att dom tycker att du trotsat prayuts regler så är det nog bara att följa med.

men som sagt tror nog inte att dom kommer att låsa in ett par tusen faranger bara för dom vill festa efter kl. 9 men är det så att Thai är lydiga så lär det ju inte finnas så många ställen öppna efter kl. 9 så kanske vore bra att köpa ut ett 6 pack Chang på 7/11 innan kl. 9 så man kan festa vidare ;)

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Kan bara hålla med IL, fungerar på samma sätt i våran by.

Aldrig hjälm och jag sätter mig nästan varje dag med snutarna och tar några järn.

 

Glömmer jag några dagar så dyker de upp med några flaskor hemma hos mig.
Har t.o.m skrivit på ett intyg om utryckning hem till mig när de körde i diket på hemvägen och skrotade bilen...

 

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev erkki:

Tja,

Kan bara hålla med IL, fungerar på samma sätt i våran by.

Aldrig hjälm och jag sätter mig nästan varje dag med snutarna och tar några järn.

 

Glömmer jag några dagar så dyker de upp med några flaskor hemma hos mig.
Har t.o.m skrivit på ett intyg om utryckning hem till mig när de körde i diket på hemvägen och skrotade bilen...

 

Puss

Erkki

Grattis :misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
3 timmar sedan, skrev erkki:

Tja,

Kan bara hålla med IL, fungerar på samma sätt i våran by.

Aldrig hjälm och jag sätter mig nästan varje dag med snutarna och tar några järn.

 

Glömmer jag några dagar så dyker de upp med några flaskor hemma hos mig.
Har t.o.m skrivit på ett intyg om utryckning hem till mig när de körde i diket på hemvägen och skrotade bilen...

 

Puss

Erkki

Vilda östern ???

Tja, det verkar inte vara lika överallt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev MrChana:

Tillbaka till topic, är det någon som vet hur det blir i Bangkok ?

Hade tänkt att tillbringa 14-17 april i Bangkok, men inte sugen på det om undantagstillstånd.

Sambon har kollat med bekanta, men de vet ingenting. Hittar inte mer på nätet heller.

 

Glöm att det blir undantagstillstånd, bara ett dumt rykte om du frågar mig. Har varit snack om att införa begränsning på vattenkrig efter kl. 21 iom att det råder kraftig vattenbrist för tillfället. Antagligen det som startat ryktet men det innebär isf knappast att poliserna har resurser att upprätthålla detta eller att man inte får göra allt annat man vanligtvis gör. DVS glöm ryktet.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
45 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Glöm att det blir undantagstillstånd, bara ett dumt rykte om du frågar mig. Har varit snack om att införa begränsning på vattenkrig efter kl. 21 iom att det råder kraftig vattenbrist för tillfället. Antagligen det som startat ryktet men det innebär isf knappast att poliserna har resurser att upprätthålla detta eller att man inte får göra allt annat man vanligtvis gör. DVS glöm ryktet.

 

/ SatanG

 

Menar du att SR Ekot publicerar obekräftade rykten som nyheter? Är det inte just det som diverse alternativa medier beskylls för, så som tex Avpixlat? :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Glöm att det blir undantagstillstånd, bara ett dumt rykte om du frågar mig. Har varit snack om att införa begränsning på vattenkrig efter kl. 21 iom att det råder kraftig vattenbrist för tillfället. Antagligen det som startat ryktet men det innebär isf knappast att poliserna har resurser att upprätthålla detta eller att man inte får göra allt annat man vanligtvis gör. DVS glöm ryktet.

 

/ SatanG

 

Kör på din linje, kan inte förstå hur ett undantagstillstånd ska kunna efterlevas, och att det är så tyst om det i media.

Det jag också har missat är hur man kommer från Pattaya till Bangkok den 14 april, måste vara sämsta dagen för en taxiresa.

Men bokar hotell i Bangkok, taxi till flygplatsen, tåg till centrum och sedan skytrain.

Omvärderar dagarna innan.

 

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-25 at 15:28, skrev MrChana:

 

Har minimal lust att diskutera med militärer !

 

Hoppas någon av Bangkokborna vet vad som gäller, @dtbkk, @micke031, @minne00

 

Kan om jag kommer ihåg fråga frun när hon vaknat, eller kidsen om de vet något om begränsningar i firandet i Bkk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tekkor:

Kan om jag kommer ihåg fråga frun när hon vaknat, eller kidsen om de vet något om begränsningar i firandet i Bkk.

Tacksam för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Rykten om Thailand som bara finns på MPR skall man inte ta för allvarligt på

Skickat från min Lumia 950

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-26 at 01:44, skrev MrChana:

Tacksam för det

Blir väl nästa som vanligt fast med mindre vatten och kortare tid, man får också släpa med sig sitt eget vatten om jag förstått det rätt.

Dock så vill de att man inte slösar så mycket då de längre upp ransonerar vattnet och då skulle det bli fel att slösa i Bangkok.

Men som vanligt stänger de väl av lite gator och snyggar till dem inför festligheten.

 

Ha skoj

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...