Jump to content
IGNORERAD

Prayut lanserar app för bättre engelskkunskaper


MPR Nyheter

Recommended Posts

Om du vill kan du bortse från det sista stycket i min kommentar, det kan ju vara så att jag tolkat MC fel. Det är inte bara "journalister" som tolkar (kanske fel ibland).

 

Min fråga kvarstår dock, var skriver nån att det är dåligt med en gratisapp? Och iom att du la dig i kanske du kan citera till den eller de kommentarerna där Thaksin falangen (vilka nu det är) säger att gratisappar är dåliga? Eller ska vi låta den som kom med påståendet få visa istället? Jag kan fortfarande inte hitta det.

 

Sen en liten enkel fråga, vem ska "författa frågeställningarna" om jag ställer en eller flera frågor om inte jag själv gör det? Jag har ingen sekreterare som kan författa mina frågeställningar, jag skriver dem själv. Vet du ens vad författa en frågeställning betyder?

 

Det är väl bara att läsa bakåt i tråden så finns det fullt med negativa kommentarer med denna app. Bland annat för att någon tycker det är slöseri med statens pengar och en massa annat.

Att du sen nu försöker dig på att lyfta delar "gratisapp" ur det MC skriver, i ett lamt försök att lindra ditt missförstånd av vad MC skrev förbättrar ju inte saken.

Det är väl bara att göra en pudel och erkänna att du missförstod det han skrev utan omskrivningar. Som det är nu så trasslar du ju bara in dig ännu mer.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    13

  • frogfish

    12

  • Singha711

    10

  • Surin P3

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 timmar sedan, skrev Singha711:

 

Det är förbanne mig inte lätt att förstå vad du skriver. Uppriktigt sagt, förstår du själv vad du skriver?

 

Jag tvekar inte att du har ett minne av dina egna tankar när du läser din egen text.

 

Men vi stackars utomstående finns tyvärr inte i din hjärna och kan tolka alla dina associationer och synapser som hjälper tyvärr bara dig att forma en för dig sammanhängande tanke.

 

Vi är tyvärr hänvisade att enbart genom ideliga upprepningar av tänkbara hypoteser om vad du möjligtvis skulle ha menat för att ha en rimlig chans att förstå vad du verkligen ville ha sagt.

 

Jag har noterat att du gång på gång råkar ut för vad du själv kallar för en vantolkning. Men tittar man på dina texter så framgår att du tydligen lider av en sorts dysilexi.

 

Och sen skall du banne mig alltid ha sista ordet och därigenom driva dialogen till en oundviklig kollaps.

 

Förstår du inte hur omöjligt det är att föra en meningsfull dialog med dig när du slarvar så mycket redan på det språkliga planet, helt bortsett från din åsikt i ämnet?

 

//Singha711

Ska du säga med ditt patetiska ordsnobberi och den taskiga grammatiken. Vilja men inte kunna!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen en liten enkel fråga, vem ska "författa frågeställningarna" om jag ställer en eller flera frågor om inte jag själv gör det? Jag har ingen sekreterare som kan författa mina frågeställningar, jag skriver dem själv. Vet du ens vad författa en frågeställning betyder?

 

Här har vi nog kommit till pudelns kärna.

Genom att du verkar missförstå stora delar av det som skrivs. Så blir det att du diskuterar nånting annat än det som skrevs. Vilket blir att du försöker svara på saker som aldrig skrivits. Då du svarar på det du tror skrevs "du författar frågeställningen själv" inte en stavelse till att du borde ha en sekreterare eller dyl som du denna gång tolkade det jag skrev som.

Detta gör ju att det blir ganska svårt att diskutera med dig som bevisligen ofta missförstår vad som skrivs. Därav verkar det som du ständigt hamnar i helt omöjliga diskussioner.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Ska du säga med ditt patetiska ordsnobberi och den taskiga grammatiken. Vilja men inte kunna!

Ett riktigt uruselt inlägg, sluta gnäll på person Janne, jag vet att du har ont, men det är knappast klädsamt att spela djävulens advokat!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Baa:

Ett riktigt uruselt inlägg, sluta gnäll på person Janne, jag vet att du har ont, men det är knappast klädsamt att spela djävulens advokat!

 Jag gick för ett ögonblick ner på samma nivå som den jag kritiserade.

Varför bara hoppa på mej?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev janne_h:

Här har vi nog kommit till pudelns kärna.

Genom att du verkar missförstå stora delar av det som skrivs. Så blir det att du diskuterar nånting annat än det som skrevs. Vilket blir att du försöker svara på saker som aldrig skrivits. Då du svarar på det du tror skrevs "du författar frågeställningen själv" inte en stavelse till att du borde ha en sekreterare eller dyl som du denna gång tolkade det jag skrev som.

Detta gör ju att det blir ganska svårt att diskutera med dig som bevisligen ofta missförstår vad som skrivs. Därav verkar det som du ständigt hamnar i helt omöjliga diskussioner.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Det där är hans huvudsakliga sätt att "debattera". Den sk. "drama queen" tekniken går ut på att bli oerhört upprörd över något som aldrig sagts eller ens andats om i något tidigare inlägg. Någon sorts dimridå för att slippa behöva hantera dom faktiska argument eller fakta som föreligger. Det enklaste är att fortsätta att mata på med fakta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett riktigt uruselt inlägg, sluta gnäll på person Janne, jag vet att du har ont, men det är knappast klädsamt att spela djävulens advokat!

Detta inlägg var det ju till och med lite roligt med humor i. :)

Att anse vem som spelar djävulens advokat beror ju naturligtvis vilken sida om stängslet man befinner sig.

Du anser inte genom det du just skrev att du själv agerar djävulens advokat?

Eller kan det vara så enkelt att Jive svarade Singha, med utgångspunkt från dom otrevligheter Singha skrev till honom häromdagen?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Jive:

 Jag gick för ett ögonblick ner på samma nivå som den jag kritiserade.

Varför bara hoppa på mej?

Du va ju närmast!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Detta inlägg var det ju till och med lite roligt med humor i. :)

Att anse vem som spelar djävulens advokat beror ju naturligtvis vilken sida om stängslet man befinner sig.

Du anser inte genom det du just skrev att du själv agerar djävulens advokat?

Eller kan det vara så enkelt att Jive svarade Singha, med utgångspunkt från dom otrevligheter Singha skrev till honom häromdagen?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Nja, jag har lite svårt att ta till mig att man vara advokat till sak, och det va just det jag skrev, att skilja på sak o person vilket ju Janne själv kom underfund med!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Baa:

Nja, jag har lite svårt att ta till mig att man vara advokat till sak, och det va just det jag skrev, att skilja på sak o person vilket ju Janne själv kom underfund med!

 

Ha ha...

Det blir ju lite som om hönan eller ägget kom först.

Jag vet inte vad det är. Men på senare tiden har singha haft en förmåga att göra personangrepp åt både det ena eller det andra hållet. Häromdagen vart Jive påhoppad av honom idag vart det jag som fick ge utryck för hans dåliga lynne.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Ha ha...

Det blir ju lite som om hönan eller ägget kom först.

Jag vet inte vad det är. Men på senare tiden har singha haft en förmåga att göra personangrepp åt både det ena eller det andra hållet. Häromdagen vart Jive påhoppad av honom idag vart det jag som fick ge utryck för hans dåliga lynne.

Alla har ju sina perioder!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

 

Det är väl bara att läsa bakåt i tråden så finns det fullt med negativa kommentarer med denna app. Bland annat för att någon tycker det är slöseri med statens pengar och en massa annat.

Att du sen nu försöker dig på att lyfta delar "gratisapp" ur det MC skriver, i ett lamt försök att lindra ditt missförstånd av vad MC skrev förbättrar ju inte saken.

Det är väl bara att göra en pudel och erkänna att du missförstod det han skrev utan omskrivningar. Som det är nu så trasslar du ju bara in dig ännu mer.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Nä, frågan kvarstår faktiskt.

Sen vet jag (och många med mig) att diskutera med dig är meningslöst, det tar aldrig slut.

Kan du inte svara på frågan om var nån säger att det är dåligt med en gratisapp, så börja inte prata om att jag väljer fel saker att fråga om, jag väljer själv vad jag frågar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Nä, frågan kvarstår faktiskt.

Sen vet jag (och många med mig) att diskutera med dig är meningslöst, det tar aldrig slut.

Kan du inte svara på frågan om var nån säger att det är dåligt med en gratisapp, så börja inte prata om att jag väljer fel saker att fråga om, jag väljer själv vad jag frågar om.

Nu är det ju lite svårt numera med den undermåliga citeringsfunktionen att göra multiciteringar. Men både IL och Singha har ju sågat appen som högst onödig och slöseri med skattemedel.

Men detta har jag ju redan svarta på.

Återigen verkar du vilja vägra ta in det som skrivs.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Här har vi nog kommit till pudelns kärna.

Genom att du verkar missförstå stora delar av det som skrivs. Så blir det att du diskuterar nånting annat än det som skrevs. Vilket blir att du försöker svara på saker som aldrig skrivits. Då du svarar på det du tror skrevs "du författar frågeställningen själv" inte en stavelse till att du borde ha en sekreterare eller dyl som du denna gång tolkade det jag skrev som.

Detta gör ju att det blir ganska svårt att diskutera med dig som bevisligen ofta missförstår vad som skrivs. Därav verkar det som du ständigt hamnar i helt omöjliga diskussioner.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Nu ska vi nog inte kasta för stora flyttblock i drivhuset.

Du påstod att jag inte ska författa min frågeställning själv. Och jag frågade vem som ska författa min frågeställning om jag inte själv gör det. Slutsatsen jag drog är att du inte förstår vad författa en frågeställning betyder, och jag tror nog att jag hade rätt där. Men det är mer kul än viktigt.

 

Och om du tycker det är svårt att diskutera med mig, varför gör du det då? Det är absolut inte nåt jag strävar efter iaf, inget som ger mig nån större intellektuell stimulans.

Om du "bevisligen" tycker att jag missförstår saker kan du ju lägga fram de bevisen. Vad är det som är bevisat? Att jag missförstår, eller att jag medvetet missförstår? Jag kan säga att jag inte riktigt förstår vad du menar öht här. Eller är det också ett uttryck som du tycker låter fint, men som du inte riktigt förstår vad det betyder?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu ska vi nog inte kasta för stora flyttblock i drivhuset.

Du påstod att jag inte ska författa min frågeställning själv. Och jag frågade vem som ska författa min frågeställning om jag inte själv gör det. Slutsatsen jag drog är att du inte förstår vad författa en frågeställning betyder, och jag tror nog att jag hade rätt där. men det är mer kul än viktigt.

 

Och om du tycker det är svårt att diskutera med mig, varför gör du det då? Det är absolut inte nåt jag strävar efter iaf, inget som ger mig nån större intellektuell stimulans.

Om du "bevisligen" tycker att jag missförstår saker kan du ju lägga fram de bevisen. Åtminstone förstår jag de uttryck jag använder mig av.

 

Återigen så utgår du från dina felaktiga slutsatser trots att jag försökt förtydliga detta.

Om du författar något så hittar du på själv det du skriver. Detta förstår förmodligen en 5 åring bättre än dig.

Om du författar frågeställningar så gör du egna frågeställningar som aldrig tidigare skrivits som du sen försöker addressera till det jag skrivit.

Jag vet inte varför du fortsätter att trassla in dig i dumheter där du begär jag ska tolka det du menar baserat på din vantolkning av mig.

Jag kan skriva vad jag menade och  förtydliga. Om du sen vill att jag ska förstå dina vantolkningar av det jag skriver, så får du nog vara lite mer tydlig än att dumförklara mig. När det från början faktiskt handlar om att du missförstod det jag skrev på flera plan.

Vad jag menar är att du bör sluta att lägga ord i motskribentens mun. Men då jag förstått att du verkar ha problem att ta till dig det skrivna ordet. Och omtolkar det som skrivits till något annat för det mesta. Så förklarar detta dina kalle Anka svar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
14 minuter sedan, skrev janne_h:

Nu är det ju lite svårt numera med den undermåliga citeringsfunktionen att göra multiciteringar. Men både IL och Singha har ju sågat appen som högst onödig och slöseri med skattemedel.

Men detta har jag ju redan svarta på.

Återigen verkar du vilja vägra ta in det som skrivs.

Hej

Jag har sagt att en app är bättre än ingenting alls men att det är otillräckligt med tanke på dom dåliga engelska kunskaperna i landet och hur dåligt skolan fungerar, detta står jag för, att du sen påstår att jag har sagt något annat är ju mer ett problem för dig som dessutom inte kan påvisa detta.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag har sagt att en app är bättre än ingenting alls men att det är otillräckligt med tanke på dom dåliga engelska kunskaperna i landet och hur dåligt skolan fungerar, detta står jag för, att du sen påstår att jag har sagt något annat är ju mer ett problem för dig som dessutom inte kan påvisa detta.

Med vänlig hälsning isan lover

      On ‎2016‎-‎03‎-‎09 at 20:04, skrev wUThai:

Snart pratar hela Thailand engelska! Vad ska man med bra skolor och duktiga lärare när vi bara kan fixa en app! Nobelpriset är inom sikte!

IL,s Svar nedan

Hej

Ja det här känns lite som en piss i Nilen, antingen känner Juntaledaren inte till hur undermåliga engelska kunskaperna och hur dåligt skolan fungerar i landet eller så har han en övertro på appar och dess möjligheter att påverka kunskapsnivån i ett land på 70 miljoner innevånare.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Åtminstone ser detta för mig ut som en sågning av appen.

Men vad vet jag?

 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Återigen så utgår du från dina felaktiga slutsatser trots att jag försökt förtydliga detta.

Om du författar något så hittar du på själv det du skriver. Detta förstår förmodligen en 5 åring bättre än dig.

Om du författar frågeställningar så gör du egna frågeställningar som aldrig tidigare skrivits som du sen försöker addressera till det jag skrivit.

Jag vet inte varför du fortsätter att trassla in dig i dumheter där du begär jag ska tolka det du menar baserat på din vantolkning av mig.

Jag kan skriva vad jag menade och  förtydliga. Om du sen vill att jag ska förstå dina vantolkningar av det jag skriver, så får du nog vara lite mer tydlig än att dumförklara mig. När det från början faktiskt handlar om att du missförstod det jag skrev på flera plan.

Vad jag menar är att du bör sluta att lägga ord i motskribentens mun. Men då jag förstått att du verkar ha problem att ta till dig det skrivna ordet. Och omtolkar det som skrivits till något annat för det mesta. Så förklarar detta dina kalle Anka svar.

Nu får du nog hoppa ner från dina höga hästar.

Vad gäller frågan jag ställde till MC och det han skrev har jag dels skrivit att min avslutande tolkning kanske inte var korrekt, men frågan jag ställde kvarstår ändå. Dock tycker jag att detta är en fråga som MC själv får svara på (sorry MC att jag skriver om dig här, men det blev ofrånkomligt).

 

Själv hittar jag fortfarande ingen som skriver att en gratisapp (eller just denna) är dålig eller att det är dåligt med den. Flera har åsikter om omständigheter runt det hela, men ingen säger att det är dåligt med gratisappar. Den slutsatsen har jag kommit till genom att läsa vad folk skriver, inte genom att "tolka" det de skriver.

 

Sen har du fel om vad författa en frågeställning betyder. Jag vet inte om det beror på bristande skolgång eller nåt annat.

 

Jag har inte vantolkat dig, hitta inte på saker. Eller vet du inte vad vantolka betyder heller?

 

Det är lite roligt att just du ska försöka läxa upp folk i vett och etikett i skrift, då det inte riktigt verkar vara din starka gren. Använd inte större ord än du förstår så får du fram din poäng bättre.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev janne_h:

      On ‎2016‎-‎03‎-‎09 at 20:04, skrev wUThai:

Snart pratar hela Thailand engelska! Vad ska man med bra skolor och duktiga lärare när vi bara kan fixa en app! Nobelpriset är inom sikte!

IL,s Svar nedan

Hej

Ja det här känns lite som en piss i Nilen, antingen känner Juntaledaren inte till hur undermåliga engelska kunskaperna och hur dåligt skolan fungerar i landet eller så har han en övertro på appar och dess möjligheter att påverka kunskapsnivån i ett land på 70 miljoner innevånare.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Åtminstone ser detta för mig ut som en sågning av appen.

Men vad vet jag?

 

 

 

Jag kan inte med min vildaste vantolkning av det som skrivits i citaten (och jag är ju bra på att vantolka, eller hur?) se att appen sågas. Dock kritiseras juntaledaren ser jag, ev även omständigheterna runt införandet. Jag skulle nog själv kalla det en vantolkning av citaten om man påstår att appen sågas i dem, men det är bara min (van)tolkning.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du nog hoppa ner från dina höga hästar.

Vad gäller frågan jag ställde till MC och det han skrev har jag dels skrivit att min avslutande tolkning kanske inte var korrekt, men frågan jag ställde kvarstår ändå. Dock tycker jag att detta är en fråga som MC själv får svara på (sorry MC att jag skriver om dig här, men det blev ofrånkomligt).

 

Själv hittar jag fortfarande ingen som skriver att en gratisapp (eller just denna) är dålig eller att det är dåligt med den. Flera har åsikter om omständigheter runt det hela, men ingen säger att det är dåligt med gratisappar. Den slutsatsen har jag kommit till genom att läsa vad folk skriver, inte genom att "tolka" det de skriver.

 

Sen har du fel om vad författa en frågeställning betyder. Jag vet inte om det beror på bristande skolgång eller nåt annat.

 

Jag har inte vantolkat dig, hitta inte på saker. Eller vet du inte vad vantolka betyder heller?

 

Det är lite roligt att just du ska försöka läxa upp folk i vett och etikett i skrift, då det inte riktigt verkar vara din starka gren. Använd inte större ord än du förstår så får du fram din poäng bättre.

 

 

 

Du kanske skulle förklara vad du menar med författa istället för alla haranger?

Man kan undra om du själv förstår det du skriver?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte med min vildaste vantolkning av det som skrivits i citaten (och jag är ju bra på att vantolka, eller hur?) se att appen sågas. Dock kritiseras juntaledaren ser jag, ev även omständigheterna runt införandet. Jag skulle nog själv kalla det en vantolkning av citaten om man påstår att appen sågas i dem, men det är bara min (van)tolkning.....

En dåres försvarstal. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
17 minuter sedan, skrev janne_h:

      On ‎2016‎-‎03‎-‎09 at 20:04, skrev wUThai:

Snart pratar hela Thailand engelska! Vad ska man med bra skolor och duktiga lärare när vi bara kan fixa en app! Nobelpriset är inom sikte!

IL,s Svar nedan

Hej

Ja det här känns lite som en piss i Nilen, antingen känner Juntaledaren inte till hur undermåliga engelska kunskaperna och hur dåligt skolan fungerar i landet eller så har han en övertro på appar och dess möjligheter att påverka kunskapsnivån i ett land på 70 miljoner innevånare.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Åtminstone ser detta för mig ut som en sågning av appen.

Men vad vet jag?

 

 

 

Hej

Även här handlar det om att påvisa otillräckligheten, en app kommer inte att förändra något i det stora hela, men som sagt det är alltid något.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

Du kanske skulle förklara vad du menar med författa istället för alla haranger?

Man kan undra om du själv förstår det du skriver?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Din bristande förståelse i svenska får du bättra på själv, jag är inte din lärare. Men det var ett bra och konstruktivt initiativ, och även om jag inte är intresserad själv kan jag nog rekommendera lämpliga kandidater om du är intresserad.

Och se inte detta inlägg som ett sätt att slingra mig (mot rätt ersättning kan jag utbilda dig), du lär dig aldrig nåt om du får svaret serverat på silverfat.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev janne_h:

En dåres försvarstal. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Jag har blivit kallad värre.

Men jag kan inte se nåt inkorrekt i det jag skrev som du citerade.

Hellre dåre än ignorant.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Din bristande förståelse i svenska får du bättra på själv, jag är inte din lärare. Men det var ett bra och konstruktivt initiativ, och även om jag inte är intresserad själv kan jag nog rekommendera lämpliga kandidater om du är intresserad.

Och se inte detta inlägg som ett sätt att slingra mig (mot rätt ersättning kan jag utbilda dig), du lär dig aldrig nåt om du får svaret serverat på silverfat.

Ha ha du tar ta mig Fan priset och slår il i dumhet. Du drog upp en sak som du nu inte kan backa ur.

Med tanke på din bristande förståelse i det mesta så tror jag knappast någon skulle vilja betala nånting för att du ska lära ut. Snarare få betalt för tidspillan.

Dock ska jag bjuda dig på en länk gratis så kanske du efter att ha läst texten några gånger förstår vad författa är. Även om jag inte har så stort hopp att du ska förstå hur många gånger du än läser detta.

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/f%C3%B6rfatta

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...