Jump to content
IGNORERAD

På massage salongen


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Jag kan bara tycka synd om de som arbetar seriöst med massage.

Spånar man lite bland de artiklar varit på tapeten så kan man summera:

Koppleri paret har dragit in 80.000 bagare/vecka, vilket man tror är 30%

av omsättningen, alltså har tjejerna runkat in runt 260.000 bagare/vecka

och fått behålla runt 180.000.

Eftersom skatteverket inte betraktar detta som arbete, som räcker det

med ett turist/besöksvisa för att få utföra detta, helt skattefritt.

Så nu en fråga till er alla kunniga på detta forum.

Om den som nu utför dessa skattefria tjänster, själv äger lokalen där detta utförs

och är ensam, åker den personen dit för koppleri på sig själv?

Snacka om felaktiga vibbar, och tänk på alla andra kvinnor i landet som måste

betala skatt när de arbetar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    9

  • Odin

    8

  • ban99arne

    3

  • Rospigg

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hej LeMans,

De rent sexuella tjänsterna betraktas inte som arbete, men thaimassagen är definitivt arbete. Dessutom momsbelagt.

Enligt artiklarna har thaidamerna även fått betalt för ren thaimassage. Har man inte redovisat detta kan man ligga risigt till hos Skatteverket.

Jag törs dock inte spekulera i om det får några konsekvenser i detta fall. Möjligen är man så politiskt korrekt mot "stackars sexuellt utnyttjade invandrare" att man inte driver den sidan av saken.

Själv anser jag att om dessa thaidamer ej redovisat sina inkomster och betalat moms så ska det ha konsekvenser. Något annat innebär totalt snedvriden konsekvens. Jag menar, sälj sex så slipper du skatter?

Intressant fråga om man kan åka dit för koppleri av sig själv. Har inget svar på det. Men det illustrerar ju hur absurd den svenska sexköpslagen är.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Le Man, det är bara att dra ner byxan och bocka sig framåt, allt går att sälja.

[move]

Skattefriaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Le Man, det är bara att dra ner byxan och bocka sig framåt, allt går att sälja.

[move]

Skattefriaren Arne

[/move]

Risken finns att Le Man tvingas sälja med stor förlust men det är säkert avdragsgillt.

GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nejdå. jag lägger inte hela skulden på Tjejerna, men som lagstiftningen är just nu har de inte gjort något fel och anses som brottsoffer. Männen, om de kan spåras, hamnar i domstol.

Oavsett vad så är det faktum att alldeles för många tjejer från Thailand trots vårt svenska trygghetssystem, ser prostituion som en enkel inkomstkälla. Detta gör mig ledsen och förbannad.

Detta smetar nämligen av sig på alla dessa fantastiska tjejer från LOS som inte sysslar med detta.

Kalle Svensson och framförallt Kalle Svenssons fru får det de redan tror bekräftat, att asiatiska tjejer är lättfotade l..der som alla kan köpa.

Inte kul för oss som har lugkrung och är gifta med Thaitjejer. Och supertrist för de som driver massageinrättningar som är seriösa.

Dessutom tror jag att det sitter ett antal oerhört ledsna män/pojkvänner i Stockholm och Gävle och undrar varför deras fru/tjej gjort detta. Och vad de har gjort fel eftersom damen valt att göra detta.

Och ännu fler män som gråter för att deras enda möjlighet till riktigt bra Thaimassage har försvunnit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Herr Chang, "momsbelagt"är det vanlig 25 % moms eller en annan skattesats?

Det beror på vilket utsäde det är :whistle:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5,

Det är 25% moms som gäller, precis som för de flesta andra tjänster och varor. Fru Chang är måttligt road över att av 400 kronor för en timmes massage går 80 kronor direkt till staten.

Å andra sidan får man ju kvitta det mot momsen på de saker och tjänster som man köper.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar.Ja, 25 %, där är vi väl värst i världen.Säljer själv (helt andra varor) oxå med 25 % moms men även 6%.På restaurang är det väl 12 % som gäller.

Phuket18.5  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det flesta Thai tycker inte om att betala skatt eller moms, men dom gillar bidragen, samt pensions pengar när dom blir äldre...

Tycker att dom borde undra var dessa pengar kommer ifrån...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Nej, det flesta Thai tycker inte om att betala skatt eller moms, men dom gillar bidragen, samt pensions pengar när dom blir äldre...

Tycker att dom borde undra var dessa pengar kommer ifrån...

Rock on!

Bra där :good:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför jag tog upp frågan om koppleri, var att min käring fick ett tuppjuck när hon

läste artiklarna. Hon har arbetat inom sjukvården i många år och pga. sitt jobb

dragit i många ballar. Nu har hon varit sjukskriven en längre tid, men fick en nytändning när hon började fundera över detta.

Hon är nu helt inne på att köpa en lokal och dra igång, med balladragning, för hon

anser att det är en ren samhällstjänst. En avrunkning om dagen förebygger

prostatacancer säger hon. Och eftersom balladragning inte ses som arbete

i myndigheternas ögon, kan göra detta fast hon är sjukskriven.

Så som den kronblom som man är tyckte jag det lät bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Le Man, att ge sig in i denna branch kräver förkunskaper.

Det är tex betydligt mer lönsamt om Ni erbjuder snabel-dragningar i stället för ball-dragningar.

[move]Affärsutvecklaren Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Phuket18.5,

Det är 25% moms som gäller, precis som för de flesta andra tjänster och varor. Fru Chang är måttligt road över att av 400 kronor för en timmes massage går 80 kronor direkt till staten.

Så där snabbt huvudräknat med överslag osv, så får jag 25% av 400 kr till 100 kr, inte 80 kr.

Är fru Chang en massage-snyltare?  :na:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dethär med matematik o procent kan vara svårt för vissa.

80 + 25% = 100kr 

t.ex. om en aktie går ned 20% så måste den gå upp 25% för att komma tillbaka till sammma värde

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller: 400X0,8=320

dvs momsen som frånräknas är 80 :heat:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så där snabbt huvudräknat med överslag osv, så får jag 25% av 400 kr till 100 kr, inte 80 kr.

Är fru Chang en massage-snyltare?  :na:

Ähum... 25% påslag räknas på beloppet utan moms. Fru Chang debiterar alltså 320 kronor plus 25% moms vilket ger 400 kronor för kunden att betala.

Ser man åt andra hållet är det så att momsen utgör 20% av priset.

För övrigt tål det att påpekas att detta med moms inte är så besvärande för företag. Annat än att det drabbar kunderna vad gäller priser. Företag får in moms från kunder, vilket man sedan kvittar mot den moms man betalar för företagens inköp.

Om det skulle vara så illa att ett företag betalar ut mer moms än man får in, så får man faktiskt den överskjutande momsen återbetalt från Skatteverket.

Och där har vi grunden till diverse momsbedrägerier, men det är en annan historia.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige så skall du som företagare uppge pris inkl. moms till privatkund,

Till företag exkl. moms.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle:   så om massagetjejen säljer sex till mig och jag säljer sex till henne och kvittar det ( ingen köper sex ) och bara betalar för massage så är det OK???  :pleasantry:
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Sverige så skall du som företagare uppge pris inkl. moms till privatkund,

Till företag exkl. moms.

Nja... pris till privatkunder ska inkludera moms. Men vad gäller pris till företag kan man väl göra både och, bara det framgår om priset är med eller utan moms?

Visst är det så att reklam som riktar sig mot företag oftast ger priser utan moms, men jag tror inte att det är något krav från myndigheterna.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kravet är att till privatkunder ska priset alltid vara inkl. moms.

Mellan företag sä finns det inget krav , men enl. gängse praxis så anges priser utan moms.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kravet är att till privatkunder ska priset alltid vara inkl. moms.

Mellan företag sä finns det inget krav , men enl. gängse praxis så anges priser utan moms.

Ja, men inte utan att man explicit skriver att priset är exlusive moms.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Med tanke på riskerna med att jobba inom yrket Thai-massage, så ska jag här göra ett litet gästspel och bjuda er på lite mer "Spam" eftersom jag länkar till en video på den kommersiella sajten Youtube,  :rofl:

[youtube=

Det kan bli farligt om man smörar för mycket eller om det blir för mycket insmort... ha ha

Ha dé bra

SiamNilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, men inte utan att man explicit skriver att priset är exlusive moms.

Herr Chang har talat.

Jag tror att du har fel min kära Chang, mellan företag förutsättes att alla priser anges utan moms.

Så är det iaf. för mej (utsliten egenföretagare) haha

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...